Ga naar inhoud

Adriaantje : 30 november 2020 : Prof. Dr. van der Lei : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Hoi @Snoepje73..🤗  Dinsdag moeten we allebei voor controle hè.

Die gemene pijn onder mijn oksel rondom het eind van die borstplooi begint gelukkig wat te minderen. Bij vlagen nog. Nog steeds schrijnende wonden/littekens en nog niet helemaal dicht. Maar het gaat wel met kleine beetjes tegelijk de goede kant op. Die voorsluitingen beginnen me nu echt te irriteren. 

Ik heb maar een sporttop en twee avond topjes bij de Hema besteld. Niet veel keus, maar je kunt twee maten laten brengen en pas als de winkels open zijn heb je nog 30 dagen om het bij de winkel terug te brengen. Die avondtopjes had ik in XXL en nu in L ... kijk, daar word ik wel vrolijk van. 

Ik ben heel benieuwd van van der Lei gaat zeggen dinsdag. Ik wil hem toch wel tactvol wijzen op de onregelmatige borstplooi snedes. Kuilen, putten, (en dat is pijnlijk) niet mooi vloeiend en ook niet op dezelfde hoogte. Eigenlijk best raar toch?

Bij jou alles mooi dicht en pijnvrij @Snoepje73?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk controle hè ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Fijn dat er nu eindelijk wat verbetering in zit. Maar zouden de onregelmatige borstplooi snedes misschien te maken hebben met de hechtingen die aan het oplossen zijn? Maar het is wel vreemd dat ze niet op gelijke plekken zitten. Dat hebben ze toch afgetekend voor de operatie.. aankaarten kan idd zeker geen kwaad. Maar hoe gaat het verder met de verwerking? Krijgt het al een plekje?

 

Bij mij zat alles dicht en was het mooi rustig tot fat de hechtingen begonnen te ontsteken. De hechtingen zijn zich een weg naar buiten aan het werken. Dus nu trek ik de hechtingen die naar buiten komen er voorzichtig uit. Waar door er ook gelijk pus mee naar buiten komt. Gelukkig zijn dit nog kleine plekjes hoor. De plekken die erg rood begonnen te worden heb ik met fusidine ingesmeerd en dat lijkt nu langzaam aan rustig te worden.

Ik dacht van de week zonder bh te kunnen slapen met alleen een topje, maar dat ging helemaal fout toen ik op mijn zij gedraaid bleek. Het voelde echt of er iets scheurde en heb daar 3 dagen last van gehad. Dus de bh weer aan en het bed weer hoger😔.

Maar klagen mag ik niet. Ben al een week van de paracetamol en ook weer aan het werk. Al met al gaat het dus goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè, wat jammer van die hechtingen. Ik zie ze ook nog schemeren, dus dat komt ook nog wel.

Fijn hoor, van de pillen af!

Oeps... weer een beetje terug naar af. Maar weer even kalm aan. Hopelijk is het nu weer alsvanouds.

Het liggen op mijn rug en zij met alleen een niet sluitend topje gaat wel goed...denk ik. Die wonden moeten echt rust krijgen ..de BH knelt het af. 

Maar wie weet is het ook te vroeg. Overdag met slappere BH's geeft veel meer pijn.  Het is lastig..soms wissel ik wel drie keer per dag. En haakje los, haakje vast...... 

Ik hoop dat je gelijk hebt met die hechtingen, dat die onregelmatige veroorzaken.

Wat zal het heerlijk zijn als alles dicht is en pijnvrij. Die vorm komt wel. 

Gaan we straks fluitend de zomer in.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bal hè met de bh's je merkt gelijk aan je borsten als je bh te los of te strak zit. Ik moet zeggen dat ik een paar dagen een sport bh aan gehad heb waar door het nu allemaal minder irriteert. Dat is wel fijner. Nooit gedacht dat ik een sportbh nog echt graag aan zou willen haha. Maar alles gaat nu weer goed. Ik ben nu langzaam aan alles weer  het opbouwen, maar sporten zie ik nog even niet zitten. Weet niet of dat over een paar weken als alles weer open mag gaat lukken. Ach ik zie wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat was binnen 10 minuten klaar. Dr. van der Lei vond het helemaal niet zo slecht er uit zien. Over de hele lengte van de borstplooien zitten open plekjes...daar worden de hechtingen eruit gewerkt. Dus dat is wel een ontstekingsreactie maar geen infectie.

Ik kan er nog wel 5/6 weken last van hebben. En dat was het....

Niks aan gedaan..niks aan doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Adriaantje zei:

Nou, dat was binnen 10 minuten klaar. Dr. van der Lei vond het helemaal niet zo slecht er uit zien. Over de hele lengte van de borstplooien zitten open plekjes...daar worden de hechtingen eruit gewerkt. Dus dat is wel een ontstekingsreactie maar geen infectie.

Ik kan er nog wel 5/6 weken last van hebben. En dat was het....

Niks aan gedaan..niks aan doen. 

Oké. Das kort maar krachtig. En ook geen hechtingen er uit gehaald daar waar mogelijk? En moet je nog terug dan? Of is het klaar? En nu dan?

 

Bij mij was alles ook goed en idd de plekjes zijn kleine ontstekingen waar de hechtingen er uit willen. Maar ze heeft bij mij de hechtingen waar mogelijk er uit gehaald. En het smeren met fusidine was ook helemaal goed. Wel rade ze aan om nu met bio oil te gaan smeren en masseren. Ik hoef niet meer terug te komen alles ziet er goed uit. Mag nu langzaam aan andere bh's aan mits het niet gaat irriteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Half april nog eens terug komen om het resultaat te bekijken/ bespreken. 

Nee hoor, niks eruit gehaald, moet allemaal vanzelf gaan.

Ik mag niks smeren. Pas als het dicht is. 

Mag jij de dichte stukjes met bio oil doen @Snoepje73

 

Ha...op leuke bh's jacht?

Ik mag ook zonder bh als het erg irriteert. Maar dan doen mijn borsten weer pijn. Dus kiezen tussen twee kwaden. Ik heb nu voor net wat steun en geen harde onderkant sport bh's van de Hema. Ik ga maar eens stoppen met die voorsluiting bh's. Dat is zijn hard op die gevoelige huid. 

Er zit ook een bult op mijn borstbeen. Bloeduitstorting volgens v.d. Lei.  Gaat ook vanzelf over. 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik mag nu gaan smeren en ook masseren op de littekens. De kleine plekjes moet ik nog wat voorzichtig mee doen. Maar de uiteinden mag ik zelfs stevig masseren zodat dat wat soepeler wordt. En eigenlijk maakt het niet uit waarmee je smeert als het maar vet is. Ze vond biodermal littekencreme aan de dure kant. 

Ik heb nou bij bonprix hele zwarte sportbh's gekocht die lekker zitten. Gaan wel tot d cup maar misschien kun je er iets mee. En arnicazalf voor de bloeduitstorting misschien een idee. Heb ik ook mee gesmeerd en mijn blauwe plek is weg. Moet je wel 3 keer daags doen maar het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja..Arnica heb ik wel in huis. Dank je wel @Snoepje73.

Ik zal nog even moeten wachten met smeren, want over de hele lengte zitten wel open stukjes en beide drielandenpunten zijn ook niet dicht.

Rond mijn tepels zitten hier en daar kleine puntjes van de hechtingen.

Ik heb wel Staudt wondzalf en als het te trekkerig wordt doe ik dat er toch op. Dan wordt het af en toe iets soepeler. Die zalf prikt wel wat, dus ik doe rustig aan. 

Goed bekeken, sport bh's bij Bonprix.  Ga ook weer eens neuzen daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik de kleine puntjes voorzichtig mee smeer met vaseline zodat het wel soepel word. Ik had eerst littekencreme van biodermal maar daar zit parfum in daar ben ik toch wat voorzichtig mee. Die voorsluiting irriteert idd al begint het wel te wennen. Maar die sportbh's zitten prettiger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag @Mamma28. Er is inderdaad veel minder over borstlift/verkleining te vinden dan vergroting.

Als je last hebt van wagenziekte/zeeziek.. geef dat dan door, het kan zijn dat je dan erg beroerd wordt van de narcose. 

Vestjes mee, want je armen mogen na de operatie absoluut niet omhoog. Heb je wel hulp voor de eerste tijd?

Welke tips denk je aan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Adriaantje zei:

@Mamma28 Misschien een goed idee om je eigen operatieverslag te starten? Dan kunnen we daarin meedenken. 

Wanneer is het zover? 

@Mamma28Heb je al een voorstel topic of iets dan kunnen we daar idd op reageren. Stel je er op in dat je de 1ste nacht niet goed zult slapen. En wanneer je hoofdeind van je bed omhoog kan zeker doen of anders met kussen ophogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog wel ongeveer hetzelfde @Snoepje73. Mijn borsten zijn nog steeds wel pijnlijk. Als ik lig gaat het nog het beste.

Er zit één klein open plekje bij mijn tepel en beide borstplooien zijn nog hier en daar open en dat lekt ook wel wat.

Ik heb nu vier sport bh's van de Hema gekocht. Die zitten net zo stevig als de voorsluiting bh's, dus die blijf ik maar in deze periode gebruiken. 

Daar kan ik ook makkelijk wat van dat Engels pluksel indoen tegen de lekplekjes. (Een soort scheurlinnen). 

Ha...jij bent al een stapje verder met je leuke bh!! 

Wel een goed plan om het eerst even thuis uit te proberen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.