Ga naar inhoud

Adriaantje : 30 november 2020 : Prof. Dr. van der Lei : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Vanmiddag contact gehad met de verpleegkundige.

De open plekjes zijn zo klein dat één keer spoelen genoeg is. Worden ze groter, dan twee keer spoelen. Als de gaasjes blijven plakken vette gaasjes gaan gebruiken.

Dat opgepompte gevoel kan wel 6 tot 8 weken duren. Het neemt wel langzaam af. De hechtingen binnenin hebben ongeveer die tijd nodig om op te lossen en het lichaam heeft die tijd nodig om als het ware die verbindingen 'over te nemen'. Waarschijnlijk zit het bij mij ook binnenin vrij dicht op de ribben gehecht. 

De borsten dalen in die periode langzaam wat meer. Dus het model komt er dan wat in. Ook die tepels zullen dat 'platter' worden..hoop ik. Zoals het nu is denk ik...zonder pijn ben ik dik tevreden. Maar als de Frankensteintjes ook nog redelijke borsten worden ben ik héél dik tevreden. Dat kan al met al wel een jaar duren, maar ik mag hopen dat na ongeveer een maand of drie er al een heel verschil is. 

Dat rode hoort gewoon bij het werken van het lichaam. Plekjes goed in de gaten houden. Als het erger wordt aan de bel trekken. 

Desnoods naast paracetamol ook 3x dgs. ibuprofen. (van Aleve wordt ik zo duizelig).

Smeren pas na zes weken. Naast de littekens mag wel olie of lotion gesmeerd worden als de huid erg droog is. Dat hoeft niet. Ik gebruik voor mijn hele lijf intiem zeep... een aanrader voor gevoelige velletjes en dat droogt niet uit.

Al met al heeft het me enigszins gerust gesteld. Bij mij ga ik maar gewoon van minimaal 6 weken uit. De Tai Chi is toch in lockdown.. 🤣 ... en mijn man kookt heel lekker.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je bent gerust gesteld @Adriaantje. Ja het eind resultaat zien we pas idd over een jaar ongeveer. Dat had ik ook begrepen. Zolang heeft het nodig. Ach als je hier foto's bekijkt van hoe het is geworden kun je alleen maar zeggen wauw. 

 

En je hebt een man die lekker kan koken wat wil je nog meer hihi. Laat je lekker vertroetelen!

 

Ja sporten is een dingetje. Mis je het erg?  Had ook de sportschool al on hold gezet want dat gaat hem niet worden, maar nu mag het ook niet eens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik mis het behoorlijk. We wandelen normaal 1,5 uur stevig door elke morgen. Wonen aan de rand van het bos. Mazzel hoor, nu zeker. Maar ik ben nog nauwelijks buiten geweest.

Tai chi elke week en thuis wat. Maar de armbewegingen zijn nogal ruim, dus dat laat ik voorlopig uit mijn hoofd.

Straks na de lockdown misschien wat aangepast 'opbouwwerk' op de sportschool @Snoepje73?

Quote

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk om lekker in het bos te kunnen wandelen. Lekker rustig! En Tai Chi is volgens mij redelijk rustgevend...

 

De laatste tijd heb ik vooral pilates gedaan, maar dat is even geen optie nu. Het wandelen begint nu weer een beetje te komen, maar zeker nog geen hele stukken. 30 minuten vind ik voor nu mooi zat. De tegels liggen hier ook niet gelijk in het dorp dus ben wel wat voorzichtiger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... er zit niet veel verbetering in en is nu ook een gaatje recht onder mijn linker oksel bijgekomen. Echt een gaatje.. 

Die bij mijn tepel is zo goed als dicht gelukkig. Mijn borsten zijn niet zo rood meer van onder, alleen bij de wond nog wel.

De spanning blijft zo'n beetje hetzelfde. Met 4 x 1000 mg. paracetamol gaat het net. Maar met een NSAID erbij ben ik de hele dag een zombie, dus die doe ik toch maar niet.

@best_boobie zei dat de verpleegkundige een goed en duidelijke uitleg heeft gegeven. Fijn om te horen. Dus ik houd me vast aan de eerste 6 tot 8 weken doorkomen.

Ik hoop echt dat de pijn wat af gaat nemen binnenkort.

Geduld geduld....

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Adriaantje zei:

Tja... er zit niet veel verbetering in en is nu ook een gaatje recht onder mijn linker oksel bijgekomen. Echt een gaatje.. 

Die bij mijn tepel is zo goed als dicht gelukkig. Mijn borsten zijn niet zo rood meer van onder, alleen bij de wond nog wel.

De spanning blijft zo'n beetje hetzelfde. Met 4 x 1000 mg. paracetamol gaat het net. Maar met een NSAID erbij ben ik de hele dag een zombie, dus die doe ik toch maar niet.

@best_boobie zei dat de verpleegkundige een goed en duidelijke uitleg heeft gegeven. Fijn om te horen. Dus ik houd me vast aan de eerste 6 tot 8 weken doorkomen.

Ik hoop echt dat de pijn wat af gaat nemen binnenkort.

Geduld geduld....

Pff gelukkug dat er wel al wat weer dicht is, maar daar moet natuurlijk niet iets anders voor open gaan. Maar fijn dat het niet meer zo rood is. Hopelijk gaat het snel beter met je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Adriaantje zei:

En hoe is het met jou @Snoepje73, ben je al op internet naar alle leuke kleine BH's aan het kijken...🤭

Ik moet zeggen @Adriaantje dat alles er heel mooi en rustig uit ziet. De littekens zijn dun. Maar nu beginnen mijn tepels / hoven en borsten te vervellen. Ook is mijn borst nog wel blauw. Nu maar arnicagel gehaald om er op te smeren. 

 

En jaaahhhh ik ben al aan het kijken naar nieuwe bh"s, maar ik heb werkelijk geen idee welke maat ik nu heb. Volgens de pc zou het een d cup worden. Maar mag nog geen kant en beugel dus wacht nog maar even😔.

Heb jij al gekeken voor nieuwe bh's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik kijk naar alle leuke soepele bh's. En stevige topjes...stel je voor dat dat kan! Ook geen idee wat de maat zal worden straks. 

Maar het is een aardig tijdverdrijf en het houdt de moed erin.

 

Dat vervellen lijkt me 'kriebelig' . Als alles goed dicht is kun je misschien een goede vit. E olie gebruiken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Adriaantje zei:

Tja... er zit niet veel verbetering in en is nu ook een gaatje recht onder mijn linker oksel bijgekomen. Echt een gaatje.. 

Die bij mijn tepel is zo goed als dicht gelukkig. Mijn borsten zijn niet zo rood meer van onder, alleen bij de wond nog wel.

De spanning blijft zo'n beetje hetzelfde. Met 4 x 1000 mg. paracetamol gaat het net. Maar met een NSAID erbij ben ik de hele dag een zombie, dus die doe ik toch maar niet.

@best_boobie zei dat de verpleegkundige een goed en duidelijke uitleg heeft gegeven. Fijn om te horen. Dus ik houd me vast aan de eerste 6 tot 8 weken doorkomen.

Ik hoop echt dat de pijn wat af gaat nemen binnenkort.

Geduld geduld....

Stuur me in pb even welke nsaid je neemt, hoeveel mg en wanneer je die neemt. Misschien is daar nog iets aan te veranderen....

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas een beetje een off day @Snoepje73. Vanavond zijn mijn borsten weer keihard. Echt pijn. Het is alsof ik ze voel werken vanbinnen.

Het is natuurlijk ook een hele operatie. 

Morgen 3 weken po. Ik ga er maar vanuit dat ik op de helft zit 😜.

BB heeft me een schema doorgegeven om de pijnstilling zo goed mogelijk te verdelen en me een hart onder de riem gestoken. 

Tsja... elk lijf reageert weer anders natuurlijk. En dat van mij heeft een hoop praatjes.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik echt vervelend voor je dat het niet zo lekker gaat. Doe vooral rustig aan en luister naar je lichaam. Het was ook niet niks uiteindelijk. Het is toch een grote operatie geweest.

Fijn dat je een schema voor de pijnstilling hebt gekregen van haar. Dan heb je een beetje hou vast.

Laat je lekker verzorgen en hou je vast aan het feit dat het een mooi eind resultaat gaat worden😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een borstlift wordt altijd uitgevoerd onder narcose.  Het kan zijn dat u opziet tegen een narcose, vanwege het nare gevoel achteraf. Dan is het goed om te weten dat de Velthuis Kliniek met speciale narcosemiddelen werkt, die voorkomen dat u misselijk bent na de narcose.

 

Bovenstaande las ik op de site van Laura Zaal.. had ik dat nu maar geweten, dan had ik me bij haar op de wachtlijst laten zetten. De narcose is me heel slecht bekomen. Temeer omdat ik alle pijnstillers die ik kreeg...met een glaasje water... er even zo snel weer uitgooide. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had aangegeven niet tegen morfine te kunnen en er misselijk van werd. Ze hebben me iets anders gegeven met spul tegen de misselijkheid. Maar ook ik ben heel misselijk na die tijd geweest. Uiteindelijk heb ik via het infuus nog iets tegen de misselijkheid gehad. Dat heeft uiteindelijk geholpen, maar paracetamol met water is hem niet geworden. Dit is via het infuus gegaan. 

 

Het is wel apart dat je geen paracetamol via het infuus hebt gekregen samen met iets tegen de misselijkheid.  Voor je eigen verwerking zou je bij de controle kunnen vragen waarom dit zo is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik had ook aangegeven dat ik niet tegen morfine kon. Heb een zetpil tegen misselijkheid gehad...maar dat hielp totaal niet.

Maar ik ga dit zeker bespreken bij de controle @Snoepje73, Precies zoals je aangeeft, om het af te ronden en te verwerken. Want ik merk dat het me nog steeds dwars zit. 

Fff.. positief.. ze hebben wel mooie kots zakjes tegenwoordig. 😜

Ze hebben me de hele avond en nacht gezelschap gehouden.

 

Wat een pech dat jij ook zo misselijk was. Gelukkig heb jij medicatie via het infuus gehad, maar toch. Al dat gehannes is ook niet fijn voor je borsten. Tijd om je bed even overeind te zetten heb je niet. Dus whhammm daar ga je weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.