Ga naar inhoud

Merel78 : 12 november 2009 : Dr. Rysavy : Bernhoven Kliniek


Gast Merel78

Aanbevolen berichten

Gast Merel78

Hallo allemaal,

Ik kwam al een tijdje op borstenforum .nl maar deze ligt er alweer uit en na wat verder zoeken kwam ik .com tegen. Niet helemaal een " eerlijke" reden om hier te komen maar wat ik zo snel even zie is dat dir forum heel fijn ingedeeld is. Hopelijk komt er heel snel ook meer info op want ik heb het idee dat dit forum wat nieuwer is.

Maargoed: ik ben Merel en eind mei is er bij mij een bv gepland. Ik heb de orientatiefase al behoorlijk achter de rug. Ben sinds januari van dit jaar serieus bezig met zoeken en orienteren e.d. Maar al een jaar of 14 zou ik een bv willen.

Ik krijg de bv vergoed, dit is heel bijzonder maar dat komt omdat ik als kind geopereerd ben aan een pectus excavatum (trechterborst). De bv wordt waarschijnlijk als vervolgoperatie gezien.

Ik heb 2 kinderen van 6,5 jaar en 1 van 20 maanden. De jongste heb ik 15 maanden borstvoeding gegeven en dat was de druppel om mijn borsten nog meer te doen slinken. De A die het ooit was werd na het stoppen van de borstvoeding al heel snel een AA.

Ik krijg McGhan Proteses 290 cc anatomisch gevormd die achter de spier geplaatst wordt. Ik wordt geholpen in het ziekenhuis dus de datum is nog niet helemaal met zekerheid vastgesteld maar eind van deze maand zal het hoogstwaarschijnlijk worden. Dan ga ik hopelijk naar een goede B of een kleine C.

Mochten jullie meer willen weten: vraag maar raak!

Liefs,

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 530
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hoi Hoi Merel,

Welkom hier.

Ik heb ook een pectus(schreef elke keer pectrum hahaha,lekker blond)hoe ik daar nu eens bij kom.

maar helaas kreeg ik het niet vergoed ook al gooide ik het daarop.

Helemaal top dat je het vergoed krijgt,het is duur genoeg.

Heb jij ook zoveel problemen gehad met beugelbh's,die kon ik dus nooit aan,omdat de beugel precies over dat bot ging,heeeeel pijnlijk.

nu heb ik een bv laten doen,en ik dacht nou heb ik eindelijk borsten kan ik niks aan weet je wel.

maar heb vorige week 2 bh's gekocht,en het zit tot nu toe goed,zo vreemd,het lijkt wel omdat er meer borst is gekomen,de beugel minder ver over dat botje gaat.

maar moet het nog 1 dag proberen,durf door de wond die ik heb nog niet lang een beugelbh te dragen.

naja have fun hier.

liefs van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi Linda,

Bij mij is de trechterborst verholpen waardoor ik geen uitstekende botjes o.i.d. meer heb op dit plek. Jou probleem ken ik dan ook niet.

Verder heb ik een vraagje aan iedereen die dit leest:

28 mei is voor mij de grote dag, daar deze steeds dichterbij komt ga ik me op de opname voorbereiden, dus: wat neem ik mee?! Het is een dagopname zonder overnachting dus. En, hoe ijdel hihi, wil ik er tijdens de operatie wel netjes bijliggen, haha voor zover dat kan. Voornamelijk een onderbroek dus alleen. Geen niemendalletje, lijkt me niet pratisch maar zo'n grote hema-tent... Wat had jij aan tijdens de operatie buiten dat prachtige ding dat je van het zh/kliniek krijgt? En wat nam je verder mee? Bh's natuurlijk en makkelijke kleding maar dat kan je van te voren al aandoen. Eten en drinken krijg je na de operatie en iets om je bezig te houden hoeft denk ik ook niet, wachten hoeft geloof ik niet.

Dus, we kunnen er bijna een spelletje van maken: ik ga naar het ziekenhuis en ik neem mee.....

1. Nieuwe sport BH in het zwart waarvan in ieder geval de omvang past

2. iemand die jou kan vervoeren na de operatie (niet geheel onbelangrijk)

3.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Ik nam mee:

1...niet

2...zeker

3...een huispak met een hemdje eronder (iets dat lekker makkelijk aan en uitgaat dus)

4...mijn mobieltje

5...mijn Nintendo DS voor het wachten op (kunnen ook boekjes zijn)

6...een wafel voor als ik niks kreeg na de operatie (bleek niet nodig, ik kreeg heerlijk warm eten)

7... mijn vriend had een kussen meegenomen voor in de auto op weg naar huis, heerlijk!

Geen onderbroek nodig gehad want ik moest er een van het ziekenhuis aan, hahaha.

Succes hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging naar het ziekenhuis en ik nam mee.....

1. een nieuwe sport BH in het zwart waarvan in ieder geval de omvang past, maar ik mocht 'm nog niet aan, want ik kreeg een hele strakke band om mijn boobies voor 4 dagen

2. iemand die mij kon vervoeren na de operatie (niet geheel onbelangrijk)

3. een puzzelboekje

4. een huispak met hemdje idd

5. en ik had ook maar geen string aangedaan, maar een heupboxer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Ah, huispak! Goed idee. Iets van een makkelijke broek en vest ofzo, heel charmant maarja, niemand die charmant in en uit een operatie gaat denk ik, haha.

Enne, die boxer is ook een goed idee. Een sting leek me al niks nee, haha. Enne, van het ziekenhuis een onderbroek?! Pff... nog nooit van gehoord! Hihi.

Ik ga zo eens bellen of ik op de planning sta voor de 28ste!!!!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi Allemaal,

Nou, afgelopen week gebeld en ik sta op de voorlopige plannen van 28 mei! Aankomende week neemt het ziekenhuis contact met me op om (hopelijk) te vertellen dat de 28ste definitief is. Een dag van te voren mag ik bellen om te vragen wat de opname tijd. Ik hoop dat het al in de ochtend kan en liever niet om 8 uur al. Eerst de kids wegbrengen naar school en kinderdagverblijf en dan door naar het zh, zo iets :-)

Vandaag ook bij de Hema hele charmante sport BH-s gekocht. Wat een lelijke dingen zeg! Ik heb een 75B en 75 C gekocht omdat ik dus echt niet weet wat het gaat worden. Ik heb nu 74AAAAAA dus ik neem aan dat ik die 75 blijf behouden.

Ook meteen maar zwarte boxershorts gekocht voor tijdens de operatie.

Nou, dat was de update, hopelijk over 2 weken een operatieverslagje!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Merel,

Ik heb toch een hele mooie sport bh van de hema,een grijze.

zelfs mijn arts,zei waar heb je die mooie sportbh vandaan,ik zo...de Hema voor tien euro,hahah.

heb ook 1 hele lelijke hoor van de hema,een zwarte,maar deze grijze(die mijn vriend uit heeft gekozen trouwens

toen ik in het ziekenhuis lag)

dus ze bestaan wel,mooie sportbh's :141:

liefs van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Jah!!!! Ik heb het ziekenhuis gebeld en ik sta definitief op de planning voor de 28ste!!!!!!!!! Waarschijnlijk moet ik er al om 7.30 uur zijn, das iets minder! Maargoed, eindelijk helemaal definitief! Ben heel erg blij dat het nu ECHT gaat gebeuren!

Hopelijk straks snel een operatievrslag!!

Groetjes,

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Netteke

Heeey Merel,

Wat fijn dat het nu echt definitief is!

Het is nu echt aftellen joh, voor je het weet is het zover.

Ik hoop dat alles gaat meevallen en je snel weer opknapt straks.

Ik had idd ook zwarte boxer voor in het zh hihi ideaal!

Ik ben heel benieuwd straks naar je verslag en natuurlijk of je helemaal happy bent!

Liefs Netteke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi hoi!

Ja, ik ben echt heel erg blij dat het definitief is en het komt nu toch wel hel erg dichtbij hoor! Ik ben er al weken, of nee maanden, me bezig maar nu het zo opeens dichtbij is moet ik nog zoveel doen voor mijn gevoel! Voorraadkasten en koelkast vullen, hele huis poetsen, logeerbed voor mijn ouders in orde maken, het lijkt wel nestdrang, haha!

Vraagje: ik ben een echte buikslaper, wanneer mag dat weer na de bv? En de pijn, wanneer trekt dat zo'n beetje weg (als de protese achter de spier geplaatst is. en als laatste: dat tillen, moet je daar nu echt zo zwaar aan tillen (haha). Ik heb een zoontje van 20 maanden en 10 kilo... in bed, kinderstoel, auto, commode. Je weet wel, zo;n kindje til je nu eenmaal ontzettend vaak!

Groeten maar weer!!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn zeg, nu is je datum definitief!

Buikslapen kan denk ik weer als je zelf voelt dat het goed zit. Ik las hier al dat sommige meiden al snel weer op hun zij lagen en anderen weken op hun lig lagen.

Ik slaap ook het liefst op mijn buik, dus het wordt even afzien denk ik. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Netteke

Hoi hoi,

Wanneer je weer op je buik mag slapen durf ik je niet te zeggen :unsure: , ik denk de eerste twee weken zeker niet en daarna denk ik gewoon naar je lichaam luisteren. Bij jou worden ze ook achter de borstspier geplaatst, denk dat je er niet eens aan denkt om op je buik te liggen.

Bij mij nam de pijn op dag 4 af, maar dat is bij iedereen ook weer anders. Misschien heb je helemaal geen last en is de pijn minimaal.

Het is wel heel belangrijk dat je je armen de eerste twee weken ontlast en zo weinig mogelijk gebruikt, i.v.m. het inkapselen van de prothese en om het risico van het draaien te minimaliseren.

Het tillen zou ik zeker niet doen, ik moet er trouwens nog niet aan denken dat is bij mij nog te pijnlijk.

Gewoon lekker rustig aan doen!

Groetjes Netteke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi hoi,

Ik realiseer me wel steeds meer hoor, dat het afzien wordt! Ik lees gretig de verhalen van mensen die niet of nauwelijks pijn hebben, haha! Met 2 kinderen is het gewoon heel erg lastig (zonder ook hoor!). Gelukkig komt in de eerste week mijn moeder en heb ik wel hulp maar ik hop toch dat ik na 2 weken weer kan werken. Dat tillen zal ik dan voorlopig laten al zal dat ook lastig worden.

Nog maar 1 week!!! Het aftellen kan idd beginnen (helaas kan ik geen ticker plaatsen hihi!)

Liefs,

Merel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

4 kinderen! Tja, dan moet het met 2 ook wel lukken, hihi. Al is de jongste 20 maanden dus nog errug bewerkelijk.

ja, geen idee waarom dat van die ticker niet lukt! Heb alle linken die je krijgt op die site geplakt in die handtekening bij je profiel aanpassen zeg maar, maar geeneen werd geaccepteerd door de site. Zal vast aan mij liggen want bijna iedereen heeft een ticker... hihi. Gelukkig geen ernstig probleem, er zijn veel ergere dingen in de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Netteke

Ja dat is waar :lol:

En zonder ticker kunnen we ook aftellen haha nog 6 dagen en dan is het zover hè :101::101:

Ja 20 maanden is nog klein hihi mijn kids zijn 2, 5, 7 en 12.

In ieder geval probeer het rustig aan te doen.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Nog even.....

Aan het tillen, moet je zeker zwaar tillen. (ik vond hem zo leuk, moest ik ook doen)

Vooral de eerste 6 weken is het gewoon belangrijk dat je borsten kunnen genezen en rustig kunnen inkapselen.

Met tillen en stofzuigen en dat soort zware dingen, kun je extra inkapseling opwekken en dat wil je echt niet.

Geloof me!

Achter de spier is ook het meest pijnlijk van allemaal, bereid je voor op het ergste....

dan kan het alleen maar meevallen!

Succes!

Groetjes

Mols1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hoi Mols1234 (wat een nickname, hihi, een hele mond vol! ;) )

Bedankt voor je eerlijkheid in ieder geval. Ergens baal ik wel een beetje dat de proteses achter de spier komen maar op die manier heb je geloof ik de minste inkapseling? Dan heb je de massage van de spier geloof ik. Ik dacht dat dat inkapselen altijd moest gebeuren omdat ze anders niet op hun plaats blijven zitten? maar hoezo dan extra? Ik wist dus echt niet dat daar verschil in zat!

maargoed, heb een heel rooster inelkaar getimmert en heb veel zorg om me heen. Het grootste probleem in nog onze jongeste zoon van 20 maanden. Die moet gewoon nog ontzettend veel getilt worden en dat blijft lastig.

Waarom mag je na 6 weken dan wel weer alles? Heb je dan geen kans meer op die extra inkapseling? Ik ben echt nog een leek op dit gebied merk ik en ik word al over 5 dagen geopereerd!!! Ieieie, spannend!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merel78

Hallo allemaal,

omdat het nu toch echt bijna zover is voordat ik onder het mes ga dacht ik dat ik hier best alvast een topic kon openen ;)

De zenuwen beginnen nu toch wel te komen en elke nacht onderga ik wel een BV. Meestal heb ik er echt direct lol van zonder pijn etc. Helaas is dit in werkelijk toch anders!

Woensdagmiddag kan ik bellen hoelaat de opname plaats zal vinden, waarschijnlijk al heel vroeg, dat is lastig met 2 kids dus waarschijnlijk brengt mijn schoonvader me naar het ziekenhuis en komt mijn man nadat hij de kids gebracht heeft naar school en kinderdagverblijf. Jammer dat ik hem voor de operatie waarschijnlijk niet meer zie maargoed, het is niet anders. Misschien valt de tijd toch nog mee!

De laatste dingen komen nu echt hier thuis en ook op het werk aan de orde. Nog maar 2 dagen werken, alles overdragen en zorgen dat mailbox en to do bakjes leeg zijn :wacko:

Voor thuis nog woensdag laatste boodschappen halen, bedden nog even verschonen en het hele huis nog even poetsen, pff... ik vergelijk het echt met nestdrang met een zwangerschap. Het voordeel alleen van dit is dat je precies de datum weet, het nadeel is dat je ook weet dat je minstens 6 weken niet de oude bent maargoed, wie mooi wil zijn....

Ik kan niet wachten om een operatieverslag te schrijven en hoop dat ik snel in de gelegenheid ben om dit te doen!!!

Het begint nu toch wel echt spannend te worden en ik ben zo blij met dit forum zodat ik er mee bezig kan zijn. Thuis hebben ze het nu wel zo'n beetje gehoord wat ik allemaal te vertellen heb en worden ze gek van mij, hihi.

Nou, groeten maar!!

Merel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend!!! En deze dagen vliegen voorbij omdat je het zo druk hebt! Had ik ook en ineens is het moment er dat je in de auto opweg naar de kliniek zit :rolleyes: Geniet van je laatste dagen met kleine boobs haha!

Liefs Lot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Merel. Spannend .. ik hoop dat jij net als vele vouwen hier niet te veel pijn zal hebben. en ik zit in de zelfde spanning. wanneer is je operatie 3 juni of 28 mei? voor mij is 9 junie.. en dan ben ik ook zo blij als jullie allemaal. ik kijk nu nog iedere keer in de spiegel en ik vind dat ik een goede beslising heb genomen . mij borsten zijn zo leeg naar de zwangerschap , baa. nu maar even paar dagen wachten. jij ook Merel succes.

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha, ik moet zo lachen om jouw voorbereiding. Zo herkenbaar! Volgens mij zijn wij vrouwen allemaal hetzelfde.

Maak je niet te druk, alle pijntjes en ongemakken zijn echt de moeite waard! En als je al pijn krijgt, dan ben je die ook weer heel snel vergeten.

Heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel,

Kan me goed voorstellen hoor dat je er continue mee bezig bent.

En inderdaad lijken zes weken heel lang, zeker als je kleine kinderen hebt.

De eerste keer dat ik mijn bv kreeg was mijn zoon ook pas drie en toen zag ik daar ook wel een beetje tegenop. Ik dacht maar steeds ohhh als hij nou valt ofzo en ik mag hem niet oppakken :( Maar dat soort dingen heb ik ook gewoon voorgelegd aan mijn pc.

Nu jeuken mijn handen vooral om de ramen eens goed te zemen ofzo. Mijn man doet zoveel mogelijk maar ja.....(vul de rest zelf maar in hahahahaha).

Nog een tip: maak vooraf een hele grote pan maaltijdsoep, dan ben je in ieder geval de eerste twee avonden na de operatie klaar en hoef je daar even niet over na te denken.

En verder, gewoon alles over je heen laten komen meid.

ESJ

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.