Ga naar inhoud

renaate01 : 28 mei 2020 : Dr. Smulders : Velthuis Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi dames, ik ben nieuw hier en overweeg een bv. Ben 1.72 en 61 kg en zo plat als een dubbeltje. Heb me al redelijk ingelezen maar ben wel nieuwsgierig naar persoonlijke ervaringen en foto’s van vrouwen die in zo’n zelfde situatie zitten of hebben gezeten, mogelijk dat dat me over de streep kan trekken. 
 

liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi renaate, 

 

Ik zit helaas in hetzelfde schuitje. Ook zo plat als een dubbeltje. Zo plat dat ik mijn borstvergroting zelfs vergoed ga krijgen. Ben je op de hoogte van die regeling? Moet je maar eens Googlen op 'borsten aplasie/agnesie'. 

 

Volgende week donderdag ga ik eindelijk geholpen worden bij de velthuiskliniek. Het eindresultaat kan ik je dus nog niet tonen. Een foto van mijn huidige situatie staat in mijn album. 

 

Groetjes, 

Marcia 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, ABS zei:

Hoi renaate, 

 

Ik zit helaas in hetzelfde schuitje. Ook zo plat als een dubbeltje. Zo plat dat ik mijn borstvergroting zelfs vergoed ga krijgen. Ben je op de hoogte van die regeling? Moet je maar eens Googlen op 'borsten aplasie/agnesie'. 

 

Volgende week donderdag ga ik eindelijk geholpen worden bij de velthuiskliniek. Het eindresultaat kan ik je dus nog niet tonen. Een foto van mijn huidige situatie staat in mijn album. 

 

Groetjes, 

Marcia 

Ja van die regeling was ik op de hoogte, moet maar even afspraak maken bij de huisarts. Zou fijn zijn als het vergoed word. Ging dat een beetje soepel bij jou?

 

Ik ga even een kijkje nemen in je album.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ging het redelijk soepel. Inderdaad een doorverwijzing gevraagd aan mijn huisarts voor een echo in het ziekenhuis. Dit kan niet bij een kliniek. Een aantal dagen moeten wachten op de uitslag. Met de uitslag op papier naar de velthuiskliniek gegaan en tijdens mijn consult werd ter plekke al de aanvraag goedgekeurd door cz.

 

Ik was vooral bang voor de aanwezigheid van een borstplooi. Ik denk eigenlijk nog steeds dat ik die wel heb, minimaal natuurlijk maar alsnog. De chirurg vond dat gelukkig niet het geval. 

 

Tot nu toe dus veel geluk gehad in dit traject. Hopelijk loopt dat bij jou ook zo! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ABS zei:

Bij mij ging het redelijk soepel. Inderdaad een doorverwijzing gevraagd aan mijn huisarts voor een echo in het ziekenhuis. Dit kan niet bij een kliniek. Een aantal dagen moeten wachten op de uitslag. Met de uitslag op papier naar de velthuiskliniek gegaan en tijdens mijn consult werd ter plekke al de aanvraag goedgekeurd door cz.

 

Ik was vooral bang voor de aanwezigheid van een borstplooi. Ik denk eigenlijk nog steeds dat ik die wel heb, minimaal natuurlijk maar alsnog. De chirurg vond dat gelukkig niet het geval. 

 

Tot nu toe dus veel geluk gehad in dit traject. Hopelijk loopt dat bij jou ook zo! 


Als ik jou foto bekijk, denk ik dat ik ook wel in aanmerking kom voor vergoeding. Zal morgen de huisarts even bellen. Hoelang heeft er tussen je eerste consult en de operatie gezeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, renaate01 zei:


Als ik jou foto bekijk, denk ik dat ik ook wel in aanmerking kom voor vergoeding. Zal morgen de huisarts even bellen. Hoelang heeft er tussen je eerste consult en de operatie gezeten?

Er zat ongeveer zes weken tussen. Was erg druk bij velthuis. Mocht je straks een positieve echo hebben dan moet je dus doorgestuurd worden naar een ziekenhuis of kliniek naar keuze. Let dan wel op dat niet alle klinieken een contract hebben met de zorgverzekeraars voor de borstvergroting. Velthuis toevallig wel, maar Eindhoven was al door het 'budget' voor vergoede zorg heen voor dit jaar, dus naar velthuis velp gegaan waar ze nog wel ruimte hadden. 

 

Zal voor je duimen!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ABS zei:

Er zat ongeveer zes weken tussen. Was erg druk bij velthuis. Mocht je straks een positieve echo hebben dan moet je dus doorgestuurd worden naar een ziekenhuis of kliniek naar keuze. Let dan wel op dat niet alle klinieken een contract hebben met de zorgverzekeraars voor de borstvergroting. Velthuis toevallig wel, maar Eindhoven was al door het 'budget' voor vergoede zorg heen voor dit jaar, dus naar velthuis velp gegaan waar ze nog wel ruimte hadden. 

 

Zal voor je duimen!! 

Zes weken vind ik eigenlijk nog wel meevallen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Velthuis, lees er goede verhalen over. Alleen zou ik dan voor Enschede gaan, is kwa afstand beter te doen. 

Ik houd je op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @renaate01 ! Wat een spannende tijd ga je in zeg!! 

 

Ik heb inderdaad ook een foto van mijn “voor” situatie in mijn album! Mocht je willen vergelijken. Bij mij zat er echt maar 2 weken tussen consult en operatie, maar dat kwam omdat er snel een plekje vrij was gekomen. Anders had er bij mij 2 maanden tussen gezeten in verband met de zomervakantie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-11-2019 om 15:03, Layna zei:

Hoi @renaate01 ! Wat een spannende tijd ga je in zeg!! 

 

Ik heb inderdaad ook een foto van mijn “voor” situatie in mijn album! Mocht je willen vergelijken. Bij mij zat er echt maar 2 weken tussen consult en operatie, maar dat kwam omdat er snel een plekje vrij was gekomen. Anders had er bij mij 2 maanden tussen gezeten in verband met de zomervakantie. 


Hi, ja vind het ook behoorlijk spannend vooral omdat ik er niet zo open over ben en eigenlijk niemand weet dat ik een bv wil gaan doen. 
Heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij de huisarts, eerst maar eens kijken of ik in aanmerking kan komen voor een vergoeding en dan weer verder kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen naar de huisarts geweest en word nog even teruggebeld, ze wist niks over een vergoeding en ging dit even voor me uitzoeken want ze was zelf ook wel nieuwsgierig hoe dat precies zat.

 

Stel ik kan het vergoed krijgen, kan ik dan beter in ziekenhuis of kliniek geopereerd worden? Wat zijn de concrete verschillen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Heb zowel in een ziekenhuis als in privékliniek een consult gepland. Voor het ziekenhuis moest dit met een verwijzing maar de privékliniek kon ik zo een afspraak inplannen maar daar zitten consultkosten aan verbonden mits je de behandeling er uit laat voeren. Ik heb verschillende dingen gelezen over de vergoeding bij onderontwikkelde borstgroei en verwijzing en de kosten die je betaald voor je consult maar het is me niet duidelijk. Moet je nu eerst een verwijzing hebben voordat je een consult hebt bij een pv of kan dat ook na het consult als ik heb besloten wat ik wil?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 2-12-2019 om 19:58, renaate01 zei:

Heb zowel in een ziekenhuis als in privékliniek een consult gepland. Voor het ziekenhuis moest dit met een verwijzing maar de privékliniek kon ik zo een afspraak inplannen maar daar zitten consultkosten aan verbonden mits je de behandeling er uit laat voeren. Ik heb verschillende dingen gelezen over de vergoeding bij onderontwikkelde borstgroei en verwijzing en de kosten die je betaald voor je consult maar het is me niet duidelijk. Moet je nu eerst een verwijzing hebben voordat je een consult hebt bij een pv of kan dat ook na het consult als ik heb besloten wat ik wil?

 

Hoi hoi

Je moet hier op het forum ook maar eens zoeken naar informatie over vergoeding. Als je 'vergoeding' intikt in de zoekbalk rechtsboven (loepje) dan zou er ergens wel een topic bij moeten staan waar je iets aan hebt, denk ik :)
Volgens mij is het zo dat je gewoon een afspraak kunt maken, en de pc doet dan de aanvraag naar de verzekering toe. Maar niet alle klinieken komen in aanmerking voor vergoeding, dus misschien dat je dit even kunt navragen bij je zorgverzekering, voordat je straks ergens voor niets consultkosten betaald....

Mag ik vragen waar je afspraken gemaakt hebt? Bij welke pc's/klinieken?

In ieder geval alvast succes!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, best_boobie zei:

Hoi hoi

Je moet hier op het forum ook maar eens zoeken naar informatie over vergoeding. Als je 'vergoeding' intikt in de zoekbalk rechtsboven (loepje) dan zou er ergens wel een topic bij moeten staan waar je iets aan hebt, denk ik
Volgens mij is het zo dat je gewoon een afspraak kunt maken, en de pc doet dan de aanvraag naar de verzekering toe. Maar niet alle klinieken komen in aanmerking voor vergoeding, dus misschien dat je dit even kunt navragen bij je zorgverzekering, voordat je straks ergens voor niets consultkosten betaald....

Mag ik vragen waar je afspraken gemaakt hebt? Bij welke pc's/klinieken?

In ieder geval alvast succes!

 

xx BB


Dankjewel en ik zal eens gaan zoeken in andere topics. Komende woensdag eerste consult bij De Smulders in Velthuis Kliniek en halverwege januari bij onbekende chirurg in het ziekenhuis van Emmen, dit is via de huisarts geregeld.

 

Liefs 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update

Vanmiddag consult gehad bij Velthuiskliniek Enschede met Smulders, fijn gesprek gehad en ze dacht dat ik wel in aanmerking zou komen voor een vergoeding. Na het gesprek mocht ik de bh met implantaten passen en dat was toch wel erg leuk! Smulders vond de anatomische mentor 350cc het mooiste staan. Het zou dan uitkomen op een 70d, toen ze dat zei dacht ik jeetje wat groot maar het leek wel erg natuurlijk. 
In het nieuwe jaar maar de echo regelen en hopen dat ik in aanmerking kan komen voor de vergoeding. 
 

Liefs 

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-11-2019 om 20:36, ABS zei:

Overigens zijn Layna en @AnoukK ook twee forumleden die in hetzelfde schuitje hebben gezeten en inmiddels al zijn geopereerd. Misschien heb je ook iets aan hun ervaringen. 


Jullie hebben de operatie toch al achter de rug. Hoeveel cc hebben jullie laten zetten en welke cupmaat hebben jullie nu? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, renaate01 zei:


Jullie hebben de operatie toch al achter de rug. Hoeveel cc hebben jullie laten zetten en welke cupmaat hebben jullie nu? 

Kijk niet alleen naar het aantal cc. Dat zegt namelijk helemaal niks. Aantal cc heb je in verschillende merken, in rond en anatomisch en dan nog onderverdeeld in verschillende profiles. Allemaal met andere afmetingen. Verder moet ook de voorsituatie gelijk zijn, en je postuur, wil je überhaupt enigszins kunnen vergelijken. :)

 

In zn algemeenheid bedoel ik dat jullie daar voorzichtig mee moeten zijn. Je verkijkt je zo gauw... 

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi, 

Wat fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt. Ga duimen voor een positieve echo voor je! 

 

Ik heb 330cc Mentor anatomisch, medium profile laten plaatsen. Toevallig op laten meten bij de hunkemoller twee weken geleden en kwam daar uit op een 75E. Merk nu al dat die maat echt wel te groot is. Een D zou beter zijn, maar ze zien er totaal niet uit als een D. Vind ze zelf echt meer op een B lijken. Had zelfs liever een maatje grotere protheses gehad (380cc), dat had wat betreft mijn afmetingen wel gekund maar mijn borstspier was te straks. Ze konden de protheses er niet onder krijgen... 

 

Succes. Ik blijf je updates volgen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, best_boobie zei:

Kijk niet alleen naar het aantal cc. Dat zegt namelijk helemaal niks. Aantal cc heb je in verschillende merken, in rond en anatomisch en dan nog onderverdeeld in verschillende profiles. Allemaal met andere afmetingen. Verder moet ook de voorsituatie gelijk zijn, en je postuur, wil je überhaupt enigszins kunnen vergelijken.

 

In zn algemeenheid bedoel ik dat jullie daar voorzichtig mee moeten zijn. Je verkijkt je zo gauw... 

 

xxx BB


Oh dankjewel, dan zal ik me daar niet teveel op focussen. 

 

9 uur geleden, ABS zei:

Hoi hoi, 

Wat fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt. Ga duimen voor een positieve echo voor je! 

 

Ik heb 330cc Mentor anatomisch, medium profile laten plaatsen. Toevallig op laten meten bij de hunkemoller twee weken geleden en kwam daar uit op een 75E. Merk nu al dat die maat echt wel te groot is. Een D zou beter zijn, maar ze zien er totaal niet uit als een D. Vind ze zelf echt meer op een B lijken. Had zelfs liever een maatje grotere protheses gehad (380cc), dat had wat betreft mijn afmetingen wel gekund maar mijn borstspier was te straks. Ze konden de protheses er niet onder krijgen... 

 

Succes. Ik blijf je updates volgen! 


Dankje. De pc zag het positief in dus dat geeft me goeie hoop met de echo. 
Tijdens het passen had ik dus 250cc en 350cc, de 250 was wat aan de kleine kant vonden ze en 350 vonden ze me erg mooi staan, volgens hun zou ik dan uitkomen op 70d wat me toch echt mega groot klinkt. Dus misschien dat de middenweg dan goeie optie zou zijn maar daar waren geen pas protheses van, helaas.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, renaate01 zei:


Oh dankjewel, dan zal ik me daar niet teveel op focussen. 

 


Dankje. De pc zag het positief in dus dat geeft me goeie hoop met de echo. 
Tijdens het passen had ik dus 250cc en 350cc, de 250 was wat aan de kleine kant vonden ze en 350 vonden ze me erg mooi staan, volgens hun zou ik dan uitkomen op 70d wat me toch echt mega groot klinkt. Dus misschien dat de middenweg dan goeie optie zou zijn maar daar waren geen pas protheses van, helaas.

 

 

Dat was bij mij hetzelfde geval. 350 gepast, maar de protheses die ik had uitgekozen waren er enkel in 330 of 380. Uiteindelijk dus voor de 330 gegaan. En geloof me. Die D cup ziet er echt niet zo uit. Dat komt voornamelijk door de kleine omtrek van 70 of 75... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, ABS zei:

Dat was bij mij hetzelfde geval. 350 gepast, maar de protheses die ik had uitgekozen waren er enkel in 330 of 380. Uiteindelijk dus voor de 330 gegaan. En geloof me. Die D cup ziet er echt niet zo uit. Dat komt voornamelijk door de kleine omtrek van 70 of 75... 

 

Oke, fijn dat je hetzelfde had.
Pc zei ook dat 70d kwa vulling hetzelfde is als een 75c dus in dat opzicht valt het wel mee. Ik laat het deze weken eens rustig over bezinken en ga dan in het nieuwe jaar maar weer om alles in werking te zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
24 minuten geleden, renaate01 zei:

Vandaag dan bij de huisarts geweest om de verwijzing te regelen voor de echo/mammografie. Hebben jullie enig idee hoe dit gaat met kleine borsten? Na mijn idee kunnen ze niet plat gedrukt worden want er zit niks om plat te drukken tussen die platen ?


@ABS & @Layna hoe ging dit bij jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.