Ga naar inhoud

MarTiet : 30 september 2016 : Dr. Nio : Park Medisch Centrum


Aanbevolen berichten

  • Reacties 597
  • Created
  • Laatste Reactie
25 minuten geleden zei Kheyra:

@MarietjeFijn dat je een nieuwe datum hebt. Ik moet ook na 10 dagen weer aan het werk en weer zelf met mijn kindjes sjouwen. 

Ai zal wel pittig worden denk ik? Ik werk in de zorg dus zal bij mij wel weer eventjes duren helaas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren even met Nio gemaild omdat ik nog met paar vragen zat. De vraag gesteld of mijn nieuwe borstplooi vastgezet word, of ik het compressievest kan dragen van park of beter een goede sportbh aangezien het vest erg strak is en weinig ruimte is voor daling van de protheses, zeker in mijn formaat straks en welke medicatie ik het beste aan kan vragen bij mijn huisarts omdat ik niet tegen ontstekingsremmers kan. Nu kreeg ik dit antwoord, kort maar krachtig, that's Nio: 

- Nee borstplooi wordt niet vastgezet daar we tijdens de postoperatieve fase nog kunnen bepalen met bh waar we ze willen hebben. Als u ze goed ondersteunt zakken ze niet tot u knieën hoor. Als je ze vast zet blijven ze vaak te hoog zitten 

@best_boobie Krijg ik dan geen bottoming out :(hoewel Nio vast wel weet waar hij mee bezig is :) 


-Dat klopt. Sport bh met goed instelbare schouder bandjes die lang kunnen worden gemaakt 

Oke..heikelpuntje 1, waar in godsnaam ga ik een sportbh in mijn toekomstige maat met voorsluiting vinden?? Heb nog wel even de tijd maar toch.. @Love_boobies @Barb wire @bigbooblover @marjon ?


Oxinorm of oxicodon. Sommige mensen worden daar ook naar van. Alle pijnstillers hebben bijwerkingen helaas

Snel maar een afspraak maken bij mijn huisarts en hopen dat zij mij deze zware medicatie voor zal willen schrijven. Toch flinke opiaten!! Maar verrekken van de pijn en dan vooral voor de nacht zie ik niet zo zitten 


Mvg 

Nio

Hoop dat er mensen zijn die mij hiermee kunnen helpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een aantal zware pijnstillers, en natuurlijk hebben die bijwerkingen,sommige worden duizelig, misselijk, obstipatie , maar dat soort dingen zijn dan weer enigszins op te vangen met andere middelen.

En het ligt natuurlijk ook helemaal aan de dosering, hoe vaak per dag slik je die naast de paracetamol.

Oxynorm heb je in capsules van 5 mg,je hebt ook de langwerkende oxycodon  ( pilletjes) die zijn 10 mg, en dan heb je natuurlijk ook nog een andere vorm opiaat,  en dat is de tramadol.

Meestal krijg je al van de huisarts als je dit soort middelen gaat slikken iets van macrogol of movicolon om obstipatie tegen te gaan.

Tegen de misselijkheid kun je altijd vragen om primperan of domperidon.

En de duizeligheid is meestal alleen in het begin,en kun je verminderen door een kwartiertje na inname even te gaan liggen.

Want alles beter dan heel veel pijn hebben, want dat is nergens voor nodig, en je kunt er maar beter op voorbereid zijn en het bijv dadelijk misschien niet heel vaak nodig hebben, als dat je op het laatst alles nog moet gaan vragen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose Thanks. Ja dat dacht ik nu ook. Ik dacht zelf ook al wel dat Nio daarmee zo komen. Ben zelf verzorgende IG dus kom ook nogal eens wat tegen. Hang dan maar liever als een dwaasje maar zonder pijn in de bank dan met veel pijn en nergens naar kunnen pakken, ook al ben ik er niet fel op.

Morgen mijn huisarts maar eens bellen voor een date :) 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, dan zie je genoeg voorbij komen, en ik denk dan ook, het is voor een aantal dagen dat je wellicht een hogere dosering nodig hebt,en je voelt snel genoeg wanneer je af kunt bouwen, dus ik zie ook niet echt het probleem, je vraagt toch niet om een kast vol ? of wel ??? haha :45:

Mooi ga jij maar eens een date afspreken met je huisarts :P

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Desert-Rose:

@Marietje haha maar je word er wel lekker beetje wappie van hoor van die oxy

Geeft helemaal niks :D alleen uitkijken dan dat ik geen rare sprongetjes ga maken, lekker wappie op BF zitten :kez_11:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik slaap op oxynorm al 1.5 jaar. Heb een whiplash en zonder dat spul beleef ik helse pijnen vooral snachts. Eerder slikte ik het ook overdags maar ben blij dat ik afgebouwd heb tot 1x 10 mg per 24 uur en dan neem ik hem als ik ga slapen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Mamatje88:

Ik slaap op oxynorm al 1.5 jaar. Heb een whiplash en zonder dat spul beleef ik helse pijnen vooral snachts. Eerder slikte ik het ook overdags maar ben blij dat ik afgebouwd heb tot 1x 10 mg per 24 uur en dan neem ik hem als ik ga slapen..

Precies, als je het als een soort onderhoudsdosering gebruikt, dan is het goed te doen, en dan heb je genoeg aan de 10 mg.

Ben je het echter niet gewend, dan kun je zeker lekker sloom worden, maar ja, als de pijn maar weg is.

xx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Desert-Rose:

Precies, als je het als een soort onderhoudsdosering gebruikt, dan is het goed te doen, en dan heb je genoeg aan de 10 mg.

Ben je het echter niet gewend, dan kun je zeker lekker sloom worden, maar ja, als de pijn maar weg is.

xx 

Moet er wel echt mee oppassen want het is gewoon lekker...vooral in het begin. Je bent er snel aan verslaafd, ik wilde zelf afbouwen omdat ik voelde dat het me over ging nemen en ik steeds meer wilde. Dus echt pas er wel mee op en bouw op tijd af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1 augustus 2016 om 18:56 zei Marietje:

Thnx @bigbooblover.. moet allemaal wel te doen zijn dus. Ja dat is ook een puntje bij mij heb een enorm hoge pijngrens en mijn man remt me af.. dat word echt op mijn tanden bijten dan. Kan echt niet tegen rommel en volle vaatwassers en vuilnisbakken enz enz..

Nu heb ik bij mn vorige bv op een gegeven moment maar de andere kant opgekeken, zal nu ook wel weer zo gaan. Maar mijn man wilt mij ook absoluut niet zolang alleen laten en zit dan niet lekker op cursus. 

Even morgen maar afwachten..

@Marietje hee mop, ik kreeg alleen toen ik net wakker was uit me narcose zo,n morfine pil en ik weet nog dat ik zo stoned als een garnaal er van was :P ze moesten me de hele tijd wakker maken en ik dacht laat me lekker slapen dat gezeur steeds met je moet wat eten en drinken :P

en voor thuis kreeg ik antibiotica en naproxen mee en kon eventueel zelf nog paracetemol nemen.

ik heb elke keer netjes op tijd me medicatie genomen en de pijn was prima te doen.

wat betreft sportbh nio wilt het liefste dat je een triumph tri action aan hebt alleen is die niet te vinden in grote maten.. Dus ik had er 1 gevonden op de triumph website een triumph tri action in maat 85G dat was de grootste die ik toen kon vinden terwijl ik zelf altijd omvang 70/75 ben. en die heeft prima zijn werk gedaan en ik was blij dat die te groot was voor mijn omvang. omdat ik na de operatie zo opgeblazen was van het wondvocht en dan is het niet fijn als je sportbh te strak zit! En nio heeft na 1 week mijn bandjes op zijn laagst gezet zo dat mijn prothesen goed konden dalen en mijn tepels konden stijgen ;)  En anders kan je nog kijken naar een shockabsorber maar deze vallen wel klein vind ik, ik heb zelf een 80H maar zit echt te strak! Dus in jou formaat zou ik kijken naar een 80i of 80j.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Mamatje88:

Moet er wel echt mee oppassen want het is gewoon lekker...vooral in het begin. Je bent er snel aan verslaafd, ik wilde zelf afbouwen omdat ik voelde dat het me over ging nemen en ik steeds meer wilde. Dus echt pas er wel mee op en bouw op tijd af!

Dit klopt helemaal, je bent snel afhankelijk, maar meestal na een operatie krijg je maar voor een aantal dagen mee, maar het is zeker goed om dit even te vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bigbooblover echt moeilijk hoor met die sportbh's. Ik heb nu al 75HH.. dus dat gaat em niet worden helaas.. Volgens BB zit in al in de K catagorie. Word een speurtocht.. begin er maar vast mee. Maar ben bang dat ik snel met een achtersluiting kom te zitten. Wat een problemen kan een mens hebben ;) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mamatje88 Klopt ik weet dat je snel tolerantie opbouwt met deze zware pijnmedicatie en ze verslavend kunnen zijn, maar de bedoeling is ook maar voor aantal dagen. Aangezien ik niet tegen ontstekingsremmers kan en het niet af wil laten hangen van alleen pcm.. komt goed :) Marietje kijkt wel uit hoor ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Marietje:

@bigbooblover echt moeilijk hoor met die sportbh's. Ik heb nu al 75HH.. dus dat gaat em niet worden helaas.. Volgens BB zit in al in de K catagorie. Word een speurtocht.. begin er maar vast mee. Maar ben bang dat ik snel met een achtersluiting kom te zitten. Wat een problemen kan een mens hebben ;) 

 

@Marietje ja ik heb van gewone bh,s een 75J maar die sportbh,s zitten anders he en die 85G is heel groot haha maar ik zou zorgen dat je er een koopt die in omvang iets groter is dan dat je normaal nodig hebt van een bh vanwege het wondvocht en het knellen en eentje die je de bandjes kan verstellen.

liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh maar achtersluiting hoeft geen probleem te zijn toch? De eerste 10 dagen is je hubby in huis en daarna kun je hem heus wel zelf open en dicht maken, dus dont worry.

Wat betreft bottoming out, hey, je hebt Nio he, geen zorgen maken. Die man weet wat ie doet! Is de beste van het hele land en Belgie erbij :P 

xxxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie Ja dat is waar :D Zie weer eens grote beren op de weg.. zal ze wel pas vlak van te voren bestellen zodat ik verschillende maten kan bestellen.. kan ik ze nog terugsturen.. dat bedoel ik nou. Ben er nu al mee bezig sjonge jonge..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.