Ga naar inhoud

Merel78 : 12 november 2009 : Dr. Rysavy : Bernhoven Kliniek


Gast Merel78

Aanbevolen berichten

Hoi Merel,

Ik weet precies hoe dat is met kleintjes in huis! Ik heb zelf eentje van bijna 4 en eentje van 1,5 jaar. Over dat stofzuigen.. volgens mij las ik ergens dat je een natuurstenen vloer hebt. Dan hoef je niet te stofzuigen hoor als dat niet lukt. Wij hebben zo'n soort zwabber aangeschaft waar alle stof naartoe trekt. Is echt heel licht om te doen. Ik duwde na de operatie met mn buik die stang vooruit. En dan ging mijn man 1x per week met de stofzuiger. (wij hebben ook nog 3 honden dus het was echt iedere dag nodig om met die zwabber er door te gaan). Geeft je dan toch een beetje meer rust als de vloer een beetje aan kant is.

Succes,

Liefs,

Kiki

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 530
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Gast Merel78

Hoi hoi!

Ik heb nieuwe foto's erop gezet van vandaag, precies 1 week na de operatie.

Naar mijn idee weinig verschil met 2 dagen geleden.

De linkerkant is al wel wat lager en naar mijn idee ook groter dan de recterkant. Ik hoop dat rechts ook mee gaan doen!

Omvang blijft nog steeds 80 cm....

Liefs,

Merel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi hoor Merel! Ziet er al goed uit en ik zie echt verschil. Dit verschil word alleen maar meer naar mate ze zakken, dan krijg je vollere borsten. Je ziet ook dat de ene borst al iets verder is dan de andere, maar maak je niet ongerust, dat komt allemaal goed. Geduld is de keyword!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hahaha! Nou Tietie, laten we daar dan maar op hopen! Blijf gewoon foto's uploaden zodat het verschil nauwlettend in de gaten gehouden kan worden! En Ik71: hartelijk dank voor jou berichtje. Dat doet een mens (en in dit geval mij) erg goed!

Liefs,

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel, ik begrijp dat het voor jou op dit moment moeilijk te geloven is dat je borsten echt nog van vorm gaan veranderen.....maar dat gaan ze!

Voor ons buitenstaanders die ze dus niet een paar keer per dag zien is er op je foto's ECHT al verschil te zien hoor!

Over dat teveel doen pfffffff hahaha voel je maar niet schuldig, ik denk dat we allemaal van die dagen ertussen hebben gehad. Zeker degene met nog erg kleine kids. De beste remedie is inderdaad de volgende dag gas terugnemen en rusten. Maar ik lees idd. dat je daar goed aan toe gegeven hebt.

ESJ xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi hoi,

Ik heb gister dus echt gas terug genomen maar ik heb nu best wel pijn. Meer dan de eerste paar dagen en dat vind ik wel vreemd. Je zou zeggen dat de pijn minder moet worden en niet meer. Het voelt nu beurs aan en in min rechterborst nu gebubbel. Als ik nu maar IETS doe (een stoel naar achter schuiven bijv) dan voel ik dat direct in mijn borst terwijl dat de eerste paar dagen niet het geval was, vreemd toch? Wie heeft ervaring hiermee?

Liefs,

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast benbenieuwd

Hoi meis,

misschien toch ff teveel gedaan en komt dat er nu uit. Of neem je geen pijnmedicatie meer? dat scheelt ook veel. Maar nu voel je wel meteen wat je wel en niet kan. Veel rust nemen en dan komt het allemaal goed, maar is wel moeilijk he nix doen.

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi hoi,

Neem expres geen pijnmedicatie meer. Sinds zondag slik ik eigenlijk niets meer. Ik had Tramadol en paracetamol maar inderdaad, zo is het ook een alarmfunctie als ik pijn heb en dat ik dan de rem erop moet gooien...

Merel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel,

Toen ik 1 week p.o. was voelde ik ook nog met iedere beweging mijn borsten hoor, niet echt pijn telkens, maar wel dat het een beetje vervelend aanvoelde. Dat heeft bij mij trouwens best lang geduurd, zeker met lopen.

Ook dat komt allemaal goed! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

He Nina.

Thx voor je antwoord. Weet je, die pijn is niet erg. Ik bedoel dat het niet zo erg is dat ik dubbel lig en wie mooi wil zijn... alleen hoop ik gewoon dat het geen ernstige gevolgen heeft voor de kapselvorming. Ik dacht dat de pijn daarmee misschien verband hield....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Merel, weet je wat ik denk. De eerste paar dagen zit de narcose nog in je systeem. En alle pijnstilling die je ook door je infuus hebt ingespoten gekregen. Dan neem je daar bovenop de eerste dag of dagen zelf nog pijnstillers.....al met al duurt het ff voordat dat er allemaal uit is. Nu heb je teveel gedaan en kom het op je eigen lichaam aan om dat op te vangen.

Het is natuurlijk wel een waarschuwing van je lichaam dat je echt even te veel hebt gedaan. Dus probeer nu zoveel mogelijk rust te nemen. Ga af en toe ook eens even rustig op de bank liggen als dat kan. Dat neem de spanning ook sneller weg.

ESJ xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de eerste zes weken wordt het kapsel gevorm om de prothes. Dit is een natuurlijk proces wat ook nodig is om de prothes vast op zijn plek te krijgen. Wat niet goed is, is overmatig kapselvorming dan komt er teveel kapsel om de prothese en wordt hij hard en in het ergste geval raakt de prothese helemaal misvormd. Dan moet er (in een vroeg stadium) gekraakt gaan worden, en das echt geen pretje. Om te voorkomen dat er overmatig kapsel gevormd wordt moet je de eerste zes weken dus echt rustig aan doen om je lichaam de kans te geven het natuurlijke kapsel te vormen, en niet meer dan dat.

ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi ESJ!

Ja, ik probeer dat zeker wel te doen hoor maar het lijkt wel of het me niet gegunt wordt. De jongste snapt het natuurlijk allemaal nog niet en de oudste vind het heeeel moeilijk om na 1 week nogsteeds begrip op tebrengen (maar het is toch alweer zolang geleden dat je kussentjes in je borsten hebt gekregen?!)

Nieuwe "probleempje": de kleine witte pleistertjes zijn van de littekens afgegaan. Maar omdat ik ze nog niet helemaal dicht vond heb ik er nieuwe pleisters overheen geplakt: jeuken!!!! Snel maar weer de pleisters eraf gehaald en gaasjes erop met leukoplast...

Wanneer gaan de hechtingen helemaal dicht? En hoe verzorg je ze daarna? Ik moet woensdag op controle dus dan vraag ik het ook eventjes na maar dat is pas over 4 dagen ;)

Liefs,

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Ik mag als het moet alle pleisters er al af halen ivm met allergie.

Als het jeukt niet opplakken zeg ik altijd.

Het beste is een gaasje gewoon op zijn plek houden met je bh. Of desnoods van die papierachtige tape die is t meest huidvriendelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Haai haai!

Ja, ik heb dat papiertape inderdaad erop geplakt! Daar had ik gelukkig nog een rolletje van liggen.

En... ik heb 2 sport bh's gekocht!! ja ja, voor mij is dat echt heel wat... ze passen precies... 70B. Het is die van Triumph geworden de tri action. Foto's van de nieuwe aanwinsten worden nu geupload in mijn album! :)

Ze zitten wel behoorlijk strak en ik moet er echt aan wennen hoor. Ook om niet de hele tijd aan de band onderaan te plukken, die tik had ik nog van "vroeger" (hahahaha).

Ik blijf hopen dat het een cupje meer gaat worden al heb ik daar weinig vertrouwen in.

Bedankt voor de tip in ieder geval voor deze bh's! Ze kosten inderdaad wat... maargoed, dan heb je ook wat en liever zo dan allemaal bh's van een tientje die niet passen. Her verbaasde me dat ie meteen goed zat! Altijd was het ellende met bh's passen en kopen en de laatste tijd ook echt niet meer gedaan dus...

Doei doei maar weer!!!

Liefs,

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel,

Het ziet er echt al heel goed uit in die bh.

ivm de pleisters. Ik moest van mijn pc Micropore gaan halen bij de apotheek.

Dit is speciale hechtpleister en die moest ik om de 5 dagen vervangen en nog tot 6 weken po gebruiken.

Je mag er ook gewoon mee douchen. Het is ook een papieren plakband.

Grtjs en nog veel succes ermee!

Greet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Haai haai,

Ja deze bh geeft meer steun geloof ik dan dat ding dat ik van het ziekenhuis had gekregen. Die zat ook niet zo fijn meer omdat er overheen nog een breed elastiek zat en tig haakjes aan de voorkant. Maar deze bh zit behoorlijk strak. Ben gewoon niks gewend denk ik. ik heb nog nooit van z'n leven een sport bh gehad (want waarom zou ik die nodig hebben als je niks te ondersteunen hebt?!).

De littekentjes irriteren nog wel wat. nu gaas erover met papierenplakband.

Ik naar Ici Paris voor die Bergman creme (scar retreat). Nou, das duur!!! 67 euro voor een heel klein potje! heb maar een proefmonstertje gevraagd. Zit maar 2 ml in dus echt goed testen kan je hem dan ook niet. Maar neem aan dat er ook wel goedkopere cremetjes te krijgen zijn voor de littekens? Ik heb nog niets gehoord van mijn pc hierover dus woensdag even checken. maarja, hij heeft ook nooit iets gezegd over van te voren starten met Vitamine C en Arnica enzo... weird eigenlijk he? Oh, de jongste wordt wakker, manlief even van zolder plukken dat ie hem er even uit haalt hihi. We gaan denk ik nog ff naar de Ikea ;) wordt het eerste uitje. hahaha.

Doei doei en thx voor jullie berichtjes!!

Merel x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Merel,

Ze zitten keurig inderdaad, en goed opgevuld :38:

Inderdaad strak he zo'n sport-bh... was ik ook niet gewend, hahaha! En dan droeg ik nog wel een 75 omvang en ik zit tussen de 70 en 75 in...

Rustig aan hoor bij de Ikea, zeker niet gaan zeulen met spullen! :61:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel,

Ik hoorde dat ze bij de Tuinen echt een hele goede creme hebben voor littekens. Ik weet even de naam niet meer maar het schijnt echt super spul te zijn en vast niet zo duur als dat potje van de Ici Paris! Ik had zelf spul van de kliniek meegekregen vandaar dat ik me er niet erder in heb verdiept maar ik hoorde het een paar dagen geleden van een vrouwtje die een borst verkleining heeft gehad!

Verder zit die Bh echt top he! Lachen toch dat je nu wel een BH aan moet terwijl je eerder geen een aan hoefde omdat je tch niets te ondersteunen had (zijn je eigen woorden he :-) ) Hoe is je uitje naar de Ikea bevallen? Bek af? Of viel het mee?

Liefs Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Merel! :D

Hier op het forum raden ze o.a. ook aan om die siliconenmatjes (pleisters) of - gel te gebruiken (ESJ gebruikt dit)

Ik wil deze ook gaan halen, maar eerst een recept bj de dokter, want als t goed is wordt het vergoed ;) Maar mocht het bijv van je eigen risico afgetrokken worden, kan je ook kiezen voor bio-oil, of de littekencreme van biodrmal offfff wat ik zelf erg goed vind werken, gewoon calendulazalf ( niet de creme) van VSM!

Liefs, (andere ;)) Patricia

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ patrica73 :

Ik krijg ook zalf mee van de kliniek. Deze zal ongetwijfeld goed zijn, maar heb daar geen ervaringen van gelezen. En die matjes van Cicacare of Dermatix hoor ik hele goede dingen over! En op mn oogleden heb ik toen calendula gesmeerd en mee gemasseerd, om het gevoel in mn leden terug te krijgen. Operatie is nu 2 jaar geleden en ik moet echt een vergrootglas erbij halen, wil de littekens nog zien ;)

xXx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi hoi!

Nou net terug van de Ikea, pff... blij dat ik zo kan uitpuffen op de bank! Nog even de oudste naar bed brengen en dan is de avond van ons!

Was ik niet meer gewend dat rondsjouwen, dat je conditie zo snel achteruit gaat zeg! Ik heb vooral nu last van mijn rug, wel bijzonder he... Maargoed, vannochtend al bh's gehaald in de stad en nu Ikea, mss wat teveel op 1 dag meteen! Ze roepen hier ook allemaal dat k pas een week geleden een operatie heb ondergaan maar zo zwaar zie ik het niet in eigenlijk...

Wat betreft de cremetjes ga ik idd iets goedkopers gebruiken. Calendula is idd een goeie, die hebben we hier standaard op voorraad, heb ook PC-L-E creme van Biodermal, mss dat dat ook een idee is. Ik zal eens overleggen met mijn pc.

Vandaag ging het heel goed wat betreft de pijn in de borsten, zo goed als niet eigenlijk! Heb wel ietjes minder gedaan dan ik eerst deed, mss dat dat ook scheelt. Trok net portier van de auto open aan de buitenkant, oeps... dat voel je dus wel!

Nou, bedankt weer voor de tips, toch fijn dit forum he? Al mis ik wel een paar mensen die op .nl zaten en hier niet. Daar had ik wel een leuk contact mee en opeens kan je ze niet meer spreken :(

Groetjes!!!

Merel. :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Oh... lees mijn berichtje enne jullie zullen wel denken: en bedankt! (omdat ik het jammer vind dat ik die mensen van .nl niet meer spreek) maare, met jullie is het ook heel gezellig hoor!!!! Oeps... :66::67::66::67:

Ik ben heel blij met jullie en met al jullie lieve berichtjes!! Zo, dat dat ook maar eens gezegd is! :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.