Ga naar inhoud

Adriaantje : 30 november 2020 : Prof. Dr. van der Lei : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

@Adriaantje

Ik begrijp wat je bedoelt.

Ook ik modderde maar wat aan. In het ziekenhuis hebben ze ook niet echt gezegd hoe ik de wonden moest verzorgen. Het advies was 2 weken niets aan doen, dan controle en dan mocht er gedoucht worden. Ze hebben me toen naar huis gestuurd met die Zetuvit pads en die ben ik dan ook gaan halen bij de apotheek. Die waren wel nogal dik dus ben ik overgeschakeld op inlegkruisjes om de wonde te beschermen tegen de BH. Maar achteraf, toen de wondjes ontstonden, kreeg ik van mijn PC de opmerking dat die pads en inlegkruisjes inderdaad meer druk geven op de wonden. "Deze bricollage mocht ik niet meer toepassen". :23:

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Adriaantje zei:

Ik heb er ook nog wondzalf op gesmeerd eventjes, omdat de wonden zo trokken. Maar ik geloof dat het daar toch te week van werd. Al had ik de indruk dat in die dagen dat ik dat smeerde wel wat hechtingen naar buiten kwamen. 

Idd met smeren moet je super voorzichtig zijn. Maar @best_boobie's advies was the best! :136:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je toegang gegeven tot mijn kleine album. Maar opgepast de foto's zijn nogal grafisch. Dus denk er even over na of je ze wil zien of niet. :134:

Er zijn wel veel ergere complicaties na een BVK dan de mijne. Maar als het je overkomt is het heel eng.

:48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Doe ik het of niet? zei:

oh natuurlijk; je werkt van thuis uit.

 

Ik ben OUD...lekker gestopt met mijn 50ste. Wilden we altijd al, dus voor gespaard. Nu de tijd om lekker te fietsen en flink te wandelen of misschien wel hardlopen! Dat laatste kon ik nooit. Zal toch geweldig zijn, zonder pijn en geklots. Paardrijden in galop!!!  Er gaat een wereld voor me open. 😜

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2021 om 14:02, Adriaantje zei:

Ik ben OUD...lekker gestopt met mijn 50ste. Wilden we altijd al, dus voor gespaard. Nu de tijd om lekker te fietsen en flink te wandelen of misschien wel hardlopen! Dat laatste kon ik nooit. Zal toch geweldig zijn, zonder pijn en geklots. Paardrijden in galop!!!  Er gaat een wereld voor me open. 😜

Gelijk heb je. Geniet er van.

:35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Adriaantje; als je wil geef ik je ook toegang tot mijn grote album. Daar kun je zien hoe ik het verzorgd heb. Het zijn alleen wel 100 foto's, denk ik (maar dan van het hele verhaal - niet alleen van de complicatie). :4:

En ook hier weer - niet kijken voor het slapen gaan.

Zeg het maar.

:48:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Adriaantje zei:

Oh ja, @Doe ik het of niet?, dat wil ik wel graag. Dank je wel.

Ik dep het nu 2x daags met Betadine. In ieder geval wordt het tot nu toe niet groter. Duimen dat het ook niet groter wordt. Maar ik heb bij jou gelezen dat dat zomaar kan gebeuren. Links houd ik ook angstvallig in de gaten. Plekje is nog steeds vochtig daar. 

OK. Ik geef je toegang. Maar dat zal ik morgen doen.

Kwestie van je tegen je nieuwsgierigheid te beschermen - ik heb ze namelijk net zelf ook nog eens bekeken. :19:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Snoepje73.  Ja, de verzorging gaat goed. Dat denk ik. Het wordt nier erger en het lijkt minder 'diep' ... maar dat weet ik niet zeker. 

Mijn borsten worden wel wat ronder. Het drielandenpunt zit wel veel dieper dan de rest, dus vanonder gezien is het geen vloeiende lijn.

 

En bij jou? Alles goed dicht en smeren maar? Vorm ook al meer naar je zin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn borsten worden ook wel ronder en het drielanden punt begint nu ook te zakken.' Wel heb ik gemerkt dat doordat ik de compressie bh nog wel snachts droeg ik weer een lichte verkleuring op mijn borst krijg. Daar waar een hele grote blauwe plek heeft gezeten. Nu dus die maar niet meer aandoen.

Smeren gaat goed. Alleen af en toe een hechting die naar buiten komt.

Heb wel dat er veel in de tube achter blijft als deze op is, dus ik knip nu de platte kant er af en gebruik die weer als dop er terug op. Dan schrik je wat er nog achter blijft in de tube. Daar is het echt te duur voor om weg te gooien😂.

Vind ik de vorm mooi dat is een moeilijke vraag. Ik had gehoopt dat mijn tepel iets hoger op de borst zou zitten. Dat zaten ze wel vlak na de operatie, maar nu duidelijk niet meer. Dat is wel een tegenvaller waar ik niet helemaal op voorbereid was, maar hé alles beter dan hoe het was. Tja dat weet ik ook wel..... maar toch. Ook heb ik moeite hoe bepaalde kleding nu valt. En mis ik hoe stom ook het spleetje tussen mijn borsten. Heeft tijd nodig zoals alles hier geduld😉

 

Maar hoe is het verder met jou met de verwerking van alles? Gaat dat een beetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wat je zegt, een beetje @Snoepje73. Dat spleetje tussen mijn borsten mis ik ook..🤭. Misschien dat je tepels wat hoger komen als je borst nog wat ronder zakt?

Mijn tepels liggen er nog steeds een beetje als 'doppen' bovenop. Dat had ik helemaal niet, dus dat is wennen. Misschien wordt het nog iets minder. Voorlopig zijn het meer de borsten van de pc dan van mij...🤪Afwachten maar hè. geduld, geduld.

Mijn linker borst is nog steeds pijnlijk. Ik draag nu dunne katoenen topjes. Om de borstplooi wat droog te laten zijn en niet te veel druk erop te krijgen. Dan houd ik de linkerborst vast als ik rondloop of bind er een sjaal dwars over.

Die topjes zijn wel fijn. Vooral voor 's nachts. Geeft toch wat bescherming. Die knellende bh is na een poosje niet fijn meer, dat blijkt. Bij jou dus gewoon weer verkleuring door die druk! 

Handig, dat afknippen van die tube. Wat er anders in achterblijft....zonde. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

idd @Adriaantjemeer de borsten van de pc dan van mij haha. Ik blijf het onwennig vinden, maar ben wel blij met mijn nieuwe borsten hoor. En die doppen heb ik aan 1 kant de andere is mooi plat maar wat puntig.... Dus heb keuze welke ik mooier vind 🤔🤪. Maar idd wennen moeten we zeker. Daar ben je niet op voorbereid.

 

Maar die topjes zijn ideaal lijkt me vooral voor de nacht. Maar is je borst helemaal nog zo gevoelig of alleen het litteken? Je borst met lopen vast moeten houden vanwege de pijn was niet wat je in gedachten had. Raar hoe je lichaam werkt hè. Maar wordt je borstplooi nu droger en ook mooier of blijft het nog hobbelig? Fijn dat je nu steun hebt aan @Doe ik het of niet?. Helaas heeft zij de ervaring waar jij nu steun aan hebt.

 

Als alles uit eindelijk maar mooi wordt. Daar hebben we het voor gedaan.😉

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek hè @Snoepje73, dat je er eigenlijk van uitgaat dat het gewoon kleinere, maar herkenbare eigen borsten blijven. Ze zijn natuurlijk behoorlijk verbouwd. Het gaat zeker wennen en het wordt absoluut mooier dan het was.

Nee, die borstplooi blijft wat onregelmatig. Hier en daar nog een wat open stukje, dus het is nog vochtig. 

Ik hoop dat het drielandenpunt nog wat gaat dalen, want nu gaat het daar echt omhoog en is het ook niet vlak aan de onderkant bij het litteken van tepel naar borstplooi. Maar daar kun je volgens mij nu nog niets van zeggen. Als ik straks lekker kan smeren zal het soepeler worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die pijn in mijn borsten, dat is nog vergelijkbaar met die stuwingspijn. Vooral links. En omdat ik nu die slappe topjes draag om het litteken te ontzien, kan ik ze niet goed ondersteunen. Rechts is het al een stuk minder .  Als ik nu een stukje ga wandelen, doe ik een oude ruime bh óver dat topje aan. Geen gezicht! Voor even is dat wel te doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Adriaantje zei:

Die pijn in mijn borsten, dat is nog vergelijkbaar met die stuwingspijn. Vooral links. En omdat ik nu die slappe topjes draag om het litteken te ontzien, kan ik ze niet goed ondersteunen. Rechts is het al een stuk minder .  Als ik nu een stukje ga wandelen, doe ik een oude ruime bh óver dat topje aan. Geen gezicht! Voor even is dat wel te doen.

 

Wauw dat doet zeer ja pfff. Maar dan heb je echt nog veel vocht er waarschijnlijk in zitten..... of in ieder geval nog flink opgezet.

Ach niemand die het ziet en weet wat jij onder je kleding draagt haha. Soms maar goed ook😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.