Ga naar inhoud

Best_boobie : 20 maart 2012 : Dr. Malfeyt : Valkenhorstkliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 398
  • Created
  • Laatste Reactie

Hier mijn verslag van het consult bij dokter D'hondt bij Royal Beauty Clinic in Tongeren.

Na vreselijk op tijd vertrokken te zijn en de gaten in de Belgische wegen omzeild te hebben, kwamen we 25 minuten te vroeg aan bij de kliniek van deze dokter. Mooie villa, tsjuu zeg!!

Maar goed, even serineus en alle gekheid op het stokje, ik kwam hier om een verslag te schrijven. :42:

Omdat we zo vreselijk te vroeg waren, mochten we eerst nog even plaats nemen in de wachtruimte. Na een uur..... :44: mochten we naar binnen. Hij was dus een half uur uitgelopen, maar goed.

Hij vroeg waar ik voor kwam en waarom. Mijn verhaal gedaan over dat ik kwam voor een wissel van implantaten, omdat ik niet tevreden ben over het resultaat dat ik op dit moment heb van mijn operatie van 2 maanden geleden. 2 maanden geleden vond hij wel erg kort geleden, want hij adviseerde eigenlijk meteen dat ik toch wel een jaar zou moeten wachten eer ik zou mogen wisselen..... Toch maar even verder gegaan met mijn verhaal en gevraagd, wat hij zou adviseren, mocht het zover komen dat hij mij zou kunnen opereren. Ook uitgelegd dat mijn prothesen nu, breder zijn dan mijn eigen borstbreedte en daarop zei hij dat dat niet mocht. Alleen als de patient dit uitdrukkelijk wil en vraagt! Hij was toevallig net terug van een internationaal congres (ja ja, dat zelfde als waar dr. Malfeyt naar refereert) en daar was ook weer besproken dat de implantaten niet breder mogen zijn dan de eigen borstbreedte. Dat de breedte van het implantaat belangrijker is dan de projectie OMDAT de breedte van de prothese moet passen binnen de breedte van de eigen borst. Ideaal zou zijn, om een implantaat te plaatsen dat tot ongeveer een halve centimeter smaller is dan de eigen borst. (volgens dr. D'hondt, en volgens het internationaal congres)

(Even voor het plaatje compleet te maken: dr. Malfeyt was ook op dat congres, want dr. D'hondt was hem nog tegengekomen.... :44: Dus die dr. Malfeyt heeft vast zitten twitteren in plaats van op zitten letten bij de vorige congressen toen het over de breedte van de prothese ging) :105:

Aangezien ik voor een wissel kom en hij graag met anatomische prothesen werkt, adviseerde hij de Poly-urethaan prothesen, anatomische model. Deze zouden veel minder kans hebben op draaien, en kapselcontractie zou bij deze prothesen ook veel minder voorkomen. Verder plaatst hij graag volledig achter de spier, omdat er dan nog minder kans is op kapselcontractie en er minder kans is op hangborsten.

Nou, toen werd er eens naar mijn borsten gekeken, en ja dames, hij zag meteen waar het probleem zit! Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen hier.

1. Viel hem de breedte van mijn borsten op: Echt een stuk te breed!!

2. Verder viel hem op dat de implantaten nogal hoog zitten, vooral bij de linkerborst!

3. De borstplooi is flink verlaagd tijdens de vorige operatie, omdat anders die prothese er niet in paste, vandaar ook dat mijn borsten er wat ei-vormig uitzien..... :104: En vandaar ook die rechte lijn bij mijn rechter borst. Die rechte lijn is mijn natuurlijke vorm van de borst. Voor de operatie was dit rond, maar omdat de borstplooi verlaagd is, is er een soort verlenging van dit stuk gekomen, dat dus niet mooi aansluit op mijn natuurlijke 'lijn'. Daardoor ontstaat er dus een recht stuk dat er niet hoort.....

4. De tepels staan te hoog. Vanaf de onderkant gemeten naar boven, dus van de borstplooi tot aan de onderkant van de tepelhof zou normaal gesproken ongeveer 6 cm moeten zijn. Bij mij is dit rechts 10 cm en links 9 cm......

5. Mijn litteken is vooral rechts, wat aan de grote kant.... Rechts is dat 6,5 cm, waar dat normaal rond de 5 of 6 cm ligt (oke, dit is misschien een beetje miereneukerig, maar het viel hem op ;) )

Wat hij zou willen doen?

Dr. D'hondt is een groot fan van anatomische prothesen en plaatsing achter de borstspier, dus ook bij mij was dit het voorstel. Dan wel de poly-urethaan prothesen zoals eerder al genoemd. Hij komt uit op de volgende prothese van het Duitse bedrijf Polytec:

Opticon MHS, High profile, Microthane. Dan wordt de breedte ofwel 12,8 of 13,3. De hoogte hierbij is ofwel 10,8 of 11,2. De projectie die je daarmee krijgt: 5,5 of 5,7 en het aantal cc zijn 335 of 375!

Hij gaf mij twee data waarop ik evt. zou kunnen geopereerd worden: 18 juli 2012 of 27 juli 2012 (dus toch maar geen jaar wachten ;) )

Hij zegt dat deze prothesen veilig zijn, maarja, ze zijn niet FDA gekeurd..... Daar zit m bij mij een beetje het probleem. Ik ging naar het consult toe met in mijn achterhoofd dat ik alleen Natrelle of Mentor wil, maar dat ik geen anatomisch wil ivm de kans op draaien, omdat mijn pocket sowieso al te groot is....

Nu kom ik thuis met een anatomische prothese en ook nog niet FDA gekeurd. Dat schept toch weer een heleboel werk haha. Ik moet dus weer gaan googelen naar poly-urethaan prothesen, want hier weet ik echt helemaal niks vanaf... Wie helpt mij uit de brand? Wie heeft ook dit soort prothesen en weet hier meer vanaf, of weet waar ik info kan vinden? :97:

De vulling van deze prothesen bestaat trouwens wel gewoon uit silicone.

Verder komt het erop neer, dat ik misschien toch maar beter geen jaar kan wachten, omdat met het aantal cc dat ik nu heb, de schade alleen maar groter wordt, omdat alles zal gaan hangen.

Hij zegt daarmee niet dat prothesen die voor de spier geplaatst zijn, automatisch veel gaan hangen. Maar bij mij kon dat wel gebeuren, omdat de borstplooi zo een stuk verlaagd is, en dat zal steeds verder gaan zakken, volgens hem. Dus geen paniek voor diegenen die vóór de spier hebben!! :13:

Verder vroeg ik hem nog hoe een double bubble eigenlijk ontstaat, omdat dr. Malfeyt zei dat bij mij double bubble ontstond bij plaatsing achter de spier. Het ontstaan van double bubble begint bij het niet ver genoeg los maken van de spier als de prothese geplaatst wordt. Dus het is niet dat het ontstaat omdat je eigen weefsel een dubbele plooi veroorzaakt, maar het is dus onkunde van je arts! Als de spier goed los gemaakt wordt, is er niks aan het handje.

Als laatste wil ik nog even toevoegen dat de plaatsing van de prothese, voor of achter de spier, of dual plane, niets te maken heeft met hoe mijn borsten er nu bij 'staan'. Iemand hier op het forum suggereerde, nee, wist zeker (duh) dat mijn borsten zo naar buiten staan omdat ze niet dual plane geplaatst zijn. Bij deze: dat is dus niet waar! (Ik heb het gevraagd aan een plastisch chirurg he, dus het is nou eenmaal zo!) En ten tweede: ga lekker iemand anders vervelen met je geneuzel! :45:

Wat ik nu ga doen? GEEN IDEE haha, nadenken! Rekenen, googelen en woensdag op consult bij dr. Demeyere. Kijken wat deze arts zegt!

En dan?

Weer een verslagje schrijven en jullie lekker vervelen met mijn uitgebreide geneuzel hahaha.

Ik hoop dat alles wat ik geschreven heb duidelijk is. Vragen mogen altijd gesteld worden uiteraard!

Liefs BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw wat een uitgebreid verslag!

fijn dat je zoveel vragen beantwoordt gekregen hebt maar wel balen dat je nu weer nieuwe stof tot nadenken hebt..

Succes met al het uitzoek werk en met het maken van je keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast boobsie

Hihi wat een heerlijk grappig verslagje heb je weer geschreven!

Maar vooral fijn dat hij je "probleem" erkend! Nu dus weer de rekenmachine op tafel en hard aan het werk! Kben benieuwd naar je gesprek van woensdag dus we wachten nog even af het klinkt iig goed! Vind je het niet erg om zoveel cc omlaag te gaan dan?

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet zeggen dat je naar Plovier moet he :)

Ben geen lid van de we love plovier pagina hoor... Nog niet...

Ik bedoel het goed hoor BB, ik was niet zeker van wat mijn arts wou doen en look at me now!

Wil gewoon dat je krijgt wat je voor ogen hebt, en geen sukkel die 4 keer moet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi wat een heerlijk grappig verslagje heb je weer geschreven!

Maar vooral fijn dat hij je "probleem" erkend! Nu dus weer de rekenmachine op tafel en hard aan het werk! Kben benieuwd naar je gesprek van woensdag dus we wachten nog even af het klinkt iig goed! Vind je het niet erg om zoveel cc omlaag te gaan dan?

Liefs

Hey Erika

Het aantal cc boeit me geen ene zier haha. Het gaat me om de projectie! Als die cc's in de breedte gaan zitten, heb je er niks aan! En dat is wat bij mij gebeurd is, helaas :106:

Verder is het zo dat bij een anatomische prothese, de vulling ervan niet helemaal rond gelijk hoeft te zijn he, dus aan de bovenkant minder cc nodig dan aan de onderkant van de prothese. Vandaar dat je minder cc nodig hebt om een anatomische prothese meer gevuld te krijgen. Ik heb nu 4,4 cm projectie, met de voorgestelde protheses zou ik naar 5,5 of 5,7 cm projectie stijgen. De breedte van deze anatomische is een cm smaller, dus daar gaan al minder cc in zitten en de hoogte van de anatomische is ook al 3 cm lager, dusssss, vandaar: tatatatataaaaaaa minder cc en meer projectie en toch niet te smal.....

Maarrrrr wil ik PUR-prothesen??? Het klinkt aannemelijk wat meneer D'hondt zegt, maar hoe goed zijn deze dingen? Ik ga morgen zeker weten googelen....

Ze hebben geen FDA keurmerk, en dat was zo belangrijk voor ik op consult ging, en eigenlijk nog.... twijfel, twijfel, twijfel.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet zeggen dat je naar Plovier moet he :)

Ben geen lid van de we love plovier pagina hoor... Nog niet...

Ik bedoel het goed hoor BB, ik was niet zeker van wat mijn arts wou doen en look at me now!

Wil gewoon dat je krijgt wat je voor ogen hebt, en geen sukkel die 4 keer moet :)

Begrijp ik lieverd!! Ik bedoel het ook niet verkeerd, maar zag je al bijna bij het 'we love plovier' topic zien inschrijven :45:

Ik wil ook het allerbeste nu, en vind ook dat ik nu te veel twijfel. Maar ik heb nog een consult, bij een andere arts, dus de vragen die nu gerezen zijn, ga ik gewoon daar weer stellen haha ;)

Lief dat je met me meedenkt hoor!! :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha jij met je prut protheses, blondie met haar gummy bears... Waar gaan we naar toe zeg! :)

Ik ga ook googletje doen over wat hij voorstelt hoor, wil ook wel eens zien wat t is...

Ik heb trouwens voor mezelf besloten dat ik maar lid word van een 'love' pagina als ik 1 jaar po nog blij ben :)

Jij vertrouwt t zaakje bij Plovier niet he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens voor mezelf besloten dat ik maar lid word van een 'love' pagina als ik 1 jaar po nog blij ben :)

Jij vertrouwt t zaakje bij Plovier niet he?

Nou, dat is misschien ietsiepietsie overdreven, maar ik weet idd niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik heb het er niet zo op, dat je van te voren niet weet wat je krijgt! Een arts moet toch van te voren kunnen bepalen wat er in gaat en waarom? Maar dat is mijn mening he ;)

Ik gun het jou als je bij Plovier wilt gaan hoor en iedereen die er wil gaan, maar ik kies er niet voor.

Gelukkig mogen we allemaal onze eigen keuzes maken he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heykes,

ik ben ook bij dokter d'Hond geweest, hij heeft zoveel soorten implantaten, kan hij niet gewoon een natrelle of mentor met dezelfde maten als de voorgestelde door hem??

Greetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Greetje

Hij wilde eigenlijk het liefst geen ronde bij mij plaatsen had ik zo het idee..... en aangezien mijn pocket al zo groot is, wilde hij liever de PUR gebruiken omdat die minder snel draaien en beter inkapselen.

Als ik voor natrelle of mentor wil gaan, dan moet ik eigenlijk voor rond kiezen, omdat bij een wissel, en zeker bij een te grote pocket, de keuze voor anatomisch niet zo een goede keuze is, ivm het gevaar op draaien van de prothese.....

Dus vandaar mijn dilemma :)

Thanks voor het meedenken ;)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meid! Ik zou zeker geen anatomische protheses nemem!!

Die had ik bij mijn eerste bv, en het zag er niet uit! Totaal geen opvulling aan de bovenkant, net theezakjes!

Een collega is ook bij d'hondt geweest en hij heeft haar "omgelult"ze wilde eigenlijk ronde zoals ik nu.

Ze vind ze ook veel te plat van boven, en als je van de zijkant kijkt is het net zo'n skischans! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Linny

Heb ik me ook al bedacht idd. Ik vroeg hem gisteren nog: het wordt toch geen kabouterskischans he? :45:

Maar ik ga ook echt geen anatomisch nemen, als rond toch mogelijk zou zijn. Vandaar morgen het volgende consult bij de volgende pc ;)

Thanks voor het meedenken!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BB,

Veel succes bij mister Bruno tomorrow, hopelijk heeft de man een plan om je van ronde mooie tieten te voorzien!

Zelf heb ik bij plovier ook de vraag gesteld of anatomisch misschien geen optie was bij mij ( had zo het beeld dat dat natuurlijker was omdat ik schrik had dat rond in grote cc bollen zijn ) maar in mijn geval geen optie: met de ronde die ik nu had was mijn borst al zo gerekt en gevormd dat het bovenste 'leeg' zou blijven met anatomisch.

Dit even terzijde :)

Maar zou achter de spier ( of dual ), rond en spier iets naar t midden losmaken niet zijn wat je nodig hebt?

Ik zeg zomaar wat he, is wat mij is voorgesteld en lijkt me heel logisch als je van die breedte afwilt en wat meer projectie wil...

Grtz,

Dokter in opleiding Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihi, ja kaatje, ik wil zelf eigenlijk het liefst dual plane! (maar doet bruno dat?)

eigenlijk liefst rond, high of misschien wel extra high, maar wil ook geen opgeplakte bollen effect.....

Eens kijken wat deze meneer morgen voor mij kan betekenen!

Ben benieuwd, morgen nog even mijn lijstje in elkaar flansen.... De hoofdpunten staan al op papier :D

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZO!! De vragenlijst wat ingekort en klaar om mee te nemen naar dr. Demeyere zometeen. Ben benieuwd wat hij ervan gaat zeggen en wat zijn voorstel wordt!

We gaan tegen half 12 rijden, en we zullen waarschijnlijk veel te vroeg aan gaan komen, maar liever dat... dan te laat.

Om 15 uur is het consult gepland, dus het zal avond worden eer ik mijn verslagje hier kan plaatsen.

Had ik trouwens al verteld dat ik nog een consult in de Bergmankliniek gepland heb? NEE?

Nou, ik heb een consult in de Bergmankliniek gepland. Oh ja? Ja!

(sorry beetje melig (alweer) )

Aanstaande zaterdag om 11 uur in Bilthoven bij dr. Luijendijk. Dit heb ik vooral gedaan omdat ik misschien toch wel graag dual plane de prothese wil hebben en dit door D'hondt en Demeyere niet gedaan wordt! Gelukkig kan ik al snel terecht (de vraag is alleen of dit een goed of een slecht teken is....)

Dus we hebben nog wat kilometertjes voor de boeg, maar ach, allemaal voor een goed doel!

Tot later weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.