Ga naar inhoud

Adriaantje : 30 november 2020 : Prof. Dr. van der Lei : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Dag allemaal.

Voorlopig kijk ik hier nog wat rond, want mijn borstverkleining vindt pas eind november plaats.

Een rustige maand waarin allerlei vrijwilligerswerk stil ligt en feestdagen doen me niet zo veel.

Dus een goede periode.

Ik ben 66 en de zwaartekracht heeft toegeslagen. Broekmaat 36 en bovenmaat 42/44.

Na lang wikken en wegen heb ik de knoop maar doorgehakt en hoop ik de boel wat meer in evenwicht te krijgen. 😉

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Gisteren geopereerd. Vreselijke nacht. Trillen en overgeven. Zetpil tegen misselijkheid werkte niet echt.

Dus wat er van de pijnstillers in is blijven zitten ...niet al te veel.

Vandaag heel veel pijn, dus is zit nog steeds te shaken..

Gelukkig in mijn eigen 'gemaakt' bed nog wel twee uur geslapen.

Mijn man haalt nu zetpillen 1000 mg. paracetamol. Vanmorgen had ik er gelukkig ook een paar mee gekregen. 

Ook wat verhoging.

Wat een toestand.

Wat zijn eigenlijk de ergste dagen? 

Ook dames hier die niks binnen konden houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De temperatuur is gelukkig gezakt. Ik heb nog moeite met eten...alles staat me tegen, dus nog slanker straks...ha ha.. 

Behalve mijn borsten, die zijn zo pijnlijk gezwollen. Bont en blauw natuurlijk. En de BH knelt enorm. Maar uit doen is geen optie. 

Dag 4 nu, dus ik hoop dat ze binnenkort slinken.

Heb de kliniek wel gebeld. Het is zoals het is, niks aan te doen. Wel mag ik op mijn zij slapen. Wat verschilt dat toch per pc.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Marktplaats heb ik twee Carefix Bonnies gekocht. Maar die vonden ze bij de kliniek niet stevig genoeg. Tja... ik ga maar van hun advies uit. Die Carefix  zitten inderdaad veel soepeler. Misschien voor over een paar weekjes.

Straks heerlijk zachte BH's aan Jess ...ik kan niet wachten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de bh's ook vreselijk. Heb een Carefix Anna en Ava, beiden in maat M. Maar denk dat ik misschien toch L nodig heb ivm zwelling en gevoeligheid overal. Ik mag van mijn pc ook zonder als het moet. Heb ik gisteren gedaan. Weet ook niet of het hele strakke echt moet of dat er ook een iets lossere aan mag in een maatje groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een BVK. 30 november... dus net een paar dagen langer po. Maar ik tel de dagen ook af.

De pijn valt me niet eens zo tegen nu,  maar die gespannen borsten knallen zo'n beetje overal doorheen voor mijn gevoel. En dat is ook erg pijnlijk natuurlijk.

De eerste drie weken zijn misschien het ergste, lees ik zo hier en daar.

Dus in gedachte streep ik af. Jij ook denk ik. Sterkte hoor.😧

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 7...

s Morgens gaat het wel.

Vandaag lekker mijn haar laten wassen onder de douche.

Ik tref het met zo'n mantelzorger.🤗

Maar in de loop van de dag lopen mijn borsten gewoon vol. Pff... wat een spanning.

Ik ga zo'n drie keer per dag even een half uur plat, maar dat helpt niet echt.

Anderen ook last van die gespannenheid die in de loop van de dag zo oploopt?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Adriaantje zei:

Dag 7...

s Morgens gaat het wel.

Vandaag lekker mijn haar laten wassen onder de douche.

Ik tref het met zo'n mantelzorger.🤗

Maar in de loop van de dag lopen mijn borsten gewoon vol. Pff... wat een spanning.

Ik ga zo'n drie keer per dag even een half uur plat, maar dat helpt niet echt.

Anderen ook last van die gespannenheid die in de loop van de dag zo oploopt?

 

Hoi, het is bij mij vandaag 3 jaar geleden maar ik had dat ook. Ik luisterde vooral naar mijn borsten en rustte zo veel mogelijk. Veel sterkte met je herstel. :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, nog gefeliciteerd Doe ik het of niet, ik las je verslag. Fijn om te lezen.

Nou..ik luister wel..maar ze roepen nu vooral nog IK WIL ERUIT!

Ik doe niet veel..hang wat en loop wat rond, want van al dat hangen en de druk van mijn borsten krijg ik wel last van mijn rug.

Hoe lang duurde bij jou dat 'volloop' stadium?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Adriaantje zei:

Ja, nog gefeliciteerd Doe ik het of niet, ik las je verslag. Fijn om te lezen.

Nou..ik luister wel..maar ze roepen nu vooral nog IK WIL ERUIT!

Ik doe niet veel..hang wat en loop wat rond, want van al dat hangen en de druk van mijn borsten krijg ik wel last van mijn rug.

Hoe lang duurde bij jou dat 'volloop' stadium?

Ik wil je niet ontmoedigen en ik zou er mijn verslag op moeten nalezen maar ik in mijn herinnering toch wel een maand of 2. Ik denk dat zo lang je borsten het aangeven moet je proberen rustig aan te doen. Gebruik ze als graadmeter. Ik was de 14 dagen na de operatie bij mijn broer en schoonzusje en werd daar super verwend en daarna alleen thuis. Maar mijn borsten gaven echt wel aan wanneer het tijd was voor rust.

Veel sterkte nog. :71: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-12-2020 om 13:29, Adriaantje zei:

Gisteren geopereerd. Vreselijke nacht. Trillen en overgeven. Zetpil tegen misselijkheid werkte niet echt.

Dus wat er van de pijnstillers in is blijven zitten ...niet al te veel.

Vandaag heel veel pijn, dus is zit nog steeds te shaken..

Gelukkig in mijn eigen 'gemaakt' bed nog wel twee uur geslapen.

Mijn man haalt nu zetpillen 1000 mg. paracetamol. Vanmorgen had ik er gelukkig ook een paar mee gekregen. 

Ook wat verhoging.

Wat een toestand.

Wat zijn eigenlijk de ergste dagen? 

Ook dames hier die niks binnen konden houden?

O jee dat klinkt het zelfde als bij mij, alleen heb ik uiteindelijk paracetamol via het infuus gekregen. Zelfs water hield ik nier meer binnen. Maar waarom heb je dan niks via het infuus gekregen? Bij mij hebben ze er uiteindelijk iets voor de misselijkheid bijgedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-12-2020 om 21:42, Adriaantje zei:

Op Marktplaats heb ik twee Carefix Bonnies gekocht. Maar die vonden ze bij de kliniek niet stevig genoeg. Tja... ik ga maar van hun advies uit. Die Carefix  zitten inderdaad veel soepeler. Misschien voor over een paar weekjes.

Straks heerlijk zachte BH's aan Jess ...ik kan niet wachten.

 

@Adriaantje bijzonder dat die bh's niet goed zouden zijn. Die heb ik juist in het ziekenhuis kunnen aanschaffen. En niet dat het allemaal lekker zit hoor. Maar dit is te doen. Ze zijn helemaal in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Snoepje73 Ik heb na de eerste keer spugen een zetpil tegen de misselijkheid gehad en daarna hebben ze een vochtinfuus aangelegd. 

Nee...ik ook niks, geen water, geen ander vocht...direct hopsa...eruit.

Ik was blij dat ik de tocht naar huis , 1,5 uur auto, zonder kots-zakjes doorkwam. (Zat ook niks meer in). Toen ik naar beneden werd gebracht heeft die aardige verpleegkundige me nog 3 paracetamol en één Naproxen zetpil meegegeven gelukkig.

Het vochtinfuus is er om 6 uur uitgehaald, maar de naald lieten ze zitten, omdat ik nog meer vocht zou krijgen. Niet dus... daardoor heb ik wel teveel met die hand bewogen bij aankleden en inpakken. Nog last van, maar gelukkig geen ontsteking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Adriaantje zei:

@Snoepje73 Ik heb na de eerste keer spugen een zetpil tegen de misselijkheid gehad en daarna hebben ze een vochtinfuus aangelegd. 

Nee...ik ook niks, geen water, geen ander vocht...direct hopsa...eruit.

Ik was blij dat ik de tocht naar huis , 1,5 uur auto, zonder kots-zakjes doorkwam. (Zat ook niks meer in). Toen ik naar beneden werd gebracht heeft die aardige verpleegkundige me nog 3 paracetamol en één Naproxen zetpil meegegeven gelukkig.

Het vochtinfuus is er om 6 uur uitgehaald, maar de naald lieten ze zitten, omdat ik nog meer vocht zou krijgen. Niet dus... daardoor heb ik wel teveel met die hand bewogen bij aankleden en inpakken. Nog last van, maar gelukkig geen ontsteking.

Pff @Adriaantje ook bij jouw is het niet allemaal van een leie dakje gegaan. Maar ben je wel blij met het resultaat? Ik vind het nog steeds raar .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.