Ga naar inhoud

Es1234567 : 5 mei 2020 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, Es1234567 zei:

Ok! Dus zover mogelijk beneden achter op je rug onderaan de bh band zodat die aardig schuin komt te staan! 

 

Ik heb trouwens wel onderaan mijn linkerborst een stuk huid wat behoorlijk gevoelloos is. Onder mijn tepel zit het. Denk zo'n 2 a 3 cm breed. Volgens mij las ik dat het lang kan duren voordat het gevoel terug kan komen... Ben benieuwd. 

Ja dat is wel normaal. Bij mij is het redelijk weer terug. Maar er zijn ook meiden waarbij dat echt lang duurde. Maar is dus helemaal normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook op een paar plekken onder mijn tepels geen gevoel. Dat is nu na 9 weken bijna volledig terug. Nog niet helemaal, maar al een stuk meer. Dus ik ga er vanuit dat dat op een gegeven moment weer helemaal weg is. En dit komt inderdaad bij veel meiden voor. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden! Weer even een vraagje vanuit mijn kant. Ik ben inmiddels 9 dagen PO en het gaat eigenlijk best goed. Ik kan weer veel meer zelf! Al een paar dagen zelf in en uit bed komen, douchen, aankleden en naar de wc gaan etc. Ook bh van achter los maken lukt. Ik doe voorzichtig als het gaat om voorwerpen tillen (niks zwaars) en mijn armen gebruiken. Paracetamol ben ik zelfs vanmiddag vergeten te nemen 😄 (eerste werkdag vanuit huis weer gehad) ik neem nu alleen sochtends en savonds nog 2 x 500 mg paracetamol. Maar als ik me zo blijf voelen ga ik misschien wel terug naar 1 in de ochtend en 1 in de avond.

 

Wel merk ik dat als ik bijvoorbeeld mijn haar boven op wil kammen, het redelijk makkelijk gaat. Ik hou mijn arm dan een beetje in een hoek van 90 graden om boven op mijn hoofd erbij te kunnen. Eigenlijk voel ik dan weinig bijzonders als het gaat om de borst spieren. Is dit oké om te doen? Zolang het niet verkeerd voelt? Of mag je ze gewoon echt niet omhoog houden? Hoor graag jullie ervaring! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij 6 weken lang niet boven je hoofd houden. Alleen de vraag is wat is boven je hoofd houden? Tot hoever mag je gaan? Ik strek ze niet volledig omhoog, het is een beetje behelpen om de bovenkant van je haar te doen. 

 

Morgen heb ik een telefonische controle. Ik zal dan ook even vragen hoe of wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Es1234567 said:

Volgens mij 6 weken lang niet boven je hoofd houden. Alleen de vraag is wat is boven je hoofd houden? Tot hoever mag je gaan? Ik strek ze niet volledig omhoog, het is een beetje behelpen om de bovenkant van je haar te doen. 

 

Morgen heb ik een telefonische controle. Ik zal dan ook even vragen hoe of wat.

Wow 6 weken? Dat is lang...maar jij hebt boven de spier? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, TinyAA zei:

Wow 6 weken? Dat is lang...maar jij hebt boven de spier? 

Ik heb dual plane! Heb het nog even opgezocht in de papieren. Er staat:

 

Armen gedurende 6 weken niet hoog heffen ivm verplaatsing implantaten en spanning op de wond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Es1234567 said:

Ik heb dual plane! Heb het nog even opgezocht in de papieren. Er staat:

 

Armen gedurende 6 weken niet hoog heffen ivm verplaatsing implantaten en spanning op de wond. 

😖 dat is lang zeg...maar je went er aan. Ik slaap na 2 weken ook nog met 3 kussen. Just to be sure. Heb wel boven de spier, dus kan en mag denk ik iets meer dan jij. Je foto’s zien er goed uit trouwens :) en geen gevoel op sommige plekken...herkenbaar...ik heb dat vooral onder mijn borsten. Tepels zijn juist overgevoelig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, TinyAA zei:

😖 dat is lang zeg...maar je went er aan. Ik slaap na 2 weken ook nog met 3 kussen. Just to be sure. Heb wel boven de spier, dus kan en mag denk ik iets meer dan jij. Je foto’s zien er goed uit trouwens :) en geen gevoel op sommige plekken...herkenbaar...ik heb dat vooral onder mijn borsten. Tepels zijn juist overgevoelig...

 

Ik moet er ook nog niet aan denken om zonder het zwangerschapskussen te slapen! Ligt aardig goed :)

 

Ahh dankjewel! ☺️

 

Ok goed om te horen dat het gevoelloze ook bij jou herkenbaar is. En inderdaad mijn tepels zijn juist extra gevoelig nu 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Es1234567 zei:

Volgens mij 6 weken lang niet boven je hoofd houden. Alleen de vraag is wat is boven je hoofd houden? Tot hoever mag je gaan? Ik strek ze niet volledig omhoog, het is een beetje behelpen om de bovenkant van je haar te doen. 

 

Morgen heb ik een telefonische controle. Ik zal dan ook even vragen hoe of wat.

Er word hier op het forum ook wel gesproken over t-rexen. Dus dat houdt in dat je je armen wel boven je hoofd kqn doen zolang je je armen langs je lichaam houdt.

Armen boven je hoofd kan zolang je elleboog niet boven je schouders uit komt. Althans zo heb ik het begrepen.

Ik ben benieuwd wat jouw kliniek erover zegt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Nog even wachten zei:

Er word hier op het forum ook wel gesproken over t-rexen. Dus dat houdt in dat je je armen wel boven je hoofd kqn doen zolang je je armen langs je lichaam houdt.

Armen boven je hoofd kan zolang je elleboog niet boven je schouders uit komt. Althans zo heb ik het begrepen.

Ik ben benieuwd wat jouw kliniek erover zegt..

 

Volgens mij doe ik dan het t-rexen, geweldige uitdrukking 😁

 

Ik ga het morgen checken en laat het weten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja en vanaf vannacht mag ik alweer een beetje op mijn zij gaan slapen met een kussentje als steun onder de borsten. (10 dagen PO) Ik ga lekker mijn zwangerschapskussen hiervoor gebruiken!  Daar lig ik mooi tussen in. Dus de rugsteun gaat vannacht mijn bed uit :) maar zal nog wel zoveel mogelijk op mijn rug liggen, ook al ben ik geen rug slaper.. dat voelt nog prettiger nu. 

 

Littekens pas smeren als de korstjes weg zijn. 

 

Pijn heb ik eigenlijk niet en ook niet echt gehad. Het was steeds vooral ongemak! Zwaar drukkend gevoel op je borst of last van je rug na een nacht slapen. En de eerste 2 a 3 dagen kon ik gewoon echt weinig zelf. Had echt hulp nodig met in en uit bed komen en aankleden. Inmiddels vanochtend zelf mijn haar gewassen onder de douche en daarna gefohnd (voorover gebogen). Bizar hoe snel je weer zelfstandig wordt! Ik blijf wel rustig aan doen met dingen tillen, en huishoud klusjes :) vanaf morgen ga ik kijken of het zonder paracetamol lukt. Nu nam ik er nog maar 1 voor het slapen en 1 bij het wakker worden. Maar vooral uit comfort gevoel, heb nu mijn laatste om half 8 vanochtend gehad en nu is het half 9 savonds en heb ik eigenlijk geen last. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Es1234567 zei:

Inderdaad armen zo min mogelijk omhoog de eerste 6 weken. En je bovenarm zeker niet boven je schouders uitsteken! t-rexen mag wel 😆 dus je bovenarm tegen je lichaam aanhouden en dan bij voorkeur ook hoofd voorover buigen! 


benieuwd hoe ik dat moet gaan doen... 🤔 Mijn haren komen bijna tot aan mijn kont. 
Ik vrees mijn schoonzus elke dag langs laten komen. 

Ik laat aanstaande zondag mijn haren invlechten, dat kan ik absoluut niet zelf. 🙄
Ook ben ik benieuwd met welk mooi kapsel ik maandag zal opstaan... Foto zal volgen. 😜😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Special-Me zei:


benieuwd hoe ik dat moet gaan doen... 🤔 Mijn haren komen bijna tot aan mijn kont. 
Ik vrees mijn schoonzus elke dag langs laten komen. 

Ik laat aanstaande zondag mijn haren invlechten, dat kan ik absoluut niet zelf. 🙄
Ook ben ik benieuwd met welk mooi kapsel ik maandag zal opstaan... Foto zal volgen. 😜😂

Haha succes! En slim van het in vlechten!! 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Es1234567 zei:

Oja en vanaf vannacht mag ik alweer een beetje op mijn zij gaan slapen met een kussentje als steun onder de borsten. (10 dagen PO) Ik ga lekker mijn zwangerschapskussen hiervoor gebruiken!  Daar lig ik mooi tussen in. Dus de rugsteun gaat vannacht mijn bed uit :) maar zal nog wel zoveel mogelijk op mijn rug liggen, ook al ben ik geen rug slaper.. dat voelt nog prettiger nu. 

 

Littekens pas smeren als de korstjes weg zijn. 

 

Pijn heb ik eigenlijk niet en ook niet echt gehad. Het was steeds vooral ongemak! Zwaar drukkend gevoel op je borst of last van je rug na een nacht slapen. En de eerste 2 a 3 dagen kon ik gewoon echt weinig zelf. Had echt hulp nodig met in en uit bed komen en aankleden. Inmiddels vanochtend zelf mijn haar gewassen onder de douche en daarna gefohnd (voorover gebogen). Bizar hoe snel je weer zelfstandig wordt! Ik blijf wel rustig aan doen met dingen tillen, en huishoud klusjes :) vanaf morgen ga ik kijken of het zonder paracetamol lukt. Nu nam ik er nog maar 1 voor het slapen en 1 bij het wakker worden. Maar vooral uit comfort gevoel, heb nu mijn laatste om half 8 vanochtend gehad en nu is het half 9 savonds en heb ik eigenlijk geen last. 

Goede update zeg. Fijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Special-Me zei:


benieuwd hoe ik dat moet gaan doen... 🤔 Mijn haren komen bijna tot aan mijn kont. 
Ik vrees mijn schoonzus elke dag langs laten komen. 

Ik laat aanstaande zondag mijn haren invlechten, dat kan ik absoluut niet zelf. 🙄
Ook ben ik benieuwd met welk mooi kapsel ik maandag zal opstaan... Foto zal volgen. 😜😂

t-rex handen en hoofd voorover om haren te wassen. En als het dan zo lang is dan komt het vanzelf weer op werkhoogte.

Wellicht wel handig iemand te vragen het te borstelen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.