Ga naar inhoud

isa020809 : 16 december 2022 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

33 minuten geleden, EL4774 zei:

Isa, ik had gisteren ook even een mentaal zwak moment gisteren hoor.... ze stonden echt zó strak dat het even niet meer leuk was. Dacht echt even van 'Weet je, ik doe ze nu wel even af en morgen wel weer op' 🙄 Zal wel weer even een nieuwe fase zijn of zo. Maar ik was éven een beetje klaar met ze. Nog even doorbijten, zeggen ze.... 😒 't Is net als met kinderen, denk ik. "Maar je krijgt er ook zoveel voor terug!" 🤣

 

Ik draag nog tshirts van mijn vriend, valt niet op onder m'n werk overhemd en trui (met rits 😁). Volgens mij mag je pas na zes weken weer hoger met je armen? En er zal best verschil zitten daarmee in voor of achter de spier. Ik hou het op zes weken, in ieder geval. Met mijn huidige kleding kan ik me prima redden tot nu toe. 

 

 

Jij bent alweer aan het werk? Wanneer was de operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, isa020809 zei:

Vraagje: wanneer deden/doen jullie weer truien/shirts aan over je hoofd zeg maar?

Geloof met een week of 2 dat ik wel weer overside truien aangeschoven kreeg. Toevallig nu met de kerst wel een soort blouse over mijn hoofd. Dat gaat goed maar ik zit inmiddels al bijna op 4 weken. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-12-2022 om 10:31, EL4774 zei:

Ahhh... ik had een beetje een emotionele bui, gisteren 😄 Ik vroeg me lang voordat ik hiertoe besloot sowieso al af wat het met mijn hoofd zou doen. Iets dat niet in je lichaam hoort, en zo'n plotselinge verandering aan je lichaam... geen idee. Daar hoort wel bij dat ik van nature een enorme risicomijder ben en mijn motorrijbewijs halen het spannendste is dat ik in mijn leven heb gedaan. Dus deze stap was voor mij enorm 😅 

 

@DaisydvdIk heb je nieuwe foto's net ook gezien en het ziet er al zo snel zoveel rustiger uit! Voelt het ook meer ontspannen nu en beweeg je je makkelijker?

 

@isa020809Volgens mij had jij een soortgelijke situatie als Daisydvd, is het bij jou ook al wat rustiger?

 

@Daantjech Dat ongelijk 'vormen' lijkt me wel lastig om doorheen te moeten. Je weet dat het goed zal komen, maar intussen zit je er wel een beetje bezorgd tegenaan te kijken.... hier zijn ze nog min of meer gelijk, maar ik heb geen idee wat ze nog gaan doen, de komende weken.... Zou voor of achter de spier daarbij nog verschil maken? En uiteindelijk zou je twee dezelfden moeten overhouden, toch? 😄

 

Leuk ook dat die Hunkemuller bonnen laag vliegen met de kerst! En origineler en praktischer kado kun je nu niet krijgen 😎

 

Vandaag zit ik op 20 dagen, vanmiddag even nieuwe foto's maken. Ik heb het idee dat er nog niet veel verandert. Heb nu wel een borstband erbij (van m'n eigenwijzigheid afgestapt), want mijn borstspieren willen nog niet zo ontspannen. Het leek een irritant ding, maar in de praktijk valt het erg mee en het helpt ook zeker.


Toch knap dat je er aan toegegeven hebt de band wel te gaan gebruiken ! Fijn dat het ook lijkt te helpen 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, EL4774 zei:

Ja, dat herken ik ook wel.... mijn schouders hangen naar voren en het lijkt alsof dat nu een beetje erger is dan daarvoor. Vroeger op de manege riepen ze ook altijd 'Borst naar voren, laat maar zien wat je hebt!' Toen dat nog gewoon kon zonder te worden aangeklaagd  🤣 Mijn man trok mijn schouders net even zachtjes op de plek waar ze eigenlijk horen te zijn, dat ik normaal rechtop sta en dat voelde behoorlijk strak. Denk dat dat de aanzetten zijn van de borstspieren aan de buitenkant, zo voelde het. Dus dat wordt oefenen 😎

 

Intussen ben ik het op m'n rug slapen wel een beetje beu, ik krijg er een zere rug van. Intussen mag ik proberen op m'n zij te slapen, maar dat voelt nog niet echt als een optie. Komt vanzelf. En de beperkingen in beweging idem dito, trouwens. Gisteren ging ik op visite zonder nadenken bij onze hond op de grond zitten. Hij was daar vreemd en een beetje gestresst. Zit ik daar, denk ik ineens 'oke, dat was niet slim. Hoe ga ik terug op de bank komen zonder armen te gebruiken, zonder dat het opvalt?' Daar wist ook niemand het. Maar het lukte, zowaar zonder onelegant op m'n snavel te gaan 🤣 Maar als dat het enige 'probleem' blijft, ben ik meer dan tevreden 😄  

Kan ik me voorstellen dat je het rugslapen al beu bent, dat begin ik ook een beetje beu te raken.

 

Hopelijk werkt die borstband voor je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Daisydvd zei:

Kan ik me voorstellen dat je het rugslapen al beu bent, dat begin ik ook een beetje beu te raken.

 

Hopelijk werkt die borstband voor je!

Mijn kleinste spookt de laatste week erg en vannacht dus ook. Werd ik wakker op m’n buik 😵💫 dat vond ik net ff iets te spannend haha. Zij gaat nu wel heel goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Daantjech zei:

Mijn kleinste spookt de laatste week erg en vannacht dus ook. Werd ik wakker op m’n buik 😵💫 dat vond ik net ff iets te spannend haha. Zij gaat nu wel heel goed. 

Op je buik wakker geworden? Oh men.... maar je had er dus geen last van?  Wel heel lekker dat je boobs blijkbaar alle houdingen alweer kunnen verdragen! :) 

 

Pffff... ik kom net bij mijn moeder vandaan. Ze merkte het niet eens en daar ben ik erg blij om. Ik zou willen dat ik open zou kunnen zijn, maar ik heb niet het gevoel dat dat mij gaat helpen. Of haar. Wat niet weet, dat niet deert. Ze ziet het van het voorjaar vanzelf. Dan zijn ze ook netjes op hun plaats en zacht, hoop ik. Nu zijn er toch, voor mijn doen, alleen maar twee hysterisch opgeblazen tetters te zien waar ze maar van over de zeik zou raken. En dan moet ik het hele proces uit gaan leggen en heel persoonlijk worden (die positie heeft ze helaas verspeeld, ik hou het tegenwoordig zo oppervlakkig mogelijk) en ook nog verdedigen dat het NIET de wens van mijn vriend was. Dus helemaal prima zo ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Femm80 zei:

Jij bent alweer aan het werk? Wanneer was de operatie?

Ik ben nog niet echt aan het werk. Maar thuiszitten is onnodig, vind ik. Mijn eigen werk doe ik nog niet, maar hand- en spandiensten gaan prima en bussen rangeren op het terrein ook. Daarbij hoef ik niet het hele stuur met een grote armbeweging in een keer rond te draaien, maar kan het ook met onderhands doorgeven en het maakt niet uit hoe lang ik erover doe om hem te parkeren 😁 Ik werk maar een paar uur, tot alle bussen van het terrein zijn. De bedoeling is om het, als het goed voelt, straks te gaan uitbreiden met een proefritje buiten het terrein en zo verder tot ik weer hele diensten kan draaien.

 

Mijn operatie is nu drie weken geleden. Ik ben erg voorzichtig, maar het enige waarmee ik echt uit moet kijken, heb ik gemerkt, is zowel links als rechts een autodeur dichttrekken, met een gestrekte arm dus. Dat merk ik vervelend aan de aanhechting van de borstspier aan de schouderkant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, EL4774 zei:

Op je buik wakker geworden? Oh men.... maar je had er dus geen last van?  Wel heel lekker dat je boobs blijkbaar alle houdingen alweer kunnen verdragen! :) 

 

Pffff... ik kom net bij mijn moeder vandaan. Ze merkte het niet eens en daar ben ik erg blij om. Ik zou willen dat ik open zou kunnen zijn, maar ik heb niet het gevoel dat dat mij gaat helpen. Of haar. Wat niet weet, dat niet deert. Ze ziet het van het voorjaar vanzelf. Dan zijn ze ook netjes op hun plaats en zacht, hoop ik. Nu zijn er toch, voor mijn doen, alleen maar twee hysterisch opgeblazen tetters te zien waar ze maar van over de zeik zou raken. En dan moet ik het hele proces uit gaan leggen en heel persoonlijk worden (die positie heeft ze helaas verspeeld, ik hou het tegenwoordig zo oppervlakkig mogelijk) en ook nog verdedigen dat het NIET de wens van mijn vriend was. Dus helemaal prima zo ;)

 

Wat vervelend dat je zo'n contact hebt met je moeder en je het haar niet eens kunt of wilt vertellen, lijkt me heel zwaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, EL4774 zei:

Isa, ik had gisteren ook even een mentaal zwak moment gisteren hoor.... ze stonden echt zó strak dat het even niet meer leuk was. Dacht echt even van 'Weet je, ik doe ze nu wel even af en morgen wel weer op' 🙄 Zal wel weer even een nieuwe fase zijn of zo. Maar ik was éven een beetje klaar met ze. Nog even doorbijten, zeggen ze.... 😒 't Is net als met kinderen, denk ik. "Maar je krijgt er ook zoveel voor terug!" 🤣

 

Ik draag nog tshirts van mijn vriend, valt niet op onder m'n werk overhemd en trui (met rits 😁). Volgens mij mag je pas na zes weken weer hoger met je armen? En er zal best verschil zitten daarmee in voor of achter de spier. Ik hou het op zes weken, in ieder geval. Met mijn huidige kleding kan ik me prima redden tot nu toe. 

 

 

@EL4774 hoe kwam het dat ze zo strak stonden? Pff ja af en toe wil je ze even af doen he.. hahah. Het is inderdaad doorbijten. Erg fijn dat we hier ons hart kunnen luchten en ervaringen kunnen delen. Toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben die er af en toe even doorheen zit. Fijn dat je goed uit komt met je kleding. En wat betreft je moeder jammer dat jullie niet zo'n relatie hebben maar als dat niet anders is dan maar gelukkig dat ze niks gezien heeft. Dan is het voorjaar/zomer indd een beter moment!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Daantjech zei:

Mijn kleinste spookt de laatste week erg en vannacht dus ook. Werd ik wakker op m’n buik 😵💫 dat vond ik net ff iets te spannend haha. Zij gaat nu wel heel goed. 

😲 Dat lijkt me heel pijnlijk, maar fijn dat je het al goed kan verdragen anders was je vast wel wakker geworden! Jij mag wel alweer op je zij toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Daisydvd zei:

Gaat goed hoor! Nog steeds geen pijn en slapen gaat ook goed 😁 donderdagochtend na-controle.. heb nog wel steeds een dikke buik, ben beneiwud wat ze daarvan zeggen. En hoe gaat het met jou? 

@Daisydvd wat super dat het zo goed gaat! Dan zullen er vast geen verrassingen zijn bij de controle. Ah ook last van je buik? Bij mij duurde dat ook wel even maar ging vanzelf over. Hoop bij jou ook snel! 

Ik ben vandaag weer begonnen met werken, dat gaat prima. Heb mentaal wel een dipje omdat ik me nog niet lekker voel in deze bh en kleren en niet kan sporten. Dus moet even wat andere dingen bedenken en gewoon even doorbijten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, isa020809 zei:

@Daisydvd wat super dat het zo goed gaat! Dan zullen er vast geen verrassingen zijn bij de controle. Ah ook last van je buik? Bij mij duurde dat ook wel even maar ging vanzelf over. Hoop bij jou ook snel! 

Ik ben vandaag weer begonnen met werken, dat gaat prima. Heb mentaal wel een dipje omdat ik me nog niet lekker voel in deze bh en kleren en niet kan sporten. Dus moet even wat andere dingen bedenken en gewoon even doorbijten. 

Oh een dipje, dat is minder! Kan je niet wat wijds aan dan? Ben je genwend om normaal heel strak te dragen? Sporten is wel een dingetje he... ik sport normaal ook 2 keer per week...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, EL4774 zei:

Op je buik wakker geworden? Oh men.... maar je had er dus geen last van?  Wel heel lekker dat je boobs blijkbaar alle houdingen alweer kunnen verdragen! :) 

 

Pffff... ik kom net bij mijn moeder vandaan. Ze merkte het niet eens en daar ben ik erg blij om. Ik zou willen dat ik open zou kunnen zijn, maar ik heb niet het gevoel dat dat mij gaat helpen. Of haar. Wat niet weet, dat niet deert. Ze ziet het van het voorjaar vanzelf. Dan zijn ze ook netjes op hun plaats en zacht, hoop ik. Nu zijn er toch, voor mijn doen, alleen maar twee hysterisch opgeblazen tetters te zien waar ze maar van over de zeik zou raken. En dan moet ik het hele proces uit gaan leggen en heel persoonlijk worden (die positie heeft ze helaas verspeeld, ik hou het tegenwoordig zo oppervlakkig mogelijk) en ook nog verdedigen dat het NIET de wens van mijn vriend was. Dus helemaal prima zo ;)

 


Snap ik hoor wat je moeder betreft. Dan achteraf is het makkelijker uitleggen mocht het nodig zijn. I.p.v. nu met alle details midden in je herstel.


Maar ik denk dat ik er uiteindelijk wel wakker van werd want comfortabel was dat duidelijk niet. Op mijn zijden lig ik nu wel dat is wel echt heeeeel fijn om weer te kunnen. 
 

@isa020809dat dipje herken ik wel. Wij hadden een fotoshoot voor de kerst met het gezin. Maar voelde me zo niet mezelf. Sowieso wat je zegt die bh is iets wat ik niet gewend ben. Had altijd meer bh aan zodat het iets leek en nu voelt het alsof iedereen het kan zien als ik het koud heb 😂 Was het gewoon even zat idd ook dikke opgeblazen pens en de druk was ik niet happy. Plus de nieuwr onzekerheden die erbij komen kijken van het wél hebben van borsten. (Zijn ze gelijk, worden ze mooi etc) Nu inmiddels gaat het goed ben blij dat alles weer regelmaat heeft en ik redelijk mijn ding kan. Paardrijden komt wel weer 13 januari ga ik op wintersport dus hoop dan wel mee te kunnen doen. 
 

Kijk wel vooral uit naar het moment dat ik BHs kan kopen 💪🏼

 

@borstnieuwsgierigsucces !! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Daantjech zei:

Nog even een ander vraagje, hebben jullie info gekregen over de oplosbare hechtingen? 

Bij beide borsten steken draadjes door m’n huid (jeeeeeukkt). Hoelang heeft dit nodig om op te lossen? 

Hechtingen lossen vanzelf op. Ik heb ook aan één kant dat er een stukje hechting uitsteekt. Ik laat t mooi zitten zal vanzelf wel weggaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Femm80 zei:

Hechtingen lossen vanzelf op. Ik heb ook aan één kant dat er een stukje hechting uitsteekt. Ik laat t mooi zitten zal vanzelf wel weggaan.

Hihi ja eraan zitten durf ik niet hoor 😂 ben een grote schijtert met dat soort dingen. Maar vroeg het me vooral af ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal!! Nu begint het wel spannend te worden hoor! Morgen ben ik om 12.00 uur aan de beurt. Vandaag vd Weij nog even gesproken omdat ik nog wat vragen had. Ik moet het maar over me heen laten komen. Ik mijd altijd alle risico’s dus dit is écht eng voor mij. Maar terugkrabbelen is geen optie meer. Ik laat het weten hoe het is gegaan 😃

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.