Ga naar inhoud

polemommy : 10 februari 2020 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

ik ben Stef, bijna 31 en heb een dochtertje van 4. Na mijn zwangerschap en borstvoeding geven, was er van mijn mooie, volle, ronde D-Cup niet veel meer over. Ik draag nog steeds behas met cup C, maar boven is hij leeg. Dus als ik een strak shirt draag, zie je alleen de nare afdruk van mijn beha. De beha moet wel erg strak zitten zodat de cup wat gevuld lijkt, maar dan heb je een nare afdruk van de bandjes op je rug. Hopelijk is dat binnenkort verleden tijd. 

 

Na lang overleg met mijn vriend en er lang over te hebben nagedacht, staat mijn besluit voor een borstvergroting nu vast. 

 

Op 28 september heb ik een afspraak bij Boerhaave en ik heb er zin in. 

 

Ik heb al enige vragen opgeschreven die vooral gaan over de positie van de protheses en de voor- en nadelen als het gaat om krachttraining en lenigheid. Misschien kunnen jullie me ook overweg helpen. Zijn er hier slangenmensen die een borstvergroting zijn ondergaan?

 

Groetjes,

Stef

  •  
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Nog even wachten said:

Hi, welkom hier.

Ben verre van een slangenmens, sorry dus daar geen advies over.

Bij welke arts ga je bij Boerhaave?

 

 

Hey, ik heb de 28ste pas een intakegesprek. Bij welke arts hebben ze me niet verteld, hebben ze ook niet gevraagd. ? Maar kon ook alleen maar foto’s van dr. Van der Weij vinden op de website.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi allemaal,

 

Ik heb zojuist mijn operatie ingepland. ? Tot en met 8 februari ben ik op skivakantie en ga de tiende dan onder het mes. Spannend. 

 

In totaal had ik 3 consultaties: Bij Drs. Fortuin van Boerhaave, Drs. Booi van de Mooi Kliniek en uiteindelijk met Dr. van der Weij van Boerhaave. 

 

Drs. Fortuin en Drs. Booi adviseerden beiden Dual Plane, terwijl Dr. van der Weij juist adviseerde om de prothese voor de spier te plaatsen (en dat dit bij mij gemakkelijk mogelijk is tot en met 300 CC). Dual Plane zie ik niet zitten, omdat ik een fanatieke (en semi-professionele) athlete ben. 

 

Na mijn consult bij de Mooi Kliniek, wist ik zeker, dat ik de operatie niet daar wilde laten uitvoeren. Ik heb geen echt advies gekregen, behalve over het merk van de prothese (omdat dat voor de kliniek in de inkoop goedkoper is), en toen ik vragen wilde stellen, werd er gezegd dat ik maar een nieuw consult moet inplannen ( € 50 per consult). Ook werden de mentor protheses helemaal afgekraakt, omdat die "gegarandeerd gaan draaien, Motiva niet". 

 

De keuze tussen de twee Boerhaave-chirurgen werd me dan afgenomen door het advies naar de positie van de prothese. 

Omdat mijn borsten na zwangerschap en borstvoeding flink verslapt zijn (van D naar A/B) gaan we voor anatomische protheses van Mentor. De aanbeveling was 265 CC, maar ik twijfel nog, of ik niet toch nog een maatje groter wil. Dr. van der Weij heeft de breedte van mijn borst opgemeten met 13 cm aan beide kanten, maar de protheses zijn 11,5 cm breed. Zou ik dan niet eigenlijk voor breder moeten gaan?

 

Groetjes,

Stef

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Imker said:

Wat jammer dat een van de drie consults heel negatief verliep! Nooit fijn om met een vervelend gevoel een gesprek buiten te lopen.

 

wel fijn dat je een datum hebt, die al bijna is! Aftellen begonnen dus! Leuk?

Na de consultatie bij Dr. Van der Weij keken mijn vriend en ik elkaar aan en het was zo van ‘dat is hem!’ ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Desert-Rose said:

@polemommy

 

hoi hoi,

 

Heb even topics samengevoegd, de titel aangepast en topic verhuisd naar operatieverslagen. Hier in dit topic kun je nu al je verdere updates en dadelijk ook je verslag neer gaan zetten, zo heb je dan alles netjes en overzichtelijk bij elkaar staan.

Dankje voor de moeite ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Nog even wachten said:

Ja nog iemand die na de wintersport geholpen gaat worden! Leuk. Ik word hopelijk in de week van 24 februari geopereerd, heb nog geen definitieve datum gekregen. 

Ik krijg ook voor de spier, 550 of 625cc motiva ergonomix door dr. vd Pot van Blooming

Spannend! Dus dat is dan ook al aftellen. ☺️

 

Ik weet dat het in Nederlands een hele gewone uitdrukking is, maar voor mij klinkt ‘geholpen worden’ altijd zo raar. ??? Ik krijg gewoon boobs. Yay. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Op 6-11-2019 om 13:34, polemommy zei:

Hoi allemaal,

 

Ik heb zojuist mijn operatie ingepland. ? Tot en met 8 februari ben ik op skivakantie en ga de tiende dan onder het mes. Spannend. 

 

In totaal had ik 3 consultaties: Bij Drs. Fortuin van Boerhaave, Drs. Booi van de Mooi Kliniek en uiteindelijk met Dr. van der Weij van Boerhaave. 

 

Drs. Fortuin en Drs. Booi adviseerden beiden Dual Plane, terwijl Dr. van der Weij juist adviseerde om de prothese voor de spier te plaatsen (en dat dit bij mij gemakkelijk mogelijk is tot en met 300 CC). Dual Plane zie ik niet zitten, omdat ik een fanatieke (en semi-professionele) athlete ben. 

 

Na mijn consult bij de Mooi Kliniek, wist ik zeker, dat ik de operatie niet daar wilde laten uitvoeren. Ik heb geen echt advies gekregen, behalve over het merk van de prothese (omdat dat voor de kliniek in de inkoop goedkoper is), en toen ik vragen wilde stellen, werd er gezegd dat ik maar een nieuw consult moet inplannen ( € 50 per consult). Ook werden de mentor protheses helemaal afgekraakt, omdat die "gegarandeerd gaan draaien, Motiva niet". 

 

De keuze tussen de twee Boerhaave-chirurgen werd me dan afgenomen door het advies naar de positie van de prothese. 

Omdat mijn borsten na zwangerschap en borstvoeding flink verslapt zijn (van D naar A/B) gaan we voor anatomische protheses van Mentor. De aanbeveling was 265 CC, maar ik twijfel nog, of ik niet toch nog een maatje groter wil. Dr. van der Weij heeft de breedte van mijn borst opgemeten met 13 cm aan beide kanten, maar de protheses zijn 11,5 cm breed. Zou ik dan niet eigenlijk voor breder moeten gaan?

 

Groetjes,

Stef

 

Heel vreemd om te lezen dat je bij mooi kliniek geen goede uitleg hebt gekregen. Ik ben zelf bij van der hulst geweest en die nam alle tijd. Ook geen negatief woord over andere protheses. Mentor en motiva zijn volgens hem topmerken en ook over de mcghan protheses die ik had zei hij dat dit gewoon een goed merk was maar door de iets verhoogde kans op alcl is die firma af gemaakt in de media. Ook heeft hij alles goed opgemeten mij gevraagd wat mijn wensen waren en me 2 protheses voorgesteld..ik heb hem uiteindelijk in de ok zelf laten beslissen welke prothese en of ze voor of achter de spier werden geplaatst. Hij heeft ze uiteindelijk ervoor geplaatst (genoeg eigen borstweefsel)

De 50 euro die je betaald gaat in mindering van de factuur. Jammer dat dokter Booij schijnbaar niet fatsoenlijk uitleg geeft. Ik heb in ieder geval een goede ervaring daar gehad en het resultaat is precies wat ik wilde. 

Heel veel succes bij van der weij..lees hier alleen maar goede verhalen over hem.?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Spookbewoning12 said:

Wat betreft de breedte van de prothese; ik heb 13,8 bij de kleinste borst, en m’n prothese gaat 11,1 of 11,3 zijn. Chirurg zij dat vanwege plaatsing voor de spier de extra cm speling is om goede bedekking van de prothese te krijgen. 

Ik heb inderdaad nog eens met dr. van der Weij gebeld, omdat ik toch twijfelde en hij zei dat ik voor de kleinere prothese moet gaan, omdat je anders randen gaat zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vandaag de tijd doorgekregen waarop ik in de kliniek word verwacht.

 

Sinds wanneer is het trouwens zo dat je 12 uur voor een operatie niet meer mag eten en drinken? Heb al veel operaties gehad, eten mocht altijd tot 6 uur van tevoren en drinken (water) altijd tot twee uur van tevoren. Vind dit wel heftig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, polemommy zei:

Vandaag de tijd doorgekregen waarop ik in de kliniek word verwacht.

 

Sinds wanneer is het trouwens zo dat je 12 uur voor een operatie niet meer mag eten en drinken? Heb al veel operaties gehad, eten mocht altijd tot 6 uur van tevoren en drinken (water) altijd tot twee uur van tevoren. Vind dit wel heftig.

Ja belachelijk he...ik mocht ook 12 uur niks eten en drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, polemommy zei:

Vandaag de tijd doorgekregen waarop ik in de kliniek word verwacht.

 

Sinds wanneer is het trouwens zo dat je 12 uur voor een operatie niet meer mag eten en drinken? Heb al veel operaties gehad, eten mocht altijd tot 6 uur van tevoren en drinken (water) altijd tot twee uur van tevoren. Vind dit wel heftig.

Dat is afhankelijk van de ervaringen van de anesthesist denk ik. Zou me er wel aan houden, want ze zijn daar streng in. 
Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, polemommy zei:

Vandaag de tijd doorgekregen waarop ik in de kliniek word verwacht.

 

Sinds wanneer is het trouwens zo dat je 12 uur voor een operatie niet meer mag eten en drinken? Heb al veel operaties gehad, eten mocht altijd tot 6 uur van tevoren en drinken (water) altijd tot twee uur van tevoren. Vind dit wel heftig.


Oh pittig zeg. Bij mij is het gelukkig wel 6 uur van tevoren niet meer eten en 2 uur van tevoren niet meer drinken. 
En hoe laat moet je bij de kliniek zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, best_boobie said:

Dat is afhankelijk van de ervaringen van de anesthesist denk ik. Zou me er wel aan houden, want ze zijn daar streng in. 
Xx BB

Vind het eng hoor. Vooral omdat ik dan waarschijnlijk aan niets anders kan denken ???

 

Moest een keer een diabetestest doen waarbij ze gedurende drie uur drie keer bloed moesten prikken, mocht toen 8 uur niets eten en drinken en ben er toen ik er aankwam flauw gevallen, heb al een super lage suiker van mezelf. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, polemommy zei:

Vind het eng hoor. Vooral omdat ik dan waarschijnlijk aan niets anders kan denken ???

 

Moest een keer een diabetestest doen waarbij ze gedurende drie uur drie keer bloed moesten prikken, mocht toen 8 uur niets eten en drinken en ben er toen ik er aankwam flauw gevallen, heb al een super lage suiker van mezelf. ?

Maar dat is iets dat de anesthesist wel moet weten van te voren!!! Heb je dat aangegeven?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, best_boobie said:

Maar dat is iets dat de anesthesist wel moet weten van te voren!!! Heb je dat aangegeven?? 

Ik heb niks doorgegeven, maar het werd ook alleen maar tussen neus en lippen door aan de telefoon gezegd, vanaf 00.00 uur geen eten en drinken meer. 

 

Wat ik scheef vind is dat dezelfde regel geldt als je om 8.00 uur, om 12.00 uur of om 16.00 uur geopereerd word, terwijl daar 4 respectievelijk 8 uur ertussen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.