Ga naar inhoud

Sjaantje02 : 22 januari 2020 : Dr. Grabietz : Operatie centrum Amstelveen


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Veerveertje zei:

Oh lord, ik ben ook echt een enorme buikslaper. 
Zelfs als ik nog wakker in bed aan het netflixen ben op m’n telefoon doe ik dat terwijl ik op mijn buik lig ? (weird)

Ben dus ook echt reuze benieuwd hoe dat straks gaat, ik ben 10 maart aan de beurt ?

 
hahha ik ook hoor kan normaal echt niet slapen. Maar alleen al het idee dat ik nu op mijn buik zou moeten liggen brrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, bent001 zei:


Hahhaa dat trekt wel bij hoor! We zijn gewoon vreselijk ongeduldig.

 Ja wanneer heb jij je eerste citronella?

Ik het word zo naar van die hechtingen borsten drukken er helemaal op, ooh en ik deed net de auto deur dicht doet voelde ik de prothese draaien onder mijn spier ? wat een freaky gevoel is dat zeg?

Controle ?? bedoel ik natuurlijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bent001 zei:


Hahhaa dat trekt wel bij hoor! We zijn gewoon vreselijk ongeduldig.

 Ja wanneer heb jij je eerste citronella?

Ik het word zo naar van die hechtingen borsten drukken er helemaal op, ooh en ik deed net de auto deur dicht doet voelde ik de prothese draaien onder mijn spier ? wat een freaky gevoel is dat zeg?

Citronella????..heerlijk dit:45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat een verhalen hier als je een dagje niet kijkt! Als je op het strand wil liggen op je buik moet je dus kuiltjes graven ? ben blij dat ik geen buikslaper ben trouwens! Ik vond het wel echt een verschil toen de eerste week na de operatie erop zat, de pijn is bijna weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RVtje ik koop hem gelijk dan?
Ik weet dat het werkt en het ligt heerlijk !!!!!

Al heb je cup Z of toeter van een buik , ideaal?
 

btw Eigenlijk helemaal geen gek idee kuiltjes in het zand als ik Op mijn buik op het strand wil liggen ?..natuurlijk een handdoek erover heen. Maar dan kunnen de boobies heerlijk rusten in de kuiltjes..TOP!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, RVtje zei:

Haha wat een verhalen hier als je een dagje niet kijkt! Als je op het strand wil liggen op je buik moet je dus kuiltjes graven ? ben blij dat ik geen buikslaper ben trouwens! Ik vond het wel echt een verschil toen de eerste week na de operatie erop zat, de pijn is bijna weg!


Wat fijn zeg!! Heerlijk!

hier is het tram gevoel wel helemaal weg maar wel nog steken in n daar waar de prothese nog niet at hoog zit voel ik ook van alles?

 Wel twee drukke dagen gehad en veel op pad geweest en in de auto gezeten dus dat zal even niet geholpen hebben. 
Alleen veel lopen vind ik niks begin toch dat rare ploppen weer te voelen waardoor ik dus ongemerkt mijn borsten weer vasthou... heel charmant ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Nina_a 

Zo het herstel hier verloopt helaas nog niet zo fantastisch als ik gehoopt had. 

Had echt wel gehoopt inmiddels wat verder te zijn in herstel en ook vooral meer mijzelf te zijn en mijn lijf een beetje terug te krijgen. 

 

Linkerborst doet het fantastisch,  weinig last, beetje hard af en toe, stuwing, hechtingen/wond die af en toe beetje trekken. Gewoon echt voor mijn gevoel een normaal en goed herstel. 

 

Maar rechterborst is al vanaf begin de meest pijnlijke. Deze is alleen nog steeds erg pijnlijk,  hij blijft zich verkrampen,  bijna constant een harde borst, rare spiertrekkingen ook van binnen en dan zomaar ineens. Echt flink steken. Ook de wond/hechting is veel gevoeliger, ik kan daar amper aanraken of ik vlieg de lucht in. Net eronder bij mn rib is het ook nog steeds heel raar. De huid is lichtelijk verdikt hier en als je met je vinger er zachtjes op drukt, man man dat doet echt pijn. Heel raar en neemt ook niet echt af. Ja of een dagje ietsjes beter en de volgende dag weer meer pijn. Dan zou het kunnen dat ik dan toch net teveel doe op de dag dat het wat beter gaat, maar krijg geen directe pijn als ik iets doe. Het is juist vaak in rust. Ook probeer ik links juist wat taken van rechts over te nemen, zodat die wat wordt ontlast. (Ik ben rechts) 

 

Van dat plekje kon de verpleegster die de knoopjes van de hechtingen eruit haalde niks zinnigs zeggen. Helaas niet met mn pc, wel de laatste controle met hem. 

 

Ik vind het dus echt wel met ups en downs gaan en had ook echt de ene dag een mega klote gevoel en baalde van mijn lijf dat het niet meewerkt.  Ik slaap ook ontzettend slecht nog. Wel wat slaapmedicatie gekregen van mn huisarts, maar ja verslavend hè, dus wil dat niet teveel. 

Als ik goed slaap heb ik ook meestal een goede dag. 

Werken is ook behoorlijk uitputtend en doe nog amper wat. Die muis te lang bedienen bij de computer wordt dan echt een dingetje. 

 

Hoe ze eruit zien?

Ik ben super blij met hoe ze eruit zien. Ze worden steeds rustiger in gespannenheid. Ze zien er echt al heel mooi uit, qua resultaat dus echt ontzettend blij. 

 

Als rechts dan ook even beter mee gaat werken en hierin vooruitgang boekt, ga ik helemaal blij zijn. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Sjaantje02 zei:

@Nina_a 

Zo het herstel hier verloopt helaas nog niet zo fantastisch als ik gehoopt had. 

Had echt wel gehoopt inmiddels wat verder te zijn in herstel en ook vooral meer mijzelf te zijn en mijn lijf een beetje terug te krijgen. 

 

Linkerborst doet het fantastisch,  weinig last, beetje hard af en toe, stuwing, hechtingen/wond die af en toe beetje trekken. Gewoon echt voor mijn gevoel een normaal en goed herstel. 

 

Maar rechterborst is al vanaf begin de meest pijnlijke. Deze is alleen nog steeds erg pijnlijk,  hij blijft zich verkrampen,  bijna constant een harde borst, rare spiertrekkingen ook van binnen en dan zomaar ineens. Echt flink steken. Ook de wond/hechting is veel gevoeliger, ik kan daar amper aanraken of ik vlieg de lucht in. Net eronder bij mn rib is het ook nog steeds heel raar. De huid is lichtelijk verdikt hier en als je met je vinger er zachtjes op drukt, man man dat doet echt pijn. Heel raar en neemt ook niet echt af. Ja of een dagje ietsjes beter en de volgende dag weer meer pijn. Dan zou het kunnen dat ik dan toch net teveel doe op de dag dat het wat beter gaat, maar krijg geen directe pijn als ik iets doe. Het is juist vaak in rust. Ook probeer ik links juist wat taken van rechts over te nemen, zodat die wat wordt ontlast. (Ik ben rechts) 

 

Van dat plekje kon de verpleegster die de knoopjes van de hechtingen eruit haalde niks zinnigs zeggen. Helaas niet met mn pc, wel de laatste controle met hem. 

 

Ik vind het dus echt wel met ups en downs gaan en had ook echt de ene dag een mega klote gevoel en baalde van mijn lijf dat het niet meewerkt.  Ik slaap ook ontzettend slecht nog. Wel wat slaapmedicatie gekregen van mn huisarts, maar ja verslavend hè, dus wil dat niet teveel. 

Als ik goed slaap heb ik ook meestal een goede dag. 

Werken is ook behoorlijk uitputtend en doe nog amper wat. Die muis te lang bedienen bij de computer wordt dan echt een dingetje. 

 

Hoe ze eruit zien?

Ik ben super blij met hoe ze eruit zien. Ze worden steeds rustiger in gespannenheid. Ze zien er echt al heel mooi uit, qua resultaat dus echt ontzettend blij. 

 

Als rechts dan ook even beter mee gaat werken en hierin vooruitgang boekt, ga ik helemaal blij zijn. 

 

 

Wat vervelend joh dat het nog zo pijnlijk is! 
Heb ook best snel harde borsten maar neem dan echt even rust, ook op mijn werk.

Nu moet ik zeggen dat het de afgelopen twee dagen beter ging dan vorige week.

Rust is echt belangrijk en niet teveel doen en zeker niet te zwaar tillen enzo. 
Maar is het zo pijnlijk? Zit er misschien een zenuw tussen? Kan de huisarts niet kijken?

Fijn dat je slaap medicatie hebt gekregen en ja het werkt wel echt verslavend, na mijn eerste bv nooit meer helemaal van deze afgekomen maar voor nu ben ik er wel blij mee, zeker als je merkt dat je dan een goeie dag hebt! Je kan het hierna ook afbouwen he! Maar dan heb je wel deze periode wat meer rust.

 

 

sterkte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@polemommy ja ik ben rechts. 

Klopt dat had ik ook begrepen en de arts ook gezegd. Vandaar ook dat ik wat ik met links kan doen, dat met links doe. Alleen ik ben 3 weken verder en de pijn wordt niet echt minder. 

 

@bent001 ja rust is ook zo belangrijk, vooral dat slapen idd. Het liefst gebruik ikdat soort medicatie helemaal niet. Ik moet straks ook weer onregelmatig gaan werken incl nachtdiensten en kon altijd goed slapen, dus afhankelijk ervan worden,  wil ik echt niet. Al is het idd voor nu en voor het herstel wel echt heel prettig. Ik ga er maar even met mn huisarts over praten, want zie nu nog niet voor mij hoe ik over 3 weken alles weer kan. 

Ja het is echt raar pijnlijk,  kan dan ook niet goed inademen en het is echt 1 raar plekje. Die verpleegkundige had t erover dat ik misschien een spier verrekt had, maar goed ook dan moet er verbetering in komen en lijkt mij sterkt dat de gehele rechterborst daar in mee pijn gaat doen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook nog maar kort geleden he, het lichaam moet nog herstellen natuurlijk. Ikzelf merk ook al dat ik me zo goed voel dat ik alles wil gaan doen, maar ik doe het niet. Ik dwing mezelf ook echt om zoveel mogelijk van de laptop af te blijven, bang dat ik dan ook met rechts teveel ga belasten (is al beetje kwaaltje bij me).

 

Maar inderdaad, de echte scherpe pijn zou toch wel weg moeten zijn nu lijkt me. Ken je melatonine tabletten, misschien (in hogere dosis tablet) een goede tussenoplossing om beter de slaap te vatten. Of 's nacht nog een paracetamol voor de pijn. De echte slaapmedicatie zou ik persoonlijk ook wat huiverig voor zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Sjaantje02 zei:

@polemommy ja ik ben rechts. 

Klopt dat had ik ook begrepen en de arts ook gezegd. Vandaar ook dat ik wat ik met links kan doen, dat met links doe. Alleen ik ben 3 weken verder en de pijn wordt niet echt minder. 

 

@bent001 ja rust is ook zo belangrijk, vooral dat slapen idd. Het liefst gebruik ikdat soort medicatie helemaal niet. Ik moet straks ook weer onregelmatig gaan werken incl nachtdiensten en kon altijd goed slapen, dus afhankelijk ervan worden,  wil ik echt niet. Al is het idd voor nu en voor het herstel wel echt heel prettig. Ik ga er maar even met mn huisarts over praten, want zie nu nog niet voor mij hoe ik over 3 weken alles weer kan. 

Ja het is echt raar pijnlijk,  kan dan ook niet goed inademen en het is echt 1 raar plekje. Die verpleegkundige had t erover dat ik misschien een spier verrekt had, maar goed ook dan moet er verbetering in komen en lijkt mij sterkt dat de gehele rechterborst daar in mee pijn gaat doen. 

 


onee dan zou ik zeker uit kijken en wat @Nina_a zegt je hebt ook

melatonine 5 mg die zijn ook fijn en minder verslavend.

Moet zeggen dat ik nog veel last heb van mijn linker borst ( ben wel rechts) maar deze loopt gewoon achter dus alle pijntjes die ik eerst had bij mijn rechter heb ik nu links.

Heb ook regelmatig niet nare pijnscheuten bij mijn ribben net alsof het te strak zit en hij er door heen probeer te komen ofzo beetje vreemde omschrijving. Maar hoef meid we zijn pas 3 weken onderweg er word natuurlijk niet voor niks 6 weken aan gegeven. En daarna zullen we ook nog rustig alles moeten opbouwen met deze spieren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad soms willen we gewoon te snel, dat kan het ook zijn. Ik dwing mijzelf ook echt om het rustig aan te doen, maar ja sommige dingen moeten inmiddels ook wel kunnen. Als ze zeggen dat autorijden weer mag ? nou dat schakelen daar wordt mijn rechterborst dus echt niet blij van, dan hang ik liever heel rustig lichte was op, daar heb ik minder last van hahaha 

 

Ja melatonine ken ik en slik ik idd deze weken al. Normaal idd alleen voor de omschakeling van mn nachtdiensten. Maar zelfs dat wil niet helpen.  Val wel vaak redelijk snel in slaap, wordt alleen om de haverklap wakker. En ben idd afgelopen 3 dagen weer aan de paracetamol gegaan snachts. Overdag wil ik het liever niet, omdat ik dan helemaal snel geneigd ben om te veel te gaan doen. 

 

Vandaag een late dienst, we gaan kijken hoe het gaat, zo niet lekker eerder naar huis. Beter nu goed naar mijn lichaam luisteren, dan dat ik straks echt niks meer kan.

 

En het is ook zo dubbel hè.  Eigenlijk vind ik dat ik niet mag klagen, want als ik dan lees wat Minci allemaal te verduren krijgt.  Maar dat maakt mij ook een beetje angstig en huiverig. Wat betekenen die pijntjes en wat doet mijn lijf  nou eigenlijk.  Daardoor wel heel bewust te blijven luisteren en echt denken aan mijn rust.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.