Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

Hallo,
Goed om jullie ervaringen allemaal te lezen!

Ik ben zowel door dr. Verdonck en als door Velthuis Kliniek doorwezen naar het ziekenhuis om te kijken naar een medische indicatie. De echo heb ik al gehad (borstklier minder dan 1 cm), en volgende week moet ik naar de plastisch chirurg van het ziekenhuis. Mijn vraag is: als het ziekenhuis de aanvraag indient bij de zorgverzekering, ben ik dan ook verplicht om de operatie bij het ziekenhuis te laten doen? Of kan ik dan alsnog zelf een keuze maken?

Verdonck lijkt me niet, omdat deze kliniek in België zit.

Weet iemand hoe dit zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie

Je ben het niet verplicht wel is het vaak zo dat als je via een andere kliniek/ziekenhuis wil je weer opnieuw een aanvraag moet indienen en je kans hebt dat je dan weer afgewezen wordt. Dit is niet altijd zo trouwens dat ligt aan je verzekering. En verdonck zal indd zeker geen optie zijn helaas.:unsure: succes met alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik heb vorige week donderdag afspraak gehad met de PC in het ziekenhuis. Volgens haar had ik geen borstplooi en was mijn borst te vergelijken met die van een man! 

Nu moet ik aanstaande woensdag voor een echo! Ik ben rete zenuwachtig maar wat kan ik verwachten? Geven zij meteen een uitslag? 

 

En hoe is zilveren kruis met vergoeden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan heb je dat al binnen. 

Ik kan me niet voorstellen dat je borstweefsel dan meer dan 1cm is. 

In princiepe geven ze niet meteen overal een uitslag. Ik had geluk en bij mij zeiden ze wel meteen dat het max 6mm was.

 

Succes!! En vermeld er aub duidelijk bij dat het om borstklierweefsel gaat en geen vetweefsel! Dat gaat nog wel eens fout, omdat ze gewoon weg niet weten wat ze moeten meten.

 

Groetjes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Del93:

Bedankt voor je tip, ik zal dat meteen aangeven woensdag! 

 

De PC achte de kans groot dat ik wel in aanmerking zou komen, maar wil me daar niet aan vasthouden om teleurstellingen te voorkomen! 

Ja dat snap ik inderdaad. Maar dat moet wel goedkomen! Succes met alles! En hopelijk snel goedgekeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-5-2018 om 09:16 zei Del93:

Jeeej zit tussen de 0,3 & 0,5 !!  Nu wachten op goedkeuring van de zorgverzekering! 

 

(Ik ben nog nooit zo blij geweest met mn kleine tieten) 

Hebben ze bij jou nog medische termen op de aanvraag gezet, hoe zag de aanvraag er uit. Bij welke maatschappij zit je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-5-2018 om 14:16 zei smizebra:

Hebben ze bij jou nog medische termen op de aanvraag gezet, hoe zag de aanvraag er uit. Bij welke maatschappij zit je? 

Ik heb werkelijk geen idee dat regelt de plastische chirurg. Heb geen inzicht gehad in de aanvraag.

 

Ik zit bij de zilveren kruis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loes1207

Ik heb twee weken geleden echo gehad.. 0,8 en 0,9 ..

30ste naar de pc in t ziekenhuis.. dood zenuwachtig maar ik zie echt geen plooi hoe ik ook ga staan :p. Ik zit ook bij t zilveren kruis hoe makkelijk of moeilijk zijn ze met vergoeden?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Loes1207:

Ik heb twee weken geleden echo gehad.. 0,8 en 0,9 ..

30ste naar de pc in t ziekenhuis.. dood zenuwachtig maar ik zie echt geen plooi hoe ik ook ga staan :p. Ik zit ook bij t zilveren kruis hoe makkelijk of moeilijk zijn ze met vergoeden?

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Bij mij zeiden ze dat ZK erg schappelijk is maar ik hou me dr niet aan vast. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vorig jaar dit topic helemaal gelezen toen ik in dit proces zat en wil gewoon even zeggen dat na die hele helse rit van afgewezen zijn, aangevochten, beslissing heroverwogen, extra beoordelaar etc etc.. dat ik dit jaar ben overgestapt naar een andere verzekering (van Menzis naar Unive) en dat de aanvraag echt binnen 2 dagen is goed gekeurd door Velthuis Kliniek. 

Dus voor de meiden die nog in dit proces zitten: hou vol!! Als je geen borstplooi hebt en onder de 1 cm zit dan gaat het je lukken met de juiste verzekering en kliniek!! 

Ik ben inmiddels 10 dagen geleden geopereerd en het was echt een afsluiter van een hele nare slopende periode!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loes1207
5 uur geleden zei Del93:

Zojuist bericht gehad de Zilveren Kruis mijn borstvergroting vergoed! 

7 juni afspraak bij PC om te meten en dan afspraak maken voor de operatie! 

 

Ik ben zo blij! :43:

Gefeliciteerd!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve allemaal! 

Super bedankt voor de tip om naar Bauland kliniek te gaan. (Ik was eerst naar het zh gegaan; was geen succes. Deed erg moeilijk omdat ik klein en slank ben en hield vast aan hypoplasie). 

ik heb vandaag mijn akkoordverklaring mogen ontvangen! Wauw :43:

 

heb donderdag gesprek op het werk, dan ga ik overleggen in welke maand de operatie kan, spannend! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loes1207

Vandaag bij dr kroesse geweest in t rijnstate... ze zag wel een hele lichte plooi maar ze gaat de aanvraag wel doen.. twee weken wachten nu dus pfff haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.