Ga naar inhoud

isa020809 : 16 december 2022 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

2 uur geleden, Femm80 zei:

Ik ben 6 december geopereerd maar klopt hoor. En ik heb smorgens bij het opstaan ook nog steeds heel erg het gevoel of je borsten vollopen. Heel gek gevoel. Later is dat wel weer beter. 

@Femm80 dat blijft dus nog wel een tijdje? Maar goed om te weten dat het 'normaal' is.. Het voelde gelukkig vanochtend al ietsje beter dan gisteren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, isa020809 zei:

De rand van de BH duwt/irriteert in de littekens. Heeft iemand van jullie daar ook last van gehad en tips hoe hiermee om te gaan? Ik heb net even gebeld naar Boerhaave, maar kreeg het idee dat deze dame niet echt wist waar ze het over had 🤔

Ik heb het ook. Dacht eerst dat het puur de littekens waren en ik nam er pijnstillers voor, maar na een paar dagen ontdekte ik dat het verschuiven van die band en even met twee vingers zachtjes druk uitoefenen op de zere plek al verlichting bracht. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus..... onderweg naar huis na de eerste controle 😎 Alles netjes dicht, geen rariteiten ontdekt. Ik mag autorijden. Dat probeer ik morgen wel eens op m'n gemak uit, op een kort stuk naar m'n werk. Even babbelen daar. 

 

Omdat mijn borstspieren er nog redelijk hysterisch bovenop liggen en de boel strakzetten, ging ze overleggen over een borstband. Maar dat ga ik niet doen, zojuist besloten. Ik vind het niet logisch om iets dat moet ontspannen, met geweld onder druk te zetten, inclusief die implantaten en hechtingen. Noem mij maar eigenwijs, maar ik heb daar geen goed gevoel bij. Ik neem wel af en toe een lichte spierverslapper als het écht vervelend wordt. Verder heeft het toch gewoon z'n eigen tijd nodig. Degene die de controle deed, had verder geen kennis over iets anders dan paracetamol. Dus dan zijn we vlug uitgebabbeld daarover 😉 Komende weken nog rustig aan doen en kijken wat ik binnen die grenzen op mijn werk kan betekenen. En ik kan weer zelf met de hond naar het bos! 🥳🥳🥳🥳

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, EL4774 zei:

Dus..... onderweg naar huis na de eerste controle 😎 Alles netjes dicht, geen rariteiten ontdekt. Ik mag autorijden. Dat probeer ik morgen wel eens op m'n gemak uit, op een kort stuk naar m'n werk. Even babbelen daar. 

 

Omdat mijn borstspieren er nog redelijk hysterisch bovenop liggen en de boel strakzetten, ging ze overleggen over een borstband. Maar dat ga ik niet doen, zojuist besloten. Ik vind het niet logisch om iets dat moet ontspannen, met geweld onder druk te zetten, inclusief die implantaten en hechtingen. Noem mij maar eigenwijs, maar ik heb daar geen goed gevoel bij. Ik neem wel af en toe een lichte spierverslapper als het écht vervelend wordt. Verder heeft het toch gewoon z'n eigen tijd nodig. Degene die de controle deed, had verder geen kennis over iets anders dan paracetamol. Dus dan zijn we vlug uitgebabbeld daarover 😉 Komende weken nog rustig aan doen en kijken wat ik binnen die grenzen op mijn werk kan betekenen. En ik kan weer zelf met de hond naar het bos! 🥳🥳🥳🥳

Fijn dat het er allemaal goed uitziet! En dat je ook weer met de hond het bos in kan 🥳 hopen dat je steeds weer meer kan en dat de spier zich toch een beetje gaat gedragen 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben voornamelijk blij dat de laatste pleisters eraf zijn en er verder geen gekkigheid aan het licht is gekomen 😀 Mijn auto is mijn vrijheid, dus daar ben ik vreselijk blij mee. Thuiszitten en niks beleven overdag is niet echt mijn ding, ik word er echt chagrijnig van, merk ik.

 

Jij bent weer aan het werk toch, @Daisydvd? Hoe bevalt dat tot nu toe?  

En @isa020809, ik zag je foto's, maar ben nog niet handig genoeg om erop te reageren daar 🤪 Maar het ziet er nu al zo netjes uit! Ben je zelf al tevreden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2022 om 16:32, EL4774 zei:

Eeennnn.... de was hangt 😁 Vandaag ook even zelf gedoucht. Wat een zaligheid is dat toch ☺️ Ik heb intussen een klein foto-albumpje aangemaakt, ook voor mezelf om de veranderingen een beetje bij te houden. Ik heb het idee dat ze van de week drie vingers onder m'n sleutelbeen zaten en vandaag vier. Verder vind ik het gewoon enorme tetters, ik moet er al dagen eigenlijk gewoon vreselijk hard om lachen, wat ik zie als ik naar beneden kijk. Ik ben dat toch helemaal niet gewend man 🤣 

Verder nog ontwikkelingen hier? Wanneer kunnen we een leuk BH'tje gaan halen? Na zes weken pas he? Ik heb al die slechtpassende goedkope troep vorige week al weggemikt, alleen een paar goeie sportBH's waarvan de bandjes te verstellen zijn, heb ik bewaard. Mijn omvang is niet veranderd, alleen die pepernoten moeten erbij :D

Ik heb nog steeds niemand iets aan de neus gehangen en daar voel ik me nog steeds helemaal prima bij. Ik deed vanochtend m'n fleecetrui dicht en zag dat ze, als je er niet op let, eigenlijk helemaal niet zo opvallen. Fijn, want mijn nieuwe uniformkleding heeft onder andere een vest met een rits, dus die golft daardoor van zichzelf al. Jas of bodywarmer erover en met een beetje mazzel niemand die het ziet 👍

 

Door jou posts heb ik idee dat ik het toch aardig onderschat. Kon je de eerste 2-3 dagen echt helemaal niks behalve in bed liggen?
Krijg je ook pillen mee of moet je die zelf met recept afhalen? 


Ben wel benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben! Kun je mij ook toevoegen?

Plan hier is ook om weinig mensen te vertellen, het zal uiteindelijk niet veel anders eruit zien dan met de super-maximizer haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Daisydvd@isa020809
Jullie gaan er super fijn de kerstdagen in geloof ik! 
Hebben jullie het aan de familie verteld? Of gaan jullie het gewoon lekker aanzien of zij het merken en wat ze er eventueel van vinden?

Beste kerstcadeau ooit voor jezelf! Heerlijk!

 

@EL4774Jij had ze achter de spier he. Hoe lang duurde het voor je weer ging/mocht autorijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, EL4774 zei:

Ik ben voornamelijk blij dat de laatste pleisters eraf zijn en er verder geen gekkigheid aan het licht is gekomen 😀 Mijn auto is mijn vrijheid, dus daar ben ik vreselijk blij mee. Thuiszitten en niks beleven overdag is niet echt mijn ding, ik word er echt chagrijnig van, merk ik.

 

Jij bent weer aan het werk toch, @Daisydvd? Hoe bevalt dat tot nu toe?  

En @isa020809, ik zag je foto's, maar ben nog niet handig genoeg om erop te reageren daar 🤪 Maar het ziet er nu al zo netjes uit! Ben je zelf al tevreden? 

Ik ben woensdag aan de beurt dus nu nog aan het werk ja, je bedoelt @Daantjechdenk ik 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, SharonKo zei:

@Daisydvd@isa020809
Jullie gaan er super fijn de kerstdagen in geloof ik! 
Hebben jullie het aan de familie verteld? Of gaan jullie het gewoon lekker aanzien of zij het merken en wat ze er eventueel van vinden?

Beste kerstcadeau ooit voor jezelf! Heerlijk!

 

@EL4774Jij had ze achter de spier he. Hoe lang duurde het voor je weer ging/mocht autorijden?

Laten we het hopen! Ik ben woensdag aan de beurt 😁

Ik heb het gewoon verteld, alleen op m'n werk niet, behalve mijn directe collega maar dat is mijn zusje 🤣 voor de rest zie ik het wel of het ze opvalt of niet.. heb toch kerstvakantie voor 3 weken 😁🎄

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, isa020809 zei:

@Femm80 dat blijft dus nog wel een tijdje? Maar goed om te weten dat het 'normaal' is.. Het voelde gelukkig vanochtend al ietsje beter dan gisteren!

Ja dat kan nog wel even zo blijven. Heb t vooral bij het opstaan. En zo op de namiddag avond ook. Maar ook als ik een blokje ga lopen, dat valt nog best wel tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, isa020809 zei:

De rand van de BH duwt/irriteert in de littekens. Heeft iemand van jullie daar ook last van gehad en tips hoe hiermee om te gaan? Ik heb net even gebeld naar Boerhaave, maar kreeg het idee dat deze dame niet echt wist waar ze het over had 🤔

Onderste haakjes van de bh losmaken zodat het wat minder strak zit aan de onderkant 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, EL4774 zei:

Ik ben voornamelijk blij dat de laatste pleisters eraf zijn en er verder geen gekkigheid aan het licht is gekomen 😀 Mijn auto is mijn vrijheid, dus daar ben ik vreselijk blij mee. Thuiszitten en niks beleven overdag is niet echt mijn ding, ik word er echt chagrijnig van, merk ik.

 

Jij bent weer aan het werk toch, @Daisydvd? Hoe bevalt dat tot nu toe?  

En @isa020809, ik zag je foto's, maar ben nog niet handig genoeg om erop te reageren daar 🤪 Maar het ziet er nu al zo netjes uit! Ben je zelf al tevreden? 

@EL4774 fijn dat alles goed was bij de controle en dat je nu weer je vrijheid terug hebt! Zijn er nog veel dingen die je niet doet? Ik vind het nu al niks, dat binnen zitten. Ben vandaag dan ook al maar een klein rondje buiten gaan maken. 

Volgens mij heb ik reacties uit gezet bij de foto's ☺️ Het ziet er indd best netjes uit vind ik, maar rechts nog veel meer zwelling dan links en ze moeten natuurlijk nog gaan zakken maar so far so good! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, SharonKo zei:

@Daisydvd@isa020809
Jullie gaan er super fijn de kerstdagen in geloof ik! 
Hebben jullie het aan de familie verteld? Of gaan jullie het gewoon lekker aanzien of zij het merken en wat ze er eventueel van vinden?

Beste kerstcadeau ooit voor jezelf! Heerlijk!

 

@EL4774Jij had ze achter de spier he. Hoe lang duurde het voor je weer ging/mocht autorijden?

@SharonKo mijn ouders weten er van. Ze hebben me opgehaald na de operatie en de eerste dag geholpen. Op het werk heb ik het alleen aan mijn manager verteld zodat ze weet waarom ik misschien nog niet op kantoor kom werken. Verder vriendinnen en een aantal mensen bij de sportschool. De rest ziet het vanzelf.. of niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Daisydvd zei:

Laten we het hopen! Ik ben woensdag aan de beurt 😁

Ik heb het gewoon verteld, alleen op m'n werk niet, behalve mijn directe collega maar dat is mijn zusje 🤣 voor de rest zie ik het wel of het ze opvalt of niet.. heb toch kerstvakantie voor 3 weken 😁🎄

@Daisydvd het is bijna zo ver! Wel heeel fijn dat je 3 weken kerstvakantie hebt! Ben je vast weer opgeknapt 🤩 Ik heb vandaag een klein rondje gemaakt buiten. Hopelijk blijft het met zulke sprongen vooruit gaan, dan is het goed te doen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, isa020809 zei:

@Daisydvd het is bijna zo ver! Wel heeel fijn dat je 3 weken kerstvakantie hebt! Ben je vast weer opgeknapt 🤩 Ik heb vandaag een klein rondje gemaakt buiten. Hopelijk blijft het met zulke sprongen vooruit gaan, dan is het goed te doen 

Fijn om te horen! 👌🏼👌🏼😁😁 lekker straks tussen de kerstballen whahahaha 🎄🎄

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@isa020809Er zijn best veel dingen die ik niet doe, maar dat is niet erg. Ik kan de was doen, da's belangrijk. Verder de vaartwasser in- en uitruimen en lichte dingen opruimen. Dat scheelt al heel veel in huis. Mijn vriend kookt sowieso altijd al, dus daaraan schiet ik niks tekort. Stofzuigen doe ik ook niet, te zwaar. Bedden afhalen lukt wel, opmaken niet. Ik draag dus op m'n gemak best m'n steentjes bij. Hond uitlaten doen we hier draadloos, dus dat kan ik ook. 

 

Vanaf vandaag mag ik weer autorijden. Dat test ik morgen. Verder nog gewoon rustig aan doen, maar m'n vrijheden zijn verdrievoudigd 🤣 

 

Het valt me wel op hoeveel meiden eigenlijk niets of weinig vertellen. Ik vertel helemaal niets. Misschien m'n werkgever morgen, als hij een lang en emotioneel verhaal aankan. Mijn familie weet nog steeds niks. Maar dat hou ik vast niet lang meer vol 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, SharonKo zei:

 

@EL4774Jij had ze achter de spier he. Hoe lang duurde het voor je weer ging/mocht autorijden?

Twee weken. Dat is dus morgen. Begin zeercbenieuwd hoe me dat gaat bevallen. Leve de vrijheid, dat dan weer wél! 🥳 Verder gaat het prima. Opdrukken op de armen nog maar even niet, maar met m'n buikspieren kom ik een heel eind. Ik voel me ook prima. Geen pijn en de hechtingen zitten netjes dicht.  Waar twijfel jij over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EL4774 fijn dat je afspraak goed verlopen is! Maar zit je pc er niet bij dan om alles te controleren en te bekijken?

ik ga trouwens ook naar Veldhoven hè! Haha!!

 

@isa020809zo jij bent al snel op de been om een rondje te lopen haha maar volgends mij was jij ook heel sportief ingesteld toch? Je rondje zonder ongemakken kunnen doen? Hoe heb jij de narcose trouwens ervaren? Ben heel benieuwd naar het resultaat!

 

@Daisydvdaah begint nu echt dichtbij te komen! Maar heb je trouwens geen druk kerst schema, of deze kerst lekker rustig gepland ivm de operatie?

alles al aan het voorbereiden?☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Sandrake zei:

@EL4774 fijn dat je afspraak goed verlopen is! Maar zit je pc er niet bij dan om alles te controleren en te bekijken?

ik ga trouwens ook naar Veldhoven hè! Haha!!

 

@isa020809zo jij bent al snel op de been om een rondje te lopen haha maar volgends mij was jij ook heel sportief ingesteld toch? Je rondje zonder ongemakken kunnen doen? Hoe heb jij de narcose trouwens ervaren? Ben heel benieuwd naar het resultaat!

 

@Daisydvdaah begint nu echt dichtbij te komen! Maar heb je trouwens geen druk kerst schema, of deze kerst lekker rustig gepland ivm de operatie?

alles al aan het voorbereiden?☺️

Mijn kerst ziet er dit jaar niet anders uit dan normaal, traditioneel 1 dag bij eigen ouders en 1 dag bij schoonouders 😉 dat moet wel lukken denk ik... alleen de dagen eromheen niets gepland, wat we normaal wel doen. We zien het wel hoe het allemaal gaat 😃

Heb alles voorbereid, morgenavond nog even alles klaarleggen en dan ben ik er helemaal klaar voor. Moet er niet teveel aan denken want dan voel ik de zenuwen helemaal door mijn lijf gieren 🤓🤓

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.