Ga naar inhoud

isa020809 : 16 december 2022 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Op 17-12-2022 om 15:20, isa020809 zei:

Hi ladies, wat fijn te lezen dat het goed met jullie gaat! En ook weer wat nieuwe mensen aagesloten in het topic, leuk!

 

Ik ben gisteren geopereerd bij Boerhaave Dr. vd Weij, 340 cc voor de spier. Alles is goed gegaan. Het liep wel wat uit maar ik lag gelukkig warm in een bedje te wachten. Na de opeartie een beetje last van de narcose, wat misselijkheid en voelde me 'dronken' maar de pijn viel mee. Ik zag op tegen het slapen maar ook dat is me meegevallen. Ik heb 4 kussens in mijn bed en daar lig ik als een soor van mummy tussen hahah. Vanochtend na het opstaan werd ik even misselijk.. Ik denk nog wat last van de narcose en iets te snel gaan bewegen. Ik heb vandaag gedoucht dat vond ik wel even spannend, maar is ook goed gegaan. Tot nu toe valt het allemaal. Paracetamolletjes zijn wel fijn. En ik vond het wel even schrikken toen ik in de spiegel keek, ze lijken zo groot! Went het al @Daantjech en @EL4774? Ben jij nu de volgende @Daisydvd?

Ziet er goed uuuuuitt ! 🤩 heel mooi nu al! 
Jammer dat je er zo misselijk uit kwam ! Gek genoeg heb ik een zeer gevoelige maag maar geen last gehad van zowel narcose als tabletje. Maar zal ook per persoon verschillen !

Moest even de Boel bij lezen hoor haha, maar je gaat goed vooruit ! Rondje lopen enzo fijn dat het zo goed gaat😁

 

Wat je zegt met die bh en wond had ik ook erg heb zelf de bandjes iets losser gedaan zodat de bh ietsje naar onder kon. Kruipt uit eindelijk wel weer terug maar geeft inderdaad wel even verlichting. Vooral ook onder m’n rechter oksels heel naar. Moet zeggen nu afgelopen dagen heb ik nauwelijks nog “last” hechting knoopjes beginnen te kriebelen 😂alleen m’n tepels blijven branden in die bh 🙈 bewegen voel ik me echt super nu, pas nog wel op met dingen boven m’n hoofd maar zeker met m’n armen naast m’n lijf dingen tillen gaat heel goed.

 

Wel grappig van de week was ik boven wat vergeten dus rende de trap op zonder na te denken. Ik totaal geen borsten gewend voelde die dingen stuiteren, toen had ik wel zoiets van ohhh ik voel ze daadwerkelijk bewegen. Was een grappig besef momentje haha. 
 

Die druk trouwens met opstaan heb inderdaad ook wel gevoeld maar is nu nagenoeg weg. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Daisydvd zei:

Mijn kerst ziet er dit jaar niet anders uit dan normaal, traditioneel 1 dag bij eigen ouders en 1 dag bij schoonouders 😉 dat moet wel lukken denk ik... alleen de dagen eromheen niets gepland, wat we normaal wel doen. We zien het wel hoe het allemaal gaat 😃

Heb alles voorbereid, morgenavond nog even alles klaarleggen en dan ben ik er helemaal klaar voor. Moet er niet teveel aan denken want dan voel ik de zenuwen helemaal door mijn lijf gieren 🤓🤓

Komt vast goed! Spannend, hoelaat ben je aan de beurt woensdag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, EL4774 zei:

@isa020809Er zijn best veel dingen die ik niet doe, maar dat is niet erg. Ik kan de was doen, da's belangrijk. Verder de vaartwasser in- en uitruimen en lichte dingen opruimen. Dat scheelt al heel veel in huis. Mijn vriend kookt sowieso altijd al, dus daaraan schiet ik niks tekort. Stofzuigen doe ik ook niet, te zwaar. Bedden afhalen lukt wel, opmaken niet. Ik draag dus op m'n gemak best m'n steentjes bij. Hond uitlaten doen we hier draadloos, dus dat kan ik ook. 

 

Vanaf vandaag mag ik weer autorijden. Dat test ik morgen. Verder nog gewoon rustig aan doen, maar m'n vrijheden zijn verdrievoudigd 🤣 

 

Het valt me wel op hoeveel meiden eigenlijk niets of weinig vertellen. Ik vertel helemaal niets. Misschien m'n werkgever morgen, als hij een lang en emotioneel verhaal aankan. Mijn familie weet nog steeds niks. Maar dat hou ik vast niet lang meer vol 🤣

@EL4774 succes vandaag weer in de auto! Ga je het je familie zeggen of er een sociaal experiment van maken en kijken wie er wat durft te vragen? 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Sandrake zei:

@EL4774 fijn dat je afspraak goed verlopen is! Maar zit je pc er niet bij dan om alles te controleren en te bekijken?

ik ga trouwens ook naar Veldhoven hè! Haha!!

 

@isa020809zo jij bent al snel op de been om een rondje te lopen haha maar volgends mij was jij ook heel sportief ingesteld toch? Je rondje zonder ongemakken kunnen doen? Hoe heb jij de narcose trouwens ervaren? Ben heel benieuwd naar het resultaat!

 

@Daisydvdaah begint nu echt dichtbij te komen! Maar heb je trouwens geen druk kerst schema, of deze kerst lekker rustig gepland ivm de operatie?

alles al aan het voorbereiden?☺️

@Sandrake Ik ga vandaag mijn rondje verder uitbereiden 😊 Het was even wennen maar hopelijk gaat het vandaag weer wat beter, moet nog geen onverwachte bewegingen maken en loop als een slak maar ach dan ben ik er in ieder geval even uit. Normaal gesproken min. 5x in de week in de sportschool dus even afkicken. Van de narcose was ik wel de rest van de dag wazig, ook even misselijk geweest. Was wel allemaal te overzien. Ik zal je toevoegen aan mijn album, daar staat het resultaat op dag 1. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Daantjech zei:

Ziet er goed uuuuuitt ! 🤩 heel mooi nu al! 
Jammer dat je er zo misselijk uit kwam ! Gek genoeg heb ik een zeer gevoelige maag maar geen last gehad van zowel narcose als tabletje. Maar zal ook per persoon verschillen !

Moest even de Boel bij lezen hoor haha, maar je gaat goed vooruit ! Rondje lopen enzo fijn dat het zo goed gaat😁

 

Wat je zegt met die bh en wond had ik ook erg heb zelf de bandjes iets losser gedaan zodat de bh ietsje naar onder kon. Kruipt uit eindelijk wel weer terug maar geeft inderdaad wel even verlichting. Vooral ook onder m’n rechter oksels heel naar. Moet zeggen nu afgelopen dagen heb ik nauwelijks nog “last” hechting knoopjes beginnen te kriebelen 😂alleen m’n tepels blijven branden in die bh 🙈 bewegen voel ik me echt super nu, pas nog wel op met dingen boven m’n hoofd maar zeker met m’n armen naast m’n lijf dingen tillen gaat heel goed.

 

Wel grappig van de week was ik boven wat vergeten dus rende de trap op zonder na te denken. Ik totaal geen borsten gewend voelde die dingen stuiteren, toen had ik wel zoiets van ohhh ik voel ze daadwerkelijk bewegen. Was een grappig besef momentje haha. 
 

Die druk trouwens met opstaan heb inderdaad ook wel gevoeld maar is nu nagenoeg weg. 

Thanks 😊 gelukkig maar dat je nergens last van had wat betreft de narcose! Goede tip om die bandjes wat losser te doen, dat ga ik ook proberen! En die druk met opstaan ga ik ook maar vanuit dat het minder gaat worden. Zo fijn te horen dat het nu zo goed goed, wow! Dat is gelukkig echt snel 😃 Hahaha ja als je rent gaan ze los 😂 Dat branden komt dat door de bh of zou je dat in een andere bh ook hebben? Wat zegt de pc daarvan? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, SharonKo zei:

 

Door jou posts heb ik idee dat ik het toch aardig onderschat. Kon je de eerste 2-3 dagen echt helemaal niks behalve in bed liggen?
Krijg je ook pillen mee of moet je die zelf met recept afhalen? 


Ben wel benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben! Kun je mij ook toevoegen?

Plan hier is ook om weinig mensen te vertellen, het zal uiteindelijk niet veel anders eruit zien dan met de super-maximizer haha.

Hoi, ik zal jou ook even toevoegen. De eerste drie dagen ging ik alleen heen en weer tussen bed en de WC. onder begeleiding, want dat vond ik zelf prettiger. Maar dat ging prima, dus ze konden me al vlug een paar uur alleen laten met m'n tablet en Netflix. Van dat laatste heb ik trouwens de eerste paar dagen weinig opgeslagen, ik had al vijf afleveringen van Wednesday gekeken, maar vond er niet zoveel aan.Tot ik na een paar dagen opieuw begon en ontdekte dat ik alles voor de vijfde aflevering gewoon voor het eerst zag 🤣 

Je krijgt een recept mee voor Naproxen. Zelf even iemand langs de apotheek sturen. Prima spul, alleen niet zo best voor je maag. MAar daar kun je een maagbeschermer bij nemen.  Daarnaast mag je vier keer twee paracetamol, maar die haal je zo bij de supermarkt. Ook goed spul. Een mild slaappilletje is prettig (hier ligt Flurazepam, spierverslapper, lekker voor je borstspieren die zo op hun lazer hebben gehad) en laat je de eerste dagen makkelijk vergeten. Verder ben je gewoon bij de pinken hoor, alleen het blijft allemaal niet zo hangen ;) Uit bed opstaan doe je met je buikspieren en vooral niet me je armen. Maar dat ontdek je snel genoeg, haha!

 

Hier weet nog steeds niemand iets. Ik ga vanmiddag eens autorijden uitproberen en eens naar mijn werk. Ik laat het even van het moment afhangen of ik het hem aan zijn neus ga hangen en of hij dat wel wil. Het lekt toch snel genoeg uit. Mannen zijn roddelaars, ik ben al twee keer zwanger geweest zonder dat ik het zelf wist en ik heb ook ' mn tieten al een keer laten doen'. 

Ik ben nu door die eerste twee weken heen, gelukkig. Ik kan van alles in huis, ik til en sjouw alleen niet, rek niet te hoog. Verder kan ik mn steentje gewoon bijdragen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, isa020809 zei:

@EL4774 succes vandaag weer in de auto! Ga je het je familie zeggen of er een sociaal experiment van maken en kijken wie er wat durft te vragen? 😂

Ik weet het nog niet. Ik ben wel dol op sociale experimenten :D Ik neig tot nu toe dus wel sterk naar het laatste. Tijd zal het leren, morgen komt m'n zusje :D

Vandaag ben ik naar mijn werk gereden, voor het eerst zelf met de auto. Dat ging wonderlijk goed, ook het schakelen. Ik ben wel heel voorzichtig geweest. Heel goed gesprek gehad met mijn manager. Ik heb hem uit kunnen leggen waarom ik niet meteen open had kunnen zijn. Dat KON ik gewoon niet. Te snel, teveel emoties, teveel van alles. Hij begreep het volkomen en zag het ook echt niet als iets cosmetisch, maar erkende ruim dat het iets is waar je gruwelijk veel last van kunt hebben. Zoveel, dat je er gewoon iets aan MOET doen. Er is weer een last van me afgevallen vandaag. De hond vond het daarna helemaal briljant in het bos, daar kon ik ook twee weken niet met hem naartoe. Hij genoot keihard en ik geniet daar dan weer van :D

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, isa020809 zei:

Thanks 😊 gelukkig maar dat je nergens last van had wat betreft de narcose! Goede tip om die bandjes wat losser te doen, dat ga ik ook proberen! En die druk met opstaan ga ik ook maar vanuit dat het minder gaat worden. Zo fijn te horen dat het nu zo goed goed, wow! Dat is gelukkig echt snel 😃 Hahaha ja als je rent gaan ze los 😂 Dat branden komt dat door de bh of zou je dat in een andere bh ook hebben? Wat zegt de pc daarvan? 

 

Ja gaat echt heel rap allemaal, voor je het weet kleed je jezelf weer met gemak aan haha

Je bent in ieder geval al aan de wandel, goed hoor! Ben je na je rondje ook weer lekker voldaan.

 

Branden heb ik verder nog niks van gezegd, kijk het die 6 weken aan. Hopelijk inderdaad straks met een andere bh dat het weggaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, MommyD zei:

@Daisydvd Morgen ben jij aan de beurt toch, als ik het goed heb gelezen. Ik vind het soms een beetje lastig te volgen hierzo haha. Snap er nog niet zoveel van. En ook naar Veldhoven toch?

Kan ik me voorstellen dat het moeilijk te volgen is, maar ik ben morgen inderdaad 😇 ook bij van der Weij bij Boerhaave in Amsterdam 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, borstnieuwsgierig zei:

Hoi is het nu @isa020809? Ik ben over de 8 dagen aan de beurt. Ben ontzettend bang dat het te groot gaat zijn. Ben jij al een beetje gewend? Zou ik misschien foto's van je mogen zien?

@borstnieuwsgierig het gaat goed. Ik ben maandag (dag 3) gestopt met paracetamol en heb mijn toen mijn eerste wandeling buiten gemaakt. Gisteren weer wat sneller en verder gelopen en vandaag hopelijk ook weer. Ik was ook bang dat het te groot zou worden maar ik denk dat het goed heeft uitgepakt. Ik zal je toevoegen aan mijn album, daar staat een foto in van dag 1 na de operatie. Ben je er al veel mee bezig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.