Ga naar inhoud

Twijfels over borstvergroting


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik heb aanstaande maandag een consult bij kliniek heyendeal dr frans straten.

Ik heb een goed gevoel bij de kliniek en had eigenlijk alles rondom de operatie al geregeld. Ik keek er tot kort geleden heel erg naar uit!

 

Nou werd ik de afgelopen week een paar keer getagd in artikels en advertenties waarin het gaat over de complicaties na een borstvergroting.

Zo schijnen er ontzettend veel vrouwen te zijn die door het 'zweten' van de silliconen allemaal nare lichamelijke klachten krijgen waar zij soms nooit meer volledig van herstellen.

Ze noemen het ook wel het asia syndroom.

Nou heb ik er dus veel over gelezen en naar gegoogled en nu durf ik het risico ineens niet meer te nemen.. maar ik wil het zo graag!

 

Zijn er hier meiden die ook symptomen/klachten ervaren sinds hun borstvergroting? Of meiden die dat juist helemaal niet hebben? Hoe meer ik google hoe meer ik negatieve verhalen tegenkom en daardoor lijkt het bijna alsof iedereen last krijgt van die vage klachten.. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in precies hetzelfde schuitje! 
Daarom zou nu mijn voorkeur naar lipofilling uitgaan maar daar heb ik denk ik te weinig vet voor, maar dat weet ik over 3 weken. Dan heb ik een afspraak bij dr bruekers in het diak. Misschien ook een optie voor jou? 
En wellicht zijn de monobloc hydrogel een beter alternatief voor siliconen? Voor zover ik kan lezen lijken die minder vaak klachten te geven omdat alleen de buitenkant van siliconen is. 
 

Ik ben benieuwd naar je besluit! En idd naar lange termijn ervaringen van anderen hier 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders waren ook geen voorstander van siliconen in mijn lijf en ik wilde zelf ook voor lipofilling gaan. Ik heb me er een beetje verder in verdiept en op dit forum staan ook aardig wat topics. Het merendeel van de dames heeft nergens last van. De technieken en de implantaten zijn zoveel beter geworden de afgelopen 10 jaar..

Zelf heb ik gezegd ik geniet van mijn mooie borsten, maar mocht ik echt klachten krijgen dan gaan ze er wel uit. Gezondheid boven alles, maar ik laat me op voorhand niet bang maken door iets wat een hele kleine kans heeft dat het gebeurt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit al een tijdje op het forum, en sindsdien heb ik maar 2 verhalen gelezen van 2 dames die  last kregen van rare, vage klachten, hoogstwaarschijnlijk als gevolg van hun borstvergroting... Zij hebben hun implantaten laten verwijderen en sindsdien zijn hun gezondheidsklachten ook verdwenen. Het gaat om @Rosanna123 en nog een dame, maar weet haar naam niet meer..

Alle overige dames die hier hebben gepost kregen geen gezondheidsklachten na hun bv.

Maar als ik nu iets zeg wat niet klopt, dan hoor ik het graag van andere forumleden!!

 

Het valt mij wel op, dat het risico op complicaties vlak na, of enkele weken na een bv, wel aanwezig is; en dat er relatief best wel wat dames zijn hier op het forum die hier mee te maken hebben gehad.

In bijna alle gevallen komt het echter gelukkig wel weer goed, bv. door een hersteloperatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad klachten gekregen van mijn implantaten (overigens pas vele jaren later). Altijd was ik wel moe en mijn huid werd na mijn BV ineens onrustig, maar nooit extreme dingen. Tot ik vele jaren later ineens een aanvalsgewijze reuma begon te ontwikkelen. Dit komt niet voor in mijn familie en bovendien was ik begin 30. Daarbij kreeg ik de gekste ontstekingsreacties. Na een tijdje legde ik de link met de implantaten en toen ik hierop ging zoeken op internet, ging er een wereld open. Aangezien ik toch niet blij was met mijn vergrote borsten, heb ik besloten ze te verwijderen.

 

Er is denk ik nog te weinig bekend om te weten of het voor iedereen schadelijk is of niet. De meeste vrouwen hier zijn vrij kort PO. Misschien dat de meeste klachten pas later ontstaan, na een jaar had ik ook geantwoord dat ik geen klachten had. En de groep vrouwen met klachten meldt zich denk ik eerder bij het SVS-forum aan dan hier. Of misschien is het inderdaad een kleinere groep die op implantaten reageert, doet het bij de een wel wat en bij de ander niet. Wie zal het zeggen? 

 

Door mijn eigen ervaring met de klachten, maar ook met de BV zelf (de littekens, het toch vrij onnatuurlijke gevoel en vorm etc.) vind ik het soms jammer dat vrouwen zo snel een borstvergroting overwegen. Zeker als je van jezelf een redelijke maat hebt, zoals een B-cup. Niets benadert het gevoel van een echte borst, geen enkele prothese kan zonder littekens worden ingebracht en van geen enkele prothese weten we 100% zeker dat hij onschadelijk is. Waarom dan het risico nemen? Je kan ook mooi en sexy zijn met kleine borsten. 

 

Aan de andere kant, veel vrouwen zijn er gelukkig mee, dus mijn ervaring is er ook maar een...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, Jescar,

 

Ik snap precies wat je bedoelt. Heb het zelfde probleem. Operatie datum al bekend, maar ben heel erg bang voor complicaties. Zo erg dat ik ook ga twijfelen of ik het nog wel wil.. 

 

Ik wil natuurlijk heel graag mooie borsten, maar de angst voor risico's die er bij komen kijken begint de overhand te krijgen. Wat misschien wel zonde is omdat de kans daarop maar klein is...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag consult gesprek gehad en daarna voelde het wel heel goed om het te gaan doen!

Vanavond toch weer begonnen met twijfelen , de uitzending van radar ook gezien al vertelde zij me niks nieuws.

 

Wat ik gewoon heel lastig vind is dat het niet medisch bewezen is dat het helemaal veilig is, maar dat er ook nooit wetenschappelijk is bewezen dat vrouwen die vage klachten etc krijgen, dat dat door de silliconen komt.

 

In de uitzending van radar hadden ze 1400 vrouwen getest waarvan 25% klachten had en waarbij er silliconen deeltjes in het lichaam waren gevonden.

Dat vind ik dan toch weer best eem hoog percentage.

 

Van de andere kant wil ik dit echt heel graag, en wil ik niet leven met een angst voor iets wat mogelijk helemaal niet gebeurt.. het gaat nog steeds vaker goed dan fout.

Maar ja wat is nou de beste keus, ik vind het echt lastig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Jescar

 

Ik heb mijn prothesen nu 9 jaar. Ben al die tijd ook actief geweest op het forum hier en na een tijdje gevraagd om moderator te worden. Dit even om aan te geven dat dit forum niet van mij is en ik ook ‘just a girl’ ben die destijds erg nagedacht heeft over de voor- en nadelen van een borstvergroting. 
 

9 jaar verder kan ik zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben en geen klachten ervaar. Ik weet dat er vrouwen zijn die wel klachten hebben, en ben er zelf uiteraard ook alert op. In de afgelopen 9 jaar heb ik weinig vrouwen gezien met serieuze klachten tgv de prothesen. 
Ik heb voor mezelf altijd geld opzij gezet voor het geval ik een wissel wil/moet, maar ook voor het geval ik een explantatie overweeg vanwege klachten. Stel dat ik klachten krijg, dan ga ik niet afwachten tot het erger wordt. Ik heb veel gelezen over asia, en als ik die klachten zelf ervaar, ga ik niet blijven rondlopen en afwachten. Dan maak ik een afspraak met een goede pc en laat ze eruit halen. 
 

Het zou super zijn als er een methode is waarmee snel gekeken kan worden of je overgevoelig bent voor de siliconen in je lijf. Maar je lichaam vertelt je zelf ook een hoop natuurlijk. 
 

De verhalen die vaak de ronde doen, zijn erg uitvergroot, maar is dat niet met alles zo waarvan tegenstanders zeggen dat het slecht is? Rokers die niet meer roken en opeens fel anti zijn, al hebben ze jaren te lang doorgerookt omdat het zo lekker was..... Om maar een voorbeeld te noemen. Leg het onder een vergrootglas et voíla. 
 

Iedereen moet echter op basis van alle informatie die er is, zelf een besluit nemen over wat hij/zij doet. Het enige dat je kunt doen is je dus goed inlezen. 
Dit is een link naar informatie die hier op het forum regelmatig ge-update is: 

https://www.borstenforum.com/forum/11-algemene-informatie-over-borstvergroting/

 

Lees je goed in, en maak op basis daarvan een beslissing die voor jou goed voelt. Lees niet alleen de negatieve informatie en verhalen. Daar is nog nooit iemand gelukkig van geworden. Maar ga ze ook niet uit de weg en mocht je voor siliconen kiezen, let dan gewoon op als je je anders gaat voelen. Dat doe ik ook :)

 

Xx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Jescar zei:

Vandaag consult gesprek gehad en daarna voelde het wel heel goed om het te gaan doen!

Vanavond toch weer begonnen met twijfelen , de uitzending van radar ook gezien al vertelde zij me niks nieuws.

 

Wat ik gewoon heel lastig vind is dat het niet medisch bewezen is dat het helemaal veilig is, maar dat er ook nooit wetenschappelijk is bewezen dat vrouwen die vage klachten etc krijgen, dat dat door de silliconen komt.

 

In de uitzending van radar hadden ze 1400 vrouwen getest waarvan 25% klachten had en waarbij er silliconen deeltjes in het lichaam waren gevonden.

Dat vind ik dan toch weer best eem hoog percentage.

 

Van de andere kant wil ik dit echt heel graag, en wil ik niet leven met een angst voor iets wat mogelijk helemaal niet gebeurt.. het gaat nog steeds vaker goed dan fout.

Maar ja wat is nou de beste keus, ik vind het echt lastig!

Ik herken het wat je zegt. Ik wordt over 3 weken geopereerd en begin na die uitzending ook ineens weer te twijfelen. Ik baal er ook van, want ik hoor natuurlijk liever een positief bericht, juist omdat ik het al zo lang zo graag wil. Wat een dilemma he. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, best_boobie zei:

Hoi @Jescar

 

Ik heb mijn prothesen nu 9 jaar. Ben al die tijd ook actief geweest op het forum hier en na een tijdje gevraagd om moderator te worden. Dit even om aan te geven dat dit forum niet van mij is en ik ook ‘just a giro’ ben die destijds erg nagedacht heeft over de voor- en nadelen van een borstvergroting. 
 

9 jaar verder kan ik zeggen dat ik nog steeds erg tevreden ben en geen klachten ervaar. Ik weet dat er vrouwen zijn die wel klachten hebben, en ben er zelf uiteraard ook alert op. In de afgelopen 9 jaar heb ik weinig vrouwen gezien met serieuze klachten tgv de prothesen. 
Ik heb voor mezelf altijd geld opzij gezet voor het geval ik een wissel wil/moet, maar ook voor het geval ik een explantatie overweeg vanwege klachten. Stel dat ik klachten krijg, dan ga ik niet afwachten tot het erger wordt. Ik heb veel gelezen over asia, en als ik die klachten zelf ervaar, ga ik niet blijven rondlopen en afwachten. Dan maak ik een afspraak met een goede pc en laat ze eruit halen. 
 

Het zou super zijn als er een methode is waarmee snel gekeken kan worden of je overgevoelig bent voor de siliconen in je lijf. Maar je lichaam vertelt je zelf ook een hoop natuurlijk. 
 

De verhalen die vaak de ronde doen, zijn erg uitvergroot, maar is dat niet met alles zo waarvan tegenstanders zeggen dat het slecht is? Rokers die niet meer roken en opeens fel anti zijn, al hebben ze jaren te lang doorgerookt omdat het zo lekker was..... Om maar een voorbeeld te noemen. Leg het onder een vergrootglas et voíla. 
 

Iedereen moet echter op basis van alle informatie die er is, zelf een besluit nemen over wat hij/zij doet. Het enige dat je kunt doen is je dus goed inlezen. 
Dit is een link naar informatie die hier op het forum regelmatig ge-update is: 

https://www.borstenforum.com/forum/11-algemene-informatie-over-borstvergroting/

 

Lees je goed in, en maak op basis daarvan een beslissing die voor jou goed voelt. Lees niet alleen de negatieve informatie en verhalen. Daar is nog nooit iemand gelukkig van geworden. Maar ga ze ook niet uit de weg en mocht je voor siliconen kiezen, let dan gewoon op als je je anders gaat voelen. Dat doe ik ook :)

 

Xx BB

 

Bedankt voor je bericht! Fijn om ook een positief bericht te lezen na al een paar dagen lang alleen maar doem scenarios te hebben gelezen.

 

Ik denk inderdaad ook wel dat veel negatieve verhalen echt uitvergroot worden en dan net name de kleine groep vrouwen die echt ernstige gezondheidsklachten ervaren.

Positieve verhalen hoor en zie je minder voorbij komen terwijl die er natuurlijk veel meer zijn, fijn om daarom hier ook positieve dingen te lezen!

 

Ik heb nog even een paar dagen om te beslissen.. ik hoop dan uiteindelijk mijn keus te kunnen maken en de twijfels dan los te kunnen laten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jescar zei:

 

Bedankt voor je bericht! Fijn om ook een positief bericht te lezen na al een paar dagen lang alleen maar doem scenarios te hebben gelezen.

 

Dan heb je echt op de verkeerde fora zitten lezen en niet hier haha ;)

 

3 minuten geleden, Jescar zei:

 

Ik denk inderdaad ook wel dat veel negatieve verhalen echt uitvergroot worden en dan net name de kleine groep vrouwen die echt ernstige gezondheidsklachten ervaren.

 

precies. Zo zit het met alle dingen in het leven. Ik badineer het niet, maar laten we wel redelijk blijven. 
 

3 minuten geleden, Jescar zei:

Positieve verhalen hoor en zie je minder voorbij komen terwijl die er natuurlijk veel meer zijn, fijn om daarom hier ook positieve dingen te lezen!

 

 

3 minuten geleden, Jescar zei:

 

Ik heb nog even een paar dagen om te beslissen.. ik hoop dan uiteindelijk mijn keus te kunnen maken en de twijfels dan los te kunnen laten!


Informeer je breed, dat is het enige dat ik je mee kan geven. En heel veel succes met je keuze meid. 
 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er voor mezelf denk ik wel uit dat ik het toch ga doen! Anders blijf ik altijd in de spiegel kijken en denken had ik maar.. ik blijf alert op evt gezondheidsklachten.

 

Zijn er hier ervaringen van vrouwen met jonge kinderen op het forum? Ik ben erg benieuwd. Mijn jongste is 1,5 en best wel aanhankelijk naar mij, het lijkt me nog best pittig voor mij maar ook voor hem als ik hem 6 weken niet mag tillen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jescar zei:

Ik ben er voor mezelf denk ik wel uit dat ik het toch ga doen! Anders blijf ik altijd in de spiegel kijken en denken had ik maar.. ik blijf alert op evt gezondheidsklachten.

 

Zijn er hier ervaringen van vrouwen met jonge kinderen op het forum? Ik ben erg benieuwd. Mijn jongste is 1,5 en best wel aanhankelijk naar mij, het lijkt me nog best pittig voor mij maar ook voor hem als ik hem 6 weken niet mag tillen!

ik kan geen ervaring met je delen, ik zit met een vergelijkbare situatie. Ik wordt 14 okt geopereerd en heb twee kinderen ( 3 en 8 jaar). Ben ook heel benieuwd hoe dat gaat zijn. De zorg voor de kinderen is nu 90% mijn taak dus zal even wennen zijn als papa straks alles gaat doen. Hier is het ook vooral de jongste die erg aanhankelijk is en het liefste met alles geholpen wil worden. Zal een hele uitdaging zijn. De eerste 2 weken is mijn man thuis om te helpen, daarna moet ik het weer alleen doen, huishoudelijke taken zal hij nog doen, maar ik moet wel de kinderen aankleden en naar school brengen etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tas zei:

Hoi @Jescar, nog 4 weken wachten en dan krijg ik mijn eerste prothesewissel. Ik heb ze nu 30 jaar en heb nergens last van gehad. Ik hoop dat ik weer 30 jaar tegenaan kan 😁

 

Wow wat lang 30 jaar!! Fijn dat je het al die tijd al goed is bevallen. Ben wel benieuwd hoe je prothese eruit zien na al die jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook😂, ik heb al wel een echo gehad en daar zag het er allemaal goed uit. Uiteraard moet je op je eigen gevoel afgaan. Er zijn inderdaad genoeg gevallen waarbij het niet goed gaat, ik wilde alleen maar aangeven dat het dus ook wel heel goed kan gaan. Ik weet ook niet of ik het had gedaan als ik een “normale” cup had gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, Tas zei:

Ik ook😂, ik heb al wel een echo gehad en daar zag het er allemaal goed uit. Uiteraard moet je op je eigen gevoel afgaan. Er zijn inderdaad genoeg gevallen waarbij het niet goed gaat, ik wilde alleen maar aangeven dat het dus ook wel heel goed kan gaan. Ik weet ook niet of ik het had gedaan als ik een “normale” cup had gehad. 

Heb jij ze ook al 30 jaar? Wat lang ik dacht dat 15 a 20 jaar wel de max was wanneer je ze moest laten vervangen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze al 30 jaar, nooit ergens last van gehad. Er is mij ook nooit gezegd dat ze na 15 jaar vervangen zouden moeten worden. Alleen hoor je er nu steeds meer over en heb ik ze laten nakijken. Gelukkig nog steeds geen lekkage, maar het is geen overbodige luxe om ze te vervangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tas wow voor het eerst dat ik dit lees. 
Dus je hebt 30 jaar dezelfde prothese ? 1 van de eerste prothese merken dan?
Ik heb wel eens 20 jaar voorbij zien komen maar wel  
met al wat kapsel vorming . Ik dacht werkelijk dat 30 jaar niet mogelijk was . Dat je hoe dan ook last van krijgt. Ga je ze ooit verwisselen of afwachten dat je last krijgt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om ook de positieve verhalen te horen inderdaad!
@Jescar, ben je er al helemaal over uit? Ga je bij Heyendaal? 

Ik heb inmiddels 3 consulten gepland omdat ik het ook toch heel graag wil; bij dr Bruekers in het Diak, Dr Niessen bij Mittsu en v.d. Pot bij Bloomingpc. Helaas wel lange wachttijden voor de consulten, we zijn niet de enige blijkbaar 😆 Halverwege november mijn laatste afspraak staan, daarna een besluit nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-10-2020 om 14:00, Goow zei:

Goed om ook de positieve verhalen te horen inderdaad!
@Jescar, ben je er al helemaal over uit? Ga je bij Heyendaal? 

Ik heb inmiddels 3 consulten gepland omdat ik het ook toch heel graag wil; bij dr Bruekers in het Diak, Dr Niessen bij Mittsu en v.d. Pot bij Bloomingpc. Helaas wel lange wachttijden voor de consulten, we zijn niet de enige blijkbaar 😆 Halverwege november mijn laatste afspraak staan, daarna een besluit nemen!

 

Jaa ik heb een operatie gepland staan 14 oktober bij kliniek Heyendael! Het word nu ineens heel echt allemaal en heel spannend!

Fijn om alle positieve ervaringen te lezen dat stelt me wel gerust, het kan ook gewoon goed gaan.

 

Bij kliniek Heyendael zijn er geen lange wachttijden zover ik weet @Goow

Mocht je sneller ergens op gesprek willen zou je dat eens kunnen overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.