Ga naar inhoud

Ellen125 : 2 juni 2017 : herstel 9 november 2018 : Dr. Verdonck : Belgian Breast Clinic


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Annette1975:

In mijn kaart staat ook dat je na 6 weken weer zwaar mag trainen. Denk sowieso dat je rustig aan begint altijd :)

Ja lijkt me verstandig. Ik moest 8 weken wachten en ben na 9 weer de sportschool in gedoken. Eerst eigen lichaamsgewicht. Dan machines en als dat goed gaat oas de losse gewichten. Nu bij 15weken po geen last alleen blijft bovenlichaam soms vreemd (op vakantie de schoolslag ook) maar doe dat minimaal. 

Je moet gewoon goed luisteren naar je lichaam en niet ge snel te willen. 

Je spieren onthouden gelukkig veel :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei Ellen125:

Ja lijkt me verstandig. Ik moest 8 weken wachten en ben na 9 weer de sportschool in gedoken. Eerst eigen lichaamsgewicht. Dan machines en als dat goed gaat oas de losse gewichten. Nu bij 15weken po geen last alleen blijft bovenlichaam soms vreemd (op vakantie de schoolslag ook) maar doe dat minimaal. 

Je moet gewoon goed luisteren naar je lichaam en niet ge snel te willen. 

Je spieren onthouden gelukkig veel :) 

Haha ja dat is wel fijn, wel jammer dat je toch weer een stuk terugvalt, maar goed, we hebben er iets moois voor terug!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellen125 Ik zie heel veel bijdragen van jou voorbij komen op het forum. 

 

Hoe gaat het met het herstel van je rechterborst inmiddels? 

 

Zou ik mee mogen kijken in jouw album? Ik ben mij nog aan het oriënteren en wil nu eerst een afspraak bij dr. Verdonck gaan maken. Maar wil ook nog naar de Velthuis kliniek gaan (dr. Mooijen) en wellicht kliniek Heyendael (dr. Straten). Een vriendin van me is bij Bergmans Clinics geweest maar die zijn erg duur en lees er niet zo veel over. 

 

Ik overweeg Mentor of Motiva, maar wil het wel natuurlijk houden. Jij zegt achteraf liever wat groter gewild te hebben? Komt dat omdat je snel went? Of valt de grootte met kleding aan tegen? 

 

Pff.. Er is zoveel om over na te denken.. 

 

Ik heb er al heel veel aan gehad om over jouw ervaringen mee te lezen.

 

liefs xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei B00B1985:

@Ellen125 Ik zie heel veel bijdragen van jou voorbij komen op het forum. 

 

Hoe gaat het met het herstel van je rechterborst inmiddels? 

 

Zou ik mee mogen kijken in jouw album? Ik ben mij nog aan het oriënteren en wil nu eerst een afspraak bij dr. Verdonck gaan maken. Maar wil ook nog naar de Velthuis kliniek gaan (dr. Mooijen) en wellicht kliniek Heyendael (dr. Straten). Een vriendin van me is bij Bergmans Clinics geweest maar die zijn erg duur en lees er niet zo veel over. 

 

Ik overweeg Mentor of Motiva, maar wil het wel natuurlijk houden. Jij zegt achteraf liever wat groter gewild te hebben? Komt dat omdat je snel went? Of valt de grootte met kleding aan tegen? 

 

Pff.. Er is zoveel om over na te denken.. 

 

Ik heb er al heel veel aan gehad om over jouw ervaringen mee te lezen.

 

liefs xxx

Hihi :blush:

 

Mwa gaat, kan niks meer doen dan afwachten tot 6 maanden controle. 

 

Zal je zo even toevoegen. Ik ben ook bij hun geweest. 1e consult was bij Mooijen maar ik vond haar heel zakelijk en zij is gewend om anatomisch en dual plane te doen. Mij raadde ze aan voor de spier en rond. Dus ben ik naar kliniek Heyendael geweest. Aardige man maar wel een softie Haha :P Wilde graag meer informatie over Motiva dus naar Verdonck gegaan en voelde meteen goed. 

 

Ik vind Motiva natuurlijker voelen dan Mentor en heeft minder rimpels. Nu is het wel zo dat zelfde cc bij beide merken Mentor groter is dan Motiva. Bij passen leek het dan ook heel groot. Maar het went ook heel vlug. Wilde niet te groot en heb heel veel getwijfeld en iets te voorzichtig gekozen. Staat nu wel in houding met mijn taille maar nog niet echt met mijn schouders en heupen die toch wel wat breder zijn. De vorm van links vind ik echt mooi en kan niet wachten tot rechts ook zo mooi gaat zijn :wub: In kleding is dit gelijk met mijn super push up van de H&M. Wilde ik eerst ook maar nu hebbik mijn mening bijgesteld en mag het wel wat groter :P Net een verslaving hoor ik weleens. Dacht eerst nee joh zo ga ik niet denken, maar dus toch wel ^_^

 

Fijn dat je er wat aan hebt gehad.

Als je nog vragen hebt dan stel ze maar hoor. Alleen maar fijn als ik je kan helpen! 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Bijna 6 maanden po :o De tijd gaat echt zo ontzettend snel!!!

 

Links is helemaal perfect en mooi (wel nog steeds aan de kleine kant vind ik) maar rechts is helaas niet meer gezakt.

Af en toe heb ik daar wat steekjes in en als ik mijn borstspier aanspan dan beweegt deze helemaal mee en vervormt deze terwijl dat bij mijn linkerborst niet zo is. 

 

Aankomende donderdag mag ik terug naar Verdonck om 17.45u. Helaas niet meer bij hem thuis in Tessenderlo maar in zijn nieuwe kliniek in Diest :( Een stuk langer rijden en weer verlof opnemen van mijn werk maar het is helaas niet anders. Ik ben heel benieuwd naar zijn oordeel en of dit nog goed komt en zo niet wat er aan gedaan kan worden. 

 

Tot nu toe is mijn ervaring echt heel goed met Verdonck en ik vindt ook nog steeds dat hij heel mooi werk levert. Hopelijk wordt dit allemaal goed en mooi opgelost. Dat ze te klein zijn is 1 ding maar dat ze niet gelijk zijn daar zit ik meer mee. Als dat is opgelost kan ik misschien wel wennen aan de grootte. Zo niet dan maar een wissel over een aantal jaar hihi :blush:

 

Wanneer ik de 6 maanden po passeer zal ik weer een foto plaatsen in mijn (privé album). Als je toegang wilt just let me know ;) 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ellen!

 

6 maanden alweer, snel gegaan he?! Zo balen dat die ene borst maar niet wilt zakken, :-( Ik baal echt met je mee hoor!!

Mijn borsten vervormen trouwens beide wanneer ik deze aanspan, ziet er niet uit, maar verder ben ik tevreden en ook qua sport doe ik echt alles weer. Pull ups, push ups en zware stangen omhoog echt heerlijk weer!

Apart dat die andere borst helemaal niet vervormt, ik vraag me nu stiekem af of het wel normaal is dat die van mij vervormen als ik ze aanspan....

Heel veel succes maandag in ieder geval en laat je weten hoe het ging?!!

 

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @bettynoboop 

 

Ja het is heel vlug gegaan. 

Push ups, pull ups en andere borstspier oefeningen durf ik nog niet. In mijn geval ook maar beter van niet denk ik. 

 

Als ik mijn borstspieren aanspan dan verkrampt rechts helemaal en schiet naar boven en is echt zo’n opgeplakt ding :P heel lelijk :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Ellen125:

Hey @bettynoboop 

 

Ja het is heel vlug gegaan. 

Push ups, pull ups en andere borstspier oefeningen durf ik nog niet. In mijn geval ook maar beter van niet denk ik. 

 

Als ik mijn borstspieren aanspan dan verkrampt rechts helemaal en schiet naar boven en is echt zo’n opgeplakt ding :P heel lelijk :( 

Hoe is het vandaag gegaan? Ziet hij ook wat jij ziet? Gaat er iets veranderen? Hoop het zo voor je!

 

@bettynoboop wanneer begon jij weer met trainen? Ik ben morgen 6 wk PO en mag officieel weer sporten maar durf nog niet zo goed. Wil niets forceren maar wel wat gaan doen weer haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... 4 uur in de auto als ik over 1,5u thuis ben en maar 15min Verdonck gezien <_<

 

Mooi groot nieuw gebouw waar hij nu zijn praktijk heeft trouwens in Diest :o Snap nu ook wel dat hij thuis geen afspraken meer doet.

 

Stephanie heeft eerst foto’s gemaakt net zoals dat voor de operatie gedaan is, zodat je goed het resultaat kunt zien en hoe de borst beweegt. Daarna kwam Verdonck.

Hij heeft gekeken en zag inderdaad nog steeds verschil. Ook gevoeld en rechts is gewoon niet fijn en voelt ook anders. Dat implantaat voel je gewoon duidelijk zitten onder de spier en links niet. 

Zijn oordeel: er zijn 2 opties/oorzaken. Het kan zijn dat mijn borstspier rechts dikker is en gewoon veek langer erover doet om te ontspannen omdat ik rechtshandig ben. Die spier moet groeien noemde hij het en de spier voelde dikker dan de andere?! 

Het zou ook kunnen zijn dat ik klein laagje kapselvorming heb en dan gaat dat implantaat nooit zakken.

 

Verdonck stelde voor om tot de lente te wachten en dan even te bellen en foto’s te sturen. Mocht er dan nog steeds weinig tot niets zijn veranderd dan is het aan mij wat ik er mee wil. Heb al aangegeven dat ik mij er aan stoor en dat snapte hij wel. Ingreep stelt niet veel

voor en het herstel zou niks vergeleken met de eerste keer. 

 

Al met al jammer dat er nu niks aan gedaan wordt maar hij gaf aan dat nu alweer snijden in dat litteken niet goed zou zijn voor de genezing. Huid is nog dun en gevoelig. 

Wel heel fijn dat Verdonck mij begrijpt en toch wel de tijd neemt en je serieus wordt genomen. Kan niks anders zeggen dat ik nog steeds wel blij ben dat ik naar Verdonck ben gegaan. 

 

Hij vroeg ook op welke bh maat ik nu zat (70E maar soms 70D als deze kleiner uitvalt) en of ik tevreden ben met de maat. Zei dat ze groter hadden gemogen en wel spijt heb dat ik niet groter heb gekozen (hij zei al dat hij die vraag eigenlijk niet moet stellen want iedereen zegt hetzelfde). Toch vond hij het heel mooi in verhouding en was links prachtig :D Hihi. Rechts ging ook nog zo worden met of zonder hulp :) 

 

Oeps nu is het een heel verhaal geworden. Maar wel duidelijk hoop ik? Morgen zal ik nieuwe foto’s maken en in mijn album zetten. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Julsa:

Hoe is het vandaag gegaan? Ziet hij ook wat jij ziet? Gaat er iets veranderen? Hoop het zo voor je!

 

@bettynoboop wanneer begon jij weer met trainen? Ik ben morgen 6 wk PO en mag officieel weer sporten maar durf nog niet zo goed. Wil niets forceren maar wel wat gaan doen weer haha!

Heb hierboven een uitgebreid verslagje getypt ;)

Positieve controle. Gerustgesteld dat alles mooi wordt maar moet nog even geduld hebben voor mijn eigen bestwil. 

 

Sporten bij Verdonck is pas na 8 weken. Dan rustig opbouwen! Ben begonnen met lichaamsgewicht (squats/lunges) en apparaten en toen langzaam gewicht toegevoegd. Bovenlichaam het beste pas na 3 maanden. Je voelt zelf wel aan wat wel/niet gaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Opelke:

Fijn dat je bent gerustgesteld. Maar motiva heeft toch zo goed als geen kans op kapsel? Hoop voor je dat het vanzelf nog goed komt. Bij mij is het vertrouwen weg.

Motiva heeft minste kans op kapselvorming maar wil niet zeggen dat er helemaal geen kans meer is. Gewoon dikke vette pech met mijn herstel sinds de pleisters eraf zijn. Eerst open wondje en nu dit. Misschien heeft het wel met elkaar te maken. Voor Verdonck ook lastig te zeggen natuurlijk want iedereen herstelt anders en hij kan nu niet naar binnen kijken. 

Heb in ieder geval vertrouwen dat het goed komt en hij alles op lost mocht het niet meer vanzelf goed komen. 

 

Jammer dat bij jou het vertrouwen weg is. Nu is jouw situatie ook wel anders dan de mijne natuurlijk want ligt aan de grootte van het implantaat toch? Toch gewoon even afwachten en kijken of je er anders samen uit kunt komen. Hoop het echt voor je! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat er wel veel vrouwen zijn wat last hebben van hun rechterborst. En in mijn geval vind ik het inderdaad een inschattingsfout. Ik verwacht geen perfectie maar dit kon beter. Maar ik moet het nog even aanzien want volgens hem kan het nog bijtrekken dus ik geef hem het voordeel van de twijfel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Opelke ja dat wel, maar ook genoeg waar alles wel goed gaat en je dus (bijna) niet hoort. Weet niet of het toeval is. Kan weleens voorkomen. Bij dr Straten is ook een tijdje geweest dat er meer dames waren waarbij niet alles vlekkeloos ging en lees op Facebook nu ook over Fresow. 

 

Maar bij jouw inderdaad wel een inschattingsfout. Kan gebeuren maar ligt er wel aan hoe je er mee omgaat. 1,5jr vindt ik ook wel lang hoor. Zelf wil ik max een jaar wachten tot eventueel herstel. Toch weer juni namelijk en wil gewoon niet weer die hitte en gedoe in de zomer. Het beste is voor je lichaam om niet te snel nog een keer alles open te maken. Zeker in jouw geval als het dan om een wissel zou gaan. Hij opereert meestal niet binnen de 12 maanden. Snap wel dat hij wil wachten om te kijken of je lichaam het oplost maar vind dat de grens wel op 1 jaar moet liggen. Zou als ik jouw was bij 6/7 maanden opnieuw contact opnemen. Als het te ver rijden is desnoods foto’s sturen en bellen. Dat mag ik namelijk de volgende keer ook toen ik zei dat ik er bijna 2 uur over heb gedaan in de spits. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Ellen125:

Heb hierboven een uitgebreid verslagje getypt ;)

Positieve controle. Gerustgesteld dat alles mooi wordt maar moet nog even geduld hebben voor mijn eigen bestwil. 

 

Sporten bij Verdonck is pas na 8 weken. Dan rustig opbouwen! Ben begonnen met lichaamsgewicht (squats/lunges) en apparaten en toen langzaam gewicht toegevoegd. Bovenlichaam het beste pas na 3 maanden. Je voelt zelf wel aan wat wel/niet gaat. 

Dat eeuwige geduld he! maar idd zo snel al snijden is ook niet alles. Liever dan weer in 1x goed! En wie weet, hopelijk, niet nodig.

 

Mm ja, ga langzaamaan beginnen ja. Zal erg wennen zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellen125 Jee Ellen, wat balen zeg... goed dat je terug gegaan bent. En als ik het zo lees dan lost Verdonck het straks in de lente goed met je op. 

Pfff ik duim mee dat jouw dikke borstspier rechts in de chill modus gaat en de prothese wat laat zakken. 

Take care girl, en houd je ons op de hoogte?!

liefs Nicoline (nu 7 wkn PO)

 

PS Zou je me willen toevoegen ajb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Nicoline_W:

@Ellen125 Jee Ellen, wat balen zeg... goed dat je terug gegaan bent. En als ik het zo lees dan lost Verdonck het straks in de lente goed met je op. 

Pfff ik duim mee dat jouw dikke borstspier rechts in de chill modus gaat en de prothese wat laat zakken. 

Take care girl, en houd je ons op de hoogte?!

liefs Nicoline (nu 7 wkn PO)

 

PS Zou je me willen toevoegen ajb?

Ik wilde eigenlijk al veel eerder terug maar omdat het zo lang rijden is zei Stephanie dat ik het beste kon wachten tot 6 maanden. Was verschrikkelijk dat lange wachten maar ben idd blij dat ik geweest ben. 

Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte!

 

Ja ik voeg je nu toe! (Je bent al toegevoegd zie ik) 

Ooh jij mag bijna weer alles doen en bh’s passen. Zin in?

 

Xx

aangepast door Ellen125
Al toegevoegd tot album
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellen125

Fijn te horen dat hij jou begrijpt. Wel ambetant dat je misschien terug een operatie nodig hebt. 

Mijn gevoelige tepel is beter en ook is  Mijn rechter biedt dat meer ingedaald. En ik durf het bijna niet zeggen, maar die 25cc waar ik over twijfelde ging toch nog erbij gekunnen hebben.

Nog niemand heeft me al aangesproken of ik een bv heb laten doen.

Succes Ellen. Hopelijk is het je spier die nog meer moet ontspannen. Zodat je geen ingreep moet ondergaan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Natje3 Dankje :)

 

Fijn dat het bij jouw goed bijtrekt. Haha ik zei toch, iedereen zegt dat achteraf ;) 

Het enige wat ik kan doen zei Verdonck is gewoon goed hydrateren, stimuleren. We wachten wel af. Niet heel veel keuze.... Hopelijk van de zomer mooie boobies. Nu zijn ze toch bedekt en in bh zie je er weinig van :) Maar in bikinin wel, dus zul je me nu niet vlug in zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn Ellen dat het uiteindelijk sowieso goed komt! Hoewel ik wel snap dat je NU eigenlijk verandering wil. Enne... nog even over dat iedereen zegt dat ze groter hadden gemogen; hier iemand die vindt dat ze iets kleiner mogen worden haha. Maar ben vandaag pas 5 weken PO, dus ook ik moet nog geduldig afwachten en duimen dat ze iets afnemen. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Marloesb31:

Wat fijn Ellen dat het uiteindelijk sowieso goed komt! Hoewel ik wel snap dat je NU eigenlijk verandering wil. Enne... nog even over dat iedereen zegt dat ze groter hadden gemogen; hier iemand die vindt dat ze iets kleiner mogen worden haha. Maar ben vandaag pas 5 weken PO, dus ook ik moet nog geduldig afwachten en duimen dat ze iets afnemen. X

Ja houd mij er maar aan vast dat Verdonck rechts net zo mooi gaat maken als links. Geloof namelijk niet meer dat het goed kom. BB zei ook al dat wanneer een prothese niet op z’n plek zit er vaak extra kapsel komt waardoor die helemaal niet meer op de juiste plek komt te zitten. Tenminste dat hebben ze tegen haar gezegd en klinkt wel logisch denk ik? 

 

Hahaha dan ben jij een van de uitzonderingen :P Vind je ze echt te groot dan? Ik vond de zwelling heel mooi en daarna dacht ik Hmm is dit het nu? Het volume is bij mij daarna hetzelfde gebleven. 

 

Xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.