Ga naar inhoud

Daffyduck : 10 november 2010 : Dr. Plovier : BeClinic


Aanbevolen berichten

  • Reacties 592
  • Created
  • Laatste Reactie

Is misschien wel waar dat je bij dr plovier niet veel info krijgt daaromtrent maar dat is dan ook het enige "nadeel" en als je hen een mailtje stuurt met een vraag krijg je dezelfde dag nog antwoord...

En daarom zijn deze forums ook zo fantastisch hé kunnen we elkaar een beetje wegwijs maken want elke dokter heeft een andere mening dus ja wie moet je dan geloven :106:

Gewoon op je gevoel afgaan denk ik

Mij is verteld dat je alles mag doen, behalve heffen, en dat je zelf wel aanvoelt wat wel of niet kan (en dat is ook zo)

Daffy ikzelf heb voor het eerst na 2 weken pas met de auto gereden, was ook een beetje bang dat ik een bruuske beweging zou moeten maken, en schakelen of handrem optrekken was voor mij nog niet zo gemakkelijk toen nu geen enkel probleem meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viel mij al eerder op dat die Plovier weinig info geeft,want las ook al dat sommigen niet eens weten hoelang ze hun sportbh moesten dragen en t valt me op dat de meesten toch wel rond de 450CC krijgen,dus er wordt naar mijn mening niet echt uitgebreid gesproken over bepaalde dingen denk ik.unsure.gif

Nou bij mij was dat niet zo hoor, Valerie (verpleegster)heeft mij voor de operatie al heel veel info gegeven over wat wel en niet mag en wat te verwachten maar het ging allemaal langs me heen, was met mn hoofd al helemaal bij de operatie.

Nadien heeft dr Plovier nog aan mn bed gestaan en me precies verteld wat wel en niet mag maar terwijl hij het vertelde zei ik al dat het mn ene oor in en mn andere uit ging (en ook dat ik hem lief vond :blush: ). Hij moest toen lachen en zei dat als ik vragen had dat ik hem dag en nacht mocht bellen, kreeg toen zn kaartje met zn nummer.Hij heeft ook een paar keer gevraagd of ik nog wat wilde weten en nog vragen had ergens over voordat ik naar huis ging. Ik mocht vrij snel naar huis hoor, na anderhalf uur al, maar in die tijd zijn ze echt heel vaak komen kijken. De anesthesist, de verpleegster en dr Plovier. Over de nazorg heb ik dus niks te klagen.

Ik ben ook tevreden met de infoverstrekking maar dat komt misschien omdat ik steeds dacht: Als ik vragen heb, dan vraag ik het wel op het forum. Dus ik heb verder ook niet nagedacht over vragen om aan hem te stellen, ik wilde gewoon weg daar en naar huis!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik kreeg nog een heel uitgebreid consult voor mn operatie!

Het autorijden, heffen en reiken wat wel en niet is mij allemaal verteld. Inderdaad zowel door dr Plovier als door Valerie!

Heb van beide een kaartje met tel.nr gekregen!

Haha en al heb ik het niet gezegd: Ik vind hem ook lief Daffy :3:

Heb trouwens na 3 weken voor t eerst weer auto gereden, maar t schakelen ging nog niet erg lekker toen.

Gewoon goed naar je lichaam luisteren!

Heb hier op t forum ook gelezen van meiden die dit na een week al weer kunnen...

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 5 dagen verder, en het luisteren naar je lichaam is soms wat moeilijk. Omdat als ik mijn pijnstilling ingenomen heb, het gevoel heb dat ik zelfs een salto zou kunnen maken. Terwijl zonder, ik mezelf zeer doe met mijn schoenen aan doen.

Ik probeer me gewoon zo veel mogelijk aan de richtlijnen te houden die in de nazorg brief stonden. Weet ik 'bijna' zeker dat het goed gaat he!

Nou weet ik niet of het met deze operatie ook zo is, maar na mijn keizersnede mocht ik 6 weken geen auto rijden, niet omdat het niet kon, maar omdat ik dan simpel weg niet verzekerd was voor de schade bij een mogelijk ongeval. Heb me laten vertellen dat als ze me in de 6 weken na mijn keizersnede zouden aanhouden, ik flink de pineut zou zijn. Maar weet dus niet of dat het ook zo is met een bv.. hoop het niet. moet over 2 weken weer gaan werken@!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf vind ook wel voldoende uitleg gekregen te hebben hoor, had zelf een hele lijst met vragen op dag van consultatie en operatie en na operatie via mail en deze zijn allemaal vriendelijk beantwoord ook al was dit misschien al de zoveelste keer dat ik ze stelde :blush:

En ik had ook van allebei een kaartje dus ze geven mogelijkheid genoeg indien je nog met vragen moest zitten

Maar kan begrijpen dat er meiden zijn die zelf geen vragenlijstje klaar hebben het niet genoeg info vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,ik vind het dus niet echt handig ,die dingen te vertellen voor je operatie,tuurlijk ben je er dan niet bij met je hoofd.

je bent dan harststikke zenwachtig.

Daar is nou net dat consult voor denk ik dan.

Maar goed,ieder zijn ervaring natuurlijk.Alle respect daarvoor.35.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gewoon altijd heel makkelijk in dat soort dingen, als ik iets wil weten, zoek ik het op of vraag ik het aan iemand. In de tijd dat er nog geen internet was, waren die uitgebreide consults veel belangrijker denk ik. Nu hoef je je vraag maar te googlen en je vindt het gegarandeerd. Zo ben ik ook op dit forum gekomen. Daarnaast kan je idd bellen en mailen naar de pc en staat er ook het eea in de brief. maar je hebt gelijk Vlinder, iedereen is anders en vindt andere dingen belangrijk. Gelukkig maar haha, anders zou iedereen naar dezelfde pc gaan en hadden we wachttijden van 100 jaar ;)

@ Kim:

Ik had dat ook na mijn keizersnee maar hoorde dat ook later pas dat ik pas na 6 weken weer mocht rijden. Wist niet dat dat voor de verzekering was. ik zat gewoon weer na 2 weken in de auto omdat ik me goed voelde. Las net online dat je na een bv na 2 weken weer verzekerd bent in de auto maar dat het ook aan je verzekeringsmaatschappij ligt dus dat je het beste van te voren even met ze kan bellen daarover, just to be sure!

Vandaag is het gelukkig lekker weer dus ben met de kinderen naar school gelopen, mn jongste draakje op zn driewieler ernaast zodat ie niet weg kon rennen en ik erachteraan moest.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

daffy,ik heb ze nu eens anders gezien via foto,je hebt echt prachtige borsten man,en dat net po! sta er beetje paf van hihi

ooh wat zul je blij zijn,en je volle terecht!

heb je mijn 3weken po 750 foto eens gezien en dan nu de nieuwe van 1000 3weken po,wat een verschil,al zie je dat haast niet met blote oog en of in de spiegel,wel via foto :136:

het zier er ook rustig uit bij je,toppie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx lieve Moon!!! Word er helemaal verlegen van hihi.

Ik ga eens even kijken naar die 3 weken foto's waar je het over hebt!!

Het is dat ik te herkenbaar ben met mn gezicht op die foto die ik je stuurde want anders had ik hem in de gallerij gezet maar ik maak er woensdag toch nog een paar en dan kan de rest ze ook zien. Ben er ook heel blij mee en kan ook niet geloven hoe snel ze veranderen en hoe "normaal" ze er al uitzien 5 dagen PO.

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hello ladies,

Heb zo een beetje meegelezen over wat je wel en niet mag doen na je bv, maar wil graag jullie advies over mn werk.. Zie dat sommige 2 weken vrij nemen ed maar bij mij is dat wat lastiger. ik ben nog student en werk parttime bij de AH bij het brood, vlees en kaas. Nu werk ik altijd op zaterdag en een avond in de week. Nu wil ik op een donderdag of vrijdag geopereerd worden en dan die zaterdag en die week vrij nemen, maar die 2e zaterdag na mn operatie, dus 9 dagen PO wil ik kijken of ik alweer kan werken voor zover dat gaat.. Als ik niet werk namelijk, krijg ik ook geen geld..:( tenzij ik me ziek kan melden, 1e dag is voor mezelf, daarna krijg ik wel uitbetaald. Maar krijg je dan niet te maken met een bezoek van een bedrijfsarts? Hoe gaat/ging dat bij jullie?

Wil t namelijk niet aan de grote klok hangen op mn werk, maar miss valt er wat te regelen als je van te voren zegt dat je geopereerd wordt? Ben natuurlijk maar een parttimer weet niet hoe dat gaat..

Kijk wat niet gaat, gaat niet.. Maar wat denken jullie.. Het is niet heel zwaar werk, brood snijden of worst is niet zwaar, maar de hammen en worsten kunnen wel eens meer dan een kilo wegen..

Liefs,

Lotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm lastig, persoonlijk zou ik wel dat soort werk kunnen doen na 9 dagen, nu eigenlijk al, omdat ik totaal geen last heb gehad van pijn na de operatie maar er zijn er zat die pijn zat hebben en dat dus nog niet kunnen. Het is vooral het tillen en boven je hoofd reiken wat je niet mag doen, maar hammen van een kilo moet wel gaan toch? Ik snij ook worst en brood hier thuis en dat gaat makkelijk.

Ik denk dat je het gewoon moet zeggen op je werk en dan zeggen dat je niet weet hoe snel je herstelt en ze het op tijd laten weten of het gaat of niet en er desnoods nog een weekje aan vast plakken? Ik weet echt niet hoe het gaat bij parttimers maar hebben die niet gewoon dezelfde rechten als fulltimers? Of heb je een 0 uren contract?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi daffy,

Ja das dus de vraag idd hoe ik me zal voelen e.d maar had een typfoutje gemaakt, als we een nieuwe ham moeten openen weegt dat 5 tot 6 kilo en een nieuwe kaas soms meer.. Verder is snijden van t vlees gewoon aan een snijmachine, waar je soms wel wat kracht voor moet zetten.

Maar denk dat ik er niet aan ontkom het gewoon te zeggen, geforceerd iets anders er van maken komt toch een x uit en denk dat ik meer begrip krijg als ik t gewoon zeg.

Verder kan ik gewoon vrij vragen, heb een 13 uur contractper week, maar omdat ik parttimer ben krijg ik niet betaald als ik vrij neem, dat geld wat je anders wel krijgt zit al doorberekend in mn salaris.. Ik ga t well gewoon vragen zodra mn datum vast staat.!

Als ik niet zeg wat er is gebeurd snappen ze ook niet waarom ik een tijdje niet mag tillen :)

Ben alleen bang voor de reacties, maar we zien t wel.. We praten dan over 3,5 maand ;)

Xx

Ps, hopelijk gaat mijn herstel zoals ddie van jou. Dat klinkt fantastisch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat je bang bent voor de reacties hoor maar eigenlijk moet je er gewoon schijt aan hebben, heb ik ook nl!!! Als je er eerlijk over bent, dan praten ze er misschien een minuut over en dan is het klaar. Als je er geheimzinnig over bent dan hebben ze wat om te speculeren en roddelen en dan wordt het een veel groter ding dan het is. En je moet ook vooral laten merken dat het je niet interesseert wat zij ervan vinden, zolang jij er maar blij mee bent. Ik klink misschien als een bitch maar dat ben ik niet hoor haha.

En idd als je er eerlijk over bent dan kan je ook gewoon rustig herstellen ipv al gaan tillen terwijl dat eigenlijk niet mag.

Je hebt iig nog genoeg tijd om te bedenken hoe je het gaat vertellen ;)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoiii Daffyduck!!

Zoals ik hier lees gaat jouw herstel super goed!! Ben blij te horen dat alles zo meevalt. Helemaal voor niets zenuwachtig he?

Heb je al foto's? Ben heel benieuwd hoe alles er nu uitziet.

SUcces met je herstel, geniet van de rust!!!!

liefs,

marie xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Marie,

Ik ga morgen weer foto's maken. Ze zijn in een week tijd heel erg veranderd en de vorm komt er al een beetje in nu.

Rust heb ik niet hoor met 2 kinderen haha, mijn moeder is zaterdag al weg gegaan en sindsdien sta ik er alleen voor maar dat gaat gelukkig hartstikke goed dus ik mag niet klagen. Het enige wat ik niet doe is stofzuigen dus de vloer is een beetje vies nu maar morgen komt de werkster dus die kan dat lekker doen.

Met jou ook alles goed?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daffy! Mijn vloer ziet er ook niet uit! Erger me kapot, zal vanavond vriend lief is aan het werk zetten! Rondom de hamsterkooi van mijn zoontje is het een bende!

Fijn dat het zo goed met je gaat meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier rondom de kattenbak, ligt gewoon een kring van witte korrels. Verder rondom de plantenbak aarde want die katten nemen hun kans waar nu en klimmen af en toe even de planten in (het zijn nog kittens). Maar ja, ik ga me er maar niet druk om maken, er zijn belangrijkere dingen in het leven haha.

Zet jij je vriend maar lekker aan het werk haha, kan hij gelijk zien hoe zwaar het leven van een vrouw is ;)

Hoe is het met jou verder? Mooie foto's hoor, hebben ze netjes gedaan!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net al wat fotootjes gemaakt met mn telefoon en mn camera had weer een minuut dat ie het deed dus ook snel met mn camera :43: . Morgen krijg ik de hele dag bezoek bedacht ik me net dus dan vandaag maar wat nieuwe foto's in de gallerij. Ik ga ze er zo opzetten. :01:

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mag eigenlijk niet klagen! Het gaat echt steeds beter! Zojuist even auto gereden, weet niet of het mag ivm de verzekering, maar het ging eigenlijk wel goed, alleen z'n 1 en 2 voelt wat onwennig! Maar dat komt wel goed, hoef de komende dagen niet meer te rijden.

Vandaag een beetje aanrommelen hier thuis. En moet nodig mijn wenkbrauwen epilieren! Schrok me rot in de spiegel vannochtend! Haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik begrijp er geen hol van.... :145: :145: :145:

De foto's van mn telefoon krijg ik er niet op, en die zijn het beste, die had ik daarnet in bad gemaakt!!! Grrrrrr :160:

Ik heb geen kabeltje (meer) dus dan stuur ik ze vanaf mn telefoon naar mn emailadres en haal ik ze er daar vanaf met de laptop. maar ja, heb ze al 100x naar mn emailadres gestuurd maar daar komen ze dus niet aan. heeeeel vreemd, ze zitten dus ergens in de lucht, maar waar?????

Nou ja, had er ook een paar met mn camera gemaakt en die staan er dus op....in de gallerij.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.