Ga naar inhoud

Adriaantje : 30 november 2020 : Prof. Dr. van der Lei : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Mijn borstplooi wonden zijn nog niet dicht. Ik had om het beetje vocht op te vangen zoogkompressen gekocht. Echt ideaal. Maar voor een enkel druppeltje misschien iets teveel van het goede. Ik vond het zo broeierig worden. Het leek zelfs een beetje op smetten.

Een gaasje is dan weer net te weinig en dan wordt je bh toch vies.

Nu heb ik z.g. 'Engels pluksel' aangeschaft. Ge-wel-dig.

Het is het alternatief voor scheurlinnen. Je kunt het aan de rol of per lap van 45 x 100 cm kopen en daar kun je stukken vanaf knippen naar jouw behoefte.

Het is stevig katoenen stof met een zacht geruwde kant. Speciaal bedoeld tegen smetten en om b.v. als je zalf aanbrengt dat niet tegen je bh aan te laten schuren.

Ik heb het op internet gekocht. Maar ze hebben het misschien ook wel bij de apotheek of goede drogist.

Bolletje.punt.com: HEKA Engels pluksel 5 m x 10 cm 1 rol

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Adriaantje zei:

Mijn borstplooi wonden zijn nog niet dicht. Ik had om het beetje vocht op te vangen zoogkompressen gekocht. Echt ideaal. Maar voor een enkel druppeltje misschien iets teveel van het goede. Ik vond het zo broeierig worden. Het leek zelfs een beetje op smetten.

Een gaasje is dan weer net te weinig en dan wordt je bh toch vies.

Nu heb ik z.g. 'Engels pluksel' aangeschaft. Ge-wel-dig.

Het is het alternatief voor scheurlinnen. Je kunt het aan de rol of per lap van 45 x 100 cm kopen en daar kun je stukken vanaf knippen naar jouw behoefte.

Het is stevig katoenen stof met een zacht geruwde kant. Speciaal bedoeld tegen smetten en om b.v. als je zalf aanbrengt dat niet tegen je bh aan te laten schuren.

Ik heb het op internet gekocht. Maar ze hebben het misschien ook wel bij de apotheek of goede drogist.

Bolletje.punt.com: HEKA Engels pluksel 5 m x 10 cm 1 rol

Goeie tip! Ik heb dus wel 10 weken met (kleine) zoogcompressen gelopen tot mijn wond helemaal dicht was

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Snoepje73 zei:

Hoe is het nu @Adriaantje? Gaat het al wat beter? Wel gezellige dagen gehad ondanks alles?

Gelukkig wel iets. Minder pijnstilling nodig, dat is fijn, anders ben ik zo'n zombie. Er zitten onderhuids wel harde plekken onder mijn armen. Heb jij dat ook? Ik denk dat het onderhuidse hechtingen zijn. Dat kan behoorlijk pijnlijk zijn. De huidplooi wonden zijn nog niet dicht en schrijnen nog behoorlijk,  maar geen grote gaten tot nu toe. Ik zie de hechtingen wel door de huid heen zitten. Geen idee of ze van plan zijn naar buiten te komen.

Smeren kan ik nog niet ivm de open plekjes. 

Tussen mijn borsten is nog veel druk. Af en toe gooi ik de bh open. 

Wij hebben het prima gehad de feestdagen. 

Hoe is het met jou? Alles netjes dicht gebleven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het iets beter met je gaat en je minder pijnstillers nodig hebt. Ik dacht van de week met iets minder pijnstillers kan het ook wel, alleen had ik toen vergeten om iets in te nemen. Dom maar ja, dat merk je gauw genoeg dat zonder echt nog niet gaat.

Alles zit bij mij mooi dicht en ziet er rustig uit. Geen last van hele harde pijnlijke knobbels gelukkig. De grote blauwe plek trekt nu ook eindelijk wat weg, dan ziet het er ook gelijk beter uit. Maar mijn tepels zijn echt overgevoelig geworden. Daar word ik 's nachts nog wel eens wakker van, omdat het allemaal broeit. Dus idd nu af en toe ook even geen bh aan. Even luchten😉.

De grijze streepje wat jij zegt heb ik in blauwige kleur op de plekken waar de hechtingen zitten dus dat zal wel zo zijn ja. Maar ze moeten oplossen dus ook hier geduld. 

Al met al valt het me niet tegen, maar sporten zie ik me echt nog niet doen over 3 weken als alles weer open zou mogen🤔

 

We hebben gezellige rustige dagen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha fijn @Snoepje73, we hebben een raar soort mazzel dat de feestdagen sowieso rustig zijn. Dat Engels pluksel is aan een kant geruwd, zodat het een zacht molton achtig laagje is. Misschien fijn om tussen je tepels en de bh te doen ivm wrijving? Het is heel zacht en van katoen, dus het ademt goed. Mijn tepels zijn nu weer min of meer gewoon wat gevoeligheid betreft. Die overgevoeligheid heeft maar een paar dagen geduurd. De cirkels van de littekens zijn niet even groot, maar wel netjes. 

Ik merk dat alles zo'n beetje in fases gaat. Dan weer extra hier of daar pijn. Er is duidelijk nog van alles aan de gang.

Mijn BH helemaal afdoen 's nachts durf ik echt niet aan, ook al staat het wel op de adviezen van de Bergman kliniek. De meeste anderen adviseren 6 weken lang dag en nacht, dus dat doe ik maar. Eventjes 'luchten' een half uurtje kan vast wel.

Nu maar hopen dat de grijs/blauwe lijntjes vanzelf verdwijnen.

Met de pijnstillers kunnen we beter maar niet té stoer doen. 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat spul is misschien wel een idee ja. Nu is het af en toe niet zo leuk nee. En bij mij zijn de cirkels ook niet gelijk hoor. Ik zie dat met de dag veranderen. Heel apart. Maar ik denk dat dat komt omdat er dan hechtingen oplossen zodat er meer ruimte komt.

Maar dat jij je bh 's nachts uit mag. Ik moet hem 6 weken dag en nacht aan. Maar soms even uit is wel lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels 5,5 week po. Mijn borstplooi littekens lijken wel nog meer pijn te doen. Herkent iemand dit?

Ik smeer ze inmiddels in met Staudt wondzalf. Er zitten hier en daar nl nog open plekjes. Dus littekencrème mag ik nog niet smeren.

Zo blijven ook de dichte stukjes wat soepeler, omdat die zalf daar ook wel op komt.

Maar dat ze nog steeds zo'n pijn doen..pfff...  en het wordt er niet beter op. Het zijn een paar plekken waar die pijn zit. Niet over de hele lengte.

De 19e ga ik naar de pc voor controle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Adriaantje hier gaat alles goed op een klein dingentje na. De uit einde van de hechtingen steken uit en daardoor is het wat opengegaan en heel licht aan het ontsteken.

En ik vind de vorm van mijn borsten van bovenaf gezien niet mooi. Daarvan hoop ik dat dat nog mooi rond word. Maar ook hier zal geduld het toverwoord zijn denk ik zo😔

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik baal daar wel wat van, maar ik mag echt niet klagen. Sinds vrijdag helemaal geen paracetamol meer. De pijn en het irritetende gevoel zijn zonder paracetamol te doen. Wel zou ik blij zijn als de bh 's nachts niet meer hoeft. Dan broeit het minder. Alleen hebben ze bij mij niet aangegeven wat je dan wel aan mag. Mocht de laatste 4 weken wel een andere stevige bh aan zonder beugels en zonder kant. Hebben ze bij jou daar iets over gezegd of komt dat zoals bij mij misschien ook de 19de bij de nacontrole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de kaart met informatie vanuit de Bergman kliniek mag ik vanaf week drie 's nachts de sport bh of de bh van de kliniek uit laten en vanaf week 5 mag ik overdag zelfs een spot bh,  beugel- of push up bh dragen.

Nou, dat leek mij allemaal een tikje aan de snelle kant, vergeleken met alle andere adviezen van diverse klinieken. 

Wel heb ik sinds deze week 's nachts een losser topje aan, omdat die banden van die bh's zo drukken tegen de wonden. Ook met iets ertussen.

Voor de komende tijd heb ik een aantal katoenen soepele topjes aangeschaft, zodat ik 's nachts niets extra's hoef te doen op de ingesmeerde plekjes en die topjes lekker heet kan wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O wat een verschil. Mij is gezegd dat ik 6 weken dag en nacht de compressie bh of na de eerste 2 weken eventueel een sportbh moest dragen. Dus nu pas maar een paar sportbh's besteld maar die waren niet goed dus terug gestuurd. Moet eigenlijk naar de winkel om de goede maat te passen, maar ja er is iets zoals gesloten😔. En met postnl gaat het ook niet snel dus ik zit nog wel even met de bonnie..... wat ik wel heb gemerkt is dat ik een paar oudere bh's toch nog pas waren wat  te klein geworden. Dus ik weet niet hoe ik op een d cup ooit moet uitkomen........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Adriaantje zei:

Bij week zes houdt het advies op.. ik denk dat ik het af laat hangen van de gevoeligheid van mijn borsten. De huid is nog heel gevoelig. 

Dus ik houd het op zo glad mogelijk. 

Maar als tussenfase kun je misschien gewoon iets bij zo'n goedkope internet winkel kopen, als je nog niet zeker bent @Snoepje73 ? Je maat verandert ook nog zo, verwacht ik. Dus iets echt geinigs ga ik zeker nog niet doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met al die plooitjes schuurt de Bonnie nu ook. En die haakjes schieten bij mij steeds los. Die flapjes piepen inderdaad telkens onder je shirt uit.

Ik denk dat ik voor een tussendoortje de 95% katoen van Bonprix met voorsluiting bestel. Twee voor bijna €16,- .

Hoef je niet mee voorop de Linda, maar met die voorsluiting kun je wel fijn op je rug liggen als je ze 's nachts nog even aan wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar. De plooien staan mooi op mijn borsten afgedrukt en de haakjes irriteren ondanks dat de binnenkant daarvan zacht is. Heb nu bij bonprix sportbh's besteld en bij hunkemoller gewone bh's. De mooie setjes moeten even wachten zullen we maar zeggen. En op de linda wil ik al helemaal niet😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.