Ga naar inhoud

Adies147 : 29 oktober 2009 : Dr.de Blécourt : Bergman kliniek


Aanbevolen berichten

Hey Adies,

Was jouw topic ook even aan het bijlezen en sjezus zeg, balen dat het zo open ligt bij je! Hoe is het met dr Laban geweest? Heeft hij nog iets voor je kunnen betekenen? Wel vreemd trouwens dat ze nu pas zeiden dat je langs kon komen. Ik kon gelijk komen toen er wat was :S.

Anywho, hoop dat Laban je gerustgesteld en geholpen heeft en dat het snel weer beter met je gaat!

Groetjes!

p.s. Ben ook erg benieuwd naar jouw foto's; zou ik je ww mogen hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 280
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hi daar was ik weer!

Nou de wond/gat is weer groter geworden.. het is nu vanaf het 3landenpunt ongeveer 2,5 cm breed en 4,5 cm hoog :102: ik huil me helemaal leeg elke dag. Dr. Laban leek er niet van onder de indruk gisteren en heeft me speciale siliconengaasjes meegegeven zodat de gaasjes de wond niet steeds opentrekken. Maar niets om het herstel of dicht gaan te bevorderen. Hij zei dat het echt wel dicht zou gaan, maar waarschijnlijk niet een dun streepje wordt. Vreselijk vind ik het. Hij kon er eigenlijk ook geen verklaring voor geven. Dat gaat wel eens zo zei hij. Echt gerust werd ik er niet van. Behalve dat hij de rust zelve was en er niet van op keek dan. Ik vertelde precies dat het eerst een gewoon streepje was en op een gegeven moment met de dag wijder werd. Maar dat kan gebeuren zei hij. Het was niet ontstoken verder en mijn borsten waren ook niet gezwollen of zo.

Gisteren dus het siliconengaasje er op gedaan. En nu maar hopen dat het helpt. Rechts gaat trouwens wel heel goed. Die is bijna helemaal dicht.

Ga nu weer even (therapautisch - ik doe eigenlijk vrij weinig) een paar uurtjes aan t werk!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Adies,

wat een tegenvaller voor je,ik kan me wel voorstellen dat je je zo druk maakt,

alleen kan IK je geen advies geven ik moet nog geholpen worden :blush:

heel veel sterkte :116:

ps mag ik je ww voor je foto's

Groeten Franka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Adies

Ja velen van ons worden er mee geconfronteerd dat het open gaat voor de arts misschien dat het er bij kan horen maar voor ons toch eigenlijk niet.

Bij de voorbespreking is mij verteld dat het voor kan komen maar ik vind dat het toch wel vaak voorkomt.

Na 2 a 3 weken denk je dat je het hebt gehad maar dan komen juist de problemen maar Adies bij deze weer heel veel sterkte met alles en moet je nog terug komen of moet je huisarts het in de gaten houden.

Maar probeer er niet te verdrietig om te zijn en inderdaad het komt vast goed

Marijke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wijffie,

Ik kan me echt goed indenken dat je je heel erg verdrietig voelt. Ik vind eerlijk gezegd wel dat de artsen er tegenwoordig wel heel erg nuchter onder zijn. Zo van het gaat wel weer dicht maak je maar niet te druk. Maar helemaal niet nadenkend dat dit voor een vrouw een hele speciale operatie is. Het is je vrouwlijkheid je borsten en niet even een snee in je been. Teminste zo voel ik het dan :blush:

Meid rust goed uit. En waarom meld je je nog niet even ziek. Of vind je het juist wel prettig om op je werk te zijn?

Slik je nog wel goed je vitamine C. Dat is goed voor de wondgenezing.

Nou heel veel sterkte

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Adies,

Wat rot zeg.. Ik zou me ook niet echt gerustgesteld voelen met een paar gaasjes.. Ik kan je wel vertellen dat mijn 'gaatje' ineens dicht was, ik hoop voor jou ook zo'n herstel.

Veel sterkte en neem rust als je denkt dat je t nodig hebt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Het gaat redelijk. Ben nu een beetje gaan accepteren dat t niet zo mooi dicht zal gaan als de bedoeling. Dr. Laban heeft dat ook al gezegd..

Hij heeft niets gezegd over dat ik halve dagen werk of meer rust moet nemen. En toen ik vertelde dat ik over 3 weken naar Singapore zou gaan wenste hij me veel plezier en zag er geen gevaar in. Sja en dan kun je het alleen maar aannemen he?

Ik voel me kleiner en kwetsbaarder dan ooit. Voel me niet mezelf. Maar ja, hoort bij dit proces kennelijk. Mijn vriendin die me helpt met verzorgen van de wonden zegt dat het gisteren niet groter leek dan de vorige dag en dat het lijkt of het aan het genezen is. Ik durf er zelf niks zinnigs over te zeggen. T ziet er nog steeds eng uit.

Nu weer even beetje werken en vanmiddag ga ik me laten verwennen door de kapper!

Tot snel! Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je vriendin je een beetje kan geruststellen! Ik heb er ook vaak naar laten kijken door mn vriend, want zelf kon ik het niet goed zien.. Ik heb er alle vertrouwen in dat het snel dicht gaat bij je!

Hou moed, probeer ik ook ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dames, daar ben ik weer even.

De wond is nog steeds open en groot. Recht gaat nu ook steeds verder open. Dus ja, echt gelukkig word ik er niet van.

Heb besloten toch nog wat meer rust te nemen en ben niet gan werken. Hopelijk helpt dat wat. Donderdag weer controle bij dr. Blecourt.

Ondertussen zoek ik me suf naar wond herstellende producten (vitamientjes enzo).

Nou als er nieuws is horen jullie het meteen!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Adies,

Het is wel heel droevig dat dit je gebeurd. Ben je ook naar de Huisarts geweest? Misschien hebben die een goeie tip om het te verzorgen. En dat het maar gauw donderdag word, zodat Dr. Blecourt er wat over kan zeggen.

Nou meid het zit je niet mee.

Heel veel knuffels :116::147:

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Adies,

Ik lees net je bericht, wat vervelend zeg. Zit zelf momenteel met een onsteking.

Ja stiekum hoop je toch dat alles goed gaat...

Sterke in ieder geval en rust lekker uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Adies,

ik had je reeds verteld dat ik ook een klein wondje had dat niet dichtging en dat de pc er een knoopje heeft uitgehaald.

Hij heeft mij toen zelf een wond helende zalf meegegeven "A-derma" Epithéliale A.H. van Laboratoires Dermatologiques DUCRAY. Nu mijn wondje was wel niet zo groot als dat van jou maar met deze zalf is het wel snel dichtgegaan.

Mijn pc heeft bij mij de Sterastrips van de wonden pas verwijderd na 14 dagen operatie en tot zolang mocht ik mij wel douchen maar dan moesten de littekens afgeplakt worden door de verpleegster die 10 dagen is langsgeweest.

Misschien kan jou pc ook beter de wond terug dichtplakken en je dan toch wel wat rust voorschrijven om alles te laten dichtgroeien.

Verder had ik van hem ook nog een creme gekregen om de andere littekens mee te maseren: CICAPLAST van LA ROCHE-POSAY (enkel te verkrijgen bij de apotheek). Ik ben reeds mijn 2e tube bezig ,en vorige zaterdag op controle geweest na 7 weken operatie en de pc was zeer tevreden over de mooie genezing.

Vraag misschien ook eens aan je pc of hij deze producten kent en ze je wil voorschrijven?

Verder veel sterkte en ik volg het wel.

Wiske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi ladies, daar was ik weer even.

Het lijkt of de grote wond links aan het genezen is. Het 'vlees' lijkt wat dikker te worden en het is nu net of je een schaafwond gehad hebt waar nog geen huid over zit. Rechts wordt wel weer groter en is ook best diep inmiddels. Toen ik dat gisterenavond zag zakte de moed weer in mn schoenen. Ik ben zo verdrietig. Hoop ook echt dat mijn PC er morgen iets mee doet, want me weer met gaasjes naar huis sturen wil ik niet meer accepteren.

Overigens is de vorm van mijn borsten wel erg mooi aan t worden en zitten ze ook weer enigszins op de hoogte die wenselijk is. Toen ik net geopereerd was leek het zo weinig maar toen zaten ze dus nog erg hoog en plat op mijn borst.

Over 2 weken ga ik voor 3 weken naar Singapore en Bali, hoop zo dat het dan allemaal veel beter zal zijn. Misschien kan ik niet eens zwemmen straks als de wondjes nog open zijn. Ik weet het doom denken is niet goed.. maar het is zo moeilijk om hiermee, terwijl je ziet dat t slechter gaat, positief te zijn.

Nou zodra ik geweest ben zal ik jullie weer even updaten.

Groetjes! Adisa

PS: Wiske dankje wel voor je advies ik zal het zeker aan mijn PC voorleggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Adies

Wat een pech toch en ja die vakantie komt ook steeds dichterbij,misschien inderdaad een goed idee om anti-biotica te vragen ik heb het als onderhouds kuur gehad ben er wel blij mee eigenlijk.

Morgen gaan bij mij de hechtingen eruit.

I cross my fingers.

Nu hopelijk ben je morgen wat wijzer geworden.

Geef wel door van je vakantie.

Marijke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Adies,

Even een tip voor je vakantie. Heb je een annuleringsverzekering? Want mocht het nog niet dicht zijn kan je het op je open wonden gooien en zo je vakantie annuleren om hem op een later tijdstip te kunnen doen. Want als het nog wel open is kan je ook niet volop van je vakantie genieten. En die hitte en vochtigheid lijkt me ook niet echt gezond voor je wonden.

Vraag het eens na bij Belcourt wat hij er van vind?

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Adies,

Even een tip voor je vakantie. Heb je een annuleringsverzekering? Want mocht het nog niet dicht zijn kan je het op je open wonden gooien en zo je vakantie annuleren om hem op een later tijdstip te kunnen doen. Want als het nog wel open is kan je ook niet volop van je vakantie genieten. En die hitte en vochtigheid lijkt me ook niet echt gezond voor je wonden.

Vraag het eens na bij Belcourt wat hij er van vind?

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.