vithoufiore

Vithoufiore : 20 september 2019 : Dr. Zaal : Velthuiskliniek Amsterdam

Recommended Posts

Ik denk dat inderdaad de hoeveelheid pijn de beste graadmeter is. En eerlijk gezegd denk ik ook dat het idee dat de zwelling meer is, misschien ook wel tussen je oren zit. Tenminste dat heb ik altijd als er 'iets' is, dan ga je altijd denken dat het toch erger is, terwijl dat niet is haha. 

Heb je eventueel al een beetje gekoeld met kompressen? Een vriendin van mij kwam met de tip dat je ook maandverband nat kon maken, in een plastic zakje kon stoppen en kon invriezen. Dat was dan minder koud dan van die echte koelelementen en misschien helpt dat ook met de zwelling?

En inderdaad geduld hebben. Daar ben ik zelf bang voor hoor, dat ik de eerste tijd echt in paniek raak omdat die zwellingen er zitten en ik dan weer ga twijfelen. Geduld is een schone zaak hé, moet ik alleen nu al maar alvast gaan inprenten :P

Heb een paar berichtjes gemist na een drukke werkdag.

Net in je album gekeken, ziet er prachtig uit! Mooie vorm😍. Ik zie ook de zwelling links. Lastig om te beoordelen omdat ik er zelf bijna geen last had, maar genoeg ervaringsdeskundigen hier😃.

Hoop dat je snel terug mag naar je vertrouwde plekje. Het is echt vreselijk om

zo afhankelijk te zijn. Al voelde ik me soms echt een prinses, maar had en heb de luxe van een lieve dochter van bijna 9 en een man die veel thuis is.

Iedere dag gaat het beter! Ontspannen (rustig) bewegen en lekker veel film kijken, lezen en slapen😃.

liefs

Ah wat jammer voor je... Fijn dat je de controles daar kan doen dat scheelt een hoop reizen en gewoon weer lekker naar je eigen huisje. Hoe fijn is dat. Haha ja dat lopen dat herken ik heel goed..  Ik wilde er ook echt tussenuit. Was aan het einde van de straat kapot 🤣 

Hier gelukkig ook de pijn een stuk minder en weer een beetje mens aan het worden 🤗 Heb je al gekeken?? 

Ja dit is ook zeker zo hoor, bij elk pijntje denk ik nu: kut, dit is mijn linkerborst... haha. Koelen werd mij afgeraden, een koude natte doek erop mocht wel, dus dat ga ik maar doen. Echt koelen met 'ijs' is niet goed voor de bloedsomloop en is meer ter preventie van een zwelling, en bij mij zit ie er al.. Geduld hebben maar weer inderdaad.. 

Thanks! Ik word ook goed verwend hoor, maar toch mis ik mn vriend en vriendinnen wel :( Vandaag heb ik het idee dat het nog niet echt beter gaat dan gister, maaaarja komt ie weer: geduld.. haha. Als mensen nog goede tips hebben voor netflix/videoland: let me know!

Vandaag naar de kapper in de straat gelopen om mijn haar te wassen haha, ik kan nog niet zelf douchen en heb dus niet zo'n band met mijn ouders dat ik dat een van hen wil laten doen. Dus dan maar zo goed en kwaad als het kan met een washand en m'n haar bij de kapper laten doen, moest toch geknipt worden dus prima. 

Ik heb al wel gekeken, ze zien er minder mooi uit dan zondag (die foto's in mn album) helaas.. staan verder uit elkaar en nog strakker heb ik het idee. Volgens de assistente (vandaag nog even met Velthuis gebeld) zou het vanaf morgen ong wel langzaamaan minder moeten gaan worden.. Alleen in de gaten houden of ik niet ziek word/mijn borst rood word of heel warm of extra gaat zwellen.

Zul je net zien, net voorzichtig gaan verliggen en ja hoor: opeens een 'nieuwe' brandende pijn in mijn linkerborst. Maargoed ik probeer me maar niet te druk te maken. Trekt misschien zo wel weer weg. Ik weet dat ik allerlei gekke pijntjes kon verwachten, brandende pijn, stekende pijn, strakke pijn etc. Alleen zo irritant dat ik dat steeds voornamelijk links heb, daardoor ben ik dan weer gelijk 'alert' ofzo. Merk echt dat als rechts een keer steekt of iets, ik zoiets heb van oh prima, boeiend, het is rechts maar.. haha 😂

Linkerboob is dus een beetje mijn zorgenkindje, duimen jullie mee dat er morgen echt wat vooruitgang in komt? :( Dan dag 5 PO.. 

Heerlijk naar de kapper. Goed idee van jou! Heeft het je een beetje geholpen? Ja gaat nog zoveel veranderen de komende tijd en het kan alleen maar mooier worden vanaf nu ;) He wat naar van je linkerborst. Kan me voorstellen dat je, je daar zorgen om maakt. Heb je ook een borstband gekregen? Ik had in de ok. ook een behoorlijke zwelling op mijn linkerborst daarom die stomme borstband gekregen. Het helpt wel onwijs nu 0,0 zwelling. Blijf maar goed overleggen met je PC. Ga duimen voor je dat je snel weer op de been bent 😘

Lieve reactie, doet me echt goed. Kapper hielp zeker! Voel me nog steeds niet echt bepaald

schoon maar mn haar ruikt iig al wel weer heerlijk!! :) 

Heb een beetje een offday.. Word gefrustreerd van alle mensen die met alle goede bedoelingen vragen: “en?? Ben je er blij mee” of “en, zijn ze mooi??”, ik probeer er juist nog niks van te vinden (want ik vind ze heel lelijk nu, maarja het is ook niet wat het uiteindelijk wordt nu natuurlijk) maar dan zijn die vragen wel lastig. Je wil het liefst heel enthousiast al kunnen zeggen “ja ze zijn geweldig, was beste keuze in mn leven!!”.. maar dat komt vast nog, GEDULD haha. 

Nee geen borstband, volgensmij heb ik het daar in mn consult wel over gehad maar vond ze achterhaald. Weet ik niet zeker meer hoor. Vraag me ook af wat het zou doen, omdat als je het met zo’n band omlaag drukt, de zwelling misschien alleen maar naar opzij gaat? En daar zit het nu al vooral. Daarnaast is die borstband vgm ook preventief, dus om zwelling te voorkomen, en ik heb al zwelling.. :( Denk toch kwestie van de natuur zijn beloop laten gaan en wachten.

Maar heel erg bedankt voor je lieve berichtje, had het even nodig. Even een stomme dag!

Er is feest in het dorp dus mijn ouders zijn op stap ook, dus dan voel je je extra invalide zo in je eentje en hier in de buurt 0 vrienden, maarja nog eventjes! Gelukkig bellen ze regelmatig en krijg ik lieve appjes. 

Hmm die dagen horen erbij en ja dan wil je het liefste gewoon lekker thuis zijn bij iedereen die je lief is. Nog even volhouden en je bent er. Haha ja al die vragen en hoe zijn ze geworden.. Laat me met rust ;) nu nog fucking lelijk en als het zomer is zie je me wel shinen ;) Of zouden ze dat niet kunnen waarderen?

Ga duimen voor je dat deze offday snel over is. 

Heb je de handmaids tale op videoland al gekeken? Zo niet lekker aan gaan beginnen. Je zal me dankbaar zijn naderhand ;)

Hahaha denk dat ik die zin maar ga inzetten ja, al voel ik me vandaag al iets beter! 

Handmaids tale ben ik nu aan begonnen, thanks voor de tip!!

Even een general update; vandaag voor het eerst geen oxy genomen voor het slapen want had nooit echt veel ongemak snachts. Nouuu heb ik geweten haha, kon echt NIET in slaap komen, gewoon klaar wakker. Maargoed ik ben een slechte slaper dus verbaasde me al dat ik zo goed sliep, thanks to the oxy blijkt nu haha. 

Ik heb zojuist voor het eerst zelf gedoucht!! Zo blij als een klein kind nu haha, elke kleine mijlpaal is zo fijn. Ook foto’s gemaakt weer, ik begin gematigd positief te worden. Ze beginnen voor mijn gevoel ietsjes te veranderen. Heel langzaam maargoed dat wisten we. Hoop dat

de sideboob wel echt nog gaat slinken (heb 11cm prothesen en een borstbreedte van 12cm dus je zou denken dat ik niet zo’n sideboob zou moeten hebben.. dus hoop dat het zwelling is en de spier die nog niet genoeg ruimte kan bieden?). En sowieso zijn ze nog echt mega gezwollen, en bont en blauw haha. Heb de foto’s  in mijn album gezet voor de geïnteresseerden!

Heb het idee dat het een tikkeltje langzamer gaat bij mij dan gemiddeld, maar dat geeft niet, we komen er wel. 

Hoop alleen dat die kortademigheid binnenkort wegtrekt, is irritant :(

Hey, ze zien er mooi uit hoor😍

Ze zeggen dat het een aantal weken kan duren, voordat ze hun eigen vorm gaan aannemen.. Dus geduld🤦‍♀️

Wat super fijn dat je alleen hebt kunnen douchen, dat is toch weer een super stap💪👌🥰

Ik moet alles nog ondergaan😳vrijdag, bijna!! 💞

Ja dat is ook zo, moet gewoon geduld hebben... 

Oeh vrijdag, wat spannend! Ben je er klaar voor? Zenuwachtig of zin in? :) 

Ah goed om te horen! Fijn dat je weer een beetje beter in je vel zit.. Die oxy is wel echt mega verslavend he.. Let daar een beetje op. En yes mijlpaal met douchen. Hoe fijn is dat. Die zwelling zal veel vocht zijn denk ik? Daar hebben we de komende tijd nog wel even last van.. Moet wel zeggen dat ik merk dat het aan het afnemen is. Ben blij voor je dat het weer iets beter gaat. Ga zo gelijk even je album checken! Hopelijk lukt het mij ook een album aan te maken deze week. 

Wauw gaat de goede kant op! Oh je bent echt goed blauw.. Veel last van of valt het mee? Ik heb gelukkig helemaal geen blauwe plekken. 

Ja weet er alles van! Mocht eigenlijk gisteravond nog wel een oxy (de laatste), maar expres niet gedaan omdat ik het niet meer nodig vond en inderdaad zo min mogelijk wil gebruiken. Overdag ook nooit genomen (op dag 1 PO na). Gevaarlijk spul is het..

Zwelling is denk ik allemaal vocht ja. Jij bent ook de 20e geopereerd toch? Bij mij neemt het nog niet/nauwelijks af maar hopelijk merk ik morgen ietsjes verschil! Vgm kan het tot een week wel aanhouden en dan moet het wel echt gaan minderen. 

Krijg je geen album aangemaakt als in je weet niet hoe het werkt? If so, stuur me anders een PB’tje dan leg ik het uit! Het staat ook ergens door bestboobie beschreven. Volgensmij onder borstvergrotingen algemeen!

Hoe voel jij je? :)

Ik was heel zenuwachtig, maar krijg er steeds zoveel meer zin in😊het ziet er echt mooi uit bij je😍en de hechtpleisters moet je die zelf vervangen of blijft dat zitten tot de controle? 

Heel goed! Het is oprecht een leuke ervaring om mee te maken! Ik vond dag 1 en 2 PO veel minder fijn dan de OK dag haha. Ook daarna voelde ik me echt helemaal prima. Lekker rustig blijven, je krijgt echt niks mee en wordt heerlijk uitgerust wakker. Ik zei toen ik wakker werd: doe me dit elke nacht maar, zo lekker werd ik wakker haha. Hopelijk stelt dat je gerust?

Hechtpleisters halen zij eraf! Ik geloof bij de tweede controle, dus na ong twee weken! Morgen heb ik mijn eerste controle.

Het komt helemaal goed meis, no worries! ☺️

• Like 1