Ga naar inhoud

Vlietje : 7 juli 2014 : Dr. Verdonck : Wellnesskliniek


Aanbevolen berichten

Hoi CupAtje,

Ik doe eigenlijk nog niks in het huishouden. Heb voor mezelf een boterhammetje gesmeerd en pak soms wat drinken.

M'n zusje is hier om me te helpen, laat haar zoveel mogelijk doen, dus ik pak gewoon lekker m'n rust.

Ik denk dat ik best al wat zou kunnen hoor, maar dat voel je wel en kost veel energie, ook door het verband enk ik, daardoor adem je oppervlakkiger. Ik liep even naar de zoler, nou pfff helemaal bekaf en buiten adem haha).

Dus zo lang het niet echt nodig is pak ik lekker m'n rust! Alleen maar beter voor het herstel denk ik!

Ben wel benieuwd of ik di weer zou kunnen gaan werken....

Helaas kan ik zelf echt niets zien. Ik moet zeggen dat het ook brand om het open te maken, maar dat gaat niet zomaar even. Bovendien durf ik het ook niet. Ik ben ook echt onwijs nieuwsgierig, maar denk maar wat zijn die kleine 2 weken dan nog, Heb al zoveel geduld moeten hebben... laat ze dan nog maar even veilig verpakt zodat ze op hun best kunnen herstellen!

Ik heb voor de operatie €2595,- betaald. hierbij zat ook de borstband.

Het consult kost €35,-, heb je daarna nog vragen of wil je nog een keer komen dan is dat gratis dacht ik.

Je krijgt naderhand een receptenbriefje met medicijnen die je zelf bij de apotheek moet halen. Dit werd door mijn verzekering vergoed.

Alle nazorg is ook gratis. Als alles goed gaat ga ik zelf niet meer terug omdat ik het te ver rijden vind, maar volgens mij mag je naderhand steeds kosteloos langskomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 652
  • Created
  • Laatste Reactie

Hou je daar maar aan vast Amber, bij jou kan het ook snel gaan...

En je moet maar denken over een poosje zijn we alles rond die operatie vergeten en kunnen we 100 % genieten van onze boobies!!

Tja dat stoppen met roken is ook lastig. Ik ben nu 3 weken gestopt, wel met behulp van een elektrische sigaret, zit ook nicotine in, maar als nood gebruik ik die ipv een pakje te gaan kopen, want als ik dat eenmaal in huis heb gaat het helemaal mis!!!!!

Ik doe daar nu nog een paar trekjes per dag van (komt denk ik neer op 1 sigaret per dag aan nicotine gehalte).Dit heb ik voor mezelf geaccepteerd. Ik rookte er 20 op een dag, dus al een hele prestatie toch?

Ik las ook dat het advies zeker is om te stoppen maar als dat te moeilijk is het dan toch drastisch te minderen tot max. 3 sigaretten per dag.

Helemaal stoppen is natuurlijk beter, maar als je daardoor weer enorme extra stress krijgt wat ook niet goed is zou ik me om de paar niet zo druk maken. Gewoon zo min mogelijk!

Rookte je veel?

x

Zo is dat:) zo ga ik ook denken!

Ja ik vind het een beetje typisch, als je een spoedoperatie nodig hebt laten ze je ook geen 2 weken wachten ivm het roken..

ik rookte opzich niet zo heel veel, max 15 sigaretten op een dag ( dat was dan echt veel voor mijn doen hoor!)

en op dit moment zon 5 of 6.

Kreeg vorige week vrijdag te horen dat mijn contract niet verlengt wordt, ivm het sluiten van een aantal locaties en de mensen met een vast contract moeten herplaats worden. Echt dikke vette pech hebben dus!

Dit helpt er dus niet echt aan mee om te minderen!!

Maar al met al komt het wel goed, heb een mooi spaarcentje en als ik hersteld ben gewoon volop solliciteren.

een heeeel klein pluspuntje is dan wel dat ik echt op mn gemak even kan herstellen ipv 2 weekjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is dat:) zo ga ik ook denken!

Ja ik vind het een beetje typisch, als je een spoedoperatie nodig hebt laten ze je ook geen 2 weken wachten ivm het roken..

ik rookte opzich niet zo heel veel, max 15 sigaretten op een dag ( dat was dan echt veel voor mijn doen hoor!)

en op dit moment zon 5 of 6.

Kreeg vorige week vrijdag te horen dat mijn contract niet verlengt wordt, ivm het sluiten van een aantal locaties en de mensen met een vast contract moeten herplaats worden. Echt dikke vette pech hebben dus!

Dit helpt er dus niet echt aan mee om te minderen!!

Maar al met al komt het wel goed, heb een mooi spaarcentje en als ik hersteld ben gewoon volop solliciteren.

een heeeel klein pluspuntje is dan wel dat ik echt op mn gemak even kan herstellen ipv 2 weekjes.

Ach dat is balen... snap dat het minderen dan moeilijker is!

Gelukkig heb je wel een spaarcentje achter de hand. en extra herstel tijd is natuurlijk ook niet verkeerd!

Maar hoop wel voor je dat je snel weer aan nieuw werk kunt komen als je hersteld bent!

Tja en met dat roken gaat je herstel gewoon wat langzamer omdat door de nicotine je bloedvaten meer vernauwd zijn, of zelfs dicht geslipt Hierdoor hebben bacteriën meer tijd om hun gang te kunnen gaan en daardoor vergrootte kans op infecties, zo legde Verdonck het aan me uit.

Dus het is niet van levens belang (spoedoperatie natuurlijk wel, daarom wachten ze niet ;-)) maar je kan er je eigen herstel er wel mee in de weg staan dus, en je verhoogd de kans op complicaties een heel klein beetje,

Maar je moet maar denken, alles wat je minder rookt is meegenomen en werkt mee!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlietje : als ik je zo hoor valt het allemaal wel mee. Dit geeft me zoveel moed want er Zijn toch andere verhalen. Natuurlijk is iedereen anders qua pijngrens. Ik heb ook wel wat bang voor de narcose. Bang niet echt maar bang hoe ik achteraf erop reageer een lage bloeddruk lijkt me zo vies voelen vandaar.. Maar ach ik ga me ook proberen daar n nog geen zorgen om te maken. Alles bekijken hoe het komt en eerst aftellen naar 2september :) hoe ziet zo een martelband eruit die je 6weken moet dragen? Is het echt zo erg? En zie je dat onder de kleren? En hoe voel je je nu Vlietje?

Bh'tje : hoe is het met jou? Heb je al pijnloze dagen of toch nog pijn? En welke cupmaat van sportbh heb je nu?

Hey hey

met mij alles prima

Sinds die eerste keer onder de douche heb ik enorme jeuk aan mijn boobies, vooral aan de tepeltjes

super gevoelig, het is nu al geminderd, maar de eerste dag was super irritant

af en toe heb ik nog een steekje ja, is normaal, maar heel weining

om kousen/sokkken (en zeker met dit meer brr) aan te doen moet ik me toch neerzetten hoor anders voelt het niet goed aan, als ik teveel bruske bewegingen gedaan heb door de dag heb ik 's avonds toch mijn rustpauze nodig hoor!

mijn sportbh is ééntje van hunkemöler B85 vond ik even schrikken!! maar die maat kwam overeen met BH-maat 75C :-) dus heb ik dan maar de proef op de som gedaan en één gepast yeah dat klopte

volgende week ga ik shoppen en ga ik enkele BH's en bikini's passen, ben benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat je dan niets voelt he! :-) maar dat gaat wel beter, je gebruikt zoizo je borstspier nog voor je hoofd, maar dan helpen je buikspieren wat meer mee.. Als je over de rand kan, helpen je beenspieren ook nog mee.. Met mij goed hoor! Dat verband was de laatste dagen niet meer zo megastevig denk ik.. En dankzij de martelband voelt het wel ongeveer hetzelfde.. Alleen drukt de rand van de bh een beetje op de wonden, maar gisteren wat losser gezet en jet gaat beter.. Anders had ik er nog watten kunnen tussensteken.. Terwijl ik dit typte kwal de postbode met mijn lipoelastic, meteen aangetrokken en waaauw!!! Zaaaaalig zit die!

Kwal! Haha! Kwam dus XD

Hey Lea,

Een tipje, Verdonck heeft me laatste keer de "martelband" aangepast. Ik weet niet hoe jij hem draagt maar ik droeg hem veel te aansluitend en dat hoefde nu ook niet

Vraagje, Welke maat van lipoelastic heb je besteld? je bent blijkbaar zeer tevreden!! is wel duur en brede schouderband

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig gaat het goed met je..... !!! ik had echt de eerste 3 dage helse pijnen ..... vooral spierpijn.... en dan nog zn strak tapeverband.....

met uit bedkome heb ik nu geen last meer maar dat went vanzelf hor :)

hoeveel cc heb je nu genomen ?

wand ik denk toch ook echt stiekem dat het ook daar aan licht kwa gewicht.... wand de eerste x nergens geen last van !!

die buik.... jaa lees er meer dinge over... ik heb er ook last van ! kom door medicatie ofzo

xxxx

Hey Yess89

ja die buikpijn (opgeblazen buik) is van de medicatie hoor

dit mindert wel eens je met de medicatie stopt

ik had er heel veel last van, ik had dikke boobies en een dikke buik, echt geen zicht !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlietje : dat valt mee de prijs! Ale tis duur maar ik hoor andere prijzen die gegantich duur zijn. Ik ben volop aan het sparen en normaal zit alles mee heb ik in november alles bij elkaar! Ik ben ervoor aan het extra bijwerken .. Moet je weten:) ben nog nooit zo gemotiveerd geweest als nu:) gisteren wel,slecht nieuws gekregen mijn tante 2de intussen al heeft te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Wel fase en hoe erg zijn ze met onderzoeken bezig ze staat er vrij positief over. Das de 2de in onze familie :( heb ook door middel van spiraal heel veel gezwollen pijnlijke klieren rond mijn regels.. Melden aan Verdonk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlietje : dat valt mee de prijs! Ale tis duur maar ik hoor andere prijzen die gegantich duur zijn. Ik ben volop aan het sparen en normaal zit alles mee heb ik in november alles bij elkaar! Ik ben ervoor aan het extra bijwerken .. Moet je weten:) ben nog nooit zo gemotiveerd geweest als nu:) gisteren wel,slecht nieuws gekregen mijn tante 2de intussen al heeft te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Wel fase en hoe erg zijn ze met onderzoeken bezig ze staat er vrij positief over. Das de 2de in onze familie :( heb ook door middel van spiraal heel veel gezwollen pijnlijke klieren rond mijn regels.. Melden aan Verdonk?

Jeetje, heel vervelend!

Maar dat moet je zeker melden aan Verdonck. Volgens mij vraagt hij dat zelf ook al standaard.

IJe zal dan een verwijsbrief krijgen om een echografie te laten maken. Hij opereert dan alleen als de uitslag goed is.

Ik heb er ook een laten maken omdat ik 10 jaar geleden een knobbeltje (een fibtoadenoom, goedaardig) uit mijn borst heb laten verwijderen. Hij wilt dan toch het zekere voor het onzekere, ik vind dat wel prettig!

Vond ik zelf ook wel een geruststellende gedachte. Dan weet je iig dat alles in orde is voor de operatie.

Sterkte met je tante!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi CupAtje,

Ik doe eigenlijk nog niks in het huishouden. Heb voor mezelf een boterhammetje gesmeerd en pak soms wat drinken.

M'n zusje is hier om me te helpen, laat haar zoveel mogelijk doen, dus ik pak gewoon lekker m'n rust.

Ik denk dat ik best al wat zou kunnen hoor, maar dat voel je wel en kost veel energie, ook door het verband enk ik, daardoor adem je oppervlakkiger. Ik liep even naar de zoler, nou pfff helemaal bekaf en buiten adem haha).

Dus zo lang het niet echt nodig is pak ik lekker m'n rust! Alleen maar beter voor het herstel denk ik!

Ben wel benieuwd of ik di weer zou kunnen gaan werken....

Helaas kan ik zelf echt niets zien. Ik moet zeggen dat het ook brand om het open te maken, maar dat gaat niet zomaar even. Bovendien durf ik het ook niet. Ik ben ook echt onwijs nieuwsgierig, maar denk maar wat zijn die kleine 2 weken dan nog, Heb al zoveel geduld moeten hebben... laat ze dan nog maar even veilig verpakt zodat ze op hun best kunnen herstellen!

Ik heb voor de operatie €2595,- betaald. hierbij zat ook de borstband.

Het consult kost €35,-, heb je daarna nog vragen of wil je nog een keer komen dan is dat gratis dacht ik.

Je krijgt naderhand een receptenbriefje met medicijnen die je zelf bij de apotheek moet halen. Dit werd door mijn verzekering vergoed.

Alle nazorg is ook gratis. Als alles goed gaat ga ik zelf niet meer terug omdat ik het te ver rijden vind, maar volgens mij mag je naderhand steeds kosteloos langskomen.

Hey Vlietje,

Blij dat je je al wat beter voelt

die druk op je borst die had ik ook, vooral op de borstkast en de ribben

en daardoor werd ik kortademig

rust maar zolang je kan, tuurlijk zal je dinsdag terug kunnen gaan werken ;-) en anders vraag je indien nodig verlenging

wat doe je van werk??

yep de nazorg naderhand bij de wellness is gratis, zelfs na enkele maanden geloof ik, ook fijn dat je met gelijk welke vraag of probleem bij de kliniek of pc terecht kan

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is dat:) zo ga ik ook denken!

Ja ik vind het een beetje typisch, als je een spoedoperatie nodig hebt laten ze je ook geen 2 weken wachten ivm het roken..

ik rookte opzich niet zo heel veel, max 15 sigaretten op een dag ( dat was dan echt veel voor mijn doen hoor!)

en op dit moment zon 5 of 6.

Kreeg vorige week vrijdag te horen dat mijn contract niet verlengt wordt, ivm het sluiten van een aantal locaties en de mensen met een vast contract moeten herplaats worden. Echt dikke vette pech hebben dus!

Dit helpt er dus niet echt aan mee om te minderen!!

Maar al met al komt het wel goed, heb een mooi spaarcentje en als ik hersteld ben gewoon volop solliciteren.

een heeeel klein pluspuntje is dan wel dat ik echt op mn gemak even kan herstellen ipv 2 weekjes.

Hey AmberM

Wat jammer van je werk, toch fijn dat je blijft positief denken, thats the spirit ;-)

zo kan je uitrusten en langzaamaan ander werk zoeken de E-sigaret, alvast proberen zou ik zeggen, mag je nicotine pleisters gebruiken van de pc?

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BHtje,

Ik wordt idd steeds kortademiger, ben echt helemaal buiten adum als ik de trap op loop,

Ik werk in een fotozaak, Ik zit veel achter de pc, Ik kan bepaalde werkzaamheden ook aan collega's over laten die te zwaar zijn.

Ik werk alleen op dinsdag en donderdag, dus als ik begin heb ik ook meteen weer een rustdag erna. Dus verwacht ook wel dat het te doen zal zijn.. Mijn zusje kan/wil gelukkig ook langer blijven zodat ik me geen zorgen om het eten ed hoef te maken.

Mijn vriend zit doordeweeks in Polen voor zijn werk, dus die kan me helaas niet helpen.

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey AmberM

Wat jammer van je werk, toch fijn dat je blijft positief denken, thats the spirit ;-)

zo kan je uitrusten en langzaamaan ander werk zoeken de E-sigaret, alvast proberen zou ik zeggen, mag je nicotine pleisters gebruiken van de pc?

grtjs

Nicotine is juist het probleem helaas, dat vernauwd je bloedvaten, dus pleisters ed kan ook niet, dacht eerst ook vervang ik de gewone sigaret voor de e-sigaret, maar helaas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlietje : dat valt mee de prijs! Ale tis duur maar ik hoor andere prijzen die gegantich duur zijn. Ik ben volop aan het sparen en normaal zit alles mee heb ik in november alles bij elkaar! Ik ben ervoor aan het extra bijwerken .. Moet je weten:) ben nog nooit zo gemotiveerd geweest als nu:) gisteren wel,slecht nieuws gekregen mijn tante 2de intussen al heeft te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Wel fase en hoe erg zijn ze met onderzoeken bezig ze staat er vrij positief over. Das de 2de in onze familie :( heb ook door middel van spiraal heel veel gezwollen pijnlijke klieren rond mijn regels.. Melden aan Verdonk?

meid Verdonck vraagt sowieso of er mensen in je familie zijn die kanker gehad hebben enz...

en je moet sowieso een echo / mamografie laten maken na je consult !!! dat leggen ze je daar ook wel uit, er is een kliniek heel vlakbij waar je dat kan laten doen, ze hebben daar alle informatie, je weet dan onmiddellijk of alles ok is

ik had voor mijn operatie een inimini kistje, dat was te zien op de echo, maar was geen probleem zei Verdock, niets gevaarlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, heel vervelend!

Maar dat moet je zeker melden aan Verdonck. Volgens mij vraagt hij dat zelf ook al standaard.

IJe zal dan een verwijsbrief krijgen om een echografie te laten maken. Hij opereert dan alleen als de uitslag goed is.

Ik heb er ook een laten maken omdat ik 10 jaar geleden een knobbeltje (een fibtoadenoom, goedaardig) uit mijn borst heb laten verwijderen. Hij wilt dan toch het zekere voor het onzekere, ik vind dat wel prettig!

Vond ik zelf ook wel een geruststellende gedachte. Dan weet je iig dat alles in orde is voor de operatie.

Sterkte met je tante!

Nicotine is juist het probleem helaas, dat vernauwd je bloedvaten, dus pleisters ed kan ook niet, dacht eerst ook vervang ik de gewone sigaret voor de e-sigaret, maar helaas!

de E-sigaret heb je ook zonder nicotine, proberen maar !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die dag kan ik nog terecht in dat ziekenhuis voor echo en mimografie? Ik heb dit onlangs nog laten doen omdat ik ook iets voelde maar naar onderzoek waren het opgezwollen klieren. Is jaartje geleden denk ik. Maar wss toch opnieuw laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey BHtje,

Ik wordt idd steeds kortademiger, ben echt helemaal buiten adum als ik de trap op loop,

Ik werk in een fotozaak, Ik zit veel achter de pc, Ik kan bepaalde werkzaamheden ook aan collega's over laten die te zwaar zijn.

Ik werk alleen op dinsdag en donderdag, dus als ik begin heb ik ook meteen weer een rustdag erna. Dus verwacht ook wel dat het te doen zal zijn.. Mijn zusje kan/wil gelukkig ook langer blijven zodat ik me geen zorgen om het eten ed hoef te maken.

Mijn vriend zit doordeweeks in Polen voor zijn werk, dus die kan me helaas niet helpen.

liefs

Oh wat fijn van je zusje hé

Dat van je werk tegen dinsdag zal zeker wel lukken hoor , binnen enkele dagen ga je je al veel beter voelen

Ik ben al sinds lange tijd terug eten aan het maken, was aan het doen (machine vullen-leegmaken), tafel afruimen, ...

alles beetje bij beetje

als het soms teveel wordt (de huishoudelijke taken) dan stop ik ook, soms ligt het aanrecht ook nog vol en dan is dat voor mijn vriend, of de dag erna

de zwaardere dingen, laat ik aan mijn vriend over!!

NIET TE GELOVEN HOE ZWAAR EEN PARAPLU AL NIET KAN ZIJN MET DIT WEERTJE

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die dag kan ik nog terecht in dat ziekenhuis voor echo en mimografie? Ik heb dit onlangs nog laten doen omdat ik ook iets voelde maar naar onderzoek waren het opgezwollen klieren. Is jaartje geleden denk ik. Maar wss toch opnieuw laten doen?

Dus die dag kan ik nog terecht in dat ziekenhuis voor echo en mimografie? Ik heb dit onlangs nog laten doen omdat ik ook iets voelde maar naar onderzoek waren het opgezwollen klieren. Is jaartje geleden denk ik. Maar wss toch opnieuw laten doen?

die ga je zeker opnieuw moeten laten doen, in mijn familie is er niemand met kanker en mijn laatste echo was minder dan een jaar geleden en toch moest ik voor een nieuwe gaan! het zekere voor het onzekere, goed toch, beter zo!

Hij geeft je wel alle uitleg, tijd zat

ik heb mijn echo twee uur VOOR de operatie nog een keer moeten laten overdoen!

er was een misverstand, maar alles is goedgekomen. Verdonck wilde niet opereren zonder een recentere echo

strikt is hij wel, het was een stressie ochtend voor mij maar hij is correct

Link naar reactie
Delen op andere sites

de E-sigaret heb je ook zonder nicotine, proberen maar !!!

Haha, ja das waar! Maar dat is als verslaafde lastig, want je lijf vraagt om die nicotine.

Maar om af te bouwen is het ideaal, je hebt ook met minder nicotine en dan zo idd afbouwen naar de 0 mg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een verwijsbrief gehad en het in het ziekenhuis bij ons in de buurt laten doen. Hun standaard procedure is als je boven de 30 bent eerst een mammografie en indien nodig daarna nog een echografie. Ik heb dus beide gehad...

Ik vind het ook wel fijn dat Verdonck zo strikt is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof idd dat een paraplu zwaar is met deze wind! Ik verbaasde me al wat voor kracht je nodig hebt om et zeeppompje in te drukken haha.

Verder idd wat niet nodig is laten liggen voor later of iemand anders ;-) Herstellen kan maar 1 x hè?

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 26j en heb het onlangs beide ook al laten doen.. Ik ben ook blij dat hij zo werkt! Ik ben echt ne liefhebber van zijn werk :) hèhè ik tel af naar 2september!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof idd dat een paraplu zwaar is met deze wind! Ik verbaasde me al wat voor kracht je nodig hebt om et zeeppompje in te drukken haha.

Verder idd wat niet nodig is laten liggen voor later of iemand anders ;-) Herstellen kan maar 1 x hè?

x

yep zo is het meid

heb al een keer gezegd tegen mezelf, oh nee nu de zetel in, beetje rusten want ik wil mooie boobies ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, zijn. Jullie vrienden familie op de hoogte van jullie bv? En hoe reageerde ze? Hier zijn enkele die het wete, de meeste reageren positief en zeggen meteen jij hebt dzt nog niet nodig! Me super dikke push up bh zou je denken van niet maar doe dzt uit :) soit ze zegge, wel allemaal heel bezorgd goed zien door wie je het laat doen en alles goed na checken :) haha maar er zijn ook negatieve reacties vooral van oudere mensen op men werk die zijn er absoluut tegen! En denken dat je daardoor meer kans hebt op borstkanker en blablablabla .. :) daar luister ik dus niet naar en heb antwoorden klaar maar die blijven bij hun mening :)

nu jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.