Ga naar inhoud

isa020809 : 16 december 2022 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Zojuist, Femm80 zei:

Ik heb er al wat aan getrokken maar t zit vrij vast 😆

En ook ik ben een grote schijtert met dat soort dingen. Ik heb 2 open wondjes op het 3 eilanden punt onder beide borsten pffff zo balen. Maar helaas is dit heel normaal en komt heel vaak voor na 2 weken. Ik spoel het smorgens en savonds onder de douche goed schoon en dan vette gaasjes en steriele gaasjes er overheen. Vandaag nog contact gehad met de verpleegkundige. Wat ik doe is hartstikke goed. Goed schoon houden. Maar kan wel paar weken duren voordat t dicht is 😒 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open wondjes? 😱 ik heb er niks mee hoor, net als met uitstekende hechtdraadjes 😅 Links heb ik een aardig dik draadje nog zitten, die drie dagen lang echt super irritant was, maar nu niet meer. Het zou vanzelf moeten oplossen, dus daar vertrouw ik dan maar op ;) 

Vind je het niet eng, dat dat zo lang open gaat blijven?  

 

En @borstnieuwsgierigis zo aan de beurt he? 😎

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, EL4774 zei:

Open wondjes? 😱 ik heb er niks mee hoor, net als met uitstekende hechtdraadjes 😅 Links heb ik een aardig dik draadje nog zitten, die drie dagen lang echt super irritant was, maar nu niet meer. Het zou vanzelf moeten oplossen, dus daar vertrouw ik dan maar op ;) 

Vind je het niet eng, dat dat zo lang open gaat blijven?  

 

En @borstnieuwsgierigis zo aan de beurt he? 😎

 

Ja vind het idd wel vervelend als je hoort dat t zo lang open blijft. Maar er moet nieuw weefsel worden gevormd en dat duurt gemiddeld 28 dagen 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Daisydvd zei:

Oh een dipje, dat is minder! Kan je niet wat wijds aan dan? Ben je genwend om normaal heel strak te dragen? Sporten is wel een dingetje he... ik sport normaal ook 2 keer per week...

@Daisydvd Draag niet echt veel strakke dingen maar wel allemaal over mn hoofd, geen vesten. Misschien dat ik het na vrijdag wel ga proberen wijde trui. Doe jij dat al? Mis het sporten ook echt, ga normaal 5x per week dus val nu in een soort zwart gat 😂 en is ook mn manier van mn hoofd leeg maken na een werkdag en ook sociaal contact. Nu tijd voor bezinning zullen we maar zeggen 😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Daantjech zei:


Snap ik hoor wat je moeder betreft. Dan achteraf is het makkelijker uitleggen mocht het nodig zijn. I.p.v. nu met alle details midden in je herstel.


Maar ik denk dat ik er uiteindelijk wel wakker van werd want comfortabel was dat duidelijk niet. Op mijn zijden lig ik nu wel dat is wel echt heeeeel fijn om weer te kunnen. 
 

@isa020809dat dipje herken ik wel. Wij hadden een fotoshoot voor de kerst met het gezin. Maar voelde me zo niet mezelf. Sowieso wat je zegt die bh is iets wat ik niet gewend ben. Had altijd meer bh aan zodat het iets leek en nu voelt het alsof iedereen het kan zien als ik het koud heb 😂 Was het gewoon even zat idd ook dikke opgeblazen pens en de druk was ik niet happy. Plus de nieuwr onzekerheden die erbij komen kijken van het wél hebben van borsten. (Zijn ze gelijk, worden ze mooi etc) Nu inmiddels gaat het goed ben blij dat alles weer regelmaat heeft en ik redelijk mijn ding kan. Paardrijden komt wel weer 13 januari ga ik op wintersport dus hoop dan wel mee te kunnen doen. 
 

Kijk wel vooral uit naar het moment dat ik BHs kan kopen 💪🏼

 

@borstnieuwsgierigsucces !! 

@Daantjech Oh wat vervelend dat je het ook ervaart.. maar heel herkenbaar! Blij te lezen dat het inmiddels weer goed met je gaat! Dat geeft ook hoop. Spannend wel paardrijden en wintersport maar tzt hopelijk voldoende hersteld 💪 Wanneer ga je BH's kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, isa020809 zei:

@Daisydvd Draag niet echt veel strakke dingen maar wel allemaal over mn hoofd, geen vesten. Misschien dat ik het na vrijdag wel ga proberen wijde trui. Doe jij dat al? Mis het sporten ook echt, ga normaal 5x per week dus val nu in een soort zwart gat 😂 en is ook mn manier van mn hoofd leeg maken na een werkdag en ook sociaal contact. Nu tijd voor bezinning zullen we maar zeggen 😇

Ik heb vandaag voor het eerst een topje over m'n hoofd gedaan, ging goed. Had voor kerst een omslagjurkje gekocht,  dat was wel makkelijk. Zou wandelen geen goede manier voor je zijn je hoofd leeg te maken? Dit helpt bij mij ook wel hoor 😇

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, isa020809 zei:

@Daantjech Oh wat vervelend dat je het ook ervaart.. maar heel herkenbaar! Blij te lezen dat het inmiddels weer goed met je gaat! Dat geeft ook hoop. Spannend wel paardrijden en wintersport maar tzt hopelijk voldoende hersteld 💪 Wanneer ga je BH's kopen?


Haha ja alles komt weer goed. Blijft wel pieken en dalen met onzekerheid maar dat is vooral de ongeduld denk Ik ook. Wil volgende week ergens een ochtend uittrekken om eens een rondje te gaan maar weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen omdat ik überhaupt nooit normale bh’s heb gekocht. Had 1 bh uit een Spaanse winkel en die kocht ik in alle kleuren ieder jaar opnieuw 😂 en moet ook nodig een nieuwe bikini. Zwem met m’n jongens iedere week en ook voor de wintersport dus nog even langs de h&m gok ik. 

Waar kijken jullie voor nieuwe bh’s ? En wat voor types gewoon alleen padded? 🙃
 

@Femm80oh wat een respect heb ik voor jou! Dat lijkt me heel moeilijk om dat iedere dag te zien. Maar wat je zegt als je weet hebt dat er met zoveel dagen nieuwe weefsel komt is het maar gewoon duimen dat je er dan ook vanaf bent ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden, daar ben ik weer. Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.

 

De operatie ging gisteren wat rommelig. Het werd 13.00 ipv 12.00 uur. Toen ik moest gaan liggen vroeg ik of ik niet eerst afgetekend moest worden. Oeps vergeten.. Daarna werd ik onder narcose gebracht en 1,5 uur later werd ik wakker en sliep ik met tussenpozen en heb ik ergens een broodje gegeten. Terwijl ik lag te slapen werd ik wakker gemaakt dat ik werd opgehaald. De hele terugweg en gisteravond op de bank geslapen. Vannacht ook op de bank geslapen in blokjes van 2-3 uur. Ik voel dat ik vocht vasthoudt bij mijn bosten. Ik voel een soort stuwing. Geen enorme pijn maar gewoon vervelend. Maar ik vraag me nu wel af waar ik in godsnaam aan begonnen ben. Ik heb m’n vest nog aan, niet durven kijken. Net voelde ik er aan en het voelde enorm. Hoe snel wordt het minder? Dit lijkt me echt enorm en ik ben bang dat ik hier niet aan zou kunnen wennen. 
 

ik moet vandaag douchen maar ik krijg al een paniekaanval van de gedachte dat ik ze dan in het echt zal zien 😩

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Fijn dat je je even meldt :)

Om maar met de deur in huis te vallen: die stuwing, het opgeblazen gevoel en het gevoel van 'OMG, wat heb ik mezelf aangedaan?' is wel normaal. Ik snap dat je er even niet vrolijk van wordt, maar er gaat nog zoveel veranderen.... denk dat ze de komende dagen ook nog redelijk vierkant zullen zijn, tenminste, dat was bij mij wel zo.

 

Je gevoel dat het eng is om die BH af te  doen en te zien wat er allemaal is geknutseld, snap ik ook. Echt. Is er iemand bij je om dat samen met jou te doen? En MOET je vandaag douchen? Ik bedoel, lekker fris hoor, maar ik heb zelf de eerste dagen zo onder de pillen gezeten dat ik pas op dag vijf dat benul kreeg.... stond ik in de badkamer me te verbazen over m'n vette kop met haar. 'Jeetje, dat is snel gegaan!' 🤣 Als je het nog niet ziet zitten, laat je dan vooral niets aanleunen. Jouw lijf, jouw gevoel, alles op JOUW tempo. Lekker morgen douchen, als je nog niet zover bent. Er is trouwens als het goed is helemaal niet zoveel spannends te zien, vanaf jouw point of view, zeg maar. Hechtingen zitten uit het zicht en daar hoef je alleen water overheen te laten lopen, hoef je niet aan te raken of naar te kijken. Doucheschuim wordt sowieso afgeraden, dat trekt in de pleister en dat kan gaan irriteren. Voorzichtig droogdeppen is voldoende. 

 

De echte zwelling neemt pas af na een week of acht. Toevallig gisteren even opgezocht, want mijn meisjes hier irriteren me de laatste twee dagen echt mateloos :D Maar ze veranderden in de eerste week al wel van 'vierkant, hier en daar bont en blauw en 'whoahh! wat enorm!' naar 'Oh, dat lijkt al een stuk beter'. Je hebt gepast wat bij je lichaam past, dat zit eronder, de rest is vocht. En dat heeft even tijd nodig om te verdwijnen. Het komt goed. Echt waar 😘 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je toch in de douche bent: maak even een paar foto's ;) Niet zozeer voor ons (hoewel ik in ieder geval wel benieuwd ben waar je mee thuisgekomen bent :), maar voor jezelf, zodat je de verandering goed kunt volgen. Dan zie je hoe snel de eerste zwelling afneemt en dat er echt wel van alles gebeurt en verandert, iedere dag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, borstnieuwsgierig zei:

Hoi Meiden, daar ben ik weer. Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.

 

De operatie ging gisteren wat rommelig. Het werd 13.00 ipv 12.00 uur. Toen ik moest gaan liggen vroeg ik of ik niet eerst afgetekend moest worden. Oeps vergeten.. Daarna werd ik onder narcose gebracht en 1,5 uur later werd ik wakker en sliep ik met tussenpozen en heb ik ergens een broodje gegeten. Terwijl ik lag te slapen werd ik wakker gemaakt dat ik werd opgehaald. De hele terugweg en gisteravond op de bank geslapen. Vannacht ook op de bank geslapen in blokjes van 2-3 uur. Ik voel dat ik vocht vasthoudt bij mijn bosten. Ik voel een soort stuwing. Geen enorme pijn maar gewoon vervelend. Maar ik vraag me nu wel af waar ik in godsnaam aan begonnen ben. Ik heb m’n vest nog aan, niet durven kijken. Net voelde ik er aan en het voelde enorm. Hoe snel wordt het minder? Dit lijkt me echt enorm en ik ben bang dat ik hier niet aan zou kunnen wennen. 
 

ik moet vandaag douchen maar ik krijg al een paniekaanval van de gedachte dat ik ze dan in het echt zal zien 😩

Hey hey! Fijn dat de operatie goed gegaan is! Het vocht blijft nog wel even maar het gevoel dat je het in je borsten voelt wordt al snel minder. Douchen gewoon lekker op je gemakje doen, niet te heet en niet te lang, afdeppen met afdrogen en er kan echt niets gebeuren. Vandaag lekker in bed blijven liggen en als je toch niet durft te douchen doe je dat toch lekker niet?

Succes!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, borstnieuwsgierig zei:

Hoi Meiden, daar ben ik weer. Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.

 

De operatie ging gisteren wat rommelig. Het werd 13.00 ipv 12.00 uur. Toen ik moest gaan liggen vroeg ik of ik niet eerst afgetekend moest worden. Oeps vergeten.. Daarna werd ik onder narcose gebracht en 1,5 uur later werd ik wakker en sliep ik met tussenpozen en heb ik ergens een broodje gegeten. Terwijl ik lag te slapen werd ik wakker gemaakt dat ik werd opgehaald. De hele terugweg en gisteravond op de bank geslapen. Vannacht ook op de bank geslapen in blokjes van 2-3 uur. Ik voel dat ik vocht vasthoudt bij mijn bosten. Ik voel een soort stuwing. Geen enorme pijn maar gewoon vervelend. Maar ik vraag me nu wel af waar ik in godsnaam aan begonnen ben. Ik heb m’n vest nog aan, niet durven kijken. Net voelde ik er aan en het voelde enorm. Hoe snel wordt het minder? Dit lijkt me echt enorm en ik ben bang dat ik hier niet aan zou kunnen wennen. 
 

ik moet vandaag douchen maar ik krijg al een paniekaanval van de gedachte dat ik ze dan in het echt zal zien 😩

Fijn dat de operatie goed gegaan is. 
Heb je thuis iemand die jou kan helpen met douchen? Dit zou ik wel aanraden. En dat je dat spannend vindt snap ik helemaal!! 
gewoon rustig aan stapje voor stapje.

die zwelling dat kan nog wel even duren. Je moet echt niet te snel willen. 
goed je rust pakken!!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, borstnieuwsgierig zei:

Hoi Meiden, daar ben ik weer. Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen.

 

De operatie ging gisteren wat rommelig. Het werd 13.00 ipv 12.00 uur. Toen ik moest gaan liggen vroeg ik of ik niet eerst afgetekend moest worden. Oeps vergeten.. Daarna werd ik onder narcose gebracht en 1,5 uur later werd ik wakker en sliep ik met tussenpozen en heb ik ergens een broodje gegeten. Terwijl ik lag te slapen werd ik wakker gemaakt dat ik werd opgehaald. De hele terugweg en gisteravond op de bank geslapen. Vannacht ook op de bank geslapen in blokjes van 2-3 uur. Ik voel dat ik vocht vasthoudt bij mijn bosten. Ik voel een soort stuwing. Geen enorme pijn maar gewoon vervelend. Maar ik vraag me nu wel af waar ik in godsnaam aan begonnen ben. Ik heb m’n vest nog aan, niet durven kijken. Net voelde ik er aan en het voelde enorm. Hoe snel wordt het minder? Dit lijkt me echt enorm en ik ben bang dat ik hier niet aan zou kunnen wennen. 
 

ik moet vandaag douchen maar ik krijg al een paniekaanval van de gedachte dat ik ze dan in het echt zal zien 😩

Fijn dat alles goed is gegaan. Ik heb nog geen operatie gehad, dus kan er natuurlijk niet goed over meepraten. Maar ik sluit me aan bij de rest, doe waar jij je goed bij voelt en het is ook niet niks en als het op het begin natuurlijk ook al wat rommelig begon is ook niet fijn.

 

Sterkte met het herstel en hopelijk daalt alle paniek en stress wat voor je. Het komt allemaal goed

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Daisydvd zei:

Hey hey! Fijn dat de operatie goed gegaan is! Het vocht blijft nog wel even maar het gevoel dat je het in je borsten voelt wordt al snel minder. Douchen gewoon lekker op je gemakje doen, niet te heet en niet te lang, afdeppen met afdrogen en er kan echt niets gebeuren. Vandaag lekker in bed blijven liggen en als je toch niet durft te douchen doe je dat toch lekker niet?

Succes!

Ik zag net jouw foto’s voorbijkomen (geen idee nog hoe ik dat actief moet zoeken). Ik zag ze van 2 dagen po. Heb je ook nog foto’s hoe ze nu zijn? Ben benieuwd of je al verschil zit in een week tijd. Ik heb nog niet durven kijken. Maar als ik foto’s heb, zal ik ze ook plaatsen. Zo gek, eerst wilde ik zo graag en nu ben ik gewoon bang wat ik aantref. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Femm80 zei:

Fijn dat de operatie goed gegaan is. 
Heb je thuis iemand die jou kan helpen met douchen? Dit zou ik wel aanraden. En dat je dat spannend vindt snap ik helemaal!! 
gewoon rustig aan stapje voor stapje.

die zwelling dat kan nog wel even duren. Je moet echt niet te snel willen. 
goed je rust pakken!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, EL4774 zei:

En als je toch in de douche bent: maak even een paar foto's ;) Niet zozeer voor ons (hoewel ik in ieder geval wel benieuwd ben waar je mee thuisgekomen bent :), maar voor jezelf, zodat je de verandering goed kunt volgen. Dan zie je hoe snel de eerste zwelling afneemt en dat er echt wel van alles gebeurt en verandert, iedere dag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, borstnieuwsgierig zei:
8 uur geleden, EL4774 zei:

En als je toch in de douche bent: maak even een paar foto's ;) Niet zozeer voor ons (hoewel ik in ieder geval wel benieuwd ben waar je mee thuisgekomen bent :), maar voor jezelf, zodat je de verandering goed kunt volgen. Dan zie je hoe snel de eerste zwelling afneemt en dat er echt wel van alles gebeurt en verandert, iedere dag.

 

Expand  

Zodra ik heb durven kijken plaats ik zeker foto’s. Ik heb er echt lang naar uit gekeken maar nu vind ik het doodeng. Het voelt alleen al mega groot. Dus ik durf nog even niet te kijken. Kan ik ergens foto’s van jou vinden? Wanneer ben jij geholpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, borstnieuwsgierig zei:

Ik zag net jouw foto’s voorbijkomen (geen idee nog hoe ik dat actief moet zoeken). Ik zag ze van 2 dagen po. Heb je ook nog foto’s hoe ze nu zijn? Ben benieuwd of je al verschil zit in een week tijd. Ik heb nog niet durven kijken. Maar als ik foto’s heb, zal ik ze ook plaatsen. Zo gek, eerst wilde ik zo graag en nu ben ik gewoon bang wat ik aantref. 

Wat vervelend dat je je zo voelt zeg. Zou je adviseren om nu niet teveel te gaan vergelijken met anderen, ieder lichaam is anders en het zit er nu eenmaal toch in. Ik heb net een nieuwe foto toegevoegd voor je, met 1 week po. Je kan deze gemakkelijk bekijken door op mijn account te klikken (op mijn naam) Heb je inmiddels naar jezelf durven kijken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, borstnieuwsgierig zei:

Zodra ik heb durven kijken plaats ik zeker foto’s. Ik heb er echt lang naar uit gekeken maar nu vind ik het doodeng. Het voelt alleen al mega groot. Dus ik durf nog even niet te kijken. Kan ik ergens foto’s van jou vinden? Wanneer ben jij geholpen?

Ik heb je net even toegevoegd aan mijn album. Maar ik heb wel een andere situatie als jij he? Bij mij zit er 350 cc achter de spier. Wat de mijne voor mijn gevoel groot maakt, is de borstspier die er nog overheen ligt. Ik ben pas 2 weken van tevoren gestopt met trainen en da's rijkelijk laat, zeg maar :D Met anderen vergelijken kan toch nauwelijks. Iedereens is anders. Maar als ik bijvoorbeeld de foto's dan Daisy bekijk, dan zie ik dat ze toch behoorlijk vlug slinken. 

 

Voor mijn operatie heb ik nog volop info gezocht, naar ervaringen. Op YouTube kwam ik deze meid tegen: 

 

 

Ook zoveel vragen, weinig antwoorden, zoveel twijfels, ook over de maat. Ze is heel open en beantwoordde eigenlijk al mijn vragen. Ze praat heel snel, maar is goed te volgen en ook zij vond ze enorm, en dat waren ze in het begin ook, maar als je ze nu ziet..... PRACHTIG! 🤩 Ze heeft geloof ik drie blogs volgepraat over haar nieuwe voorgevel. Heel inspirerend, leuk om te luisteren en vooral geruststellend, vond ik ;)

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend gedoucht en alles eens even rustig bekeken. In mijn hoofd had ik 2 watermeloenen gekregen, in het echt valt het me 100% mee. In het echt vind ik ze groter lijken dan op de foto. De bolling zit ook echt heel hoog, maar ik vind het formaat mooi bij m’n lichaam passen. Ik heb een foto in mn album geplaatst. Ik wilde er meer plaatsen, maar die afbeeldingen waren te groot om te uploaden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, borstnieuwsgierig zei:

Vanochtend gedoucht en alles eens even rustig bekeken. In mijn hoofd had ik 2 watermeloenen gekregen, in het echt valt het me 100% mee. In het echt vind ik ze groter lijken dan op de foto. De bolling zit ook echt heel hoog, maar ik vind het formaat mooi bij m’n lichaam passen. Ik heb een foto in mn album geplaatst. Ik wilde er meer plaatsen, maar die afbeeldingen waren te groot om te uploaden.

Heel mooi al! Vind het niet te groot hoor 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.