vithoufiore

Vithoufiore : 20 september 2019 : Dr. Zaal : Velthuiskliniek Amsterdam

Recommended Posts

Het verschil is nu in BH nauwelijks zichtbaar, links is nog iets “breder”. Maar gaat de goede kant op! Ook het blauwe wordt inderdaad minder :) 

Gister gaan werken, ging prima en deed me onwijs goed om weer even iets te doen te hebben. Werd mentaal echt niet beter van nog langer thuis zitten. Expres uit de studentenspits gebleven aangezien het ziekenhuis waar ik zit, vlak na een HBO school zit, dus alle HBO’ers moeten in dezelfde bus als ik, met als gevolg dat je hutjemutje staand in die bus zit. Geen goed idee voor mij dus, dus ik begin later en ga eerder of juist veel later weg. Gister alle bussen en treinen kunnen zitten, op de laatste bus na die net voor mijn halte ook nog eens vol in de remmen moest. Ik vloog naar voren en dreigde te gaan vallen, dus moest mezelf halverwege de val opvangen. Erg geschrokken want was natuurlijk veel te zwaar ivm wat ik mag “tillen”. Maarja, maar even afwachten, tot nu toe op gister iet wat pijn na, geen gekke dingen bemerkt. Nu weer in de trein naar werk, kijken hoe lang ik het vandaag volhoud! Gelukkig heb ik lieve collega’s die gewoon de stekker uit m’n PC trekken als ze vinden dat het tijd voor mij is om te gaan haha 😂. Zal over een paar dagen weer een foto maken en uploaden in het album. 

Ik ben zelf afgelopen vrijdag geopereerd maar doet me toch wel goed om te lezen dat jullie er ook niet naar durven te kijken in het begin.. pfoe ze zijn zo stijf, hard en bol aan de bovenkant.. Maar van mezelf pas zeggen wat ik er van vind na een paar weekjes en hopelijk zijn ze dan stukjes zachter en minder bol aan de bovenkant.

Er is 500 cc dual plane geplaatst bij mij. 

Herken me helemaal in wat je zegt, dus geen zorgen! Ik mag er van mezelf nu ook nog steeds niks van vinden (ze voelen nog steeds vreemd omdat het niet meebeweegt enzo). En dat harde en bolle herken ik ook helemaal, komt goed! Heb je veel pijn? Ik zag je berichtje, zal je toevoegen aan mn album!

Hoi Vithoufiore,

Ik heb volgende week ook een intake afspraak staan bij dokter Zaal. Drie keer geprobeerd zonder succes, vandaag gewoon weer gebeld voor een intake, en nu kon het opeens wel. Door afzegging, denk ik dan. Daarna meteen door naar Bergman. Benieuwd wat ze allebei gaan zeggen. 

Ik zal eerlijk tegen je zijn. Het verhaal met de sterke borstspieren, lastigere operatie met de daaropvolgende blauwe plekken en pijn die jij ervoer maakt wel dat ik dokter Zaal wel wat spannend vind dus ik ga daar toch wat bevooroordeelder in dan de arts van Bergman. 

We shall see!

Hi, wat leuk dat je ook naar dokter Zaal gaat! Waarom vind je het spannend? Ik vind het juíst heel fijn dat ze dat gewoon eerlijk kwam vertellen. Er is niks mis gegaan ofzo he? :) Ze was denk ik net zo verbaasd als ik omdat ik natuurlijk niks had gezegd over veel sporten of extreme sporten ofzo, dus ze had denk ik gewoon niet verwacht dat het wat lastig ging worden. 
Ik ben blij dat ik op haar oordeel vertrouwd heb, ze had me 350cc afgeraden (ik had nog na m’n consult gemaild of dat überhaupt nog een optie zou zijn) en achteraf dus terecht. Ik denk dat ik bij andere PC’s wel die 350cc had gekregen (als ik die echt had gewild) maar ik vertrouwde juist op haar omdat ze echt (mijn inziens) van het natuurlijke is en eerder kleiner plaatst dan groter om het heel zwart wit en kort door de bocht te zeggen.
Pijn heb ik juist nauwelijks gehad, alleen de eerste 1,5 dag met mijn linker arm op tillen, dat was even heel naar. Maar altijd heerlijk kunnen slapen zonder pijn bijv. Het enige wat ik heel erg had was benauwdheid, door de zwelling. Maar dat was vermoedelijk niet anders geweest bij een andere PC, de ingreep blijft immers hetzelfde en dit was gewoon mijn lichaamsreactie op die ingreep. Het blauwe ziet er wellicht heftig uit maar pijn daaraan had ik niet. Alleen dus die kortademigheid icm behoorlijke zwelling en erge vermoeidheid, waarschijnlijk ook weer gewoon mijn lichaamsreactie op narcose en dergelijke. 

Terugkijkend had ik absoluut geen andere arts gewild. Het was Straten of Zaal voor mij en was met beide prima geweest denk ik, ben bij Straten niet meer geweest, maar heb absoluut geen spijt van Zaal! Ook de nazorg bij Velthuis vond ik super.

Kortom: ik hoop niet dat mijn verhaal ervoor heeft gezorgd dat dr Zaal 1-0 achterstaan, wat mij betreft mag ze 1-0 voor staan! :) 

Ik ben benieuwd hoe je het bij Zaal en Bergmans ga vinden, doe wat goed voelt voor jezelf!

De pijn is sinds dag 4 prima te doen en neem alleen in de nacht nog paracetamol. Is het bij jou al minder bol en hard?

Zeker! Na ergens rond dag 12-14 PO kon ik merken dat ze al iets zachter werden. Ze bewegen nog totaal niet mee en zijn nog steeds hard hoor, maar ik merk al wel verschil! Maar de eerste 10 dagen ofzo kon ik nog geen verschil bemerken en waren ze even bol en hard als net na de operatie. Dus duurt eventjes voor je verschil merkt denk ik :) 

Het voelt nu alsof ik in een te zacht opgepompte voetbal knijp, ipv in een heel hard opgeblazen voetbal 😂

Hee @vithoufiore ,

Heb even stukken uit je topic gelezen aangezien hier altijd zoveel gebeurt haha!

Ik zit nu zelf ook op dag 10 po en er lijkt nog niet heel veel verandering te komen

in het harde, bolle. Behalve rechts lijkt een beeeeetje te gaan zakken, of iig zwelling af te nemen.

Ben nu wel benieuwd naar je foto's. Mag ik meekijken in je album? 

Hi,

Fijn om te lezen! Stelt me wat gerust. Ze staat nu weer op 0-0 😉.

Wat betreft een update over mijn intakes, heb ik geen idee waar ik dat topic moet plaatsen, dus doe wel verslag in mijn voorsteltopic (‘Aangenaam!’).

Vandaag mijn semi-huidkleurige hemdje gekocht voor het passen. Ik heb er echt superveel zin in!

Ooh ik kan niet wachten tot het als een zachte voetbal voelt haha. 

Had ik ook hoor! Echt pas vanaf dag 12/13 ofzo begon in een klein beetje verschil te merken, maar ze zijn bij mij ook nog hard en bol. Dat duurt echt wel even :( Ik heb je toegevoegd aan m’n album!

Gelukkig, die 0-0 verdient ze! Veel plezier bij je consulten! 

• Like 1

Ja, we wachten gewoon geduldig af he! 

Heb even in je album gekeken. Ik vind ze super mooi!! Ook echt een mooie 'reis' gemaakt. Die zwelling was wel heftig ja! Is die nu helemaal weg? 

Thanks, wat lief! Ik vind het lastig om te zeggen of het weg is, er zal vast nog een deel zwelling zitten want dat duurt maanden. Maar het is niet meer zo erg op het zicht te zien gelukkig! Het verschil zit hem nu eerder in vorm. Dat de ene wat meer gezakt is en de ander is nog wat breder en hoger, dus denk dat die spier nog wat meer op spanning staat zeg maar. Ik zal vanmiddag of morgen even een foto maken. Morgen ben ik alweer 3 weken PO, jeetje! 

Hoe is ie bij jou?

Ja uiteindelijk gaat de tijd toch wel snel he, ondanks dat niemand geduld heeft! Zal vast bijtrekken met de tijd. Belooft veel goeds hoe ze er nu al uit zien. Hier gaat het goed. Met de Tramadol gestopt, wel nog paracetamol. Ben langzaam wel klaar met rusten en thuis hangen maar als ik teveel doe krijg ik de straf erna. Dus steeds beetje kijken waar de grens ligt tussen rusten en dingen doen.