Ga naar inhoud

Corona


bent001

Aanbevolen berichten

Hi meiden,


 

zal wellicht niet de enige zijn die op dit moment al een aantal dagen verplicht thuis zit, een ziek kind en zelf nu ook niet helemaal fit.

Hoe komen jullie je dagen door? Gewoon even benieuwd hoe iedereen met deze situatie omgaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja goed dit topic. Ik dacht maandag eindelijk weer eens onder de mensen te komen. Maar moet sowieso thuiswerken en als ik heel eerlijk ben verwacht ik dat er vanmiddag wel een lock down wordt afgekondigd. 

Mijn zoon mocht vrijdag niet naar school ivm lichte verkoudheid.

Ik.beperk mijn sociale contacten, maar heb nog wel contact met een vriendin (we wonen in dezelfde straat) en haar gezin. 

En wat doen we de hele dag. Gister heerlijk gewandeld in de duinen. Lekker buiten gespeeld heeft mijn zoon en ik zit midden in toy boy (netflix serie). Morgen dus wat werken vanuit huis, maar met kind thuis weet ik niet hoeveel daar van komt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja @Nog even wachten ben heel benieuwd inderdaad wat er verder gaat gebeuren vooral ook wat er vandaag besloten worden over de scholen.

Ik ga eerst even wat uitzieken en

zal dan vanuit huis gaan werken.

Helaas valt mijn jongste zoon door een behoorlijke vernauwing aan zijn luchtpijp onder de risico categorie, dus wil hem zo min mogelijk blootstellen aan eventuele risico’s. 
Omdat mijn oudste hoest hou ik wel wat afstand en beperk ik ook mijn contacten, ga morgen wel even een stukje met de hond lopen samen met mijn buurvrouw /vriendin.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, ProjectX zei:

Vervelend, hoop dat jullie beiden snel beter zijn! 
 

Ik werk vanuit huis, kom alleen buiten voor boodschappen, de hond uitlaten en familiebezoek. Verder ga ik niet echt naar sociale bijeenkomsten. Ook met het oog op mijn operatie de 31e.. 

 

snap ik helemaal Meis, ben wel echt benieuwd of de aankomende operatie’s door mogen gaan.

Valt me wel op dat er voor die tijd ook niemand aan de beurt is...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in week 4 en 5 PO goed ziek geweest; flink koorts, misselijk/spugen en niet fit. Nou, echt geen pretje hoor met die boobs die dan nog aan het herstellen zijn. Sinds vorige week weer hersteld en mocht al niet meer naar kantoor komen (Brabant), bij ons tot minimaal einde van de maand thuis werken. Mijn kindjes zijn verkouden/ juf is ziek dus die zijn ook al thuis. Snap het helemaal hoor, wat mij betreft nog verder gaande maatregelen. 
 

Vorig jaar moest mijn operatie (1 wk vooraf) worden uitgesteld, heb echt lopen janken toen! En toch zou ik nu niet graag geopereerd worden ivm mijn eigen ervaring met ziek zijn tijdens PO weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bent001

tja we werken nu in ploegen. Ik werk vanuit huis deze week en partner de week erna thuis( werken in hetzelfde bedrijf)

Ik wacht even Af wat de scholen gaan doen . Sommige kinderen in de klas van mijn kids worden voor de zekerheid thuis gehouden,  misschien online lessen goed alternatief?
We proberen de sociale contacten een beetje te beperken. Ik hoop gewoon dat het snel overwaait. 
Haha dat we normaal brood kunnen kopen ?

al 2 dagen geen brood kunnen kopen zeg?‍♀️
Ik denk dat de operaties de aankomende 2 weken ook worden verzet?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lindan Ohh echt, en als je heel vroeg gaat? Heb gelukkig altijd wat brood in huis en donderdag net als gemiddeld Nederland afbak broodjes gehaald. Ook eten voor een week in huis, moeten alleen de kleine dingen aanvullen melk enzo .

Mijn jongste begint nu ook ziek te worden dus hopelijk valt het mee?????


Ja ook erg benieuwd, mijn oudste zit in groep één dus online is voor hem nog niet echt nodig. 
 

Fijn dat jullie kunnen afwisselingen met het werk en dat er iemand thuis blijft. Hou je je dochter wel thuis of gaat ze, indien ze niet besluiten alles dicht te gooien, naar de opvang?

 

Ik denk eerlijk dat ze operatie’s gaan cancellen, sorry voor de meiden die nog moeten, maar vind het wel verstandig als e dit doen. Wat als je wel complicaties krijgt.. ziekenhuizen raken overvol en ze hebben alle handen nodig voor de zorg die nu wel noodzakelijk is. Buiten het Carona virus hebben natuurlijk mensen ook nog alle andere ziektes en ongemakken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Nina_a zei:

Ik ben in week 4 en 5 PO goed ziek geweest; flink koorts, misselijk/spugen en niet fit. Nou, echt geen pretje hoor met die boobs die dan nog aan het herstellen zijn. Sinds vorige week weer hersteld en mocht al niet meer naar kantoor komen (Brabant), bij ons tot minimaal einde van de maand thuis werken. Mijn kindjes zijn verkouden/ juf is ziek dus die zijn ook al thuis. Snap het helemaal hoor, wat mij betreft nog verder gaande maatregelen. 
 

Vorig jaar moest mijn operatie (1 wk vooraf) worden uitgesteld, heb echt lopen janken toen! En toch zou ik nu niet graag geopereerd worden ivm mijn eigen ervaring met ziek zijn tijdens PO weken.


nee klinkt inderdaad niet fijn Nina! Zo ziek zijn tijdens je herstel periode. Maar nee zou er nu ook niet voor kiezen om de operatie aan te gaan.

Maar kan me niet indenken dat alles plat gegooid word maar cosmetische ingrepen wel door mogen gaan... 
 

Je bent in ieder geval dan even thuis, lukt het wel werken met de kids om je heen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bent001 zei:


nee klinkt inderdaad niet fijn Nina! Zo ziek zijn tijdens je herstel periode. Maar nee zou er nu ook niet voor kiezen om de operatie aan te gaan.

Maar kan me niet indenken dat alles plat gegooid word maar cosmetische ingrepen wel door mogen gaan... 
 

Je bent in ieder geval dan even thuis, lukt het wel werken met de kids om je heen?


Bij ons zijn de voorzieningen om thuis te werken heel goed, dus krijg redelijk wat gedaan. We hebben de zorg thuis wat verdeeld en ik maak ‘s avonds ook gewoon een paar werkuren mee.  Al komt mijn jongste van 2 soms tijdens een videocall binnen gewandeld om een kusje te geven??, hilarisch, gelukkig begrip van iedereen. 
 

Hopelijk dat jullie je snel beter voelen en dat het virus jullie huisje mag overslaan...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@bent001

oh nee kleinste is ziek , hopelijk knap hij gauw op. Hij moet dan verplicht thuis blijven. Ja even afwachten , want ik verwacht dat de scholen wel dicht gaan. 
wat een gedoe hè , vind het allemaal zo eng. Ik kijk het even aan , ik denk niet dat ik de kids thuis ga houden drn mits de situatie niet verergerd. 
 

Ik zou wel balen als ik geopereerd zou moeten worden en het niet door zou gaan.

wel begrijpelijk hoor!

 

Ik heb morgen mijn controle bij parkkliniek. Nog niet gehoord dat het niet door gaat.

Hier is het wel gekkenhuis met alle lege schappen. Ik heb inderdaad afbak broodjes . Ik ga morgen vroeg naar de winkel en hopelijks scoor ik een brood . En hopelijk een paar hele broden voor de vriezer !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Lindan zei:

@bent001

oh nee kleinste is ziek , hopelijk knap hij gauw op. Hij moet dan verplicht thuis blijven. Ja even afwachten , want ik verwacht dat de scholen wel dicht gaan. 
wat een gedoe hè , vind het allemaal zo eng. Ik kijk het even aan , ik denk niet dat ik de kids thuis ga houden drn mits de situatie niet verergerd. 
 

Ik zou wel balen als ik geopereerd zou moeten worden en het niet door zou gaan.

wel begrijpelijk hoor!

 

Ik heb morgen mijn controle bij parkkliniek. Nog niet gehoord dat het niet door gaat.

Hier is het wel gekkenhuis met alle lege schappen. Ik heb inderdaad afbak broodjes . Ik ga morgen vroeg naar de winkel en hopelijks scoor ik een brood . En hopelijk een paar hele broden voor de vriezer !!


 

oja tuurlijk. Zal denk ik wel

doorgaan, je moet direct je handen ontsmetten en ze meten ook je temperatuur op. 
Jaaa hoop het ook voor je. Wij blijven even in de hang modus ? niks voor mij dit thuis zitten... 

Wel spannend hoor Lindan! Morgen draag je nu al je bh? Of nog steeds alleen je sportbh?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit lekker bij m’n vriend in, die moet ook vanuit huis werken.

Dus ik bezet momenteel zijn bed nog, en hij is vanuit de (grote) slaapkamer aan zijn bureau lekker aan het keuvelen met het webdesignen wat we samen aan het oppakken zijn, en ik “dirigeer” vanuit bed zo nu en dan mee ?

Verder gewoon gezellig maken in huis, filmpje, serietje. 
Boodschappen hebben hij en zijn oudste 2 dagen geleden gedaan voor de komende week, zodat we even vooruit kunnen. 
Sociale contacten mijden we ook even zoveel mogelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bent001 ja eindelijk mijn controle. 
Die was inmiddels ook al 2 x verschoven. 
haha en nee nog steeds mijn sport BH?

zoals je weet heb ik maar 1 roze bh kunnen scoren. Op zich kan ik die wel aan maar ik ben bang Dat de omvang uitrekt ? dan liever aan doen voor een echte gelegenheid?Vind hem namelijk zo mooi ?

Ik ga volgende weekend naar Superbra. Hopelijk kan ik wat zwarte bh scoren en belangrijkste om af te wisselen. 
Al hoewel ik de sport bh ook 7 weken draag( ik was hem natuurlijk wel?) maar het zit zo ? lekker!


btw draag jij nu wel een bh? Band nog wel de aankomende 4 wkn. 

 

Ik ontsmet mijn handen zoveel ik kan.
Pff ja thuis zitten is ook echt niks voor mij. Vooral niet hele dagen de met kids ook thuis ? ik rust uit als ik naar mijn werk ga.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lindan gelijk heb je. Ja hij is echt te mooi hè! Ben er ook heel blij mee ( heb hem ook gehaald ) maar ik moet t/m week 11 mijn po bh blijven dragen nog even geen bh’s. Daarna zal ik wel over stappen hoor want als ik hem aan heb vind ik het echt lekker zitten nu. Ga dan er ook nog even een zwarte bij halen maar niet meer dan 1 wil eerst mijn controle afwachten. Weet namelijk ook niet wat er gaat gebeuren als er geen verandering komt.

 

ohh en hier net zo zitten nu al

sinds vrijdag binnen, kom

ook altijd helemaal bij op mijn werk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd of de scholen dichtgaan. Heb zelf een zoon van 10 jaar. Ik ben 2 weken geleden afgestudeerd en op zoek naar werk.. maar ja geen idee of ik snel wat kan vinden en of er überhaupt nog sollicitatiegesprekken en dergelijke gehouden worden?! Hopelijk gaan bedrijven het nu ook telefonisch of via skype of zo doen. Dus ja daar maak ik mij persoonlijk wel druk om, verder vermijd ik ook sociale contacten. Maar eten kopen joh, wat een ramp.. ik heb niet meegedaan met die hamster hysterie en dat heb ik nu geweten, kon amper eten halen gisteren en vandaag ook nog lege schappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Stephh90 zei:

Ben benieuwd of de scholen dichtgaan. Heb zelf een zoon van 10 jaar. Ik ben 2 weken geleden afgestudeerd en op zoek naar werk.. maar ja geen idee of ik snel wat kan vinden en of er überhaupt nog sollicitatiegesprekken en dergelijke gehouden worden?! Hopelijk gaan bedrijven het nu ook telefonisch of via skype of zo doen. Dus ja daar maak ik mij persoonlijk wel druk om, verder vermijd ik ook sociale contacten. Maar eten kopen joh, wat een ramp.. ik heb niet meegedaan met die hamster hysterie en dat heb ik nu geweten, kon amper eten halen gisteren en vandaag ook nog lege schappen.


vreselijk hè! Ik ben donderdagavond gelijk mijn week boodschappen gaan doen, zodat we in ieder geval deze week even door komen, maar heb als nog wel dingen nodig uiteindelijk. Beste is denk ik zo vroeg mogelijk naar de winkel maar ook dat zullen veel mensen doen.

Op zich kunnen ze toch de gesprekken voeren via Skype? Maar goed er zal wel nu even een stop gezet worden op personeel, tenzij je in de zorg wilt werken ,

wat heb je gestudeerd
 

 

@Veerveertje Ohh lekker dus jij zit voorlopig goed en lekker binnen! Scheelt ook wel als je geen kleine kids hebt hoor, ik kijk nu al drie dagen een marathon Ninjago en Buurman en Buurman, oudste voelt zich wat beter nu dus begint zich te vervelen ?

helaas is onze tuin nog een modderpoel en ongeschikt om buiten te ravotten.

Ook zo geen idee hoe lang dit allemaal

zal gaan duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, bent001 zei:


vreselijk hè! Ik ben donderdagavond gelijk mijn week boodschappen gaan doen, zodat we in ieder geval deze week even door komen, maar heb als nog wel dingen nodig uiteindelijk. Beste is denk ik zo vroeg mogelijk naar de winkel maar ook dat zullen veel mensen doen.

Op zich kunnen ze toch de gesprekken voeren via Skype? Maar goed er zal wel nu even een stop gezet worden op personeel, tenzij je in de zorg wilt werken ,

wat heb je gestudeerd
 

 

@Veerveertje Ohh lekker dus jij zit voorlopig goed en lekker binnen! Scheelt ook wel als je geen kleine kids hebt hoor, ik kijk nu al drie dagen een marathon Ninjago en Buurman en Buurman, oudste voelt zich wat beter nu dus begint zich te vervelen ?

helaas is onze tuin nog een modderpoel en ongeschikt om buiten te ravotten.

Ook zo geen idee hoe lang dit allemaal

zal gaan duren.


Kan me echt voorstellen dat dit met kleine kids erg pittig is ja! Afgelopen week tot vandaag was de kids-week van mijn vriend, maar zijn oudste is 15 en jongste is bijna 12, dus dat is eerder gezellig en die doen gewoon lekker hun eigen ding ook, dus geen omkijken naar. 
Lijkt me erg pittig om kleintjes inderdaad 24/7 te vermaken binnenshuis, pffff. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lig er wel wakker van hoor.

 

Mijn dochter is flink ziek, ik merk zelf dat er bij mij ook iets komt aanzetten. 

 

Gisteren na de persconferentie waren er flinke rellen. In de winkel van mijn vriend was ingebroken, politie kon niet komen want het was te druk. In Maastricht werden op het Vrijthof parasols in de fik gestoken. Ik weet het niet hoor...

 

Ik moet eig vandaag naar werk, om een laptop op te halen, maar weet niet of het slim is. Ik ben gewoon bang dat er straks als ik zeker weet dat ik niks heb, niemand meer is en de toko op slot is. We hebben bijna 2.000 medewerkers en blijkbaar mogen er nog maar 50 mensen max het gebouw in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend al die zieke kids.. gaat toch snel over op het hele gezin zo te lezen. Beterschap voor iedereen die ziek is! ?

 

@Nog even wachten bizar zulke rellen, toch te gek voor woorden dat de politie te druk is. 
Ik snap je zorgen, is er geen collega die het voor je mee kan nemen waarbij je het voor de deur op kan halen? Dan beperk je het meeste contact. 
 

Ik lig ook al wakker sinds 5 uur. Niet zozeer vd zorgen maar omdat ik gewoon niet meer kan slapen. Ben klaarwakker. Denk door het ‘rustige’ weekend thuis. Mijn operatie gaat vooralsnog door, tenzij het personeel moet helpen in de ziekenhuizen.. vraag me af hoe lang het gaat duren voordat het zover is. Hoop dat ik vandaag niet afgebeld word.. Wat mij betreft opereren ze me morgen i.p.v. de 31e... maar goed. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook vraag ik me af wat ze erbij denken om te zeggen dat je als ouder enkele dagen vrij kunt krijgen (calamiteitenverlof) om opvang voor je kind te regelen. Ik betaal elke maand € 800 voor de opvang van mijn kind, de opvang is dicht! Nu willen ze dat we een nieuwe oprichten ofzo? Betaling loopt gewoon door hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@polemommy vervelend dat je je niet fit voelt, hopelijk iets anders dan Corona... Advies is toch echt om thuis te blijven bij klachten. Is er niet collega of iemand anders die je spullen bij jou thuis kan afgeven? En anders overleggen met je manager of HR wat te doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.