Ga naar inhoud

isa020809 : 16 december 2022 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Met passen dacht ik eerder 'jeetje, zo zijn ze NORMAAL'. Die foto met dat shirt was niet zo hysterisch, toch? Die vond ik gewoon heel prettig normaal.  Daarom koos ik voor dit formaat. Achteraf ben ik blij dat ik niet voor 400 cc ben gegaan, die werd met passen al te breed, te massaal. Op het lompe af, bijna. Deze waren precies passend bij mijn lichaam. Ik neem aan dat ze nog een eind slinken en op hun plaats gaan zakken. Maar als ze dit formaat zo'n beetje zouden houden, kan ik daar ook prima mee leven. Ik heb lang genoeg moeten doen met zes maten te weinig, dus twee maten teveel is helemaal prima 😎

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even iets anders he..... wij hebben het wel over onszelf, maar hoe zit het met jullie wederhelften, indien aanwezig? Ik wist wel dat mijn vriend het best had onderschat, omdat zijn ex ze waarschijnlijk boven de spier heeft gekregen en weinig last had (en een gruwelijke binnenvetter, dus sowieso het achterste van haar tong niet liet zien). Hij ging zich erin verdiepen nadat ik dat had gedaan en zelf al de consequenties van dual plane goed doorhad. Nu is het achter de rug en hij is best wel ontdaan van wat er met mij is gebeurd. Hij ziet mij echt als zwaargewond en hoewel hij altijd vrij zonnig is als het aankomt op operaties en dat soort ongein, zag ik al snel aan hem dat het hem niet zo heel lekker zat. Vandaag kwam het hoge woord er eindelijk uit. Hij vindt mijn borsten al echt wel mooi, maar hij kan er nog voor geen millimeter van genieten, omdat ik pijn heb (gehad), zo weinig mobiel ben en gewoon -hoewel onzichtbaar- toch wel serieus grote wonden heb. 

 

Hoe zit dat bij jullie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, EL4774 zei:

Even iets anders he..... wij hebben het wel over onszelf, maar hoe zit het met jullie wederhelften, indien aanwezig? Ik wist wel dat mijn vriend het best had onderschat, omdat zijn ex ze waarschijnlijk boven de spier heeft gekregen en weinig last had (en een gruwelijke binnenvetter, dus sowieso het achterste van haar tong niet liet zien). Hij ging zich erin verdiepen nadat ik dat had gedaan en zelf al de consequenties van dual plane goed doorhad. Nu is het achter de rug en hij is best wel ontdaan van wat er met mij is gebeurd. Hij ziet mij echt als zwaargewond en hoewel hij altijd vrij zonnig is als het aankomt op operaties en dat soort ongein, zag ik al snel aan hem dat het hem niet zo heel lekker zat. Vandaag kwam het hoge woord er eindelijk uit. Hij vindt mijn borsten al echt wel mooi, maar hij kan er nog voor geen millimeter van genieten, omdat ik pijn heb (gehad), zo weinig mobiel ben en gewoon -hoewel onzichtbaar- toch wel serieus grote wonden heb. 

 

Hoe zit dat bij jullie? 

Uhmm.. mijn man is niet zo zachtaardig denk ik hahahaha, mijn schoonmoeder is begin dit jaar geleden 2 keer geopereerd nav borstkanker (voor de derde keer!) en moet volgend jaar nog een keer. Dit is denk ik een kleinigheidje voor hem... maar goed. Het is niet echt een prater dus wellicht schat ik het verkeerd in 🤓

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EL4774 wat bijzonder dan hè! Dat je het gelijk bij je lichaam vind passen wat je eigelijk altijd ‘gemist’ hebt!

 

je vriend/man klinkt als een echte lieverd, fijn dat hij zo begaan met je is! Over een paar weken is alles ‘voorbij’ en weten jullie niet meer beter en kun je er samen van genieten haha! 
ik heb geen partner, mijn moeder komt een paar nachten bij mij slapen en neemt de kleine mee naar haar, en heb gevraagd of een vriendin komt slapen en andere vriendinnen langs komen voor een beetje zorg en gezelschap! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2022 om 19:47, Daisydvd zei:

Fijn te horen dat het zo goed gaat... morgen weer werken, moet je dan ook echt weg of werk je nog thuis? Vraag me vooral af hoe je dat doet met je haar etc als je weg zou moeten 🤣 en eventueel een gordel, hoe doe je die? 

Haha ja het scheelt natuurlijk wel dat ik ze boven spier heb dus dat maakt wel verschil in herstel.

In mijn auto zit de gordel gelukkig op een prettige hoogte dus daar kan ik zelf bij. Alleen in z’n achteruit met de auto is wel een dingetje ik heb de kracht niet omdat ding in te drukken met rechts 😅 voelt nog niet zo lekker.

Mijn haren doe ik zelf, wel gewoon heel

simpel. Als ik m’n hoofd schuin houd lukt het goed om te borstelen en föhnen. 

 

Maar op kantoor ging goed, eigenlijk is het stiekem prettiger dan thuis met 2 koters 🙈

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, EL4774 zei:

Even iets anders he..... wij hebben het wel over onszelf, maar hoe zit het met jullie wederhelften, indien aanwezig? Ik wist wel dat mijn vriend het best had onderschat, omdat zijn ex ze waarschijnlijk boven de spier heeft gekregen en weinig last had (en een gruwelijke binnenvetter, dus sowieso het achterste van haar tong niet liet zien). Hij ging zich erin verdiepen nadat ik dat had gedaan en zelf al de consequenties van dual plane goed doorhad. Nu is het achter de rug en hij is best wel ontdaan van wat er met mij is gebeurd. Hij ziet mij echt als zwaargewond en hoewel hij altijd vrij zonnig is als het aankomt op operaties en dat soort ongein, zag ik al snel aan hem dat het hem niet zo heel lekker zat. Vandaag kwam het hoge woord er eindelijk uit. Hij vindt mijn borsten al echt wel mooi, maar hij kan er nog voor geen millimeter van genieten, omdat ik pijn heb (gehad), zo weinig mobiel ben en gewoon -hoewel onzichtbaar- toch wel serieus grote wonden heb. 

 

Hoe zit dat bij jullie? 

Ah wel super fijn dat hij zo begaan is ! Dat bied wel steun inderdaad.

 

Z’n binnenvetter ben ik denk ik ook 🫢 Mijn man is zacht gezegd niet zo attend hoor 😅 dezelfde avond was hij al z’n eigen ding doen. Maar eerlijk had ik me hier wel op ingesteld, jammer is het wel. Dit is ook een stuk adhd wat hem overal brengt met zijn hoofd. Dus heb wel schoonmaak hulp gepland en mijn moeder heeft me de 1e week geholpen. Maar inmiddels is alles weer “gewoon” incl paard. Enige waar ik echt nog even niet aan begin is de hond en haar onverwachtse reacties haha 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Daantjech zei:

Ah wel super fijn dat hij zo begaan is ! Dat bied wel steun inderdaad.

 

Z’n binnenvetter ben ik denk ik ook 🫢 Mijn man is zacht gezegd niet zo attend hoor 😅 dezelfde avond was hij al z’n eigen ding doen. Maar eerlijk had ik me hier wel op ingesteld, jammer is het wel. Dit is ook een stuk adhd wat hem overal brengt met zijn hoofd. Dus heb wel schoonmaak hulp gepland en mijn moeder heeft me de 1e week geholpen. Maar inmiddels is alles weer “gewoon” incl paard. Enige waar ik echt nog even niet aan begin is de hond en haar onverwachtse reacties haha 

Je bent alweer snel "gewoon" dan! Wat fijn zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Daantjech zei:

Haha ja het scheelt natuurlijk wel dat ik ze boven spier heb dus dat maakt wel verschil in herstel.

In mijn auto zit de gordel gelukkig op een prettige hoogte dus daar kan ik zelf bij. Alleen in z’n achteruit met de auto is wel een dingetje ik heb de kracht niet omdat ding in te drukken met rechts 😅 voelt nog niet zo lekker.

Mijn haren doe ik zelf, wel gewoon heel

simpel. Als ik m’n hoofd schuin houd lukt het goed om te borstelen en föhnen. 

 

Maar op kantoor ging goed, eigenlijk is het stiekem prettiger dan thuis met 2 koters 🙈

 

 

En kreeg je reacties? Of was het niemand opgevallen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, EL4774 zei:

Even iets anders he..... wij hebben het wel over onszelf, maar hoe zit het met jullie wederhelften, indien aanwezig? Ik wist wel dat mijn vriend het best had onderschat, omdat zijn ex ze waarschijnlijk boven de spier heeft gekregen en weinig last had (en een gruwelijke binnenvetter, dus sowieso het achterste van haar tong niet liet zien). Hij ging zich erin verdiepen nadat ik dat had gedaan en zelf al de consequenties van dual plane goed doorhad. Nu is het achter de rug en hij is best wel ontdaan van wat er met mij is gebeurd. Hij ziet mij echt als zwaargewond en hoewel hij altijd vrij zonnig is als het aankomt op operaties en dat soort ongein, zag ik al snel aan hem dat het hem niet zo heel lekker zat. Vandaag kwam het hoge woord er eindelijk uit. Hij vindt mijn borsten al echt wel mooi, maar hij kan er nog voor geen millimeter van genieten, omdat ik pijn heb (gehad), zo weinig mobiel ben en gewoon -hoewel onzichtbaar- toch wel serieus grote wonden heb. 

 

Hoe zit dat bij jullie? 

Heb je nieuwe foto met 7 dagen po gezien, gaat goed he? Wordt steeds mooier zo..

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Daisydvd zei:

En kreeg je reacties? Of was het niemand opgevallen 😉


“Gewoon” wel maar is ook een beetje moeten. Wil nog niet zeggen klachten vrij hoor. Rechts in m’n oksels heb ik soms wel nare steken. En nu die bh weet niet of ik nou met of zonder wil 😂 m’n tepels branden af en toe eruit en dan wil ik hem wel eens even uit doen maar vervolgens voelt het allemaal gekkig dus doe ik hem weer aan haha. 
 

Van plat naar borsten vind ik maar maf af en toe is het net of ik nog stugge ballen onder m’n armen heb. Maar al met al gaat het nu best wel. 
 

Geen reacties maar zit in een mannen wereld. Plus dat het erg koud is nu dus dikke truien aan haha 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, mijn man is ontzettend lief en zorgzaam :) Tegelijk ook avontuurlijk ingesteld, voor hete vuren gestaan en zelf al -tig keer geopereerd. Maar nu het niet om hemzelf gaat, maar om mij, is hij pas gerust als hij mij gewoon weer mijn dingen ziet doen. Dat vind ik wel heel lief. 

Jullie hebben het verder ook prima geregeld, zo te lezen! Hulp op alle fronten, da;s echt wel lekker hoor! Gezelschap ook, trouwens :D Morgen maak ik weer een nieuwe foto. Ik vind het echt bizar hoe vlug dat bijtrekt van twee vierkante bonken naar iets wat niet zou misstaan in een kerstjurkje 🤣

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-12-2022 om 19:58, EL4774 zei:

Verschil hè? Ik zie nu zelf het verschil al tussen dag vijf en zeven. Dag vijf waren ze nog best vierkant eigenlijk en twee dagen later al een stuk charmanter. Ze zakken ook al een paar cm ☺️ Ik vind ze nog steeds wél HUGE 😱🤣

Ik word wel nieuwsgierig @EL4774 ☺️ Wat fijn dat ze steeds mooier worden. Hoe voel je je inmiddels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Daantjech zei:


“Gewoon” wel maar is ook een beetje moeten. Wil nog niet zeggen klachten vrij hoor. Rechts in m’n oksels heb ik soms wel nare steken. En nu die bh weet niet of ik nou met of zonder wil 😂 m’n tepels branden af en toe eruit en dan wil ik hem wel eens even uit doen maar vervolgens voelt het allemaal gekkig dus doe ik hem weer aan haha. 
 

Van plat naar borsten vind ik maar maf af en toe is het net of ik nog stugge ballen onder m’n armen heb. Maar al met al gaat het nu best wel. 
 

Geen reacties maar zit in een mannen wereld. Plus dat het erg koud is nu dus dikke truien aan haha 

En met kroelen van de kindjes,  gaat het een beetje? En tillen, lukt dat ook al dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag is het zover.. Ik droom er de laatste tijd veel over en wordt ook wel zenuwachtig. Waar ik me een beetje zorgen om maak als ik bovenstaande allemaal lees is dat ik het misschien onderschat heb? Ik woon alleen en dag 1 komt mijn moeder en dag 2 en 3 vriendinnen maar niemand blijft slapen en na dag 3 heb ik geen hulp meer gepland 🤔 Nouja.. mocht het alsnog nodig zijn dan kan het nog vragen natuurlijk. Pff nog maar een paar nachtjes!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Daisydvd zei:

En met kroelen van de kindjes,  gaat het een beetje? En tillen, lukt dat ook al dan?

Ja gaat wel, als ze maar wel voorzichtig zijn. Zeker de jongste die ploft graag z’n hoofd neer. Die moet ik wel in de gaten houden.
 

Ik kan hem nu wel in de auto zetten bijvoorbeeld. Maar liever niet met gestrekte armen wat optillen dat is nog niet helemaal lekker.

 

Morgen is het voor mij alweer 2 weken geleden vind het zo maf. 
 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, isa020809 zei:

Vrijdag is het zover.. Ik droom er de laatste tijd veel over en wordt ook wel zenuwachtig. Waar ik me een beetje zorgen om maak als ik bovenstaande allemaal lees is dat ik het misschien onderschat heb? Ik woon alleen en dag 1 komt mijn moeder en dag 2 en 3 vriendinnen maar niemand blijft slapen en na dag 3 heb ik geen hulp meer gepland 🤔 Nouja.. mocht het alsnog nodig zijn dan kan het nog vragen natuurlijk. Pff nog maar een paar nachtjes!

Oh super spannend ! Jij had ook voor spier toch? Opzich die eerste 3/4 dagen zijn wel prettig om iemand bij je te hebben dat je niet voor ieder dingetje weer overeind moet komen. Zolang je maar goed rekening houd met het niet tillen. Komt vast goed ! En wat je zegt je kan altijd nog iemand vragen, bijvoorbeeld met boodschapjes oid dat is wel fijn. 

De nachten gingen bij mij opzich goed op je rug is niet ideaal maar het ging. Kwa pijn was het niet anders dan overdag dat viel me erg mee. Inmiddels draai ik stiekem al wel op M’n linkerzijde dat is heel aangenaam gelukkig 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Daantjech zei:

Oh super spannend ! Jij had ook voor spier toch? Opzich die eerste 3/4 dagen zijn wel prettig om iemand bij je te hebben dat je niet voor ieder dingetje weer overeind moet komen. Zolang je maar goed rekening houd met het niet tillen. Komt vast goed ! En wat je zegt je kan altijd nog iemand vragen, bijvoorbeeld met boodschapjes oid dat is wel fijn. 

De nachten gingen bij mij opzich goed op je rug is niet ideaal maar het ging. Kwa pijn was het niet anders dan overdag dat viel me erg mee. Inmiddels draai ik stiekem al wel op M’n linkerzijde dat is heel aangenaam gelukkig 

Dat stelt wel een beetje gerust 🙃 @Daantjech Ik heb ook voor de spier indd!

Wat fijn dat je alweer kan draaien 's nachts! Gaat dan toch best snel al he. Zeker nu je ook je zoontje alweer in de auto kan zetten!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook best al trots op, @Daantjech! Beetje lijp vind ik het nog wel, na 30 jaar met niks te hebben rondgelopen en dan binnen een half uur dit, maar ik word er wel steeds blijer van :D Fijn wel dat ze er op je werk niet zo op letten he.... anders ben je de eerste dagen bezig met iedereen uit te leggen hoe en wat.... en feitelijk he.... gaat het niemand wat aan. 

Ik heb je toegevoegd, @isa020809! Het is ook enorm spannend! En nu nog maar drie nachtjes slapen! Het is wel fijn als er iemand in ieder geval de eerste nacht blijft slapen. Maar als dat niet kan: alles wat je nodig hebt binnen handbereik zetten (nachtkastje niet te ver naar achteren bijvoorbeeld, kwam ik op de harde manier achter, haha!). Gewoon zorgen dat alles klaarstaat. Liter water en een glas, doos paracetamol en wat je allemaal niet meer voor fijn spul hebt mogen ophalen bij de apotheek. Briefje erbij van wat je wanneer en hoeveel mag hebben en een volgeladen telefoon, zodat je altijd iemand kunt bellen. En ik neem aan dat je wel contact houdt verder met moeders en vriendinnen tussendoor, toch? En met ons natuurlijk ;) Je test van tevoren als je moeder er is of je zelf naar de WC kunt en terug je bed in en de eerste keer douchen doe je onder toeziend oog van de vriendin die er dan is. En die eerste 1, 2 nachten... lig je toch te ronken als een ouwe vent van al die chemische troep hoor!🤣

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks @EL4774 wat een geweldig resultaat! 😍 Super dat het kan toch! Zelfs na 30 jaar ☺️

Ik ga inderdaad wat dingen klaar zetten en proberen wat ik zelf kan zo lang mijn moeder er is. Douchen doe ik de volgende dag als mijn vriendin er is en dan zal het vast wel goed gaan. 

Wat voor chemische middelen heb jij gehad? Ik heb alleen paracetamol 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, isa020809 zei:

 

Wat voor chemische middelen heb jij gehad? Ik heb alleen paracetamol 

Ja mooi he, en m'n moeder weet nog van helemaal niks 😁 M'n ene zusje komt waarschijnlijk volgende week woensdag een bakkie doen. Benieuwd of ze het uberhaupt ziet en wat de reactie is.... 🤣

 

Paracetamol kan altijd, vier keer twee per dag zelfs. Maar ik heb er ook Naproxen bij gekregen. Tramadol en valium (ook bekend als Diazepam en da's gewoon een lichte spierverslapper waar je ook nog eens lekker op slaapt), lag hier nog van een vakkundig verkl*te operatie van mijn man. Die valium was in mijn geval wel prettig, want die borstspieren hadden twee weken daarvoor nog fly's gedaan met 12 kilo (ja, wist ik veel dat het allemaal ineens zo snel zou gaan :D), dus die vonden dat niet zo geweldig, die dingen eronder. En dat kan nog wel eens gaan krampen. Veel heb ik niet nodig gehad, trouwens. Maar voor de eerste twee dagen was het wel heel prettig om dat spul in huis te hebben. 

Maar jij krijgt ze voor de spier, toch? Grote kans dat je met een flinke doos Paracetamol prima uit de voeten kunt hoor 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.