Soofjetunie

Doorgeven aan je werk

Recommended Posts

Hee dames, 

Eigenlijk ben ik heel erg nieuwsgierig naar hoe je zo'n operatie regelt met werk.

Er zit natuurlijk een aantal weken herstel periode vast aan deze ingreep, maar hoe gaat Zoiets in werking?

Heb jij je werkgever eerlijk verteld waarvoor de opratie was of toch liever anoniem gehouden? 

Hoe reageerde je werkgever en moest jr vakantie dagen er voor opgeven?

Ik ben erg benieuwd!

Groet Soof

Ik heb het gewoon eerlijk gezegd en er vrije dagen voor opgenomen omdat ik me vrij wilde voelen om te doen wat ik wilde. Had me wrs ook ziek kunnen melden en je bent niet verplicht te melden waarom (zeker nu met die nieuwe privacy wet) Dan had ik wrs wel controle gehad. Ik had daar geen zin in. 

Dit snap ik inderdaad heel goed. 

Ik zit er te twijfelen wat het juiste is. 

Ik weet dat ik er iets voor over moet hebben, want dit wil ik erg graag. 

Maar het feit om al mijn vakantie dagen op te moeten maken, dat klinkt ook zwaar. Bedankt voor je snelle reactie! 

Ik heb het tegen iedereen verteld! Heb er nooit moeilijk om gedaan en krijg gewoon ziekteverlof uitbetaald. Moet wel volgende maand langs een arbo arts, ben heel benieuwd wat die me gaat vragen... misschien wilt hij wel kijken :P

In principe hoef je dus niets te zeggen waarom je je ziek meldt. Je werkgever mag het je ook niet vragen waarvoor je je ziek meldt. Je zal dan wrs wel controle krijgen maar ook de arbo arts mag zover ik weet niet melden aan je werkgever waarvoor je je ziek hebt gemeld. Weet ik niet 100% zeker dus check dat even. 

Ik heb er ook totaal geen geheim van gemaakt. Maakt me echt niet uit wat ze ervan vinden :D mijn directrice (sta in het onderwijs) was heel blij voor mij en vond het geen enkel probleem. Maar ik kan me inbeelden dat niet iedere werkgever daar zo gelukkig mee is. Je bent dan misschien niet ziek maar je hebt wel degelijk een operatie ondergaan; ook al is deze esthetisch; het blijft een operatie waarvan je moet herstellen hé. ;) 

Op me werk ben ik er gewoon eerlijk over geweest. Ik heb het toen nagevraagd en mocht de ziektewet in. Was daar wel blij mee want dat scheelde mij weer vakantiedagen. 

En krijg je bijvoorbeeld van de chirurg een brief mee? Of zeg je het alleen? En hoelang van te voren hebben jullie dit verteld bij je werkgever?

Jullie kunnen in Nederland hiervoor gewoon ziekteverlof nemen? Ik woon in België en bij mijn weten is dit een persoonlijk gekozen operatie waarvoor wij geen ziekteverlof krijgen. Moesten er complicaties zijn en je gaat naar de dokter dan zal deze je wel thuis zetten maar de operatie zelf + herstel dat je incalculeert? Nee die moet je spijtig genoeg van je vakantiedagen nemen... :23:

Heb geen brief van de chirurg gehad, heb het toen gewoon verteld op mijn werk. Ik heb het toen 2 maanden van tevoren verteld. 

Liefs, 

Mijn pc schrijft 1 week “ziekteverlof” voor. Ikzelf heb toch gekozen om het niet te vertellen op het werk (enkel aan mijn dichte collega’s) en heb dus gewoon 2 weken verlof ingepland vanaf de dag van mijn operatie.

Ik werk ook in het onderwijs en ga niets vertellen. Wordt dinsdag in de herfstvakantie geopereerd en moet dan maandag weer lesgeven. Mocht ik dat nog echt niet kunnen, dan meld ik mij ziek. Ik had de vorige keer maar een paar dagen last, maar dat is 18 jaar geleden.... Fingers crossed! 

Ik werk ook in het onderwijs en ga over 2 weken in gesprek met de directeur. Ik wil anderhalve week voor de kerstvakantie 4 dagen verlof nemen (werk part-time). Dan heb ik vakantie en hoop ik daarna hersteld te zijn. Anders meld ik me ziek. Weet alleen nog niet of ik ga vertellen dat ik een bv laat uitvoeren. Vind het wel privé. Aan de andere kant hoop ik toch wel dat het zichtbaar is!