Ga naar inhoud

Merel78 : 12 november 2009 : Dr. Rysavy : Bernhoven Kliniek


Gast Merel78

Aanbevolen berichten

  • Reacties 530
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hey Merel,

Ik kom is horen hoe het met je gaat en of jouw band helpt?

verder alles ok?

Groetjes

Hoi Johanna,

Zoals je hierboven misschien hebt kunnen lezen is het zo dat de band bij mij niet erg goed werkte. maar dit omdat mijn borstkas niet symetrisch is helaas. Dus krijg ik in het najaar een borstplooiverlaging en een nieuwe prothese erin.

Verder gaat het allemaal prima ;) Ik kan alles gewoon weer al gaat slapen op de buik nog niet altijd even fijn, soms doet dat zeer en moet ik op mn zij draaien maar verder is er niets bijzonders!

Groetjes!

Merel.

p.s.: wie weet wat er met de forumberichten aan de hand is? De ene keer zijn ze helemaal uitgeschreven te zien en de andere keer alleen de eerste regel wat ik persoonlijk niet erg fijn vind! Of heb ik misschien ergens een optie aangeklikt o.i.d?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net gelezen Merel. Als ik goed begrijp. krijgt je nieuwe prothessen. en nu in de maat die jij wil? ben je wel blij mee? ik hoop dat je de resultaat krijgt dat je wil. maar ik denk van wel. ik volg je forum . succes :119:

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Norita,

Als het aan de pc ligt krijg ik 1 nieuwe prothese in rechts omdat deze niet wil zakken. Links is volgens hem oke en die discussie moet ik nog aan gaan. Ik kan het niet hebben over welke maat ik ga nemen maar vooral welke maat ik ga krijgen. Kijk, alles is natuurlijk beter dan 70AA maargoed, een C cup is ook erg fijn en nu is het geloof ik een B al weet ik dat niet zeker. Pas als beide borsten goed zijn, dus na de heroperatie ergens in september/oktober, dan ga ik eens laten opmeten bij een lingeriezaak.

Groetjes,

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Merel,

Sorry! Heb helemaal je reactie niet meer gezien! Heb ondertussen een beetje bijgelezen. Ik geef je groot gelijk, wie niet waagt... Maar; stel nou dat je arts dus nee zegt, dan is het heel belangrijk dat je goede voorlichting krijgt over wat er nu wel gaat gebeuren. De borstplooi laten verlagen, grotere prothese er in aan 1 kant enz. Hou er ajb rekening mee dat het ook een nee kan worden. :blink: Mocht dat zo zijn en je andere borst wordt wel mooi gelijk getrokken is dat het belangrijkste. Die bh's met vullingen wil je weg, ook heel begrijpelijk, maar geloof het of niet, ik heb al ruim 11 jaar grote borsten en ik draag die bh's nu nog steeds!

Wat ik bedoel te zeggen is, hoop erop maar laat je niet teleurstellen oke? Het blijft een hele opgave om alleen al opnieuw onder het mes te gaan. Luister goed naar de mogelijkheden en ik denk dat als de arts er zijn uiterste best op doet, het nog best mooi zal gaan worden. Ook in je kleinere maat. 1 ding is zeker, je maat kun je pas aanmeten als je borsten gelijk hangen en de protheses voldoende gezakt.

Liefs en succes! :119:

Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pat!

Wat een lief berichtje van je! Ik lees ook lang niet alle topics want daar zou ik denk ik een dagtaak aan hebben, hihi.

Klopt hoor, dat de pc zegt dat ie aan links niet gaat komen en ik moet daar inderdaad ernstig rekening mee houden. Jammer maar helaas.

Ik zal zeker goed navragen wat er nu precies allemaal gaat gebeuren.

Heb ook zo zitten redeneren: als die borstplooi verlaagd gaat worden, waarom dan een grotere prothese? Want dan zakt ie toch goed naar beneden en dan is ie toch gelijk aan links? Dus ik moet dat echt even goed na vragen. Stiekem hoop ik natuurlijk onwijs dat ie links ook aan wil pakken maargoed, zal niet vergoed worden waarschijnlijk ofzo. Moet echt even 9 september afwachten dus!

Heb weer 3 nieuwe foto's van vandaag geplaatst. Echt niet veel veranderd met de vorige keer dus die rechter gaat echt niet meer uit zichzelf zakken en nu ga ik ook gewoon voor die heroperatie.

Liefs.

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Merel,

Jij hebt het allemaal al achter de rug, en je bent nog niet klaar.... Wat een verhaal zeg... Je blijft zo wel aan het tobben. Zo te zien en lezen kun je het in ieder geval aardig van je afschrijven. Zou ik je foto´s ook eens mogen zien, had dat vlgs mij wel al op de .nl site gezien, maar weet het nu ook niet meer na een tijdje.

Sterkte meid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi merel,

nee, had jou nog niet gezien. ik snap het nu helemaal, kan me voorstellen dat dat wel een domper is. ik zou daar ook geen rekening mee hebben gehouden als je hier alle pics bekijkt, het komt uiteindelijk allemaal goed..... mooi niet dus. Goed, je hebt nog even tijd om alles te heroverwegen, daarna komt het echt allemaal goed!

Weet je wel waar het mee te maken heeft dat de ene borst niet gaat zakken, of is dat een kwestie van pech hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey merel!

ik heb je topic eens helemaal doorgelezen! Ben er nog best lang mee bezig geweest haha!

maar wat een pech heb jij joh! :( Ik ben benieuwd of de pc je linkerkant ook aan wil pakken.

Ik heb mijn borsten 15 juli gekregen en mijn linkerborst begint nu al een beetje in te dalen, rechts staat nog steeds wat boller.

Zou ik misschien eens je foto's mogen bekijken!

ik blijf je topic volgen, want ben erg benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen, maar het wordt vast erg mooi! :)

Liefs Jamie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karin :)

Hoi Merel,

Heb net eens je topic bekeken. Echt jammer dat het resultaat niet meteen goed is gebleken, maar gelukkig ligt de oplossing van je probleem in het vooruitzicht. Ik ben na het lezen van je berichten wel benieuwd wat ik me hierbij moet voorstellen. Zou ik je foto's mogen zien? :blush:

Liefs Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast karin :)

Heb zojuist je foto's bekeken. Ik snap je ontevredenheid over het verschil tussen links en rechts, maar wil ook even kwijt dat ik ze qua volume er echt onwijs op vooruit vind gegaan vergeleken met eerste week po! Die worden echt prachtig als het verschil na je heroperatie weg wordt genomen! Alleen vervelend voor je dat die heroperatie nou juist nodig is..maar verder vind ik ze echt al mooi en ze worden dus alleen nog maar mooier! Komt helemaal goed Merel! :35:

Liefs Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Lieve mensen!

Ik zat de laatste week al niet zoveel hier maar wil toch ook even meedelen dat we op vakantie gaan morgen. De 17de zijn we weer terug! Heb daar wel internet op vakantie adres maar weet niet of ik veel online zal zijn, volgende week wordt het prachtig weer!

Na de vakantie is de afspraak met mijn pc ook dichterbij! Tja, ben wel benieuwd wat ie er van wil gaan maken!

Groetjes!!

Liefs, Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Merel,

Wat een verhaal, heb me net helemaal ingelezen. Bedankt dat ik je WW mcht. Ik vind de linkerborstk prachtig van vorm en van volume. En waarschijnlijk word de rechtse straks net zo mooi. Vind het idd ook bewonderingswaardig hoe relaxed je blijft onder een tweede operatie, maar misschien is het ook dat je niet anders kan. Geniet van de vakantie en ik hoop dat de arts straks ook nog je linkerborst wilt doen, zodat je de maat krijgt die je toch liever wilt!

Groetjes, Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Merel,

Wat een verhaal, heb me net helemaal ingelezen. Bedankt dat ik je WW mcht. Ik vind de linkerborstk prachtig van vorm en van volume. En waarschijnlijk word de rechtse straks net zo mooi. Vind het idd ook bewonderingswaardig hoe relaxed je blijft onder een tweede operatie, maar misschien is het ook dat je niet anders kan. Geniet van de vakantie en ik hoop dat de arts straks ook nog je linkerborst wilt doen, zodat je de maat krijgt die je toch liever wilt!

Groetjes, Rachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi allemaal!

Nou, ben weer back in town na een aantal weken vakantie. Gister ook weer begonnen met werken, dat valt nog even vies tegen hoor! Die paar weken thuis waren toch wel heel erg fijn maargoed, er moet brood op de plank komen!

Nog 3 weken en dat zit ik weer bij de chirurg, toch wel spannend. Ik ga eens vragen of hij het "gat" boven mijn borst, op mijn borstbeen, zou kunnen opvullen. Dat stoort mij nog meer dan 1 cupje te weinig. Wie weet kan ie er nog wat moois van maken. Diirdat ik ooit geopereert ben aan dat borstbeen zit het gewoon niet mooi. 2 uitstekende botjes en daaronder een kuiltje. Een laag shirtje zal ik nooit van ze langzalzeleven aan doen!

Dus nog een hoop te bespreken op 9 september!

Voor degene die mij een pb hebben gestuurd: ik zal deze proberen a.s.a.p. te beantwoorden! Zit nou op mn werk dus heb zeeën van tijd, hahaha! Grapje. Maar het is hier wel makkelijker dan thuis. Overdag lopen er toch kindjes rond en hier zit ik toch alleen maar achter de pc.

Ben benieuwd hoe het met alle anderen hier gaat dus ga me ook eens inlezen in de topic!

Groetjes en liefs!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hoi allemaal!

Ik heb weer wat te melden wat ik jullie natuurlijk niet wil onthouden!

Vandaag ben ik weer naar de pc geweest om afspraken te maken over een vervolgoperatie.

Er zijn in dat ziekenhuis 2 pc. Eentje die meer van het cosmetische is (waar ik altijd afspraken mee heb en waarvan ik uiteindelijk ook de 290 cc kreeg) en een pc die meer van de reconstructies is en pols en hand-chirurgie is. Deze 2de pc wilde ook in de eerste instantie maximaal 195 cc plaatsen bij mij.

Ik had vandaag weer een afspraak met de 1ste (cosmetische pc). Bleek hij ziek te zijn. Ik balen want ik dacht ik krijg nooit voor elkaar dat er in beide borsten meer gaat (wat ook mijn insteek was van dit gesprek en niet alleen die borstpooiverlaging). maar, het viel echt 100% mee!

Ik kwam binnen en er zat een co-assistente bij (een jong meisje) zonder dat dit overigens gevraagd werd of ik dit oke vond maargoed, ze moeten het allemaal leren he. Nou, hij vragen hoe het ging en ik natuurlijk helemaal oke alleen heb nog 2 ongelijke borsten. Nou, laten zien natuurlijk en hij vond het verschil ook wel te groot. Waren 2 opties: op de ene plooi verlagen of juist de andere verhogen, Tja, weet ik veel waarom de ene of de andere. Heb toen meteen maar geroepen wat ik op mn hart had: als ik toch weer onder het mes ga, kan er dan toch die beloofde C-cup van gemaakt worden. Hij vroeg wat ik nu heb en zei meteen, een kleine B denk ik? Ja, zeg ik 70B of 75A. Hmm, nou hij wilde wel kijken of er toch proteses zijn die een hoger profiel hebben maar niet breder worden want dat zou echt niet gaan enecht heel lelijk worden. Nou, daar wilde ik natuurlijk niet voor gaan. Toen pakte hij een boekje van Mentor (heb nu Mc ghan) en zei dat ie moest overleggen met de collega maar dat er wel mogelijkheden waren. JOEPIE!!!!

Alleen, zei ie, de verzekering kon nog wel eens dit niet willen vergoeden dan. Ik vroeg wat een prothese dan kostte en dit kwam rond de 500 euro. De rest (narcose, zorg, bed, etc) wordt dan wel betaald samen met de borstplooiverlaging.

Hij heeft meteen ee nbrief aan de verzekering geschreven en deze zou meteen gefaxt worden.

Opties: de verzekering vergoed gewoon alles, dus de plooiverlaging en 2 nieuwe protheses

2: de verzekering vergoed de plooiverlaging en 1 prothese

3: de verzekering vergoed alleen de plooi en ikzelf moet 2 nieuwe protheses betalen a ongeveer 1000 euro.

Nou, goed mee te leven vind ik. Pc zei: dan delen we de schade een beetje. Ach tja, tis maar hoe je het bekijkt. Als ie meteen die plooi goed deed maar dat hadden ze niet van te voren kunnen zien. Nieuwe protheses zijn inprincipe dan niet nodig maar dat ie de boel hier wel voor open wil gooien is natuurlijk helemaal fantastisch!

Ohja: het herstel verloop sneller. Holte is al gemaakt, spier al e.e.a. gewend dus dat is fijn.

Gevoel in mijn borsten nog steeds weg en echt zo'n doodsgevoel. Komt terug, kan wel lang duren. Oke, dan weet ik dat, hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Dus: nu ligt de aanvraag weer bij de verzekering en afwachten maar! Ik bel volgende week wel even of ze de aanvraag binnen hebben gekregen, beetje vaart erin houden!

(als je wilt weten waarom ik het vergoed krijg moet je even bij de voorsteltopic lezen, dis heeft te maken met een medisch verleden iig)

Dit is dus even een update!

Liefs en ik houd jullie op de hoogte!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Merel!

Wat fijn dat het allemaal goedkomt! Zoals Trici al zegt, in het slechtste geval moet je ze dus allebei betalen maar dan is het nog hartstikke fijn dat het kan zoals jij het graag zou willen toch? Ik ben benieuwd wanneer je weer onder het mes moet en natuurlijk ook hoe het wordt straks. Zal vast heel mooi worden! :126:

Groetjes Kelly

P.s. Ik zie dat je maar 50cc meer neemt, is dat niet erg weinig? Tegen mij zeiden ze toen dat 50cc optisch nauwelijks waarneembaar is. <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Merel!

Ik heb je topic ook gevolgd zo af en toe de afgelopen tijd.. en, wat een verhaal he! Ben blij dat er nu wordt gekeken naar een vervolgoperatie. Ik zou zelf wat meer bijleggen voor een C resultaat ;). Als je toch gaat.... En helemaal als je het kunt betalen (maar dat ligt toch altijd anders p.p.).

En Mentor heeft meer variaties in vormen, CC's enzo. Is mij verteld op mn consult. Dus daarom denk ik dat ze het boekje van Mentor er maar bij hebben gepakt. Mentor en McGhan zijn de A merk prothesen onder de prothesen, maar McGhan wordt ergens ver weg in het buitenland en Mentor wordt hier in Nederland (Leiden) gemaakt.

Groetjes en succes met de keuze mbt verzekering enzo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd meid. wat leuks nieuws. ik ben zo blij voor jou. ik wens je veel succes met je volgende operatie . en ik zal ook ff gaan kijken of je meer dan 50 cc mag nemen. moet gelijk goed toch. ik ben niet zo veel hier maar ik probeer wel te volgen.

groetjes

Elsa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Merel,

Ik heb even (!) je hele topic gelezen.. wat een verhaal! Mooi dat je nu weer geopereerd kunt worden. Al was het natuurlijk beter geweest als het in een keer goed was geweest maar ja..

Ik hoop voor je dat je snel een reactie van de verzekeraar krijgt, nu je weer zover bent, kan ik me voorstellen dat je het ook snel geregelt wilt hebben!

Groetjes Claar

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.