Ga naar inhoud

Adies147 : 29 oktober 2009 : Dr.de Blécourt : Bergman kliniek


Aanbevolen berichten

Ja Ja geduld, maar ik denk steeds dat t heel erg is, of dat er iets niet goed gaat. Dat mn tepels 'het doen' wil toch zeggen dat ze niet gaan afsterven.. ? Misschien heb ik teveel horrorverhalen gelezen... Ik probeer jullie maar te geloven dan!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 280
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Ik denk dat het afsterven van je tepels niet meer kan gebeuren, omdat ze al helemaal roze zijn. Volgens mij gebeurd dat alleen in het begin na de operatie. (maar goed dat weet ik niet zeker, ben geen dokter)

Ik denk eerder dat het geirriteerde huid is van de tape.

He en als je je zorgen maakt laat je het toch even door je Huisarts naar kijken? Misschien dat hij je gerust kan stellen.

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey adies,

even mijn ervaring met het vervellen....

als ik mijn bh afdeed dan sneeuwde het gewoon schilfers hoor.

teken dat het goed hersteld......

en de tepels.....ik heb het gevoel van oor de bvk niet terug., vooral rechts voelt nog doof.

zal wel niet meer komen nu maar daar kan ik persoonlijk niet mee zitten hoor.

het resulttat vind ik prima en ben superblij.

ik heb geen ww van jou ( mag ik dat????)dus kan geen oordeel uitgeven op je bvk.....

bij mij heelde het op zich wel goed, maar het drielandenpunt rechts ging na 5 weken weer open en dat duurde me eigenlijk wel wat te lang..

maar al met al zou ik het morgen weer doen als het moest, tuurlijk als je er net als jullie middenin zit zit je met zoveel vragen en toestanden maar ik zei ook al tegen marianne.....HET KOMT ALLEMAAL GOED!!!!

vergeet niet het is een pittige ingreep geweest en dat takes time meid.

probeer te genieten van je nieuwe jij en je nieuwe boobs!!

en ga vooral niet teveel vergelijken ,dat is zoooooo frustrerend voor jezelf....niemand hersteld gelijk.

liefs en sterkte van ANNITA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai, Bedankt ladies voor de support. Echt enorm fijn dat iedereen meedenkt en begrijpt waar je over in kunt zitten!

Net even langs de Hunkemoller gelopen bij wijze van uitje ;). Moet toch weer een beetje dingen gaan doen, dat binnen zitten heb k wel gehad nu. En wilde dus beetje bhtjes passen maar was nog niet echt een succes, heb 75C en 75D geprobeerd maar beide zaten nog niet echt zoals t moet. Ik weet wel haast zeker dat ik een D cup overgehouden heb. Maar de boobies moeten nog een beetje zakken denk k.

De gaatjes bij mijn rechtertepel zijn zo goed als dicht. De beide drielanden punten nog niet, maar ik denk dat dat eigenlijk gewoon een x goed moet drogen. Officieel mag ik vanaf morgen van de PC zonder de sportbh slapen. Maar weet nog niet of ik dat ga doen. Ben de laatste paar nachten ook aan t proberen een beetje op mijn zij te slapen maar dat was nog geen succes.

Verder geen bijzondere nieuwtjes eigenlijk.. Geduld, geduld, same story, different day!

Tot gauw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch leuk zo'n uitje toch?! Wat zat er eigenlijk niet goed met het passen van de bh's ?

En je drielandenpunten nog niet dicht lees ik, geen grote openingen toch hoop ik?

Ik word bijmezelf nu steeds nieuwsgieriger hoe de littekens eruit zien. Kan haast niet wachten hahaha

Heb jij ook dat je nu steeds meer je wonden voelt dan voorheen? Ik wel vooral aan het eind van mijn horizontale litteken.

Soms vraag ik me echt af doe ik niet teveel, maar eigenlijk doe ik bijna niks.

nou spreek je.

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey adies

bedankt voor je ww ,heb nog niet gekeken maar wil even snel reageren nu , moet zo weer naar mijn werk.

bij mij hielp het nl om overdag zonder bh even te lopen gewoon in huis.

en dan droogt het mooi en zit er niks op.

gewoon een tip van iemand die ook weet dat het drielandenpunt het gevreesde punt is qua helen.

groetjes annita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ladies,

Had vandaag weer een megadip.. Althans viel overdag erg mee. Had een post surgery bhtje gekocht bij de hema omdat ik die strakke van de Bergman effe niet meer aan wilde.

Dus kwam thuis en ging m meteen passen (80C). Deed mn Bergman bh uit en zag ineens een nieuw gat onder mn rechtertepel. Huilen, huilen, paniek.. Meteen Bergman gebeld. Kreeg ik dr. Laban ad lijn. Ik zat nog lekker te snikken, maar toen ik t m uitlegde vond hij t erg meevallen. En adviseerde me alles goed schoon te spoelen en daarna alles dicht te plakken net als net na de operatie. Inmiddels ben k alweer helemaal kalm.

Moet dus voortaan wat langer wachten met bh aan doen nadat k gedouched heb. Ik schrok me gewoon n ongeluk toen ik een nieuw stukje open zag en raakte in paniek.

Ben af n toe gewoon zo onzeker, k wil zo graag dat t mooi herstelt.

Nou dat was mijn minidrama weer voor vandaag!

Fijn weekend alvast iedereen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

O Adies,

Wat is dat schrikken zeg. Ik zou ook erg schrikken en in paniek raken.

Gelukkig kreeg je Laban aan de lijn en kon hij je geruststellen.

Meid houdt moed het komt allemaal goed. :53: Zegt een andere zenuwpees

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Marianne, ik ben echt n angsthaasje als t om wondjes van mezelf gaat. Maar moet gewoon echt n beetje meer vertrouwen hebben..

Vreselijk dat gedoe, waarom gaat t nie meteen netjes dicht he?

Heb ook blaartjes op mn gewone huid, omdat mn huid los laat (soort vervellen). Dus beetje open huid ook nog..

Nou ja t komt allemaal wel goed.. Duurt alleen ff!

Grtjs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ladies,

Had vandaag weer een megadip.. Althans viel overdag erg mee. Had een post surgery bhtje gekocht bij de hema omdat ik die strakke van de Bergman effe niet meer aan wilde.

Dus kwam thuis en ging m meteen passen (80C). Deed mn Bergman bh uit en zag ineens een nieuw gat onder mn rechtertepel. Huilen, huilen, paniek.. Meteen Bergman gebeld. Kreeg ik dr. Laban ad lijn. Ik zat nog lekker te snikken, maar toen ik t m uitlegde vond hij t erg meevallen. En adviseerde me alles goed schoon te spoelen en daarna alles dicht te plakken net als net na de operatie. Inmiddels ben k alweer helemaal kalm.

Moet dus voortaan wat langer wachten met bh aan doen nadat k gedouched heb. Ik schrok me gewoon n ongeluk toen ik een nieuw stukje open zag en raakte in paniek.

Ben af n toe gewoon zo onzeker, k wil zo graag dat t mooi herstelt.

Nou dat was mijn minidrama weer voor vandaag!

Fijn weekend alvast iedereen!

Goeiemorgen Adies,

Hoe is het met je? Ik kan me voorstellen dat je schrikt. Heb je een goede nacht gehad? Wel fijn trouwens dat je meteen Laban aan de lijn krijgt (heb je tape meegekregen voor het dichtplakken of zo, of hoe hen je dat precies gedaan?).

Hoop voor je dat het nu verder rustig blijft.

Sterkte heh!

Bibi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Addies,

ik ben nieuw op dit forum en heb alles gelezen.

Ik ben Belgische en heb op 1 oktober 2009 ook een bvk laten uitvoeren. Van een 85E naar 85C.

De dokter had mij op voorhand gezegd dat hij tot een C cup zou kunnen gaan en ik mocht in de Hema mij een

sportbeha kopen die ik dan mee moest nemen naar het ziekenhuis.

Ik ben een maand thuis geweest en heb geen pijn gehad maar heb me wel rustig moeten houden van de dokter want een ankervormig litteken is niet niks.

Ik had geluk mij ma heeft tot nu altijd mij strijk gedaan.

Mijn vriend die heeft mij gedurende 2,5 weken gewassen en aangekleed. Nadien probeerde ik mezelf te wassen en lukte dit beetje bij beetje.

Alles heeft hij gedurende de maand dat ik thuis was gedaan ik mocht enkel rusten. Ik heb wel geluk dat hij elke dag thuis is (hij is namelijk de concierge van het appartementsblok waar we wonen). Lekker was dit de verwennerij.

Ik heb ook op geduld moeten hebben want had 1 gaatje dat niet wou dicht gaan maar de pc heeft er onderhuids een dikke knoop uitgehaald

en nu is het eindelijk dicht sedert dinsdag (10 november toch wel 5 weken na de operatie).

Ik moet volgende week op 2e nacontrole en tot dan moest ik zeker mijn sportbeha aanhouden dag en nacht (enkel voor me te wassen mocht

hij uit). Ik ben heel tevreden over de operatie en alles ziet er mooi uit de littekens zijn zeer mooi, zelfs deze die van de tepel naar de borstplooi zie je bijna niet meer.

Ik kan nu na 6 weken nog steeds niet goed op mijn zijkant slapen dus enkel op de rug.

Een bvk met ankervormig litteken is echt niet zo eenvoudig en we moeten geduld hebben met de genezing.

groetjes

Wiske

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey adies,

inderdaad is wachten na het douchen een goed ding voordat je een bh aantrekt.

alles is dan ook heel week.

ik had toen bij mij de wond niet heelde een oude sportbh gepakt en daar waar de open wond zat(drielandenpunt) een gat erin geknipt.

zo had ik én steun van de bh én de wond was steeds vrij van wrijving en kon dus mooi helen en drogen.

aangezien het bij mij in de zomer was en zweterig dus.......

misschien het proberen waard voor je.

bij mij is het DE oplossing geweest voor het hersel van die rot wond.

ik ben ook echt wel erg depri geweest daardoor hoor dus ik begrijp je heeeeeel erg goed.

by the way je borsten zien er super mooi uit hoor , goed gelukt zou ik zeggen!!!!!alweer een trotse lotgenoot in ons midden.

ik heb trouwens na een week of drie ook nog heel erge jeuk aan de tepel gehad en dan kun je niet echt even lekker krabbelen eraan dus dat was ook erg vervelend, maarja gelukkig was het geen pijn en niks ernstigs, volgens mij had annemieke het toen ook....

ik hoop dat je nog wat aan mijn tip zult hebben , wens ik je wederom veel sterkte met alles maar weer.......

en nogmaals meisie .....je mag trots op je nieuwe boobs zijn!!!!!

liefs annita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ladies, thanks voor al jullie lieve medeleven, het is erg fijn dat er mensen zijn die je echt snappen.

Hier even een update:

Het gaat iets beter. Sinds vrijdag laat ik de boobies na het douchen vrij lang lekker drogen. Ga dan op bed liggen met een boek of laptop. Dat helpt zkr heb ik t idee. Gisteren hebben we bij een paar plekjes hele knopen hechtdraad weg gehaald (zat gewoon los in t gaatje te irriteren), en ik weet bijna zeker dat dit ook al heel erg heeft geholpen bij de meeste plekjes.

Vannacht heb ik zonder de bh en met gaasjes op de open plekjes geslapen. Denk ook dat dat enorm helpt want vanmorgen zag ik meteen een verbetering. Ze kregen waarschijnlijk weinig lucht en zo bleef het nat.

Vanmorgen ben ik voor het eerst weer naar het werk geweest. Heb overal even een beetje gekletst en wat nieuwtjes doorgenomen met mn freelancer. Tegen 11 uur was ik toch al een beetje moe en heb ik afgesproken deze week alleen nog in de ochtend te werken. Prima deal als je t mij vraagt. Toen k thuis kwam ben ik even een paar uurtjes op bed gaan liggen (weer met de bh open om te luchten) en kon ik wat uitrusten.

Emotioneel gaat het nu ook iets beter. Maar het is nog steeds wel heavy. De afgelopen week leken de wondjes steeds slechter te gaan, maar nu zit er verbetering in en dat geeft langzaam steeds meer vertrouwen.

Ik zal van de week weer eens fotos maken.. Kunnen jullie weer bekijken wat jullie er nu van vinden!

Tot snel!

Adisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Zit nu op mijn werk. Maar ben er voor vandaag wel weer klaar mee. Heb nog niet heel erg veel gedaan, klein beetje mails gelezen en zo. Maar niet te veel. Merk nu dat het zitten toch nog niet heel goed is zo lang. Afgelopen weken heb ik natuurlijk veel gelegen en merk dat ik dat nog wel nodig heb. Zometeen maar weer lekker onderuit met dvdtje!

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden, links is mn drielandenpunt tot ongeveer 4cm omhoog en 1cm breed open. Het is dus veel erger geworden aan die kant. Rechts is wel echt bijna helemaal goed dicht. Dankzij t drogen en de hechtdraadknopen die er nu uit zijn.

Vandaag voor de 5e x met de Bergman kliniek ad lijn gezeten en ze waren t er eindelijk over eens dat k langs moest komen.

Morgen kan ik om half 1 bij dr. Laban terecht. Mijn PC is er deze wk niet.

Diep ongelukkig word ik hiervan. T is echt n enorm grote wond maar lijkt niet ontstoken, het wil gewoon niet dicht er wordt steeds wijder.

Fingers crossed dat dr Laban er morgen wat aan kan doen!

Truste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent in goede handen bij dr Laban, hij is altijd erg aardig. Ben heel benieuwd wat hij bij je gaat doen vandaag, goed dat je toch steeds gebeld hebt en fijn dat je nu mocht komen. Veel sterkte meis!!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.