Ga naar inhoud

Adies147 : 29 oktober 2009 : Dr.de Blécourt : Bergman kliniek


Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • Reacties 280
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hey Adies,

welkom terug in het land :116: je hebt gelijk lekker weer :65:

Is alles goed gegaan met je wondjes?

En vooral heb je het leuk gehad maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan :6:

Groetjes Franka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden! Happy 2010 everyone!

Nou daar is ze weer hoor! Mijn 3 weken in Singapore en Bali (30+ gr) wasren super! Het was heerlijk warm, heb mega veel en lekker gegeten, mooie dingen gezien en genoten!

Met de borstjes ging het redelijk. Toen ik vertrok waren alle 4 de wonden kleiner aan het worden. En toen ik er net was was 1 gaatje bij mn linkertepel net dicht! In de eerste week ging het rechts zo goed als dicht en de grote (links 3landenpunt) werd steeds groter helaas. In die week had ik niet gezwommen of met bikinis gelopen. In de 2e week ging ik naar Bali waar het nog iets warmer was en waar ik dus echt wel bij het zwembad ging liggen. En ben ook gewoon gaan zwemmen (niet in de zee). Het vele weken vonden de wondjes kennelijk wel leuk, de laatste 3 werden steeds kleiner. Savonds na het douchen liet ik ze ook zeker een uur tot 2 uur aan de lucht drogen. In de 3e week toen ik weer naar Singapore terug ging en niet meer zou gaan zwemmen gingen de 2 kleine weer helemaal (en best ver) open. Maar de linker die altijd t grootst was was ineens bijna dicht en grotendeels droog.

Hoop dat het nog te volgen is haha. Maar nu ik weer een paar dagen in NL ben zijn de wondjes echt bijna helemaal dicht. Zowel links als rechts. Na meer dan 8 weken.. het heeft wat tijd gekost maar dan heb je wel wat. Zal even kijken of ik vandaag wat fotos kan maken van hoe het er nu uit ziet. De vorm is echt heel mooi. En ze voelen ook steeds meer als van mij. Ik ben nu wel aan ze gewend! Oh en heb 1 nieuwe bh gekocht. Mooie beugel maatje 75D. Heb toch nog best wat overgehouden hoor. En op vakantie heb ik af en toe zelfs in sommige truitjes even zonder bh gelopen. Wat een vrijheid zeg! Heerlijk!

De linker tepel heeft geen gevoel en vraag me af of dat nog komt. En de littekens.. sja die zijn echt niet mooi waar de wonden zitten/zaten. Vooral linksonder is een groot roze vlak en rechts onder mn tepel en bij het 3landenpunt zijn toch ook wel aardig grote roze vlakjes. Maargoed wellicht trekt de kleur nog bij en als de korstjes weg zijn ga ik als een gek masseren en smeren!

Nou heb al een beetje van iedereen bij gelezen en hoop voor iedereen dat het nieuwe jaar super zal zijn!

Groetjes! Adies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hey meid,

Leuk dat je terug bent!!! Ik heb je wel een beetje gemist!!! (grappig is dat ik je helemaal niet in het echt ken :blush: )

Ik ben echt superblij voor je dat je wonden nu bijna helemaal dicht zijn.

De vakantie heeft je in iedergeval goed gedaan.

Wanneer was je precies terug???

Nou ik ben benieuwd naar je foto's En een 75D is volgens mij wat iedereen overhoud als je op een 75 F hebt gezeten.

Bij mij is het ook een 75 D geworden.

Nou groetjes en een heeel fijn en gelukkig 2010

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Adies,

Ik heb je foto's bekeken en ik vind het er echt al heel mooi uitzien. Het moet natuurlijk nog een beetje verder genezen maar de vorm is al heel mooi en natuurlijk en je kan echt tevreden zijn!

Dit soort foto's helpen de twijfelaars en de onzekeren onder ons!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Zwolle1985

Hoi Adies!

Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad en ook super fijn dat nu alles zo goed als dicht is! Hou ons op de hoogte over het verdere verloop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ladies,

@Marianne ik was 30 dec weer in het land.

Hoe gaat t met iedereen? Ligt t aan mij of heeft iedereen het een beetje druk? Hier gaat het.. jep het gaat. Rechts onder is weer n beetje open en links gaat helemaal de verkeerde kant op. Ben t nou zo zat.. het is waarschijnlijk de kou. Ik heb zoiezo altijd meer last van mn lijf (gewrichtspijnen) in de winter maar mn wondjes vinden het schijnbaar ook helemaal niks. En wat kun je er aan doen? NIETS aaaarghh! Word er niet goed van.

Je gaat je dan weer allemaal stomme dingen afvragen: Heb ik ongezond gegeten? Heb ik (toch te)zwaar getild? Heb ik mn armen te ver omhoog gedaan (doe wel eens raar in mn slaap)? Had ik toch nog niet de hele dag mn beugelbhtje aan moeten doen? Pff ik weet het niet. Maar vind het nu wel genoeg geweest. Ik wil dat het Dicht gaaaaaat!

Nou dat was het weer even haha de laatste klaag-update van vandaag. Vandaag blijf k lekker binnen want het schijnt buiten een gevoelstemperatuur van -12 gr te zijn!

Fijn weekend meiden,

groetjes ADies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hey Adies,

Echt K van die open wonden steeds.

Over die klei,je kan het gewoon bij een reformwinkel kopen (het heet luvas heilaarde(uitwendig)

Als je het gaat gebruiken heb je gaasjes nodig. Die knip je op maat en vouwt hem open. (die van mij zaten in vieren gevouwen) Je maakt het gaasje nat onder de kraan en knijp het overtollige water eruit. Dan schep je met een theelepeltje wat klei op je gaasje en verdeeld het op je gaasje met de achterkant van je lepeltje. Je vouwt het gaasje dicht en houdt hem weer onder de kraan en knijp hem dan uit. (kliederboel in de wasbak :blush: )Dan trek je het gaasje weer uit de kreuk en legt hem op je wond. 2 droge gaasjes eroverheen Bh aan en klaar is Adies. En het beste is een oude bh te gebruiken (bijv kliniek bh)want het word wel een beetje vies. Sávonds haal je het gaasje er weer af (eerst met een washandje natweken anders trek je de wondjes weer open)Daarna washandje even op het gaasje zodat hij goed nat is. En voor de nacht er weer op. De volgende dag weer een nieuw compresje maken. Dit moet je een week voldhouden ongeveer en je zult zien dat je wonden er dicht van gaan!!! En het helpt goed tegen onderhuidse ontstekeningen. Mijn eigen HA heeft me dit voorgeschreven.

Dit is ook goed voor de meiden met de wonden op het 3L punt.

Zo dat is een hele uitleg, :D maar ik hoop dat je er wat aan hebt!

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meid

wat vervelend dat de wondjes maar niet dicht willen.kan me voorstellen dat je daar chagerijnig van wordt.en dan ook nog dit weer.

maar je hebt wel een mooie vakantie gehad?

ik heb nog geen nieuwe foto's geplaatst.doe ik binnenkort wel ff

ben er niet meer zo mee bezig.heb het gehad en voelt alsof het al een hele tijd geleden is.

ben hier nog wel om te lezen maar reageer niet meer bij iedereen.

je zit weer in het dagelijkse ritme dus druk druk druk

zo zal het met velen gaan denk ik.

als ik nieuwe foto's plaats laat ik het je wel weten oke?

hoop voor jou dat de wondjes nu snel dicht gaan en blijven.

liefs Marjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi evi

Zag je bericht over je twijfel en dat je niemand hebt waar je advies aan kunt vragen,

Ik heb afgelopen vrijdag een bvk gedaan en nu dus alle tijd om op het forum te lezen ;-)

Mijn zusje heeft 4 jaar geleden een bvk gedaan en ben daar van het begin tot het einde bijgeweest (behalve de operatie uiteraard) mijn schoonzus heeft 3 jaar geleden een bvk gedaan en heb dus best wat ervaring in de omgeving en ook vergelijkings materiaal. Bij mn zusje vind ik het duidelijk mooier dan bij mn schoonzus maar het ligt er denk ik ook aan van welke maat naar welke maat je gaat..

Zowel mn zusje als ik zijn naar het Academisch Ziekenhuis Klina in Brasschaat geweest. We hadden een erg goed gevoel bij die arts daar. Ik vind dat ze het hier in NL een beetje benaderen van Jij hebt klachten..daar helpen we je vanaf maar verwacht nou niet dat we er ook nog een mooi plaatje van gaan maken. Dat doen ze in Belgie wel ( daar mag je lekker ook een dag later al naar huis!). Deze arts doet naast de verkleining ook een beetje liposuctie aan de zijkant zodat je niet met van die rare kwabben blijft zitten als je van een erg grote maat naar kleiner gaat. As vrijdag mogen de hechtingen uit dus hoe het dan verder gaat weet ik natuurlijk ook nog niet. Maar tot nu toe is het 100% meegevallen. Ben ook helemaal niet nerveus geweest..wilde het zo graag dat ik er alleen maar onwijze zin in had, Van alle mensen die ik ken die een bvk hebben gehad zegt iedereen dat ze het gelijk nog een keer zouden doen! Als je nog meer wilt weten roep je maar...en anders DOEN zou ik zeggen,,

Groetjes Cday

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Adiessssssssssss waaaaaaaaaaaaar beeeeeeeeeeeen Jeeeeeeeeeeee?????????????????????

Alles goed met je. Ik ben zo benieuwd hoe het met je is???????????

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Haay lieve meiden,

So so sorryyy voor mijn afwezigheid de afgelopen maanden. Zoals jullie wel wisten had ik een zwaar vervelend herstel. Maar er is goed nieuws wonden zijn dicht en ik ben heel blij ermee.

Toen ik eind dec weer in Nederland terug kwam na 3 weken vakantie waren de wonden bijna dicht. Eenmaal een tijdje in Nederland gingen de wonden weer verder open. Ik geef de kou (vries) en de lucht-droogte de schuld en dat ik in januari weer echt aan het werk ging full-time zal ook niet meegewerkt hebben. Ik heb voor zover ik het nog niet had een behoorlijke klap gehad (psychisch gezien). Het terugkeren van de teleurstelling elke ochtend en avond bij het schoonmaken van de wonden hakte er flink in. Heb me in de maanden januari en februari echt zwaar shit gevoeld en juist door er maar niet over te praten (en te schrijven) en te proberen mijn leven gewoon weer op te pakken probeerde ik er mee om te gaan. Uitgaan deed ik niet, en winkelen had ook nog niet veel zin. Dus heb me buiten werktijd voornamelijk in huis opgesloten. Ik wilde op wintersport, maar heb het bij nader inzien toch maar niet gedaan. Uit angst voor dat mn wonden misschien weer erger zouden worden. Ondertussen was ik alweer 2x bij mijn plastisch chirurg geweest en zei hij telkens met een verbaasde blik:"Oh is het nou nog niet dicht?". Hij zei telkens weer dat het echt wel dicht zou gaan, en dat ik geduld moest hebben. "Ja, je herstel gaat langzamer dan normaal, maar het is niet ontstoken en het gaat de goede kant op." Zei hij dan. Ja klonk allemaal positief maar hij was niet al maanden lang elke ochtend met gaasjes, pleistertjes en wondjes aan de gang. Ik zag de wonden/littekens ondertussen prachtig (not) vervormen en van het mooie ankervormige litteken wat voorspeld was, was niets te zien. Het was wel duidelijk dat het geen mooie streepjes zouden worden. De wonden gingen ook niet geleidelijk dicht soms ging een stukje dicht of droogde op, en soms ging het weer open, daar krijg je echt geen mooi glad en gelijkmatig litteken van. Gedurende de maand februari ging de rechterkant eindelijk dicht. Heel fijn om je borst eens gewoon vast te houden en er over te wrijven en in te zepen onder de douche. Wat was dat al een bevrijding. Overigens zag je wel steeds meer de definitieve vorm van mijn borsten en die is zonder meer erg mooi. En terwijl ik in het begin bang was dat ze te klein waren, vind ik ze nu mooi klein. Ik wil soms zelfs dat mensen zien wat een mooie kleine borsten ik nu heb. Uiteraard niet bloot (dat vind ik er nog echt niet uit zien). Toen het in Nederland niet meer vroor leek het of de linker wond ook eindelijk op zn terugweg was. Het was ook zo, maar ik had al vaker gezien dat die wond kleiner werd, maar hij werd dan ook weer groter, dus ik was natuurlijk niet direct blij met dat het bijna dicht was. In de eerste week van maart zat het laatste korstje er op en hoefde ik geen gaasjess meer, behalve als ik naar bed ging dan deed ik er voor de zekerheid nog een gaasje op. Ik sliep al die maanden ook zo slecht omdat ik niet normaal kon liggen zoals ik wilde en omdat ik nog altijd met een beschermende bh of top sliep. Half maart was het dan echt zover! De blijdschap bleef een beetje weg omdat ik het haast niet durfde te geloven. De wonden waren dicht, ik kon bij wijze van spreken zonder bh over straat en kon eindelijk lekker douchen, inzepen, slapen en draaien, gewone bhs aan, en ik kon er eindelijk van gaan genieten.

Inmiddels ben ik er al goed aan gewend en vind ik ze echt mooi. De vorm dan , want de littekens zijn vrij groot en bobbelig. De littekens rondom mn tepels trekken het tepelhof een beetje uit zn verband maar ja.. ik ga er mee leren leven. Als ik iets aan heb voel ik me er mooi mee en dat is sowieso iets wat ik me voor dit avontuur nooit had kunnen voorstellen. Wat was het een feest toen ik bij een sample sale van oneill bikinis kon scoren in de 'sample-maat'. En vooral het passen eenmaal thuis was heel leuk. En ook de topjes en bandjes die ik nu kan dragen, wat een bijzonder gevoel van vrijheid en geluk is dat.

Het gevoel in de tepels is nog niet helemaal zoals het moet. Rechts die het altijd al wel deed na de operatie is erg gevoelig. En links waar ik echt 4 maanden geen gevoel had begint nu toch te komen. Het voelt nog niet als een prettige gevoeligheid, maar dat ik er prikkelingen kan voelen vind ik al heel wat als je bedenkt dat ik het eigenlijk niet meer verwacht had. Toch gek dat je zenuwen kennelijk weer aangroeien, wie weet wordt het gevoel in mijn linkertepel weer helemaal zoals het moet! Ik durf het zelfs te hopen nu.

Nou dat is zo een beetje het verhaal van de afgelopen maanden. Het spijt me dat ik zo een tijd afwezig geweest ben, maar ik wilde er niet meer bij stil staan (lukte heus niet..) en proberen mijn leven weer een beetje op te pakken. Het is daadwerkelijk pas echt gelukt toen de wonden goed dicht waren. Ik durfde ook geen foto's meer te maken, ze zien er ook 'erger' uit op de foto dan in het echt. Maar ik heb vandaag na bijna 3 maanden weer nieuwe foto's gemaakt (zie mijn album). Als je de littekens wegdenkt, vind ik ze toch wel erg mooi geworden. Ben benieuwd hoe het met jullie gaat en ga zo even het forum archief in om te lezen hoe het met iedereen is! Nogmaals sorry, het had niets met jullie te maken, ik heb ook heel veel aan jullie gehad.

Liefs Adisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Adies,

heb van begin af aan je verhaal gelezen en weet je Ik heb jouw foto meegenomen naar de arts als voorbeeld wat ik graag zou willen!

Ik vind jouw borsten geweldig en had er alles voor over om ook zon model te krijgen.

Dat lukt natuurlijk nooit maar dan had hij wel een idee wat ik mooi vind.

Ben nu ook heel tevreden met mijn nieuwe boobs maar heb ook het probleem dat er nu een behoorlijk gat zit waar ik een hematoom had zitten, ook die ellende die jij had, gaasjes en verschonen.

bij mij is nog maar kort gelden nog gen 2 weken maar ik vind nu al ellende(vies)Dus ik snap jou frustratie heel goed.

Ben heel blij voor je dat nu weer goed gaat met je.

Je mag trots op ze zijn hoor(ikzelf vind die van jou de allermooiste geworden)

En iedereen zit toch met die littekens en die zie je toch niet met iets aan.

Bedankt voor je verhaal en het ga je goed.

groetjes jantina

mijn link naar foto's staat in mijn verslag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Adies

Lees nu je verhaal voor het eerst, wat een gedoe met die wondjes, nu ben ik nog maar 5,5 wk post op maar op een plek wil het nog niet dicht.. Maar goed zou ik jou ww mogen hebben, ben wel nieuwsgierig hoe het er bij je uitziet.

groet Kaatje K

Hi Kaatje,

Ik hoop dat wel duidelijk is dat wat mij 'overkwam' zeg maar echt niets met de kliniek of chirurg te maken had. En dat het waarschijnlijk aan mijn eigen lichaam lag. Ik zal je mijn ww even sturen.

Groetjes Adies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kaatje,

Ik hoop dat wel duidelijk is dat wat mij 'overkwam' zeg maar echt niets met de kliniek of chirurg te maken had. En dat het waarschijnlijk aan mijn eigen lichaam lag. Ik zal je mijn ww even sturen.

Groetjes Adies!

ja dat is gewoon pech hebben, hier nl een wondje wat wel dicht was en nu weer open..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Adies,

Ik heb je verhaal zitten lezen... Jeetje, wat een rot tijd zeg.

Ik ben zelf 4 weken geleden geopereerd en bij mij worden de littekens ook erg groot door open plekken.

Maar had nooit gedacht dat het zo langzaam zou gaan. En dat de kans dat wondjes weer open gaan als ze eenmaal dicht waren.

Zo frustrerend moet het voor je zijn geweest..

Ik was erg snel overstuur toen ik zag dat mijn littekens opensprongen.

Zou je misschien je ww kunnen sturen?

Ik heb namelijk dezelfde maat over en ben erg benieuwd hoe het nu bij jou eruit ziet.

Kan ik beetje vergelijken :)

Groetjes

Mendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hey Adies,

Hier was ik ook weer eens.

Wat leuk om weer wat van jou te horen. Ik snapte er al niets van dat je in mijn ogen zomaar niet meer kwam.

Ik dacht ach die heeft haar leventje weer helemaal opgepakt en is niet meer met de :1boobs: bezig.

Maar niets is minder waar lees ik nu. Jeetje wat heeft het bij jou lang geduurd zeg. En ik kan me heel goed indenken dat je er helemaal doorheen zat. Ik vond de kleine wondjes op het 3 landenpunt al erg. Dus heel begrijpelijk dat je er zo mee zat.

MAAAAAAAARRRRRRRRR ik heb je foto's bekeken en ik vind ze SUPER!!!

Ik ben ook nog heel weinig op het forum, vooral omdat er bijna niemand meer komt van onze oude garde.

Af en toe spieken doe ik nog wel hoor, maar niet meer gericht antwoorden.

Maar ik zal mijn foto's van de week ook weer eens maken. Kun je die van mij ook weer eens zien hihihi :blush:

O ja en ik ben ook erg tevreden over mijn :1boobs: hoor, maar ze houden van mij toch nog wel iets kleiner gemogen.

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hey Cday,

ik heb een vraagje voor jou. Je bent naar België gegaan voor een borstverkleining. Kreeg je het ook daar vergoed?

Ik heb 2 jaar geleden een bvk ondergaan en ben er nu niet meer tevreden mee.

Ten eerste was ik toen een stuk dunner (ik had psychische problemen en had daardoor een lichte eetstoornis ontwikkeld) en zijn nu ik weer ben aangekomen ook mijn borsten weer gegroeid. Ik ben wel bezig met afvallen, maar ik denk niet dat mijn borsten erg veel mee afvallen.

Ten tweede heb ik een deuk in de plooi van mijn rechterborst en vind ik mijn borsten te 'breed', als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zit er nu dus ook aan te denken of er iets aan gedaan kan worden, en zoals ik hier lees is dat mogelijk.

Ik heb alleen geen geld om het te kunnen betalen, als het niet wordt vergoed.

groetjes Diek

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps. ik ga trouwens niet zoveel afvallen zodat ik weer zo dun was als toen ik mijn bvk kreeg hoor xD gewoon een beetje, tot ik tevreden ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een perfecte bvk gehad dus heb niet te klagen.

Maar soms zie ik dames met 300 gram of minder dat is weggehaald en dan denk ik zo weinig?

Bij mij was er 900 en 800 gram weggehaald omdat ik het niet te klein wou, en mijn vriendin een kilo en 900 gram. En verder als ik de vorm van sommige borsten zie na een operatie vind ik ze soms niet mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.