Ga naar inhoud

Vergoeding in 2017?


Kattie

Aanbevolen berichten

@Kayleighvp Heb je al een echo laten maken? Die heb je sowieso nodig. Je kunt zowel bij het ziekenhuis als bij een kliniek een afspraak maken voor een consult. Daarna kun je bepalen waar je behandeld wil worden en hen de aanvraag laten indienen. Let bij de keuze van een kliniek wel op dat deze gecontracteerd is bij je zorgverzekering. Succes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste Reactie
33 minuten geleden zei Dee83:

@Kayleighvp Heb je al een echo laten maken? Die heb je sowieso nodig. Je kunt zowel bij het ziekenhuis als bij een kliniek een afspraak maken voor een consult. Daarna kun je bepalen waar je behandeld wil worden en hen de aanvraag laten indienen. Let bij de keuze van een kliniek wel op dat deze gecontracteerd is bij je zorgverzekering. Succes!

 

 

Bedankt voor de reactie! Ik heb vandaag pas de afspraak bij de huisarts voor de verwijzing (hopelijk dat ik die krijg) en dan pas de echo :) maar ben me alvast een beetje aan het inlezen vandaar de vraag haha! 

Heb jij een vergoeding gekregen als ik zo brutaal mag zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend zeg! Leuk! 

 

Ziekenhuis of kliniek maakt indd niet uit. Ik heb héle tijd gewacht op Mn afspraak bij pc in het ziekenhuis. Helaas totaal geen klik dus kon daarna nog even wachten tot ik consult kreeg bij een kliniek....

 

nu wel alles rond; 29 sept krijg ik boobies. :wub: al duurt t me allemaal veels te lang; mijn echo had ik op 2 januari al.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei littlepony:

Spannend zeg! Leuk! 

 

Ziekenhuis of kliniek maakt indd niet uit. Ik heb héle tijd gewacht op Mn afspraak bij pc in het ziekenhuis. Helaas totaal geen klik dus kon daarna nog even wachten tot ik consult kreeg bij een kliniek....

 

nu wel alles rond; 29 sept krijg ik boobies. :wub: al duurt t me allemaal veels te lang; mijn echo had ik op 2 januari al.....

 

Ooh wat spannend zeg dat schiet al op! (Voor jou denk ik niet zo haha)

Kreeg je makkelijk de vergoeding of had het nog wat voeten in aarde?

vanaf 2 januari al pfff dan ben je al eventjes bezig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij ging t redelijk oke!

ziekenhuis deed wel moeilijk (wilde geen aplasie erin zetten). Die hadden eerst aanvraag gedaan. Ik later er achteraan gebeld om deze te annuleren. -_-

 

aanvraag bij kliniek was gelijk goedgekeurd zonder dat ik foto’s of iets hoefde te sturen. Die snapte ‘t! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei littlepony:

Voor mij ging t redelijk oke!

ziekenhuis deed wel moeilijk (wilde geen aplasie erin zetten). Die hadden eerst aanvraag gedaan. Ik later er achteraan gebeld om deze te annuleren. -_-

 

aanvraag bij kliniek was gelijk goedgekeurd zonder dat ik foto’s of iets hoefde te sturen. Die snapte ‘t! 

 

Oooh meen je! Dus het is belangrijk dat ze aplasie erin zetten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Kayleighvp:

 

Bedankt voor de reactie! Ik heb vandaag pas de afspraak bij de huisarts voor de verwijzing (hopelijk dat ik die krijg) en dan pas de echo :) maar ben me alvast een beetje aan het inlezen vandaar de vraag haha! 

Heb jij een vergoeding gekregen als ik zo brutaal mag zijn?

Hoi,

Ja ik heb een vergoeding gekregen. Ben geopereerd bij Bauland Kliniek. De volgorde maakt niet zo veel uit. Voor het indienen van een aanvraag bij de zorgverzekering heb je een verwijzing van de huisarts en het verslag van de echo nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Dee83:

Hoi,

Ja ik heb een vergoeding gekregen. Ben geopereerd bij Bauland Kliniek. De volgorde maakt niet zo veel uit. Voor het indienen van een aanvraag bij de zorgverzekering heb je een verwijzing van de huisarts en het verslag van de echo nodig.

 

Mag ik vragen waardoor jij de vergoeding heb gehad? Ik ben echt heel benieuwd of mijn borsten “erg” genoeg zijn. Heb eventueel ook foto’s trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Kayleighvp:

Sorry voor de vele vragen dames!

Ik las net dat iedereen echo’s moet maken maar moet dat voor dat je naar de PC gaat of kan dat ook daarna? Ik heb namelijk een verwijzing gekregen voor de PC maar niet voor een echo 

Maakt niet uit, zat toen zelf ook met vragen.

 

borstplooi kan de pc het beste beoordelen. Maar als je iemand treft die beetje soepel is.....

 

ik heb van de huisarts een verwijzing gekregen voor de echo én een verwijzing voor de pc. 

 

Heb er zelf voor gekozen om eerst naar de echo te gaan. Dan weet je in ieder geval zeker of je in aanmerking komt, of niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Loes1207
14 uur geleden zei Kayleighvp:

Spannend! Heb de verwijzing gekregen en 7 augustus heb ik een afspraak in het diakonessehuis in Utrecht. weer een stapje dichterbij en nu hopen dat zilveren kruis ook coulant is met vergoedingen!

Ik heb zk en binnen vijf dagen goedkeuring ! Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Kayleighvp:

Aahh dus ik zou theoretisch gezien morgen de Ha nog even kunnen bellen en vragen of ze een verwijzing voor de echo kunnen doen

Ja zou ik wel doen.

de echo moet sws plaats vinden. Dus  dan kun je t beter al geregeld hebben toch?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Kayleighvp:

 

Mag ik vragen waardoor jij de vergoeding heb gehad? Ik ben echt heel benieuwd of mijn borsten “erg” genoeg zijn. Heb eventueel ook foto’s trouwens.

 

Ik kreeg de vergoeding omdat ik minder dan 1 cm klierweefsel had. Dat is vastgesteld met een echo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo dames naar jarenlang twijfelen,  plannen voor bv in de ijskast gezet. Nu begrijp ik dat er mogelijk is voor vergoeding vanuit zorgverzekeringen. Kunnen jullie mij aub tips geven. Moet ik naar mijn huisarts voor een beoordeling of kan ik rechtstreeks naar een kliniek? Nog aanraders voor bepaalde kliniek of hoe te handelen, pb mag ook. En heeft iemand foto's in zn album staan? Alvast bedankt x

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag bij de PC geweest! Hij acht de kans zeer groot op vergoeding aangezien ik geen borstplooi heb,1 cupmaat verschil en een ingevallen borstbeen heb.

morgen heb ik de echo en dan is het helemaal zeker!

 

we gaan voor 295cc in de ene borst en 255cc in de andere borst als dit past anders word het 255cc in de ene en 195cc in de andere

anatomische. Ben heel benieuwd morgen de echo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste kayleighvp

 

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen welke stappen jij hebt gedaan om zo ver te komen voor de vergoeding? Omdat ik heb ook helemaal niks van mezelf een aa cup moet ik opvullen. ben namelijk vandaag naar de huisarts geweest om in aanmerking kom voor een vergoeding? Ik heb een verwijzing gehad voor veldhuis kliniek maar is dat niet gek? Want als ik zo zit te lezen moet het voor een echo zijn. 

 

Hopenlijk gaat het bij jouw de vergoeding zoiezo door. Ik ben echt benieuwd

 

 

Groetjes kim 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Kimmie89:

Beste kayleighvp

 

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen welke stappen jij hebt gedaan om zo ver te komen voor de vergoeding? Omdat ik heb ook helemaal niks van mezelf een aa cup moet ik opvullen. ben namelijk vandaag naar de huisarts geweest om in aanmerking kom voor een vergoeding? Ik heb een verwijzing gehad voor veldhuis kliniek maar is dat niet gek? Want als ik zo zit te lezen moet het voor een echo zijn. 

 

Hopenlijk gaat het bij jouw de vergoeding zoiezo door. Ik ben echt benieuwd

 

 

Groetjes kim 

 

Hoihoi! Ik heb een verwijzing van de huisarts gekregen voor het ziekenhuis, de echo heb ik morgen dat heeft het ziekenhuis ook geregeld!

hoe het dus zit met verwijzingen naar klinieken weet ik niet zo goed maar ik denk dat je dan gewoon apart een echo in het ziekenhuis moet maken zodra je de verwijzing daarvan heb gekregen maar de rest gewoon in het kliniek loopt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.