Ga naar inhoud

Adriaantje : 30 november 2020 : Prof. Dr. van der Lei : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Fijn dat je in ieder geval bent geslaagd met de sport bh's. Dat zit misschien ook wel wat fijner. Ja dat zei je al dat je dat engelse pluksel had. Hoorde ook eens als tip van iemand dat die inlegkruisjes in de bh had gedaan. Zijn zacht en nemen vocht op😆. Nou ik weet niet of dat nou handig is......

Heb je ook nog pijnstilling dan? Wat kan het verschillen hè. Ik hoop dat het nu toch wat sneller beter met je gaat.

Ik had even voor vanmorgen een nieuwe bh aan, maar mijn tepels vonden dat toch wat minder grappig. En niet eens de littekens die zeer deden. Moet daar weer rustig aan wennen. Thuis kun je wisselen dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Maar leuk was het wel voor even😊.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch best fijn om even een leuke bh aan te hebben. 

Mijn tepels worden gelukkig iets minder gevoelig. Maar kant of stugger materiaal nog maar even niet.

Ik ben gestopt met de pijnstillers. Had het gevoel dat het tegen die druk in mijn borsten en dat schrijnen van de borstplooi wonden niet veel meer hielp. En 's nachts lig ik lekker in mijn zachte bed zoveel mogelijk nog op mijn rug,  en af en toe op mijn zij,  en voel ik het veel minder. 

Tja..inlegkruisjes en ook die zoogkompressen die ik gebruikt heb, hebben zo'n 'harde' zijkant. Dat schuurde bij mij dan weer juist over die super gevoelige huid. Het blijft uitproberen wat het fijnste zit denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-1-2021 om 15:35, Adriaantje zei:

@Mamma28 Misschien een goed idee om je eigen operatieverslag te starten? Dan kunnen we daarin meedenken. 

Wanneer is het zover? 

Oke, zal ik doen, dank je! Ik moet er dinsdag aan geloven. Begin nu wel echt erg zenuwachtig te worden! Fijn die tip van een vestje. Ik ga lekker in een fout joggingpak dan denk ik, wel zo makkelijk. Ik ik heb wat extra kussrn gekocht, dat wordt even wennen dat ik voorlopig niet meer op mijn buik kan slapen zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Mamma28 zei:

Oke, zal ik doen, dank je! Ik moet er dinsdag aan geloven. Begin nu wel echt erg zenuwachtig te worden! Fijn die tip van een vestje. Ik ga lekker in een fout joggingpak dan denk ik, wel zo makkelijk. Ik ik heb wat extra kussrn gekocht, dat wordt even wennen dat ik voorlopig niet meer op mijn buik kan slapen zeg!

Spannend @Mamma28 ik weet eigenlijk niet hoe @Adriaantjehet slapen op de rug heeft ervaren, maar het went zolang je maar genoeg rechtop ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mamma28, ja dat op je rug slapen is wat. Ik ben eigenlijk een buikslaper.

Ik had twee strak opgerolde dunne slaapzakken in een kussensloop aan elke kant naast me. Een zacht dekbed óp de matras zodat je wat makkelijker wegzakt.  Je kunt ook twee kussens doen, lig je wat ronder denk ik. Maar dat zachte vind ik wel fijn, geen last van mijn rug.

Nu blijf ik al vanzelf op rug of zij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel @Snoepje73, dat wil je echt wel overslaan. 

Had ook wel gezien en gelezen dat het wel eens voorkwam, maar dan denk je...dat gaat me vast niet overkomen.

Het lijkt niet echt ontstoken. Gewoon roze, dus ook niet héél diep gelukkig. Nou ja, niks aan te doen.

Ik heb er nu weer zoogkompressen op, omdat die wat meer afstaan van die borstplooi. Ik hoop dat die wond dan droger blijft. Ik durf er nu ook geen wondzalf op te smeren.

Als het groter wordt ga ik maar weer eens bellen. Al is het alleen maar ter geruststelling. Vanmorgen was het nog hetzelfde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn er ook nog plekjes waar het echt nog wel (donker) rood is voornamelijk bij het drie landen punt. @Adriaantje. Ik denk dat ik dat met arnicazalf moet gaan insmeren om dat weg te krijgen. Maar ook mijn littekens zijn nog hobbelig en hard hoor. Maar het dragen van een beugel doet geen zeer alleen het kant jeukt juist boven op mijn borst.....

Maar heb je al een afspraak staan voor over 4 à 5 weken? En als je het niet helemaal vertrouwd gewoon bellen daar zijn ze uiteindelijk voor. Al is het maar voor je gerust stelling. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat duurt het lang hè, @Snoepje73, die littekens. Maar bij jou gelukkig wel dicht.

Dat is al weer een stuk beter, de beugel bh zonder gedoe aan!

 

Arnica klinkt zo gek nog niet.

Ik hoef pas eind april terug te komen.

Ik denk dat de pc dacht...dan moet het wel voorbij zijn..ha ha..

Als het zo blijft of erger wordt ga ik zeker bellen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc zei bij de controle dat alles pas met een jaar weer mooi en rustig zou zijn en de vorm van de borsten dan definitie is. Dus ik verwacht ook niet dat het nu mooi en kleine witte streepjes zijn al wil ik dat wel hahaha. Al zal het er met een paar maanden wel rustiger uitzien schat ik.

 

Daar lijkt het haast op dat hij gedacht heeft dan moet het allemaal dicht zitten en is het klaar🤔. Maar kun je er nu beter mee oomgaan? En heb je nu verder geen klachten meer die je voor die tijd wel had? @Adriaantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk nog wel @Snoepje73. De pijn in mijn borsten is wel minder. Ik had bij de controle ook gezegd dat ik ze eigenlijk vast moet houden als ik loop. Omdat ze anders meer pijn doen (maakt niet uit wat voor BH ik aan heb) én omdat ze anders de borstplooi irriteren. Maar 'dat ging wel over'.  Het is ook al iets beter.

Ik vind het wel jammer dat hij ook niet uitlegt waardoor iets komt en ook niet inging op die onregelmatige borstplooi snedes. Nou ja, je kunt niet veel zeggen in 10 minuten. 😒 Die bobbel op mijn borstbeen was mijn borstbeen...nou daar moest hij van mijn toch nog eens extra voelen, ik ken mijn eigen lijf toch vrij goed...'oh ja...zal een bloeduitstorting zijn'. ....👎

Nou, dat zal prachtig zijn, als er na een jaar alleen wat dunne witte streepjes zullen zijn! Met wat mazzel zie je er dan zo goed als niets van. 

Als er bij mij dan nog kuilen/ deuken in zitten waar ik last van heb, ga ik eens goed kijken of en bij wie die dan te corrigeren zijn. 

Maar zover zijn we nog niet. Wie weet wordt het wel helemaal top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik zeggen dat ik dit wel een botte reactie vind van de pc. Jij hebt een probleem en het wordt zo afgedaan....17 jaar terug had ik ook zo'n pc en heb toen besloten het niet te doen. 

 

Maar het lijkt wel of je borsten nog vol zitten met vocht. Naar 8 weken lijkt het me dat het beter moet gaan. En het niet echt nog pijn zou moeten doen met lopen. Maar is er geen mogelijkheid om een ander er eens na te laten kijken bv je huisarts? Kun je hier bij de complicaties er niet iets over vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah...goede tip. @Snoepje73. Ik las dus bij complicaties dat @Doe ik het of niet? na 6,5 week po ook een gaatje kreeg.

Ze moest het van de pc  twee keer per week behandelen met Betadine.

Als dat van mij morgen niet droog is en echt verbetert, ga ik bellen.

Volgens de pc moet alles na een week of 6/7 dicht zijn. Erg lang hoor. Maar goed, dat kan ik wel snappen, als er echt langzaam verbetering in zit. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Adriaantje en @Snoepje73

Ik las net wat er aan de hand was.

Wat vervelend.

Ik heb inderdaad ook een gaatje gehad. Ik geloof dat ik het eerste teken zag zo rond oudejaarsavond, mocht je het willen opzoeken in mijn verhaal. Ik heb toen overleg gehad met de PC en met @best_boobie. Allebei apart uiteraard.

Ik geloof dat het met een maandje wel in orde was. En, niet om je bang te maken, maar het werd eerst erger alvorens het dan begon dicht te gaan. Ik vond het super eng en verzorgde het 2 keer per dag. Ik meen te mogen zeggen dat ik begrijp wat jij nu doormaakt.

En nu valt het best mee, qua litteken. 👍

 

Ik wens je het nodige geduld en snel beterschap.

:71::147::48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Adriaantje zei:

Dank je wel @Doe ik het of niet?. Ik zal je verslag nog eens goed lezen. Een maand is te overzien. Had ik wel een beetje op gerekend voor alle andere 'dingetjes'. Ik hoop dat het niet te eng wordt. Maar fijn om te weten dat zelfs eng toch nog redelijk 'opdroogt'.

Mijn verhaal is nogal lang daarom zei ik dat je rond oudejaarsavond kon gaan kijken als het over het gaatje gaat.

Het doet me terugdenken aan het feit dat een collega van mij, toen ik na 14 dagen terug ging werken, voorstelde om de wonde te verzorgen omdat je zo moeilijk zag wat je deed. De spiegels op het toilet op mijn toenmalige werkplek hingen allemaal te hoog. Maar hierbij dan alvast een gouden tip: in het andersvalide toilet hangt de spiegel lager en dat lukte prima. :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Doe ik het of niet?, ik heb je verslag over het gaatje gelezen. Heftig hoor.

Het lijkt erop dat het net zo begon. Ik heb misschien ook iets teveel drukkende materialen er tegenaan gedaan. maar ja, als het nat is wil je toch de wond beschermen. Van de kliniek kreeg ik het advies om Engels pluksel te gebruiken ivm dat vocht. Misschien toch te stug? En daarnaast gebruik ik af en toe zoogkompressen, dus dat is ook best dik. Die gebruik ik juist om de druk te verminderen, omdat dat Engels pluksel te dicht tegen de wond kan komen soms.

Pffff... wat lastig! Ik zag dat je Zetuvit pads moest gebruiken. Is dat dun steriel gaas? Wat deed je er dan op om het er aan vast kleven tegen te gaan? 

Ik heb 's nachts een slappe katoenen top met een vrij lage rand aan, zodat de boel vrij ligt. Maar overdag een sport bh. Die rand kruipt ook wel eens op. Maar zonder bh lopen en zitten is te pijnlijk. 

Wat ik moet gebruiken om de wond te beschermen... daar heb ik helemaal geen advies over gekregen van de pc. Maar toen was het ook nog niet open. Telefonisch alleen van een verpleegkundige die vond dat het vochtige wat op smetten leek...zoals ik het beschreef. Vandaar dat ze dat Engels pluksel adviseerde. Was ik ook best tevreden mee tot nu toe.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.