Ga naar inhoud

Fje1981 : 29 mei 2020 : Dr. Hajder : Jan van Goyen


Aanbevolen berichten

1 uur terug, Special-Me zei:

. Iemand bekend met dit fenomeen en hoelang duurde dat?

Zolang als het helen moet, hè... 

Maar het is inderdaad in de regel een goed teken. 

Desalniettemin strontvervelend. 

*Hier in het zuiden zeggen we dan ook; 'jeuk is erger wie pieng'! 

 

Ik kan me van mijn eerste BV wel herinneren dat dat echt lang heeft geduurd. Ook jeuk van binnen en jeuk omdat alles zo gespannen was.. 

En jeuk op andere plekken omdat AB dat ook nog wel eens wil veroorzaken.. 

 

En flappen...? 😂😂Daar doe je je prachtige titties echt te kort mee. 

 

*...... Als pijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yo! 

Even off-topic op jou topic.. 

Ik las ergens dat je ook gestopt was met roken? 

Ik heb zelf vanaf de ingreep niet meer gerookt en dat ging tot nu toe redelijk goed. Merk de laatste 2 dagen wel weer dat ik toch wel graag een peukje zou willen doen. Verveel me best vaak eigenlijk nu.. 

Hoe gaat dat bij jou? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Janou zei:

Yo! 

Even off-topic op jou topic.. 

Ik las ergens dat je ook gestopt was met roken? 

Ik heb zelf vanaf de ingreep niet meer gerookt en dat ging tot nu toe redelijk goed. Merk de laatste 2 dagen wel weer dat ik toch wel graag een peukje zou willen doen. Verveel me best vaak eigenlijk nu.. 

Hoe gaat dat bij jou? 

DRAMA😩Ik blijf trek houden helaas. Het helpt dat mijn stiefbroer die straffe roker was heeft gehoord dat hij longkanker heeft . VRESELIJK nieuws maar het sterkt mij wel om er nu toch echt vanaf te blijven. Ik merk ook dat het stoppen mij steeds lastiger afgaat ben echt megachaggie/opvliegend en voel mij soms zelfs deprie😩 Rot stokjes was ik er maar nooit aan begonnen!

 

Je moet niet gaan roken hoor, stel je voor dat het je herstel in de weg staat😭

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Bridt zei:

Bij mij was dat tussen de tweede en derde week het ergste met jeuk. Nu heb ik er eigenlijk geen last van (ben nu op 3.5 week po).

Tis opzich wel te doen hoor maar het is vreemd. Als ik het aan de bovenkant heb dan wrijf ik zacht maar dat is natuurlijk geen optie bij littekens 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Janou weet je dat toen ik wegging en ik aan verpleegster vroeg of ik nu dus rechtop en op rug moest slapen ze zei dat dat niet hoeft? Daarom draai ik soms een soort van op mijn zij want ik heb die instructies helemaal niet gehad. Tis dat ik het hier lees??

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Fje1981 zei:

DRAMA😩Ik blijf trek houden helaas. Het helpt dat mijn stiefbroer die straffe roker was heeft gehoord dat hij longkanker heeft . VRESELIJK nieuws maar het sterkt mij wel om er nu toch echt vanaf te blijven. Ik merk ook dat het stoppen mij steeds lastiger afgaat ben echt megachaggie/opvliegend en voel mij soms zelfs deprie😩 Rot stokjes was ik er maar nooit aan begonnen!

 

Je moet niet gaan roken hoor, stel je voor dat het je herstel in de weg staat😭

OH heftig zeg dat is zeker dramatisch! 

Dan krijg je inderdaad een reality check!  Gebruik deze dan inderdaad maar als stok achter de deur! 

Mag ik vragen hoe de prognoses zijn? 

Het is ook zo'n K*T ziekte die zo verwoestend is.. Niet alleen voor de zieke maar iedereen er om heen. 

Wij hebben in 2014 afscheid moeten nemen van mijn man's vader. Hij had maagkanker en tussen de diagnose en zijn overlijden zat 20 weken. Wat een achtbaan was dat! 

 

Stoppen met roken is KAK!! !! . Is nu de derde keer dat ik stop de afgelopen 10 jaar en dit keer gaat het zelfs 'makkelijker' maar desalniettemin blijft het 😵🤬😤😱😖🥺

Nu blijf ik er vanaf omdat ik bang ben dat m'n tepels er anders af vallen. 

Ik had wat donkere plekjes na de OP waar de doorbloeding minder was (gelukkig zijn ze echt aan het verbeteren) 

Maar mijn 'inner junkie' is heel geniepig het is gewoon echt een gore verslaving! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Fje1981 zei:

@Janou weet je dat toen ik wegging en ik aan verpleegster vroeg of ik nu dus rechtop en op rug moest slapen ze zei dat dat niet hoeft? Daarom draai ik soms een soort van op mijn zij want ik heb die instructies helemaal niet gehad. Tis dat ik het hier lees??

Ja die adviezen kunne zo uit een lopen. Om gek van te worden. Ik zal zo eens mijn infobladen erbij halen. Daar staat zelfs in in welke hoek (hoeveel graden) je het best kan liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 4 weken pas weer op de zij of buik slapen.... 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Fje1981 zei:

@Janou we weten het nu 2 weken en behandeling is inmiddels begonnen met het doel om te opereren. Dat ze dat willen is positief en daar houden we ons aan vast🙏🏽

Ja zeker ook doen. Als het doel een operatie is dan is er nog ontzettend veel mogelijk. En dat is inderdaad heel positief! 

Artsen zijn zo kundig en de medische wetenschap kan al zo bijzonder veel. 

🙏🍀

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, Fje1981 zei:

@Janou we weten het nu 2 weken en behandeling is inmiddels begonnen met het doel om te opereren. Dat ze dat willen is positief en daar houden we ons aan vast🙏🏽


@Fje1981 positief blijven, heel goed. Rotziekte toch!!!! 😔 
heel veel sterkte met je stiefbroer! Het klinkt veelbelovend, gezien ze willen/kunnen opereren 🙏🏼

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fje1981 wat naar te horen van je stiefbroer! Hopelijk heeft de gekozen behandeling zijn uitwerking. Maar lijkt me dan nu wel extra motivatie om te gaan stoppen. 

Mijn partner rookt ook en toen zijn moeder kanker kreeg terwijl die altijd gezond heeft geleefd gaf hem dat juist omgekeerde motivatie (helaas). 

Hoe gaat het verder met je herstel? Ik bekeek mijn littekens op het laatst iedere dag met een spiegeltje (ja niet goed weet ik, maar ik moest het natuurlijk ook wel een beetje in de gaten houden). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Nog even wachten zei:Ik bekeek mijn littekens op het laatst iedere dag met een spiegeltje (ja niet goed weet ik, maar ik moest het natuurlijk ook wel een beetje in de gaten houden). 


Ik bekijk ze ook meermaals per dag met een spiegeltje. Zeker kijken of de pleisters niet nat zijn of zo. 
 

Maar het is gelukkig nog geen obsessie. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Special-Me zei:


Ik bekijk ze ook meermaals per dag met een spiegeltje. Zeker kijken of de pleisters niet nat zijn of zo. 
 

Maar het is gelukkig nog geen obsessie. 😉

Ik mag van mezelf 2 keer per dag kijken. s'morgens gaasje verschonen en s'avonds douchen, anders word het idd snel een obsessie en je kunt het niet 'genezen' kijken he😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Nog even wachten zei:

Mijn partner rookt ook en toen zijn moeder kanker kreeg terwijl die altijd gezond heeft geleefd gaf hem dat juist omgekeerde motivatie (helaas). 

Onder het mom van.....   'zie je nou wel, het maakt niet uit of je gezond leeft?' zucht.....

Maar dat is de echt de 'inner- junkie' die dat bij je influistert.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Janou zei:

Ik mag van mezelf 2 keer per dag kijken. s'morgens gaasje verschonen en s'avonds douchen, anders word het idd snel een obsessie en je kunt het niet 'genezen' kijken he😅

Ik had nog even hoop, maar helaas 😉

 

30 minuten geleden, Janou zei:

Onder het mom van.....   'zie je nou wel, het maakt niet uit of je gezond leeft?' zucht.....

Maar dat is de echt de 'inner- junkie' die dat bij je influistert.. 

ja zoiets. ja hij is echt heel erg verslaafd (helaas)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Janou zei:

Onder het mom van.....   'zie je nou wel, het maakt niet uit of je gezond leeft?' zucht.....

Maar dat is de echt de 'inner- junkie' die dat bij je influistert.. 

Roken komt van de duivel! Weet nog dat ik net was gestopt heb mij suf gezocht naar succes verhalen van mensen die door zijn blijven roken en daar geen hinder van herstel operatie hebben ondervonden  🙈 zo gaat het eigenlijk altijd ik stop ‘gaat mij steeds moeilijker af’ en dan op zwak moment denk ik ‘ach het kan wel weer’ NIET DUS ik kan nooit meer roken want het duiveltje wordt meteen aangewakkerd.

 

Wat vinden je dochters van je roken @Janou die van mij vond het echt vies 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nog even wachten @Janou mijn ballen hangen echt over het litteken. Dus moet mijn bovenlijf uitstrekken om ze te kunnen zien. Meestal kom ik daar op als ik op werk ben en op ruime invalide toilet zit😂 so far so good je kan het hechtdraad nog wel echt zien zitten.

 

Vandaag voor het eerst gereden ging prima hoefde nieteens echt mijn stoel aan te passen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Fje1981 zei:

Wat vinden je dochters van je roken @Janou die van mij vond het echt vies 🤪

@Fje1981We roken alleen buiten dus vaak zien ze het niet. Behalve nu in de zomer natuurlijk als ze ook buiten zijn. De oudste heeft wel al vaak geroepen.. 'mamma, je zou toch stoppen..' (wat ik ook wel vaak gezegd heb😅) Maar nu ik al 10 dagen niet gerookt heb valt het haar ook niet op🤣.

Manlief is ook mee gestopt (en ik kan hier natuurlijk wel gewoon eerlijk zeggen dat hij zich gedraagt als een grotere draak dan mij op dit moment😝... Nu moet die 'arme' vent ook wel 'alles' doen op het moment dus ik ga er niet te veel tegenin😈)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.