Ga naar inhoud

Es1234567 : 5 mei 2020 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Julie88 zei:

Aah goed om te horen! Jou foto’s zijn idd echt super. Dat geeft me weer wat vertrouwen. Ik heb je toegevoegd aan mijn album. Dan kan je even kijken☺️
bedankt voor je berichtje terug! 


Oh ik vind ze wel al mooi hoor zo kort po! Ik vind het lastig wat te zeggen over die bolling bovenin omdat je foto’s een vooraanzicht laten zien, maar dat puntige is denk ik mede omdat je tepels nu nog helemaal van slag zijn (dat had ik tenminste wel in het begin; bol, ineens groter dan daarvoor enz) maar dat trok bij mij binnen een aantal weken weer weg. En ook bij mij waren ze keihard eerst, zat geen beweging in 😂 terwijl ze nu, 8 weken later, al echt verbazingwekkend zacht zijn vind ik. M’n vriendinnen zeiden zelfs dat ze erg weinig verschil voelen met hun eigen natuurlijke borsten (ze zijn een stuk groter geschapen dan ik was 😝) dus dat komt echt nog hoor! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Veerveertje zei:


Oh ik vind ze wel al mooi hoor zo kort po! Ik vind het lastig wat te zeggen over die bolling bovenin omdat je foto’s een vooraanzicht laten zien, maar dat puntige is denk ik mede omdat je tepels nu nog helemaal van slag zijn (dat had ik tenminste wel in het begin; bol, ineens groter dan daarvoor enz) maar dat trok bij mij binnen een aantal weken weer weg. En ook bij mij waren ze keihard eerst, zat geen beweging in 😂 terwijl ze nu, 8 weken later, al echt verbazingwekkend zacht zijn vind ik. M’n vriendinnen zeiden zelfs dat ze erg weinig verschil voelen met hun eigen natuurlijke borsten (ze zijn een stuk groter geschapen dan ik was 😝) dus dat komt echt nog hoor! 

Aah dankjewel. Ja het is allemaal even anders hoe het er nu uitziet dan ervoor. Wat mooi dat ze na 8 weken al zo zacht aanvoelen. Ik heb goede hoop! En idd het is nu net 3 dagen geleden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/7/2020 at 10:12 AM, stiens said:

 

 

Hey hey, dat klopt, dat ben ik 🙂

 

Fijn dat je operatie en de eerste nacht achter de rug is! Dat litteken komt wel goed hoor. In het begin was het bij mij heel erg bobbelig en dik, maar ondertussen is dit zo goed als verdwenen! Ik kreeg ook op voorhand meegedeeld dat een rimpelige hechttechniek kan worden toegepast om het litteken mooi te laten genezen, dus maakte mij niet echt heel veel zorgen in het begin. Maar omdat het dik stond had ik even gehoord bij de kliniek en zo lang het niet rood ziet, er geen wondvocht uitkomt en je geen koorts maakt, is het allemaal normaal en herstelt dit zichzelf na een tijdje. Ik ben nu 8 weken ver en heb er nu ongeveer 4 weken siliconen pleisters op zitten. Kan zijn dat dit het sneller heeft doen wegtrekken, maar kan evengoed van zichzelf zijn gebeurt, daar heb ik geen idee van. 

 

Nog veel succes met je herstel! Zou ik ook mee mogen kijken? 🙂

Mag ik vragen welke siliconen pleisters je hebt? Ik wil ze ook gebruiken zodra ik goedkeuring krijg van mijn arts. Heb een beetje gegoogled en de keus is reuze 😅 geen idee welke ik moet halen. Ze zijn ook best prijzig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden! Even een korte update. De afgelopen 2 dagen zijn eigenlijk heel goed gegaan en het ongemak wordt al zeker minder! 😊 ik kan rustig aan al weer meer bewegen, wat fijn was want de 2e dag PO was ik echt zo stijf als een plank!!

 

Ik heb zelfs overdag dat ik nu later mijn paracetamol kan nemen dan het schema om de 6 uur. Ik merk wel dat sochtends wakker worden nog wat minder vloeiend gaat en ik dan iets meer ongemak ervaar maar dat zal ook door het ongemak in je rug komen. 

 

Wat is jullie ervaring met afbouwen paracetamol? Ik ben nu 5 dagen PO en wil eigenlijk overdag het schema van 6 uur versoepelen. Alvast bedankt! 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Es1234567 oef dat wakker worden is zo herkenbaar. Super stijf en gek gevoel bij de borsten wanneer je weer rechtop zit. Blijft nog wel even zo denk ik.

Ik slik eigenlijk bijna geen paracetamol meer. Alleen tijdens mijn ontbijt en rond 16.00 uur. Ik blijf wel arnica slikken. 3x 2 pillen tijdens de maaltijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Es1234567 zei:

Hallo meiden! Even een korte update. De afgelopen 2 dagen zijn eigenlijk heel goed gegaan en het ongemak wordt al zeker minder! 😊 ik kan rustig aan al weer meer bewegen, wat fijn was want de 2e dag PO was ik echt zo stijf als een plank!!

 

Ik heb zelfs overdag dat ik nu later mijn paracetamol kan nemen dan het schema om de 6 uur. Ik merk wel dat sochtends wakker worden nog wat minder vloeiend gaat en ik dan iets meer ongemak ervaar maar dat zal ook door het ongemak in je rug komen. 

 

Wat is jullie ervaring met afbouwen paracetamol? Ik ben nu 5 dagen PO en wil eigenlijk overdag het schema van 6 uur versoepelen. Alvast bedankt! 😊

Ik deed vaak 8.00 uur, 16.00 uur en 22.00 uur. Later om 16.00 uur 1 paracetamol ipv 2, toen om 8.00 uur 1 ipv 2 en de avondronde heb ik iets van 1,5 week volgehouden. Ik heb wel voor de spier.

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden, TinyAA zei:

Mag ik vragen welke siliconen pleisters je hebt? Ik wil ze ook gebruiken zodra ik goedkeuring krijg van mijn arts. Heb een beetje gegoogled en de keus is reuze 😅 geen idee welke ik moet halen. Ze zijn ook best prijzig...


Ik gebruik de bapscarcare t pleisters van 5x7 cm en knip deze in 3 waardoor ze echt lang meegaan. Was iets van een 38 euro. Ik haal ze er enkel af wanneer ik ga douchen omdat er geen water mag tussen komen. Na ongeveer een week vervang ik ze, soms iets sneller. Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de zalf omdat dit gebruiksvriendelijker is, maar doordat er kleding tegen aan schuurt gaat dit er sneller af en moet je het vaker aanbrengen waardoor de zalf sneller op is dan de pleisters. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Es1234567

Ik ben vandaag gestopt met iets tegen de pijn te nemen. Vooral omdat de pijn wel draaglijk is en ik bang dat als ik niets voel ik foute bewegingen ga doen.

Om te slapen nemen ik wel nog iets. Gewoon omdat mijn rug pijn begint te doen na lang in die houding te liggen die ik niet gewend ben. Ik vraag me wel af wanneer ik terug gewoon zal kunnen slapen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Es1234567 zei:

@stiens Even voor mijn beeld, als de pleisters van de operatie eraf mogen, gebruik je daarna dan gelijk siliconen pleisters? En is dat om herstel van de littekens te bevorderen?

 

En hergebruik je ze dus ook na het douchen? 


Ik mocht smeren vanaf de korstjes volledig weg waren, dit was na 3,5 week zo bij mij. Heb dan gewoon olie gesmeerd tot ik de pleisters binnen had. Ik gebruik inderdaad dezelfde pleister opnieuw tot dat de kleefkracht te sterk is afgenomen. Siliconen pleisters of zalf bevorderen het herstel van het litteken en zijn goed om abnormale littekens te herstellen of te voorkomen. Ik had schrik voor een hypertrofisch litteken omdat ik er zo al een heb van in mijn jeugd dus wou het zekere voor het onzekere nemen. Je hoeft echt niet per se siliconen te smeren om een mooi litteken te krijgen, het litteken masseren met eender wat is sowieso al bevorderlijk voor het herstel. Had wat opzoekwerk gedaan waarom siliconen beter zouden werken dan gewoon smeren met een normale zalf of olie, en blijkt dat de siliconen ervoor zorgen dat de huid beter vocht vasthoudt en dat de hierdoor overmatige aanmaak van collageen (wat dus het geval is bij een hypertrofisch litteken) wordt verminderd. De pleisters verdelen ook de druk wat meer wanneer er spanning op het litteken staat. In een bepaalde studie werd de siliconen zalf met de pleisters vergeleken en bij beide kwamen er positieve resultaten uit.  Het enige verschil tussen de twee was dat de proefpersonen de zalf makkelijker vonden in gebruik. 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Nog even wachten zei:

@Es1234567 ik zou dat even bij je eigen pc navragen. Sommige mogen smeren als de korstjes eraf zijn, ik mocht pas na 6 weken gaan smeren. 

 Ga ik doen @Nog even wachten! Heb donderdag een telefonische afspraak! 

 

39 minuten geleden, stiens zei:


Ik mocht smeren vanaf de korstjes volledig weg waren, dit was na 3,5 week zo bij mij. Heb dan gewoon olie gesmeerd tot ik de pleisters binnen had. Ik gebruik inderdaad dezelfde pleister opnieuw tot dat de kleefkracht te sterk is afgenomen. Siliconen pleisters of zalf bevorderen het herstel van het litteken en zijn goed om abnormale littekens te herstellen of te voorkomen. Ik had schrik voor een hypertrofisch litteken omdat ik er zo al een heb van in mijn jeugd dus wou het zekere voor het onzekere nemen. Je hoeft echt niet per se siliconen te smeren om een mooi litteken te krijgen, het litteken masseren met eender wat is sowieso al bevorderlijk voor het herstel. Had wat opzoekwerk gedaan waarom siliconen beter zouden werken dan gewoon smeren met een normale zalf of olie, en blijkt dat de siliconen ervoor zorgen dat de huid beter vocht vasthoudt en dat de hierdoor overmatige aanmaak van collageen (wat dus het geval is bij een hypertrofisch litteken) wordt verminderd. De pleisters verdelen ook de druk wat meer wanneer er spanning op het litteken staat. In een bepaalde studie werd de siliconen zalf met de pleisters vergeleken en bij beide kwamen er positieve resultaten uit.  Het enige verschil tussen de twee was dat de proefpersonen de zalf makkelijker vonden in gebruik. 

 

@stiens bedankt voor je uitgebreide antwoord! Top ☺️ ik mag ook niet eerder smeren dan dat korstjes weg zijn heb ik gelezen in de papieren. En dit ga ik donderdag dan nog even checken bij het consult. In de tijd dat de pleisters er dus af zijn en je nog korstjes hebt doe je er dus niks mee. 

 

Vind het heel spannend om deze week de pleisters eraf te halen 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Es1234567 zei:

 Ga ik doen @Nog even wachten! Heb donderdag een telefonische afspraak! 

 

 

@stiens bedankt voor je uitgebreide antwoord! Top ☺️ ik mag ook niet eerder smeren dan dat korstjes weg zijn heb ik gelezen in de papieren. En dit ga ik donderdag dan nog even checken bij het consult. In de tijd dat de pleisters er dus af zijn en je nog korstjes hebt doe je er dus niks mee. 

 

Vind het heel spannend om deze week de pleisters eraf te halen 😬

Dat klopt dan gewoon laten helen. 

En is ook spannend. Moet je dat tijdens het telefonisch consult doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Nog even wachten zei:

Dat klopt dan gewoon laten helen. 

En is ook spannend. Moet je dat tijdens het telefonisch consult doen? 

 

Ok! Dat moet ik nog even navragen. Ik ben dinsdag geopereerd maar heb pas donderdag een telefonisch consult. VB te voren moest ik wel foto's opsturen. Ik ga ze morgen of dinsdag even bellen hoe of wat precies! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Griet22 zei:

@Es1234567

Ik ben vandaag gestopt met iets tegen de pijn te nemen. Vooral omdat de pijn wel draaglijk is en ik bang dat als ik niets voel ik foute bewegingen ga doen.

Om te slapen nemen ik wel nog iets. Gewoon omdat mijn rug pijn begint te doen na lang in die houding te liggen die ik niet gewend ben. Ik vraag me wel af wanneer ik terug gewoon zal kunnen slapen. 

Hoe slaap je? heb je een kussen in je knieholte geprobeerd. Zelf heb ik een tijd best goed geslapen met mijn voeteneind iets omhoog (of dus kussen). De eerste 3 weken sliep ik op een stellage van kussen met daarbovenop het zwangerschapskussen en daarboven/in nog een kussen. Ik moet zeggen dat ik dit echt wel lekker vond slapen. uiteraard niet zo fijn als nu of voor de operatie, maar he er is ook wel wat gebeurd he. 

Daarna iets van ruim 2 weken met zwangerschapskussen met daarboven/in een kussen.

na iets van 5 weken sliep ik op mijn normale kussen, maar dan wel gewoon op mijn rug. Ik miste in het begin wel de omranding van het zwangerschapskussen (ik sliep toen bij mijn vriend en die heeft een minder groot bed dus het zwangerschapskussen liet weinig plek voor hem). Na 6,5 week af en toe wat op mijn zijkant rollen, meestal na een half uurtje weer terug vanwege dat het toch wat pijn deed. Dat op mijn zij rollen langzaam iets uitgebreid en nu lig ik volgens mij bijna niet meer op mijn rug.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen meiden! Ik heb zojuist de pleisters eraf gehaald en voorzichtig gedoucht! Ik durf het nog niet te nat te maken en al het opgedroogde bloed eraf te halen. Heb even voorzichtig gedaan. En laat het nu ook extra aan de lucht drogen. Volgens mij ziet het er wel goed uit. Rechter borst heeft wel een klein rood plekje maar volgens mij niks spannends.

 

Maar.. Nu de pleisters eraf zijn, moet ik eigenlijk iets tussen de bh en de hechtingen stoppen voor bescherming? Zoals een gaasje? 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kan iemand even meekijken of ik de borstband zo goed draag? Dit moet ook vanaf vandaag 😬

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Es1234567 zei:

Goedemorgen meiden! Ik heb zojuist de pleisters eraf gehaald en voorzichtig gedoucht! Ik durf het nog niet te nat te maken en al het opgedroogde bloed eraf te halen. Heb even voorzichtig gedaan. En laat het nu ook extra aan de lucht drogen. Volgens mij ziet het er wel goed uit. Rechter borst heeft wel een klein rood plekje maar volgens mij niks spannends.

 

Maar.. Nu de pleisters eraf zijn, moet ik eigenlijk iets tussen de bh en de hechtingen stoppen voor bescherming? Zoals een gaasje? 

 

Alvast bedankt!

Ik had er wel een gaasje tussen toen het nog open was. 

 

56 minuten geleden, Es1234567 zei:

En kan iemand even meekijken of ik de borstband zo goed draag? Dit moet ook vanaf vandaag 😬

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Ik kan de achtekant niet helemaal goed zien. Maar ik zou aan de voorkant ietsjes lager zetten denk ik en dan achter zo ver mogelijk naar beneden (gaat dus een beetje schuin de band).

Als het begint te irriteren bij je armen/oksel dan kun je van 2 sokken de ruimte voor de tenen eraf knippen en deze zo op de band schuiven. Is een stuk zachter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Nog even wachten zei:

Ik had er wel een gaasje tussen toen het nog open was. 

 

Ik kan de achtekant niet helemaal goed zien. Maar ik zou aan de voorkant ietsjes lager zetten denk ik en dan achter zo ver mogelijk naar beneden (gaat dus een beetje schuin de band).

Als het begint te irriteren bij je armen/oksel dan kun je van 2 sokken de ruimte voor de tenen eraf knippen en deze zo op de band schuiven. Is een stuk zachter. 

 

Dankjewel!!☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok! Dus zover mogelijk beneden achter op je rug onderaan de bh band zodat die aardig schuin komt te staan! 

 

Ik heb trouwens wel onderaan mijn linkerborst een stuk huid wat behoorlijk gevoelloos is. Onder mijn tepel zit het. Denk zo'n 2 a 3 cm breed. Volgens mij las ik dat het lang kan duren voordat het gevoel terug kan komen... Ben benieuwd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.