Ga naar inhoud

Adriaantje : 30 november 2020 : Prof. Dr. van der Lei : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

12 uur geleden, Snoepje73 zei:

Hoe gaat het nu met jou? Begint het nu beter te gaan? En hoe gaat het met je verwerking? @Adriaantje

Het gaatje is kleiner, droog en er zit een korstje op. (10 weken po)Ik blijf tot het echt helemaal dicht is losjes een gaasje erover plakken. Nou ja...op een stukje Engels pluksel plak ik een gaasje en dat pluksel plak ik bovenaan mijn borst vast, zodat het spul er echt niet tegenaan hoeft te komen, maar àls het het wondje raakt, komt dat gaasje er tegenaan. Het werkt in ieder geval. Ik doe er nu ook niets meer op. 

Maar de littekens in de borstplooi zijn nog steeds grof en onregelmatig. Aan de uiteinden zitten diepe naadjes. Rond de tepels en naar beneden zijn alleen rode strepen, maar die littekens zijn wel glad. Mijn linkerborst heeft binnenin een pijnlijke plek. Een soort voortdurende steken. Als ik een stevige bh aan heb valt het wel mee. Maar ja...strakke bh's zijn weer niet goed voor die wondjes. Dus ik zie mijn borsten nog in 'stukken' . Als alles dicht is en ik zonder problemen kan smeren, zal het verwerken vast wel beter worden.

Geduld hè. Maar ik ben blij dat ik geen jonge meid van 30 ben, want dan had ik wel een traantje gelaten over die borstplooi littekens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee dit had je niet gedacht voor je ging hè.  Het komt vast goed.😉 (kan geen knuffel emo vinden, maar dikke knuffel). Zolang het maar werk met het gaasje en pluksel en alles dicht komt is het goed toch. En het is fijn dat je er voor nu niks meer op hoeft te doen. Maar dat geduld hè dat is erg  moeilijk heb ik al gemerkt. Ik krijg steeds te horen heb geduld😔🥴

Misschien een troost ook mijn borstplooien voelen met hobbels en op het drielandenpunt links zit nog steeds een donkerrode plek die niet weg wilt ook heb ik bij mijn tepel een hechting die blijft ontsteken. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Snoepje73 zei:

Jee dit had je niet gedacht voor je ging hè.  Het komt vast goed.😉 (kan geen knuffel emo vinden, maar dikke knuffel). Zolang het maar werk met het gaasje en pluksel en alles dicht komt is het goed toch. En het is fijn dat je er voor nu niks meer op hoeft te doen. Maar dat geduld hè dat is erg  moeilijk heb ik al gemerkt. Ik krijg steeds te horen heb geduld😔🥴

Misschien een troost ook mijn borstplooien voelen met hobbels en op het drielandenpunt links zit nog steeds een donkerrode plek die niet weg wilt ook heb ik bij mijn tepel een hechting die blijft ontsteken. 

 

10 minuten geleden, Snoepje73 zei:

Ach jakkes, dat zijn toch ook geen vlekkeloos verlopende 'dingetjes'.. Dat die hechting er nou niet eens in één keer uitgaat.. zo blijft het doorsudderen. 

Bedankt voor de troost.. 😘

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Snoepje73 zei:

Wat je al zei op twee plekken een stolsel. Tromboflebitis😖. Nu morgen de huisarts  bellen hoe verder. Baal hier toch wel goed van gaat voor de rest alles redelijk heb je dit grrr

Omdat het niet groter dan 5 cm is en ik geen voorgeschiedenis met trombose heb moet het lichaam het zelf opruimen. Alleen hoe lang dat gaat duren is de grote vraag😔 @Adriaantje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi @Adriaantje. Hoe gaat het alles goed? Geniet je al een beetje van je nieuwe borsten? Begint het te wennen?

Ik begin er steeds meer vertrouwd mee te raken en begin ze ook steeds mooier te vinden. Al zijn de littekens logischer wijs nog hard. En juist de kant die ik niet zo mooi vond is juist nu mooi aan het worden. Raar hoe het kan lopen hè. Maar ben wel blij weer gewone bh's aan te kunnen. Kun jij inmiddels ook wat anders aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha @Snoepje73, het begint inderdaad al een beetje te wennen. Ook omdat ik me niet meer in kan denken hoe ze er vroeger bijstonden...nou ja...stonden..😜..

Het gaatje is een stuk kleiner en er zit een droog korstje op. Zo'n beetje 0,5 cm2 . De buitenkanten van de borstplooi littekens zijn wonder boven wonder ook redelijk aan het worden, (Inderdaad..hoe raar kan het lopen!) alleen aan de borstbeenkant nog lelijke diepe en hardere plekjes. Nou ja...dat wordt geen navel-decolleté. Ik moet echt op zoek naar comfortabele bh's. Zit nu nog met tussenoplossingen ivm dat plekje. Ben pas gerust als het echt dicht is. De littekens zijn ook nog gevoelig hoor, dus iets zachts en huidvriendelijk. Wat heb jij gevonden?

 

Hoe is het met dat ene plekje bij je tepel? Begint dat ook echt weg te trekken? En met je pols/hand? Zie je al wat verbetering? 

We zijn al bijna drie maanden po. Wat kan er veel gebeuren in zo'n korte tijd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat alles de goede kant op gaat @Adriaantje  😉😁. En alles waarschijnlijk beter dan het was. Nu kijken ze de wereld weer in😂. Wat een verschil hè. Bh's kopen is nu een drama, maar ben er inmiddels wel in geslaagd. Beetje gokken en een hoop bestellen en terug sturen dan kom je er wel. Draag weer mijn oude en vertrouwde bh's van de hunkemoller,  maar dan een paar maten kleiner en het bevalt me prima. Alleen 's avonds dan begin ik de littekens wat te voelen en doe ik de bh uit. Maar waat wil je ook met beugels 🤪.  Verder mag ik echt niet klagen.

 

Bij mij gaat het met het plekje rond mijn tepel goed. Het zit nu dicht en af en toe steekt er een stukje hechting uit wat makkelijk weg te halen is. Mijn pols is een ander verhaal. Mijn fitbit kan ik niet om want dat doet echt zeer. En wegtrekken wil het niet. Ik vraag me ook echt af of het ooit weg gaat trekken. Na drie maanden zou je denken dat het weg zou moeten zijn. Maar ja je kunt niet alles hebben hè 😂.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
1 uur terug, Adriaantje zei:

Hoe gaat het @Snoepje73, is er al wat verbetering ??

 

Mijn 'gaatje' is sinds een paar dagen dicht..hoera!!! Smeren maar. 

Ik had hier nog niet gereageerd op je verhaal, maar ben oprecht blij voor jou!! Maak van het smeren maar een feestje. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Snoepje73 zei:

Wat fijn!!!!  Eindelijk en nu smeren maar 😃🤩. Gaat voor de rest alles goed met je?

Met mij gaat alles goed. Vanmiddag eindelijk naar hunkemoller geld uit geven hahaha. Voor de aderontsteking heb ik nu op advies van mijn moeder hirudoid gehaald en ben ik daar vandaag mee begonnen met smeren. Maar  weer afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor @Snoepje73, het gaat al stukken beter. Vandaag de ramen maar eens gelapt...en dat voel ik links toch weer. Dus gewoon nog rustig aan doen bij sommige activiteiten.. Af en toe een steekje hier en daar...maar niets heel vervelends.

Voel jij ook nog wel wat af en toe?

 

Ha, eindelijk eens leuke dingen kopen. Een feestje..🌼

Wel wat overlaten voor andere hongerige dames...🤭

 

Dat Hirudoid klinkt goed...kende het niet, even gekeken. Lijkt precies wat je nodig hebt. Hopelijk verbetert het nu snel.

 

Over de vorm kan ik nog niet veel zeggen. Het drielandenpunt zit nog wat 'hoog' . Geen idee of dat nog wat gaat zakken. De littekens zijn nog erg aan het veranderen. Hoe vind jij het geworden, nu 3 mnd. po.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat je al weer wat dingen aan het doen bent. Word je ook gelukkiger van.

Af en toe steekt het bij mij ook met name rond de tepels. Lijkt soms wel of die hechtingen nog niet opgelost zijn. @Adriaantje. En daat zit ook nog een hele harde bal in. Die weg schiet als je hem vast pakt. Zal nog wel bij trekken geduld hè 😂.

 

Hangt nog genoeg maar was wel € 150,00 armer. 😁.

 

Dat 3 drielandenpunt zakt echt nog wel. Ik zie bij mij dat ze ook niet meer zo hoog zitten en nu redelijk gelijk trekken. Begin ze ook steeds mooier te vinden en ze te accepteren. Al blijft het nog steeds vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.