Ga naar inhoud

Adriaantje : 30 november 2020 : Prof. Dr. van der Lei : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Op 12-12-2020 om 18:20, Adriaantje zei:

Dat is het voordeel van pijn, dan laat je al te veel actie wel uit je hoofd. 😜

Kalm aan hoor. 

@Adriaantje hoe gaat het nu, nog veel pijn? Heb je nog gebeld vanmorgen?

 

Ik ben vanmorgen voor controle geweest. Alles zit dicht en geneest mooi. Mag ook over een paar dagen beginnen met litteken creme of iets dergelijks. Alleen vind ik rechts minder mooi geworden qua vorm😔. Ik hoop dat dat nog verbeterd maar ik ben er bang voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het mooi geneest @Snoepje73, ik was benieuwd hoe het gegaan was bij je. Hebben ze ook gezegd hoe je dat smeren moet aanpakken? Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe dat litteken masseren moet gebeuren bij een borst. Je vindt wel youtube filmpjes met platte littekens op een pols oid. Maar mijn littekens zitten helemaal in een 'naad'. Die van jou ook? Helemaal naar binnen getrokken en niet mooi recht. De vorm is bij mij zeker niet rond en 'rondborstig' . Eerder hoekig en breed/plat van onder. laten we hopen dat het nog een betere vorm krijgt allemaal. Er zitten ook kuilen hier en daar. Het heeft heel veel tijd nodig zeggen ze. Maar als ik sommige foto's van verkleinde borsten zie zijn die gelijk al mooi rond. Onze worden vast beter. Over een maand of drie is het redelijk te zien. Vanbinnen moet het ook nog genezen toch?

Hebben ze nog knoopjes van de oplosbare hechtingen verwijderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Adriaantje ik mag wel smeren met littekencreme maar nog niet masseren daar voor moeten eerste de hechtingen schijnbaar wat meer opgelost zijn... Dus net maar nog even snel creme gehaald voor dat alles dicht gaat😔.

Mijn littekens zijn wel mooi plat en zien er redelijk rechtuit. Maar nu de pleisters er af zijn zie je dat 1 tepelhof groter is dan de ander en lijkt het of mijn rechter borst gaat hangen en links blijft staan. Duidelijk dat er 2 mensen aan gewerkt hebben. Ik hoop echt dat dat bij gaat trekken. 

 

Maar pijn heb ik weinig. Zit nu op 3 x daags maar vergeet smiddags vaak waardoor ik om 17.00 uur vaak denk goh waarom ga ik het voelen....

 

Ben benieuwd wat ze woensdag bij jou gaan zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangen en staan kan geloof ik nog alle kanten op. Ze genezen ook niet in hetzelfde tempo. Dus daar zal nog niet veel over te zeggen zijn.

Mijn ene tepelhof is ook iets groter dan de andere, maar omdat die tepel er ook meer 'op ligt' als het ware, wacht ik de littekenvorming maar eerst af. Misschien trekt dat ook wel bij dan.

Woensdag is telefonisch, maar misschien mag ik wel foto's opsturen.

Fijn dat je niet zoveel pijn hebt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, geduld... dat is het toverwoord. Het wondje bij die tepel is nog maar klein. Houd het nu goed vet met vette gaasjes. 

Ik slik nu ongeveer 4 paracetamollen en 1 aleve. Dus dat valt mee.

Ik probeer het uit te stellen tot ik er echt aan toe ben.

Zijn jouw borsten aan het eind van de middag ook zo gezwollen?

's Morgens gaat het nog het beste. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-12-2020 om 08:20, Adriaantje zei:

Doe ik @Snoepje73. Gewoon weer een beetje terug naar af en meer medicatie.  Morgen de pc bellen. Nu, 's ochtends, is het weer te doen.

Het wondje bij mijn tepel lijkt dicht. Da's weer mooi.

Hoi @Adriaantje heeft de pc je vragen nog kunnen beantwoorden? En ben je wat wijzer geworden over het insmeren/masseren van de littekens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas @Snoepje73, ik geloof dat ik het verkeerd begrepen heb. 🤔

In een brief aan de huisarts stond dat ik vandaag 10.30 uur gebeld zou worden, daar kreeg ik een kopie van in de kliniek. De afspraak van de 8e stond ook in die brief, dus het leek me duidelijk een nazorg traject.

Om 11.00 uur heb ik even gebeld, want niks gehoord, en is me uitgelegd dat het geen concrete afspraak was. Blijkbaar betekende het 'vanaf dan..vandaag of morgen...als het zo uitkomt'... 

En door de verpleegkundige niet door de pc. Dus ik wacht nog maar af.

Als ik niks hoor, bel ik zelf vrijdag. 

Half januari heb ik wel een echte afspraak met de pc... in de kliniek. (geloof ik..🤣)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Adriaantje zei:

De onderkant van mijn borsten zijn wat roder. En die gespannenheid..pff

Plekje bij tepel is ook weer een beetje open.

Geen koorts... dus het zal wel geen borstontsteking zijn. 

Toch maar weer Aleve erbij. Dat is in ieder geval ontstekingsremmend.

 

 

 

O maar dat moet je goed in de gaten houden. Dat klinkt toch als licht ontstoken. En dat je meer pijn krijgt kan toch ook niet goed zijn. Ik moet bij (toenemende) klachten als koorts / pijn / roodheid zwelling contact opnemen met de poli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.