Ga naar inhoud

Silly23 : 7 maart 2020 : Dr. Hupkens : MFIV


Aanbevolen berichten

Hoi

Ik ben Silvie, 49 jaar oud. Na 2 kids voorzien te hebben van borstvoeding en behoorlijke gewichtsschommelingen heb ik besloten mezelf een borstvergroting kado te doen.

Ik heb een consult gehad waarbij de motiva round 475 midi is geadviseerd met plaatsing voor de borstspier.

Gezien mijn leeftijd en de verwachting van slappere huid en minder vetweefsel vraag ik me af of dual plane plaatsen niet beter is.

Ik heb 16 februari nog een consult bij een andere arts. O.a. om dit te bespreken en omdat ik nog twijfel om voor de motiva 550 full te gaan.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier naar kijken of wellicht ervaring hebben met....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Silly23 Ik ben 45 jaar en mijn arts (dr Nio) heeft bij mij ook voor de spier geadviseerd; 255 cc, Motiva, rond, full projectie.

Als ik groter wilde (maar dat wil ik niet), dan kon dan wel, maar dan zouden de implantaten dual plane geplaatst moeten worden; en ik heb veeeeeel liever voor de spier; maar dacht dat dat bij niet mogelijk was; maar wel dus ^_^.

Voor de spier geeft het meest natuurlijke resultaat omdat de implantaten met je lichaam mee kunnen bewegen en zich op de plek bevinden waar je eigen borstweefsel zich ook bevindt. Maar je moet dan wel over voldoende borst/klierweefsel beschikken.

Bij dual-plane plaatsing zijn de borsten meer ja, hoe moet ik het zeggen, wat meer gemodelleerd.. Ik vind de borsten er soms, maar niet altijd hoor, er meer 'rubberachtige' uit zien; de huid lijkt ook strakker te staan ofzo..

Op instagram kwam ik een foto tegen van 2 dames, met dezelfde borsten (maat/vorm); kregen dezelfde implantaten, maar bij de een zaten de implantaten voor de spier, en bij de ander waren ze dual plane geplaatst. Ja, dan zie je toch wel een verschil.

Voor de spier ziet er gewoon wat natuurlijker eruit.. Vind ik dan he.. Meningen kunnen verschillen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Robijntje02Bedankt voor je reactie. Volgens mij is het echt zoveel artsen, zoveel adviezen...

Ik denk dat ik nu nog wel over voldoende  borst/klierweefsel beschik maar ik heb ook gelezen dat dit minder wordt naarmate je ouder wordt en daar zit vooral mijn twijfel.

Ik ga eens kijken of ik die foto op instagram ook kan vinden. Ben nu wel nieuwsgierig.

Enig idee wanneer jij ongeveer wordt geopereerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spookbewoning12 ik snap wat je zegt. Ik hoef idd ook geen borsten van een 20 jarige maar ik ben bang dat je de rand gaat zien omdat je als je ouder wordt minder borst/klierweefsel krijgt.

Ik ga me eens inlezen in de gevolgen van dual plane plaatsen bij explantatie. Daar nog helemaal niet bij stil gestaan ?

 

Hoe is je 2e consult gegaan? Nog nieuwe info gekregen of alleen bevestiging van wat eerder is besproken?

Weet jij al wanneer je ongeveer wordt geopereerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze voor de spier, ook zwangerschap gehad/borstvoeding gegeven en ben bijna 30. Ik ben er zelf blij mee, ik vind het zelf natuurlijker eruit zien en ze bewegen ook mee haha. Ik sport ook veel dus dat was ook wel een reden om voor de spier te gaan, en zag het ook niet zitten dat ze dan in mijn spieren zouden gaan snijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Silly23 zei:

@Stephh90 bedankt voor je reactie! Ik lees steeds dat dual plane behoorlijk pijnlijk is. Ik ben geen hele fanatieke sporter maar wil vooral geen zichtbare randen.

Mag ik vragen welke implantaten jij hebt?

Snap ik idd, heb zelf geen zichtbare randen. Ik heb eurosillicone. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend meiden. Zelf word ik a.s dinsdag geopereerd en wel dual plane, wel een wissel trouwens. Heb ze nu voor de spier maar door mijn zwangerschappen en borstvoeding zijn mijn borsten slaper geworden en zie je intocht wel echt randeb zitten. Volgens dr Nio is dit de beste oplossing. Ga van 305 cc naar 500cc. Wil echt van die lelijke randen af. Zelf had ik achteraf liever voor dual plane gekozen de eerste keer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha was niet mijn bedoeling maar zou persoonlijk echt het advies van de arts aannemen. Iedereen heeft een ander lijf. Toen ik 10 jaar geleden mijn eerste bv liet doen was ik nog wat voller en nog geen kids gekregen. Ondanks dat ik dacht dat ik nooit borstvoeding wilde geven heb ik nadat ik tot twee keer een prematuur kindje dit wel vol overtuiging willen doen. Iets waar ik echt dankbaar voor ben, dit plus het feit dat ieder kind mijn kilo’s koste ( heel fijn trouwens ) zijn borsten echt slapen geworden. Dit zijn gewoon overwegingen die je in je besluit mee kan nemen hoor. Succes met je keuze en dank je wel vind het heeeel spannend hahha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Silly23 zei:

@bent001 hoe is de operatie gegaan? Hoe voel je je? En hoe is het resultaat?

Hi lief dat je het vraagt!

mijn operatie is goed gegaan, maar de eerste dagen wel echt veel pijn gehad.

gelukkig kan ik het nu redelijk onder controle houden met de medicatie, zonder gaat echt nog niet. Borsten zijn mooi geworden, de 500cc valt me reuze mee maar ze zitten nog wel hoog dus moeten echt nog wel zakken.

Zal dit weekend foto’s maken en plaatsten, ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat!

wel gek dat ze nu zo vast zitten, heb ook geen bh alleen een band, vanaf dinsdag mag ik een bh dragen. 
 

hoe gaat het met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Begin januari een 1e consult gehad, bij Diana Gabriels met PC Dries Opperson. Na wat meten en vragen beantwoorden kwamen we mede obv pasprotheses op Motiva 475 cc demi uit.

 

Door de verhalen die ik hier lees dacht ik dat ik toch voor de full wilde gaan en zou dan obv borstkasbreedte op 550 cc uitkomen.

 

Ik hoorde goede verhalen over en zag mooie resultaten van PC Hupkens dus was benieuwd naar zijn visie. Daarom ook nog een consult bij hem gehad vsndaag.

 

Nou, ik moet zeggen dat dit heel verhelderend was. Mijn ene tepel zit iets hoger dan de andere en überhaupt zitten mijn tepels wat laag. Zijn advies is dan ook om maximaal de demi te nemen om te voorkomen dat de tepels naar beneden gaan wijzen. 

Een andere optie was de zogenaamde Donut methode: Bij deze methode worden er sneetjes rondom de tepel gemaakt. Deze wordt vervolgens omhooggeschoven en weer vastgehecht. Deze methode kan zeer effectief zijn wanneer de borsten nog niet erg hangen.

Dan zou ik grotere protheses kunnen. Deze ingreep kost echter bijna 2000 euro extra.

 

Ik heb besloten voor de 475 cc demi te gaan en de operatiedatum is 7 maart....dus al over 3 weken ?

 

Dr Hupkens is wel heel streng in wanneer hij opereert; je gewicht mag maximaal je lengte min 1 zijn, dus 1.65 lang is max 65 kilo, je mag niet roken of meeroken, geen alcohol paar weken voor en na operatie. Hij is wat apart in de omgang maar wel duidelijk en erg kundig!

 

Rugsteun geregeld, operatie bh's besteld...ik ben er klaar voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lady D hij had keurig een witte doktersjas aan. Maar bijzondere man is het zeker. Hij maakte ook grappen die ik niet begreep en dacht dat hij serieus was ?

 

Waa een heel ander gesprek dan met 1e PC. Vond Hupkens heel kundig. Kijkt naar meer dingen dan die 1e PC. Zou me niet verbazen sls die er de full in had gestopt, als ik.het had gevraagd. En dat was echt niet mooi geworden.

 

Hoe gaat het met jou nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Silly23

Mijn voorsituatie was een lege C/D .

en wat is jouw voorsituatie ?

En ik heb ook een album. 
Ik had al een topic geopend op zoek naar vrouwen die ook de motiva Demi hebben. 
Ik werd een beetje onzeker over de paar dames die ontevreden waren met de motiva Demi. Maar tot nu toe ben ik tevreden.

Dus super leuk dat er iemand ook dezelfde maat en prothese gaat nemen ☺️

En wordt het dual plane geplaatst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lindan ja, het wordt dual plane geplaatst. Dat wilde ik ook liever omdat je huid toch dunner wordt als je ouder word en ik bamg was dat je randen gaat zien. Hupkens doet volgens mij altijd dual plane.

Herstel is pittiger dan voor de spier maar dat is logisch. En met pijnstillers vast goed te doen.

Hoe heb jij dat ervaren?

 

Ik ga je topic en album opzoeken! 

Ik herken die onzekerheid; vind ik het straks niet te klein?

 

Ik heb vroeger altijd a-cup gehad. Toen ik dikker werd, werd dat een B en uiteindelijk een C. Nu 45 kilo afgevallen en zit op een lege B.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.