polemommy

polemommy : 10 februari 2020 : Dr. van der Weij : Boerhaave

Recommended Posts

Vandaag de tijd doorgekregen waarop ik in de kliniek word verwacht.

Sinds wanneer is het trouwens zo dat je 12 uur voor een operatie niet meer mag eten en drinken? Heb al veel operaties gehad, eten mocht altijd tot 6 uur van tevoren en drinken (water) altijd tot twee uur van tevoren. Vind dit wel heftig.

Ja belachelijk he...ik mocht ook 12 uur niks eten en drinken.

Ik mag vanaf de nacht voor de behandeling (0:00 u) niets meer eten en drinken. En alleen slokjes water drinken tot 2 uur voor de behandeling. En met het laatste slokje water 2 tabletten paracetamol. 

Dat is afhankelijk van de ervaringen van de anesthesist denk ik. Zou me er wel aan houden, want ze zijn daar streng in. 
Xx BB

Oh pittig zeg. Bij mij is het gelukkig wel 6 uur van tevoren niet meer eten en 2 uur van tevoren niet meer drinken. 
En hoe laat moet je bij de kliniek zijn? 

Vind het eng hoor. Vooral omdat ik dan waarschijnlijk aan niets anders kan denken 😂😂😂

Moest een keer een diabetestest doen waarbij ze gedurende drie uur drie keer bloed moesten prikken, mocht toen 8 uur niets eten en drinken en ben er toen ik er aankwam flauw gevallen, heb al een super lage suiker van mezelf. 😞

Maar dat is iets dat de anesthesist wel moet weten van te voren!!! Heb je dat aangegeven?? 

Ik heb niks doorgegeven, maar het werd ook alleen maar tussen neus en lippen door aan de telefoon gezegd, vanaf 00.00 uur geen eten en drinken meer. 

Wat ik scheef vind is dat dezelfde regel geldt als je om 8.00 uur, om 12.00 uur of om 16.00 uur geopereerd word, terwijl daar 4 respectievelijk 8 uur ertussen zitten.

Ik moet om 12 uur daar zijn. Maar kan me voorstellen, dat ik dan nog lang niet aan de beurt ben. 🙈 Geen idee hoe snel zoiets gaat.

@polemommy

ik zou vandaag even opbellen en vragen hoe het precies zit. Ook uitleggen van je lage suikerspiegel. 
Het is natuurlijk heel anders voor je of je je nou om 8u moet melden of pas on 12u. 
ik heb t “geluk” dat ik met zenuwen geen hap door m’n keel krijg!

Ik zou inderdaad ook even bellen. Toch belangrijk om even aan te geven hoor. Niet dat je straks niet geopereerd wordt omdat je nog iets gegeten hebt terwijl het niet mocht, of zoiets....

xx