vithoufiore

Vithoufiore : 20 september 2019 : Dr. Zaal : Velthuiskliniek Amsterdam

Recommended Posts

Oh schiet me nog een vraag te binnen: ik lees veel over zo’n voedingskussen, begrijp alleen niet helemaal hoe je daar dan in ligt? Is het het aanschaffen waard? Zo ja moet ik nog ergens op letten in de aanschaf of weet iemand ergens online een fijne? :)

Hoi,

Ik had m nog van de zwangerschap, een hele zachte vd Hema. Een iets stevigere had ik achteraf nog wel fijner gevonden, maar vond het niet nodig om er nog één aan te schaffen😉.

Je kunt m om je heen via je nek richting je armen leggen. Zo blijf je goed op je rug liggen en heb je minder rek op de borstspier.

groetjes

Thanks! Kan ik het zien als zo’n soort van reiskussen voor je nek maar dan veel groter? Leg je je armen er dan ook bovenop? Ik ga eens op de HEMA site kijken!

Ik vind het voedingskussen heel oncomfortabel maar eerlijk gezegd is het slapen sowieso een hel. Krijg steeds pijn aan rug en schouders van dat rechtop liggen. Geen pretje maar ja even doorzetten.

Prep=preperation voor wedstrijd 

Ja idd en doordat je er in ligt met je armen erop heb je weinig tot geen rek op de borstspieren. Ik slaap er nu nog steeds mee, maar dan wel op mijn zij.

Ik heb nog een keer jouw topic doorgelezen. Leuk dat een (aankomend) arts en misschien wel straks chirurg deze stap ook zet.

Heb je ook nog ergens anders consulten gepland of ga je ervoor 20 sept?

groetjes

Ah ja ik begrijp het, ik ga er zo een bestellen! :) 

Haha, ik had het er toevallig net over, nu weet ik in ieder geval waar ik over praat als ik patiënten gerust stel voor een operatie i.p.v. dat ik geen idee heb hoe het daadwerkelijk is/voelt om geopereerd te worden. Merk dat ik er altijd heel makkelijk over dacht, van oh oké alleen een operatie en het is gefixt. Maar ik stond er niet zo bij stil dat dat voor mensen echt heel eng kan zijn. Mooie les! 

Ik had echt gezworen dat ik naar meerdere PC’s zou gaan. Maar ik merkte bij Zaal dat ik al snel geneigd was naar groter groter, terwijl ik voordat ik het borstenforum etc kende juist altijd heel bang was dat het te groot ging zijn en wilde echt zo natuurlijk mogelijk. Mijn tweede optie zou dr. Straten zijn geweest, maar ik vertrouwde mezelf niet meer haha. Als ik daar heen was geweest en hij had gezegd dat groter zou kunnen (dr. Zaal was van mening van niet vgm, mn borstkas is te smal voor groter, dus dan verlies je het natuurlijke en gaan de protheses “uitsteken” etc), dan zou ik echt een veel te groot intern dilemma hebben gehad en waarschijnlijk voor Straten gegaan en dan maybe achteraf spijt hebben. Ik vertrouw dr. Zaal, ze maakt ze in ieder geval nooit te groot (naar mijn smaak), dus tegen al mijn principes in, meteen voor haar gekozen. Dus nog 6 dagen!! Net bij mijn ouders langs geweest, gek dat dit de laatste keer was zonder boobies haha. 

Bij alles wat ik doe denk ik: de volgende keer dat ik dit doe heb ik boobs!!! Echt gevaarlijk eigenlijk, je bent er zo mee bezig dat het alleen maar tegen kan vallen. Probeer mezelf nu maar aan te praten van “het verandert niet je leven meid, straks is alles gewoon nog hetzelfde alleen heb je boobs, niet te erg romantiseren en denken dat het leven straks perfect is” haha. Maar leef momenteel toch nog erg op de roze wolk. 😬

Ik snap helemaal wat je bedoelt met het inleven. Ik ben zelf kinderfysio en sinds ik moeder ben geworden snap ik ouders veel beter😉.

Ook snap ik jouw keuze om niet verder te kijken.Ik was zelf erg bang voor de narcose (als je t hele verhaal wilt weten moet je m’n topic maar doorspitten🤣), was helemaal niet bezig met het aantal cc.

Bij mij is er door verschillende chirurgen 300 tot 375 geadviseerd, uiteindelijk 340 gekregen. 

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe foto in m’n album toegevoegd.

Voor mij is het de beste beslissing (voor mezelf) die ik ooit gemaakt heb. Ook besef ik wat het ongemerkt altijd met me gedaan heeft. Mijn hele kledingstijl was erop aangepast.

De beste tip die ik van dames hier op het forum heb gekregen is het gewoon over je heen laten komen. Dat moet jij (en zeker met al jouw kennis) ook doen!

Nog 5 dagen😃...

Liefs

Zo! Het zit erop.

Tot nu toe is het me echt 100% meegevallen. Iets voor 11 was ik daar, 11h omgekleed in OK pakkie enzo, 11:45 OK op en nog iets voor 13:30 was ik klaar wakker, alive and kicking. Ze weren verbaasd over hoe snel ik eigenlijk klaar wakker was! Dr. Zaal kwam later nog even langs om te checken, ik heb lang ook met de 350cc in mn hoofd gezeten maar dat raadde ze af (te breed voor mijn borst), en ze kwam aan bed vertellen dat mijn borstspier heel gespierd was (of ik aan heftige krachtsport deed, nou nee haha, wel veel paardrijden dus misschien daardoor?), want door die spier was het allemaal behoorlijk krap en had er nog geen cc extra bij gekunnen. Dus super blij dat ik gewoon lekker mn 325cc’tjes heb gekozen! 

Wat gegeten en gedronken en toen was ik good te go. Mn vriend had nogal veel file onderweg (met vriendinnetje heen gegaan, vriend haalde me op want had nog een belangrijke afspraak sochtends), dus heb nog even kunnen liggen maar in principe mocht ik 14:30 al naar huis. Zo snel! Uiteindelijk geloof ik 14:45 geworden, toen was ie er! :)

Ik ben echt zo niet zenuwachtig geweest wat ik wel had verwacht. Elke keer dacht ik “zenuwen komt nog wel, maybe als ik in bed leg, of op de OK lig”, maar ik was zo kalm en had er zin in! Dus dat was echt heel erg fijn voor mezelf vooral eigenlijk. 

Nu het typische strakke band gevoel, ademen was beetje lastig zeker icm met (veel) praten, maar voor de rest mag ik eeecht nog niet klagen! Heb nog niet goed durven kijken haha, dr. Zaal zei wel dat ze wat naar buiten staan nog doordat mn spier dus zo strak/gespierd (?) was. Vooral mijn linker borst denkt tabbé en verhuist momenteel nog enigszins naar mijn rug. Komt wel goed denk ik, geduld he! :) 

Schrok van de BH maat die ik van Velthuis heb, 75D!!! Wooowie haha. Wel leuk :) blij met de 75 ook, ik heb namelijk 70 maar dit knelt hopelijk minder als alles opzwelt. 

Ben heel benieuwd hoe het herstel gaat vorderen en hoe ze gaan worden. Alles beter dan wat ik had ❤️

• Like 1

Yes, you did it🎉🎉🎉 Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! Hoop dat je een beetje kunt slapen vannacht..ik had de eerste nacht geen wekker gezet voor pijnstillers, werd toen vaak wakker door pijn/stijfheid. Dus goed je medicijnen in nemen, helpt enorm😃.

Liefs

Lief dat je reageert! Tot nu toe slaap ik steeds maar kort, maar heb totaal geen pijn en lig best lekker (met hoofdsteden en voedingskussen) dus dat is het probleem niet. Maar ik ben gewend maar 5-6h per nacht max te slapen en heb afgelopen nacht al langer geslapen (hoefde pas om 9h op te staan voor de operatie haha, hemels), en natuurlijk nog een lekker dutje gedaan tijdens de OK, dus ben gewoon totaal niet moe eigenlijk. Ondanks dat ik wel oxycontin heb genomen en ik vaak van opiaten echt mega versuft raak, maar nu dus niet (helaas voor nu haha).

Anyways je berichtje is al helpfull geweest want

op een of andere manier niet bedacht dat ik snachts ook mn paracetamol moet slikken ofc om mn spiegel beetje oké te houden. Normaal ben ik hier heel OCD en strikt in maar ben nog niet helemaal scherp blijkbaar. Heb nu met een vriend die ook geneeskunde doet en nog wakker is samen even gerekend wat ik wanneer moet hebben volgens mn schema (die zegt alleen hoevaak per dag, hoeveel, maar dus niet op welke tijdstippen). Zodat ik daar niet echt meer over hoef na te denken, dus dat is fijn. 

Thanks dus voor je berichtje! ❤️

Hee @vithoufiore! Wat goed en leuk om te lezen dat je inmiddels geopereerd bent en het zo goed is gegaan allemaal. Hopelijk verloopt de rest van je herstel ook goed!!!

75D klinkt als een hele mooie maat!! Er gaat nog heel veel veranderen, misschien moet je uiteindelijk wel een E aan 🙃🙃!  

Ik wil je meegeven het vooral over je heen te laten komen en je niet te teveel aan te trekken van kleine pijntjes of steken. Ook al voelt het de ene dag anders dan de andere dag. Ik had zelf gewild dat iemand mij dat op het hart had gedrukt want ik heb meerdere keren huilend en paniekerig op de bank gezeten omdat ik bang was dat het helemaal mis zou gaan. Maar dit is niet gebeurd 😊😊😊 

Laat je lekker verzorgen de komende tijd en houd ons op de hoogte! ♥️

Ja het is snel gegaan he! Weet nog goed dat ik contact zocht met jou en dat is voor mn gevoel nog geen maand geleden bijna haha. Nu zit ik er al, trotse bezitter van twee boobies! ❤️

Goed en lief dat je dat zegt, van die “verschillende” pijntjes. Het scheelt dat ik al veel op het forum heb gelezen, dus toen ik gister een mini rondje lopen was voelde ik opeens een paar steken in mijn borst. Toen dacht ik al: niks aan de hand, branden, steken, strakheid het hoort er allemaal bij. Maar het is goed om dat nog eens in mijn oren te knopen inderdaad, thanks!!

Ik laat me zeker goed verzorgen en keep u posted!

Zou eigenlijk vandaag mogen douchen maar ik denk dat ik dat lekker uitstel tot morgen, voel me nog niet ready ofzo haha. Of vanavond wellicht, we’ll see, alles op zijn tijd!  

Toch even advies nodig. Rechts gaat alles prima, of ja, ik kan die arm (met moeite) optillen en mn broek mee omlaag doen enzo. Maar links is zo’n drama, die arm kan ik eigenlijk niet bewegen en als ik het wel doe dan heb ik zo veel pijn aan de linker buitenkant van mn (linker) borst... word gek van die linkerkant.

Toch gewoon normaal en geduld hebben?