Ga naar inhoud

Merel78 : 12 november 2009 : Dr. Rysavy : Bernhoven Kliniek


Gast Merel78

Aanbevolen berichten

Wat betreft de cremetjes ga ik idd iets goedkopers gebruiken. Calendula is idd een goeie, die hebben we hier standaard op voorraad, heb ook PC-L-E creme van Biodermal, mss dat dat ook een idee is. Ik zal eens overleggen met mijn pc.

Hoi Merel,

Fijn dat je minder last hebt, wel rustig aan blijven doen hoor, want dat is wel belangrijk om overmatig kapselvorming te voorkomen. Mijn arts raadde trouwens die PCLE-creme aan, dus die gebruik ik nu al ruim 3 maanden, bevalt erg goed. Wel goed droogmaken onder je borsten na het douchen anders heeft het weinig zin... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 530
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Gast Merel78

He Nina!

En na hoeveel dagen begon jij te smeren? Of wachtte je totdat de hechtingen eruit waren? Ik weet niet of er bij mij hechtingen uit moeten want ik voel bijna niets.

Doei doei!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel,

Meestal gebruiken ze oplosbare hechtigen en worden alleen de knoopjes eraf geknipt bij je eerste controle.

De PC keek bij mij en zag dat ik geen korstjes had en dus mocht ik meteen gaan smeren.

Pas op als je nog wel korstjes hebt, want als je er dan iets op smeert riskeer je een ontsteking!

Wanneer is je controle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Aankomende woensdag! Dus dan wacht ik gewoon nog eventjes tot dan. Ik geloof idd dat bij de uiteinden iets hards te voelen is, waars. het knoopje. En daar zit ook een minikorstje dus ik wacht gewoon totdat de pc zegt dat ik mag gaan smeren! Thx voor je snelle reactie iig!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

He ESJ! Lees nu pas je berichtje! Ik zit niet zoveel meer in de voorsteltopic, erg he, ben alweer in de volgende fase beland van de operatieverslagen en de zorg na de operatie!

Bedankt voor je uitleg in ieder geval! Ik ga woensdag op nacontrole en dan ga ik e.e.a. ook even voorleggen aan mijn pc want ik zit boordevol vragen! Heb al een hele lijst samengesteld:

Vragen aan pc:

- Verzorging littekens: crème? Of siliconenmatjes? Vanaf wanneer en tot wanneer?

- Masseren? Vanaf wanneer? Ruwe protheses mag je niet masseren en wel gladde? Masseren voor soepel maken en indalen protheses?

- Wanneer op buik slapen? Vanaf 6 weken of 6 maanden? Anatomische kunnen dan gaan draaien?

- Tot wanneer rustig aan doen i.v.m. overmatige kapselvorming (risico kapselcontractie)? Geen pijn = kunnen doen? Stofzuigen doet ook geen pijn maar wel zwaar belastend…

- Wanneer weer autorijden?

- Formaat borst? Waarom bij mij klein uitgevallen?

Voorbeelden: iemand met 300 cc van A naar E, met 275 cc van A naar D…. Ik heb 75A uiteindelijk…

En dat lijstje is nog niet af denk ik, hihi!

Doei doei!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zweer ook bij Biodermal.

Ik gebruik zelf altijd PCLE voor mijn gezicht, dat bevalt heel goed.

Mijn zusje was erg enthousiast over de littekencreme, ze is ooit een erorm gat in dr kin gevallen en heeft dat altijd gesmeerd. Nu zie je er amper nog iets van.

Ik was ook zeker van plan om dat een poosje te gaan smeren.

Nou ja over een tijdje dan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey!

Ik geloof ook echt in Biodermal...gebruik het ook voor mijn littekens en heb het vroeger ook gebruikt, toen ik een ongeluk heb gehad en een snee in mijn hand had...is nu bijna niets meer van te zien! Maar wel wachten tot je pc zegt dat je mag smeren...anders heb je inderdaad kans op ontstekingen!

Liefs Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi hoi!

Helemaal duidelijk hoor! Hihi, ik zal wachten totdat ik woensdag ben geweest! Niet dat ik nou perse wil smeren of iets dergelijks maar ik wilde ook niet te laat zijn!

Thx!!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel,

Las net ook je reactie op je voorsteltopic met je vragenlijstje voor a.s. woensdag. Ben erg benieuwd naar de antwoorden van je pc... hoop dat je dat ons ook even laat weten hahahaha

Maar inderdaad vind ik het ook erg raar allemaal met die cc's. Ik weet natuurlijk wel dat het er allemaal aan ligt of ze OP of ONDER de spier worden geplaatst, of je low of high profile hebt en natuurlijk wat voor maat je voor de operatie had en wat voor postuur je hebt maar dat maakt het allemaal wel erg lastig kiezen en ben je wel erg aangewezen op wat je PC erover adviseert. Daar ben ik eigenlijk wel vanuit gegaan maar hoewel ik geen hele grote cup wilde overhouden vind ik nu toch wel dat ze best een maatje groter hadden mogen zijn en hoop ik eigenlijk ook wel dat mn huid nog wat "meegeeft" de komende weken. Dan te bedenken dat ik de ene keer voor de ingreep nog terug wilde gaan omdat ik foto's zag van meiden die met 300cc ineens van een AA naar een E-cup gingen (HELLLLUUPPP..........dat wil ik niet) en de andere keer wilde ik teruggaan om toch maar weer die 400cc te proberen omdat ik dacht dat ze veel te klein zouden worden met 300cc!!!!!!!!!!

Zo moeilijk en dus toch maar niet teruggeweest want wist toch wel dat ik ter plekke weer zou gaan twijfelen en bij het eerste advies van de pc zou blijven.

Maar goed, de eerste 3 maanden zijn nog lang niet voorbij dus we wachten nog maar af.

Bij jou zie ik al heel veel verschil in vergelijking met de eerste dag...en omdat je ook heel tenger bent past het allemaal hartstikke goed bij je en lijkt het op de foto's in ieder geval heel mooi te worden.

Ik vind trouwens dat je herstel heel snel en goed gaat....wauw, na een week alweer door de Ikea sjouwen!!!! Ik kon dat echt nog niet na een week hoor en heb best wel 3 weken mn borstspier heel goed gevoeld met het opendoen van deuren, stoelen verplaatsen enz....

Nou, ben benieuwd naar woensdag en houd ons maar op de hoogte.

groetjes van mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi meiden!

Om meteen maar met de deur in huis te vallen: ik heb nu wel hele rare borsten hoor!! :blink: Ben nu foto's aan het uploaden die na het typen van dit berichtje el in de map zullen staan. check it out! Want: de linkerborst is veel groter en lager dan de rechterkant, zo vreemd! ik hoop dat de rechter ook snel het licht gaat zien want ik vind het maar een maf gezicht. Ook mijn BH zit nu scheef. Het ene littekentje zit ook mooier onder de borst dan de ander. Ik hoop wel dat ze allebei straks helemaal in de borstplooi gaan vallen. Iedereen had gelijk wat betreft dat ze nog gaan veranderen maar ik vind ze nu wel heel erg raar hoor!

Vind het sneetje van rechts ook niet zo mooi. Die loopt niet mooi in een bochtje naar schuin naar beneden.

Wat vinden jullie ervan? De linker vind ik al een heel eind lijken op wat ik wel zou willen, nu maar hopen dat de rechter mee gaat goed! Ben dan ook wel nieuwsgierig op welke maat bh ik ga uitkomen (zucht, net 2 nieuwe gekocht!)

Ik ben linkshandig dus zou je zeggen (zo beredeneer ik het dan) dat rechts minder ontwikkeld is dus makkelijker dan uitzakken en dat links sterker is dus juist de boel tegenhoudt. maar dat is nu dus niet het geval. Ik voel rechts ook wel meer "gedoe" nog. Dat gebubbel zeg maar. Vannacht kad ik links onder in mijn borst erge pijn, raar gevoel. wat dat dan weer is... al met al vind het is raar, vreemd en apart (om nog maar eens in herhaling te vallen!) :wacko:

Nou, ik hoor graag jullie reactie, bedankt alvast! :blush:

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Netteke

Hoi Merel

Ik heb net ook even je foto´s bekeken.

Ze zijn idd erg veranderd de afgelopen week, ze zijn voller.

Wat me ook opvalt is dat het litteken onder de rechter borst op een hele vreemde plaats zit, ik vraag me af of deze straks wel mooi valt als de borst uitgezakt is om het zo maar te zeggen. Ik vind het erg vervelend om te zeggen maar je vroeg om reacties.

Wat je schreeft wat betreft het verschil in groote, dat had ik ook en dat trekt bij, tenminsten bij mij is dat het geval.

De pijn die je voelt herken ik ook, dat schijnt vrij normaal te zijn al is het zeker niet fijn! Ook dat gebubbel, mag je je borsten masseren van je pc?

Mijn pc adviseerde mij mijn borsten van boven naar beneden te masseren, alsof je ze dwingt uit te zakken en ook van buiten naar binnen. Dit heeft bij mij wel geholpen!

Om alles duidelijk te krijgen zou ik z.s.m. een afspraak maken bij je pc.

Liefs Netteke

Ik leef met je mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Merel!

Kep je foto's bekeken en toch zijn ze al goed 'gezakt' hoor! En moet je nagaan: je bent pas 11 dagen po! Ze gaan nog zo veranderen de komende 3 maanden. Daarom hoef je vaak ook pas terug te komen bij de pc na 3 maanden, het heeft echt tijd nodig.

Dat er verschil is in borsten dat heeft er gewoon mee te maken dat de ene al meer zin heeft om te zakken dan de andere. Die andere doet strax gewoon mee hoor, komt goed.

De littekens zitten idd erg laag. Maar ik zou toch nog gewoon afwachten omdat ze nog veel gaan zakken. Dat zal uiteindelijk je pc ook zeggen: afwachten. Je kunt tzt bekijken of je er tevreden mee bent of niet en dan kun je alsnog bij de pc aan de bel trekken.

Je zult zien dat ze er over een week WEER anders uit zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi Netteke,

Ik heb woensdagochtend een afspraak bij de pc dus dan zal ik e.e.a. zeker even navragen! Dat litteken zit idd raar maar wie weet dat ze straks in de borstplooi vallen, weer een punt voor op mijn vragenlijstje!

Hoi Ik71!

Ik denk ook dat dat het antw. zal zijn van de pc: afwachten! maar het is allemaal wel bijzonder toch? Ik had niet gedacht in het begin dat het zo zou veranderen. Wie weet komen we nog eens uit op een mooie cup! Je kan er nu echt helemaal niks meer van zeggen geloof ik omdat ze zo gigantisch veranderen.

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!!!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Merel78,

Ze zien er al een stuk voller uit, wat een paar dagen al niet kan doen!

De linkerborst zit inderdaad wat lager maar dat komt vast goed.

Ik heb ongeveer 8 weken met ongelijke borsten gelopen, maar nu bijna 3 maanden, ben ik helemaal super tevreden en zijn ze zo goed als gelijk.

Dus geef het de tijd!!

De littekens zitten inderdaad erg laag, misschien heeft hij dat met een reden gedaan, ik zou het zeker wel vragen.

En als je niet wil wachten tot woensdag kan je altijd bellen.

Groetjes Pip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meis!!

Ik zie TIETEN! Ze zijn al behoorlijk aant indalen! De rechter gaat alleen wat harder haha! Maar dit al binnen een paar dagen...gaat sneller dan je denkt :35: De littekens zitten idd wat laag...kan dat niet komen omdat het nog de bedoeling is dat de borst daar overheen gaat hangen?! Vraag ff aan je pc anders. Maar ze gaan goed!

Liefs Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hahaha Lot! Ik moet alweer lachen om jou! rare meid ben je en erg lief je berichtje! :D

Jaja, wie weet wordt het ooit nog wat en wordt mijn geduld onwijs op de proef gesteld. maare, woensdag is het pc bezoek dag en dan ga ik hem eens flink aan de tand voelen!! Uiteraard zal ik hiervan verslag doen!!

Liefs,

Merel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi hoi allemaal,

Ik was al een hele vragenlijst begonnen voor de PC. Als iemand aanvullingen voor mijn lijstje weet hoor ik het graag! Ik heb geen idee of ik ga dit bezoek nogmaals moet langskomen dus wil alles vragen wat ik wil weten.

Komt mijn lijstje:

Vragen aan pc:

- Verzorging littekens: crème? Of siliconenmatjes? Vanaf wanneer en tot wanneer? (Dermatix siliconengel, tube 15 gram. 2x daags dun aanbrengen. Op recept verkrijgbaar via pc)

- Masseren? Vanaf wanneer? Ruwe protheses mag je niet masseren en wel gladde? Masseren voor soepel maken en indalen protheses?

- Wanneer op buik slapen? Vanaf 6 weken of 6 maanden? Anatomische kunnen dan gaan draaien?

- Tot wanneer rustig aan doen i.v.m. overmatige kapselvorming (risico kapselcontractie)? Geen pijn = kunnen doen? Stofzuigen doet ook geen pijn maar wel zwaar belastend…

- Wanneer weer autorijden?

- Litteken rechts heel anders dan links, komen ze nog in de borstplooi te vallen? Beide anders van vorm. Vallen de littekens uiteindelijk in de borstplooi?

- Linkerborst veel lager dan rechter, komt dit nog goed?

- Op welke cup kom ik dan uiteindelijk uit?

- Formaat borst? Waarom bij mij klein uitgevallen?

Voorbeelden: iemand met 300 cc van A naar E, met 275 cc van A naar D, met 265 cc van AA naar D …. Ik heb 75A uiteindelijk met 290 cc, hoe kan dat?!…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel,

Wat veranderen ze enorm zeg, na zo'n korte tijd! Het wordt echt wel wat hoor! Straks gaat je andere borst ook zakken en dan zien ze er nog voller uit samen.

Wat betreft het litteken zou ik gewoon je pc raadplegen, maar ik denk dat het ook nog komt, omdat je ene borst nog niet gezakt is.

Ik duim voor je komende woensdag!

Liefs,

Lieva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hahaha lieve Tietie, ook jij weet me weer op te beuren hoor! Idd is de linker een stuk beter (lager, groter) dan de rechter dus hoop dat die andere ook komt maargoed, kudde dieren he, die tieten ;)

Maare, dan nog (oh oh, nu ga ik errug verwend klinken) had de linker (dus ook de rechter, zo snap je het nog?!) een maatje groter gemogen. Zonder kleding lijkt het heel wat maar als ik kleding aan heb dan valt het meeste weer weg :( Maargoed, afwachten, geduld, momentje... ik weet het!!

Liefs,

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Nou vanochtend bij de pc geweest met mijn vragenlijstje. Alles was prima in orde, borsten soepel en littekens mooi. De knoopjes zijn eruit gehaald en ik heb silloconenmatjes meegekregen om erop te doen. Ook een strakke band met klitteband gekregen die ik horizontaal boven mijn borsten moet dragen om de protheses (vooral de rechter dan) goed te laten zakken. Die band zit megastrak! Maargoed, wie mooi wil zijn...

VErder zei ie dat 290cc echt bij mij de max was om erin te doen. Per 150cc ga je een cup omhoog (eerder vertelde hij mij dat dit per 125 cc ging maargoed...) Dus het zal een B-cup worden/blijven waarschijnlijk. Nouja, beter dan een AA zullen we maar denken...

Verder nog de antwoorden op mijn vragenlijstje:

Verzorging littekens: crème? Of siliconenmatjes? Vanaf wanneer en tot wanneer? (Dermatix siliconengel, tube 15 gram. 2x daags dun aanbrengen. Op recept verkrijgbaar via pc)

Antwoord: Silliconenmatjes gekregen dus. Kon ook kiezen voor de creme maar de matjes leken me handiger.

- Masseren? Vanaf wanneer? Ruwe protheses mag je niet masseren en wel gladde? Masseren voor soepel maken en indalen protheses?

Antwoord: Masseren is achterhaald en doet niks bijzonders. Die strakke band gaat ervoor zorgen dat de rechterborst gaat zakken. Masseren is nergens nodig voor. Inkapselen gebeurd vanzelf in de eerste 6 weken.

- Wanneer op buik slapen? Vanaf 6 weken of 6 maanden? Anatomische kunnen dan gaan draaien?

Antwoord: na 6 weken op buik slapen. Dan zijn ze ingekapseld en kunnen ze geen kant meer op, ook niet als ze anatomisch zijn

- Tot wanneer rustig aan doen i.v.m. overmatige kapselvorming (risico kapselcontractie)? Geen pijn = kunnen doen? Stofzuigen doet ook geen pijn maar wel zwaar belastend…

Antwoord: doen wat je kunt zolang het geen pijn doet, mag ook achteraf geen pijn doen. Voorlopig geen zware sporten

- Wanneer weer autorijden?

Dat ben ik vergeten te vragen, gaik nog even voor bellen, handig he?

- Litteken rechts heel anders dan links, komen ze nog in de borstplooi te vallen? Beide anders van vorm. Vallen de littekens uiteindelijk in de borstplooi?

Antwoord: littekens gaan idd nog in de plooien vallen. De band gaat ervoor zorgen dat het zakt

- Op welke cup kom ik dan uiteindelijk uit?

Antwoord: B

- Formaat borst? Waarom bij mij klein uitgevallen?

Voorbeelden: iemand met 300 cc van A naar E, met 275 cc van A naar D, met 265 cc van AA naar D …. Ik heb 75A uiteindelijk met 290 cc, hoe kan dat?!…

Antwoord: ik heb een hele smalle bouw, omvang is al 70, paar kilo aankomen helpt meer. Doordat ik in het verleden al operaties heb gehad al niet helemaal symetrisch o.i.d. Diut was het maximale en de boel moet gewoon nog uitzakken.

Over 4 weken weer een afspraak zodat ie kan zien of de rechter ook gezakt is.

Groetjes maar weer!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat is goed nieuws toch!? :D

Zo'n band helpt echt, dat kun je goed zien bij Pat71, zij vond het na een tijdje ook niet meer zo'n vervelend

gevoel, ook aan de band ga je dus wennen!

Voor wat betreft het autorijden, hiervoor geldt dezelfde regel als bij de andere inspanningen, doet het pijn dan

niet doen ook niet als je er achteraf last van hebt. Heb je een auto met stuurbekrachtiging? Ik reed daarmee

alweer na 9 dagen.

Grt. Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Even kort een reactie van mij. Fijn om te zien dat je met bijna al je vragen terecht kon bij je arts en al helemaal dat je nu dan ook een beetje gerust kan zijn.

Vwb de strakke band; ik heb alle ervaring idd. Gewoon om doen en dragen. In het begin zit ie heel strak, erna is het vervelend, later is het zelfs wel fijn vind ik. Je kunt nog vragen of je de bh zolang uit mag laten. Dus; wel band/ geen bh.

Ik heb dat advies dus meegekregen van mijn arts. Juist omdat je met een bh de borsten lift, is het beter om dat even te laten wanneer ze moeten gaan zakken. Voor jou om 2 redenen belangrijk. Je littekens die nog in de plooi moeten vallen en je ene borst!

Probeer je band te plaatsen precies waar de bolling zit zodat het goed zijn werk kan doen. Lekker strak trekken en probeer hem minimaal 21 uur per dag te dragen. Ik heb hem zelf 6 weken dag en nacht gedragen en het heeft me waanzinnig goed geholpen! Mijn bh had ik helemaal vfoor niets aangeschaft. Nooit gedragen!

Liefs en succes! Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel,

Ben benieuwd of je de band goed kan verdragen. Na 2 weken po adviseerde mijn pc ook om de band te dragen omdat de linker minder goed zakte dan de rechter. Ik heb hem 24u gedragen maar mijn borsten deden er megapijn van, vooral onderaan. Het was echt niet uit te houden en ik laat hem voorlopig even uit tot de pijn minder is. Dan misschien nog eens proberen? Hopelijk heb jij er minder last van.

Groetjes, Fascia

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.