Ga naar inhoud

Corona


bent001

Aanbevolen berichten

@polemommy wat vreselijk ook! Is echt de hel! 
In het kort mijn jongste zoon heeft een behoorlijke vernauwing aan zijn luchtpijp waardoor wij vorig jaar regelmatig in het Emma kinderziekenhuis hebben gelegen. Hij zou daar een operatie voor krijgen vorig jaar feb.  een hele zware waarna hij ook 8 dagen beademend en in coma worden gehouden en daar achteraan nog een paar kijk operaties. Een paar dagen voor de operatie kreeg hij de waterpokken en is alles afgeblazen. Daarop volgend is de arts op een speciaal congres geweest voor deze operatie en is zijn case ook besproken, met als uitslag dat wij de aankomende jaren gaan bekijken of hij lichamelijke klachten zou krijgen. Hij is extreem gevoelig voor luchtweginfecties en virussen en krijgt dan hele nare aanvallen, waar wij daar dan hele zware medicatie voor gebruiken om zijn luchtpijp weer te verwijden. Laatste was in oktober maar stond op het punt om 112 te bellen zo heftig. Dus dit virus maakt mij echt bang hiervoor ? ondanks het ziektebeeld bij kleine kinderen anders is... hij is een risico geval 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, bent001 zei:

 

mijn buurmeisje van drie ligt nu in het ziekenhuis, ze word nu getest.. vorige week hier geweest nog lekker mee geknuffeld ook. Hopelijk is het alleen een zware luchtweginfectie??????
 

 

En inderdaad zeg , hopelijk is er niks aan de hand met buurmeisje en Inderdaad vreselijk als de kleintjes zo ziek worden , je voelt je zo machteloos . Hopelijk voor onze kindjes dat de klachten minimaal zijn, mochten we er echt niet ontkomen van deze virus.

Maar wat Rutte vanavond zei , werd ik toch wel serieus Bang?net als een vaccinatie.. je moet iets van die virus binnen krijgen zodat je lichaam antistoffen kan aanmaken en immuun wordt.  En dan de risicogevallen daar hou ik me hart voor vast. ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Lindan said:

En inderdaad zeg , hopelijk is er niks aan de hand met buurmeisje en Inderdaad vreselijk als de kleintjes zo ziek worden , je voelt je zo machteloos . Hopelijk voor onze kindjes dat de klachten minimaal zijn, mochten we er echt niet ontkomen van deze virus.

Maar wat Rutte vanavond zei , werd ik toch wel serieus Bang?net als een vaccinatie.. je moet iets van die virus binnen krijgen zodat je lichaam antistoffen kan aanmaken en immuun wordt.  En dan de risicogevallen daar hou ik me hart voor vast. ??

Van wat Rutte vanavond zei, werd ik alleen maar een beetje pissig. Niets concreets. Ik schreeuwde weken geleden al dat het moet worden afgevlakt. Hier in het Zuiden zijn er op dit moment nog heel weinig besmettingen. Als ze dat zouden kunnen verhogen, wordt het straks minder heftig. 

 

Nouja, we zitten nu al in quarantaine en hoop eig echt, dat we er over drie weken misschien al vanaf zijn, als dat we het nu al onder de lieden hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lindan ja laten we dat inderdaad hopen? de wereld ziet er ineens zo anders uit echt ongelofelijk dit @polemommy snap je frustratie we hadden eerder actie moeten ondernemen we zijn er te luchtig mee omgegaan. Wel sta ik achter zijn spreken en het idee om dit aan te pakken. Geloof ook dat een complete lock down het probleem zal

oplossen eerder uitstellen. Hoop dat dit voor jullie het is en het rustig blijft ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Nog even wachten zei:

@bent001 hoe gaat het jullie kleinste? En het buurmeisje al de uitslag gekregen?


Hi nee nog geen uitslag ze knapt gelukkig wel wat op, en infuus en het zuurstof is niet meer nodig ze is ook van de monitor af.

Mijn oudste werd vanmorgen wakker met hoge koorts en spugen van het hoesten en gaf aan last te hebben met ademen, wij gaan straks naar de huisarts al is de koorts nu wel weer wat gedaald. Jongste ligt nu ook out op de bank, net lang geslapen maar is niet duidelijk niet helemaal fit. Kan uiteraard ook een normale griep zijn, mijn man voelt zich ook niet lekker ( 3 zieke mannen is huis ?)

 

Hoe gaat het bij jou? Heb je nog een video controle kunnen regelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bent001, goed dat je naar de huisarts mag komen met de oudste. Hopelijk wordt het bij de jongste niet ook erger. En arme jij 3 zieke mannen in huis. Ik heb met je te doen. 

 

Mijn controle gaat telefonisch zijn, dus ik heb aangegeven dat ik morgen uitgebreid foto's ga maken. Dat vonden ze een goed idee. Ik ben zelf ook verkouden, hoofdpijn en lichte diarree,  dus ga ook echt niet op pad. Nergens heen, dus ook niet naar de kliniek. Linkerwond is ook wel redelijk rustig, dus geen directe noodzaak, al wil ik dat wel even bespreken uiteraard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe maatregelen in België, over een aantal minuten is het een persconferentie. Geen idee wat ze gaan doen, ze willen alles sluiten, maar noemen het geen lockdown. ??

Nu ben ik echt aan het overwegen om in Rotterdam een hotel te boeken, en me op te sluiten met de kinderen tot mijn operatie. 
Benieuwd of we grens nog over mogen... 

 

kl*tevirus!!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nog even wachten ja goed nieuws ze heeft wel een longontsteking maar geen Carona! 
Ben vanmiddag bij de dokter geweest, hele ervaring op zich al, volgens mijn zoontje was ze gewoon verkleed, heerlijk die kinder gedachtes. Alles nagekeken maar kon er niet veel van zeggen behalve dat ik pcm en neusspray mag geven en we verder thuis in isolatie moeten wachten tot iedereen zich minimaal een dag goed voelt.. We moeten er gewoon vanuit gaan dat het Carona is. morgen mijn werk bellen om de opties om thuis te werken te bespreken, als er überhaupt nog iets te doen is. Jongste begint nu te kwakkelen en ligt zwetend naast me in bed?

Eerlijk de angst zit er bij mij nu wel echt in, voor nu maar ook voor de toekomt het effect van dit is enorm groot.


@Special-Me kan me dat heel goed voorstellen! Maar je wilt ook weer terug daarna .. En wil je het zelf nu ook echt nog doorzetten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bent001 zei:

@Nog even wachten ja goed nieuws ze heeft wel een longontsteking maar geen Carona! 
Ben vanmiddag bij de dokter geweest, hele ervaring op zich al, volgens mijn zoontje was ze gewoon verkleed, heerlijk die kinder gedachtes. Alles nagekeken maar kon er niet veel van zeggen behalve dat ik pcm en neusspray mag geven en we verder thuis in isolatie moeten wachten tot iedereen zich minimaal een dag goed voelt.. We moeten er gewoon vanuit gaan dat het Carona is. morgen mijn werk bellen om de opties om thuis te werken te bespreken, als er überhaupt nog iets te doen is. Jongste begint nu te kwakkelen en ligt zwetend naast me in bed?

Eerlijk de angst zit er bij mij nu wel echt in, voor nu maar ook voor de toekomt het effect van dit is enorm 

oh jeetje dat heftig van je jongste. En jeetje miena zeg gewoon vanuit gaan dat het Corona is. Dus die testaantallen slaat helemaal nergens op. Is dan wsl het 5 voudige. Ik.snap dat je super angstig bent. Meer dan goed voor hem zorgen en tijdig aan de bel trekken kun je niet doen. Sterkte voor vannacht 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Nog even wachten zei:

oh jeetje dat heftig van je jongste. En jeetje miena zeg gewoon vanuit gaan dat het Corona is. Dus die testaantallen slaat helemaal nergens op. Is dan wsl het 5 voudige. Ik.snap dat je super angstig bent. Meer dan goed voor hem zorgen en tijdig aan de bel trekken kun je niet doen. Sterkte voor vannacht 


Ze testen enkel nog bij een opname, of risico geval. Indien mijn jongste benauwd word deze dagen ( wat altijd wel gebeurt bij luchtweg problemen ) ga ik het wel eisen hoor. Maar grote kans dat ze het dan wel doen, zo niet schakel ik zijn arts uit het AMC in die zal daar dan ook extra druk op leggen. Hopelijk staat ie morgen gewoon te stuiteren naast mijn bed??
maar inderdaad ik de kloppen niet mensen met milde klachten of niet ernstig genoeg testen ze niet meer? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bent001 wat een onzekere tijd, helemaal voor die kleinste van je?. Hopelijk heb jij snel weer een stuiterbal naast je bed staan. 
 

Ik hoor veel gelijke verhalen ‘ga er maar vanuit dat je het hebt’. Ik snap dat ze niet alles kunnen testen, maar werkelijke aantallen liggen dus VEEL hoger. Hopelijk komen er in de toekomst testen waarmee je kunt zien of je het nu wel/niet hebt gehad. Toch prettig om te weten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nina_a nou gelukkig had ik mijn stuiterbal in bed van morgen, oudste is koorts vrij hoest alleen nog vreselijk.

Maar wat je zegt je wilt wel gewoon weten of je het hebt gehad of niet, want als dit een griepje is/was dan zitten we nog in spanning of het hier wel of niet komt. 
Blijft het zo onwerkelijk vinden allemaal, straks mijn werk maar eens bellen, maar me echt zorgen denk namelijk dat alles stil komt te liggen ? 

Het blijft gewoon een hele slechte film dit...

 

Hoe gaat het verder met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouw van mijn collega (is huisarts) is positief getest. Ze heeft wel milde klachten gelukkig en mijn collega is nu ook ziek aan het worden. Moet zeggen dat ik toch wel blij ben dat ik al 2,5 week niet op kantoor ben geweest. Ik hoop echt dat er een test gaat komen. Diegene die die heeft ontwikkeld en gaat produceren gaat heel rijk worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Nog even wachten zei:

Vrouw van mijn collega (is huisarts) is positief getest. Ze heeft wel milde klachten gelukkig en mijn collega is nu ook ziek aan het worden. Moet zeggen dat ik toch wel blij ben dat ik al 2,5 week niet op kantoor ben geweest. Ik hoop echt dat er een test gaat komen. Diegene die die heeft ontwikkeld en gaat produceren gaat heel rijk worden.

 


 

O shit!! En ja dat snap ik!! 
 

@Special-Me nee joh! Leven gaat ook gewoon door hè!

Baal ook onwijs dat het eerste kinderfeestje van mijn oudste niet doe kan gaan!

 

Gelukkig zijn ze hier allebei levendig maar de jongste heeft nu ook koorts. Breekt nog de tent af dus nog geen paniek... slaapt nu toch al iedere nacht bij ons dus kan hem mooi in de gate houden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bent001 

oh ik lees nu een beetje terug . 
ontzettend druk met thuiswerken / juf spelen. Wat een drama , goeie keus om nooit iets in het onderwijs te doen. 
 

Maar je zit met 3 zieken thuis nu? en de jongste hoge koorts lees ik! Ah ik hoop dat hij snel een beetje opknapt . Wat een onzekere periode voor jullie. Je weet niet 100% zeker wat het is. 
Een aantal weken geleden nam ik het minder serieus , zo onwerkelijk ofzo. Ik dacht gewoon een griepje . Maar het is echt wel erger. 
 

ik wens jullie allemaal beterschap??

liefs

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks meiden tot nu toe gaat het allemaal goed, ze liggen lekker te slapen. Verder, ondanks de koorts en het hoesten ook lekker levendig ?

Hopelijk is het morgen beter??
 

@Lindan is het een beetje te doen, thuis werken en dan ook nog je oudste een soort van les te geven?

Ga morgen ook weer aan het werk ben benieuwd hoe dat gaat met die twee apen om me heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.