Ga naar inhoud

Doorgeven aan je werk


Soofjetunie

Aanbevolen berichten

Ik werk in de thuiszorg, huishoudelijk werk en kan dus echt 6 weken niet werken. Heb mijn werk niet verteld wat ik laat doen maar wel dat het niet medisch noodzakelijk is. Wilde tocj gewoon eerlijk zijn. Gelukkig is dit deels beloond, ik krijg nu 2 weken van hun en de andere 4 neem ik vakantie uren op. Had er nog genoeg gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh wel heftig dat het ook fout uit kan pakken. Zo blijf ik maar in het midden zitten... Maar ik vind het opzich wel netjes om het inderdaad te vertellen en dan het aan te kondigen als niet medisch noodzakelijk. Dan vertel je niet niets maar ook niet alles. 

Ik blijf maar heen en weer twijfelen door al deze goede argumenten! Aah zo lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het ligt er ook aan of je de prothese voor of achter de spier krijgt hoe lang het herstel is. En wat voor werk je doet.

Ik heb besloten (na het uit te zoeken) om vakantie op te nemen.

Ik krijg ze voor de spier en hoop aan 2,5 week genoeg te hebben.

Mijn bazin waardeerde het heel erg, dat vind ik prettiger dan stiekem.Maar ieder zijn keus.

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Jesssi:

En het ligt er ook aan of je de prothese voor of achter de spier krijgt hoe lang het herstel is. En wat voor werk je doet.

Ik heb besloten (na het uit te zoeken) om vakantie op te nemen.

Ik krijg ze voor de spier en hoop aan 2,5 week genoeg te hebben.

Mijn bazin waardeerde het heel erg, dat vind ik prettiger dan stiekem.Maar ieder zijn keus.

suc6

@Jesssi Ik ben ook van plan van 2,5 weken te nemen. Ik heb gewoon bureauwerk dus niets zwaar fysiek dus denk dat ik ermee wel genoeg zal hebben. Heb nog 16 vakantiedagen staan en hoop dat ik mijn bv dit jaar nog kan laten uitvoeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-8-2018 om 23:20 zei Vonnepon:

In principe hoef je dus niets te zeggen waarom je je ziek meldt. Je werkgever mag het je ook niet vragen waarvoor je je ziek meldt. Je zal dan wrs wel controle krijgen maar ook de arbo arts mag zover ik weet niet melden aan je werkgever waarvoor je je ziek hebt gemeld. Weet ik niet 100% zeker dus check dat even. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent inderdaad niet verplicht om je werkgever te vertellen waarom je geopereerd wordt. En officieel hoeven ze als werkgever er niet aan mee te werken om je ziek te melden, omdat je er zelf voor kiest. Pas als je complicaties krijgt en daardoor "ziek"wordt dan zijn ze verplicht om je ziek te melden. Dus het zou normaal zijn om verlofuren in te zetten en als je werkgever je ziek meld voor een gedeelte van de tijd, is dat alleen maar schappelijk.

Mijn werkgever was heel erg blij dat ik hem het op tijd en eerlijk vertelde en dat ik wil wachten totdat de zomerverlof drukte achter de rug is. Hij meldt mij vanaf dag 1 ziek en ik krijg daarna aangepast werk omdat ik een zwaar lichamelijk beroep heb. Ik vind het dus alleen maar fijn dat ik eerlijk ben geweest. Maar ik weet ook dat er mensen zijn die zich op de dag van de operatie ziek melden, vraag me af of dat heel erg tof voor je werkgever is

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb in oktober een borstversteviging/verkleining en een buikwandcorrectie opstaan.

Bij mij is het een stuk esthetisch en een stuk terugbetaald door de ziekenkas, dus wel noodzakelijk...

 

De chirurg ging mij een ziektebriefje schrijven voor 2 à 3 weken,

daarna zou ik genoeg hersteld moeten zijn om terug gewoon bureauwerk te doen.

 

Heb op het werk in maart al verteld dat ik een operatie heb opstaan waarvoor ik een 3-tal weken out ga zijn,

daar werd geen probleem rond gemaakt :huh:

 

Ze hebben ook helemaal niet gevraagd waarom,

alhoewel ik wel enkele vrouwelijke collega's op de hoogte heb gebracht,

want ik denk dat de speculaties op het werk misschien anders toch de bovenhand gaan nemen :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoi Dames,

ik ben eerlijk geweest dat het om een niet medisch noodzakelijke ingreep ging. Werkgever zei ook ‘wet is wet’ dus ik keijg ziekteverlof. Ook even contact opgenomen met zh en zij geven een briefje met ‘heelkundige ingreep’ op dus op zich geen probleem. Een controle arts mag Niet melden aan werkgever waarom je thuis bent. Beslist enkel of het gewettigd is of niet;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.