Ga naar inhoud

Sjaantje02 : 22 januari 2020 : Dr. Grabietz : Operatie centrum Amstelveen


Aanbevolen berichten

Hai allemaal, 

Sinds gisteravond dit forum ontdekt en Ooh wat handig. Zeker die laatste dagen voor mijn operatie begin ik het toch aardig spannend te vinden. Eerst kon het mij niet snel genoeg gaan de tijd en nu is de befaamde datum nabij en krijg ik toch een soort van koudwatervrees.  

Ik heb nog zoveel vragen en probeer de meeste hier in het forum te zoeken. Als ik ze niet kan vinden, zal ik ze gewoon gaan stellen en hoop ik dat jullie mij kunnen en willen helpen. 

Om dan alvast maar te starten met mijn eerste vraag is. Trainen jullie je borstspieren nog en dan bedoel ik eigenlijk stop je hier juist mee voor een aantal dagen/weken voor de operatie of is het juist goed om ze te blijven trainen, ivm meer of minder pijn na de operatie? Het hardlopen, fit zijn goede conditie is uiteraard altijd goed, maar specifiek die borstspieren. 

 

Alvast ontzettend bedankt voor antwoorden.

Groetjes Sjaantje02 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even echt voorstellen dus.

Ik ben Sjaan, 38 jaar oud en moeder van 2 jongens. Ik ben 1.64 en 58 kg. 

Al van jongs af aan wil ik grotere borsten. Nooit vooraan in de rij gestaan.  Lang gewacht veel getwijfeld. Borstvoeding gegeven. Mijn borsten zijn op zich niet dramatisch zoals ik dat dan maar zo zeg, alleen niet zo gevuld als ik zou willen en dat zeker na het borstvoeding geven niet meer. Hierna durfde ik het lange tijd niet en qua geld ging het ook niet. Dus stopte ik de gedachte maar weer gauw weg. 

Tot ik onlangs toch meer ging nadenken en dacht ja hoe lang ga je nou nog wachten, wanneer is dan het juiste moment, wanneer mag jij nou eens gelukkig zijn en je goed voelen. 

Zo kwam ik toevallig met anderen in contact die het ook hadden gedaan en eigenlijk mijn angsten wegnamen, maar ook tegen precies hetzelfde aan waren gelopenen zich hetzelfde voelde. Ook hier zie ik dat vele op deze manier hebben zitten tobben om het wel of niet te doen.

Er ging een knop om en bam afspraken  gemaakt. Inmiddels is dit allemaal alweer 3 maanden geleden en staat mijn operatie gepland voor woensdag 22 januari. 

Ik heb er ontzettend veel zin in, al vind ik het nu steeds spannender worden. 

 

Ik ga voor ronde mentor protheses,  350 a 375 cc. onder de borstspier. Even afhankelijk van wat de borst beter vuld en mooier maakt. Dit zal de arts bekijken tijdens de operatie. 

 

Groetjes Sjaan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-1-2020 om 08:16, Sjaantje02 zei:

Hai allemaal, 

Sinds gisteravond dit forum ontdekt en Ooh wat handig. Zeker die laatste dagen voor mijn operatie begin ik het toch aardig spannend te vinden. Eerst kon het mij niet snel genoeg gaan de tijd en nu is de befaamde datum nabij en krijg ik toch een soort van koudwatervrees.  

Ik heb nog zoveel vragen en probeer de meeste hier in het forum te zoeken. Als ik ze niet kan vinden, zal ik ze gewoon gaan stellen en hoop ik dat jullie mij kunnen en willen helpen. 

Om dan alvast maar te starten met mijn eerste vraag is. Trainen jullie je borstspieren nog en dan bedoel ik eigenlijk stop je hier juist mee voor een aantal dagen/weken voor de operatie of is het juist goed om ze te blijven trainen, ivm meer of minder pijn na de operatie? Het hardlopen, fit zijn goede conditie is uiteraard altijd goed, maar specifiek die borstspieren. 

 

Alvast ontzettend bedankt voor antwoorden.

Groetjes Sjaantje02 

Hoi hoi

Ik zal even de titel aanpassen van je topic en je verhuizen naar de operatieverslagen. Dan sta je meteen goed en kun je dit topic blijven gebruiken, ook ná je operatie. Op die manier blijft het overzichtelijk voor jou en voor ons :)
In welke kliniek vindt jouw operatie plaats?

Wat betreft het trainen. Stop met trainen van je borstspieren. Als je spieren traint, worden ze korter en sterke spieren zorgen dus meestal voor meer pijn.. (ook wel afhankelijk van hoeveel cc eronder komt en hoeveel plaats er is)

Succes alvast, je bent al bijna zover!

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie 

Dankjewel 

 

Het gaat nu inderdaad erg opschieten.

Ik vind het zo spannend en heb er zoveel zin in. Ik merk dat ik een soort nesteldrang begin te krijgen om alles in huis nog even spik en span te maken.

 

Ik wordt in Amstelveen geopereerd. 

 

Ik ben inderdaad gelijk gestopt met trainen, ik hoop dat de borstspieren nog genoeg hebben kunnen ontspannen. 

 

Groetjes 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2020 om 13:01, Sjaantje02 zei:

@best_boobie 

Dankjewel 

 

Het gaat nu inderdaad erg opschieten.

Ik vind het zo spannend en heb er zoveel zin in. Ik merk dat ik een soort nesteldrang begin te krijgen om alles in huis nog even spik en span te maken.

 

Ik wordt in Amstelveen geopereerd. 

 

Ik ben inderdaad gelijk gestopt met trainen, ik hoop dat de borstspieren nog genoeg hebben kunnen ontspannen. 

 

Groetjes 

 

 

Haha ja, die nesteldrang. Grappig he.

Je kunt je spieren anders ook nog een paar dagen rekken? Misschien dat dat helpt :) Je haalt in ieder geval het maximale eruit als je dat nog even doet ;) 

Amstelveen... Hoe heet de kliniek? 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaantje02 spannend ! 
Ik ben morgen aan de beurt en krijg 330 cc dual plane .  Ik ben 3 weken geleden gesport met het trainen van mijn borstspieren de rest deed ik wel gewoon . 
Met budofit ben ik helemaal gestopt want dat zijn de vechtsporten gebundeld bij elkaar en dan nog op intensief tempo conditie zoals opdrukken en etc , ik hoop dat alleen over 6 weken wel weer op te kunnen pakken ! 
 

heel veel succes woensdag !! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Minci 

oohh zo spannend

Ik wens je heel veel succes 

Ik volg je en kijk uit naar je verslag

 

Oja inderdaad ook zo intensief sporten. 

Wat bestboobie zegt ben ik ze wel aan het oprekken. Ik ben ook blijven hardlopen en andere oefeningen,  alleen de armen en borstspieren beetje links laten liggen. Ik kan lastig stilzitten,  dus in en om huis blijf ik altijd genoeg nog doen. 

We zijn in iedergeval fit genoeg voor de operatie. 

 

Succes vandaag 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-1-2020 om 20:47, 3timesaround zei:

@Sjaantje02,

 

bijna is het zover!

ik ben benieuwd hoe het wordt, krijg zelf op 14 februari een bv naar 350cc onder de spier dus vergelijkbaar met jou.

Bij mij wordt het een wissel, van 200cc mcGhan low profile (in 2002 geplaatst)  naar 350cc Mentor mp plus.

Heel veel succes gewenst!

liefs, 3timesaround

 

Ooh gaat ook al opschieten, minder dan een maandje. 

En je hebt al ervaring. Kijk je er rustiger naar uit, merk je dat het anders is nu dan met de vorige keer? 

Wat is de reden van je wissel? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaantje02,

 

ja, heb idd ervaring. wordt de 3de bv deze keer. 1ste was in 1995 (of'96 weet het niet meer?). toen 180cc soja protheses. Die moesten eruit in 2002, heb toen mcghan 200cc medium low profile gekregen. Zitten nu 18 jaar. In dec 2019 op 5 jaarlijkse controle bleek dat ik baker4 heb. Dus kapselverwijdering en gelijk nieuwe protheses erin. Dit worden dus round Mentor mp plus 350cc nu. Ondanks dat ik ervaring heb, vind ik het nog rete spannend! Weet dat ik drains zal krijgen net als de vorige 2 keren, dat vind ik wel een dingetje, Ook heb ik nogal gedubd over het aantal cc's. Maar goed, 200cc vind ik te weinig daar ik nu eigenlijk altijd een push-upje draag?.

Verschil is dat de protheses nu een stuk breder zullen zijn, past beter zeg maar. De projectie gaat er met 0,5cm op vooruit. Zal zeker verschil maken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3timesaround

Dankjewel 

Dacht dat ik al op je gereageerd had ? blijkbaar toch in gedachten gedaan.

 

Wow de 3e al. Ja het blijft spannend zoiets. Je geeft je toch helemaal over aan de kunde van een ander. 

Wat is de reden dat je drains krijgt en dit van te voren al weet? 

 

Ik laat morgen weten hoe het is gegaan. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes morgen! Mijn operatie was vandaag, 500cc dual plane. Vind het toch wel pittig maar lang leven de pijn medicatie. 
ben wel heel benieuwd hoe oud jouw zoontjes zijn, hier twee jongens van 3 en bijna 5, is toch wel even een weg in vinden. Morgen zal ik mijn verhaal plaatsten ben heel benieuwd naar jouw ervaring!! Succes ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RVtje dankjewel 

 

@bent001 dankjewel.  Oohh wow jij hebt het al gehad. Nu de pijn en herstellen. Ja het is echt niet niks. 3 En 5 jaar zijn inderdaad niet super makkelijk. Heel veel succes.  

Mijn jongens zijn al heel groot hihi 1 van 18 en 1 van 12. Dus hoop dat ze mama een beetje helpen. Het zijn wel pubers dus ja afwachten. 

 

@Minci dankjewel 

Ik ben nu onderweg ? 11.15 melden

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Sjaantje02 zei:

@RVtje dankjewel 

 

@bent001 dankjewel.  Oohh wow jij hebt het al gehad. Nu de pijn en herstellen. Ja het is echt niet niks. 3 En 5 jaar zijn inderdaad niet super makkelijk. Heel veel succes.  

Mijn jongens zijn al heel groot hihi 1 van 18 en 1 van 12. Dus hoop dat ze mama een beetje helpen. Het zijn wel pubers dus ja afwachten. 

 

@Minci dankjewel 

Ik ben nu onderweg ? 11.15 melden

 

Oehh spannend dan ben je waarschijnlijk nu onder het mes! 
O en dat is heel fijn jongens van die leeftijd! Gelukkig is mijn man een paar weken vrij en gaat school en opvang gewoon door, maar ondanks dat helpen ze mij ook een klein beetje hoor. Nou meid ben heel benieuwd hoe het bij jou gaat straks! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Minci dat verloopt nogal moeizaam.. pijn wordt niet minder en kan er heel slecht tegen dat ik niks kan en mag doen, de huishoudelijke hulp was er voor het eerst vandaag en die zette de dingen niet precies goed terug zoals ze stonden enzo.. Ik moest alles uitleggen. Daar loop jij misschien ook wel tegen aan? Met de vermoeidheid erbij.. Even ingestort vanmiddag.

Hoe gaat het bij jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, RVtje zei:

@Minci dat verloopt nogal moeizaam.. pijn wordt niet minder en kan er heel slecht tegen dat ik niks kan en mag doen, de huishoudelijke hulp was er voor het eerst vandaag en die zette de dingen niet precies goed terug zoals ze stonden enzo.. Ik moest alles uitleggen. Daar loop jij misschien ook wel tegen aan? Met de vermoeidheid erbij.. Even ingestort vanmiddag.

Hoe gaat het bij jou?

@RVtje ik heb het herstel ook onderschat. Zolang ik lig heb ik geen last van de boobs maar bij lopen moet ik ze echt vast houden want mijn bh geeft niet voldoende steun dus draag ik 2 bh’s over elkaar heen. En als ik dan ga liggen doe ik de bovenste los. 
 

en het ergste is dat ik ziek ben geworden , oorontsteking en koorts en dan het hoesten er bij , Auww Auww Auww . 
 

Ik herken precies wat je zegt, baal ontzettend dat ik gewoon alles los moet laten in het huishouden. Maar moet zeggen dat er wel goed voor me gezorgd wordt ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aahh meiden 

Ik ben er weer hoor hihi 

 

Zo even een verslagje van de dag.

 

Vannacht goed geslapen wonderbaarlijk,  was tussendoor even opgestaan om te eten en te drinken, daarna weer verder geslapen. 

Vanmorgen opgestaan jongste geholpen en hondje lekker uitgelaten. Daarna klaar maken om weg te gaan. Een vriendin van mij ging mee. Beide bang om te laat te komen kwamen we 3 kwartier te vroeg aan. ? 

Ik zou om 12.00 uur op ok gaan, maar duurde maar en duurde maar. Bleek iemand voor mij, man met bilvergroting wat complicaties te hebben, hoorde ik achteraf. Ze hadden bijna zijn operatie gestopt. ?? 

Maar goed uiteindelijk toch de ok op. Ben heerlijk lachend en al onder narcose gegaan en toen ik wakker werd ook alles rustig. Alles was goed gegaan en hele normale standaard operatie. Tijdens het afrekenen van de borsten zei hij dat hij 350 cc zou doen. Toen ik wakker werd bleek hij toch 375 cc gedaan te hebben ivm 1 borst die net ietsjes ruimer was. 

Ik voelde het behoorlijk hoor. Echt wel een soort druk, pijn achtig,  hele heftige stuwing als tijdens mijn borstvoeding. Maar toen ging mijn rechterborst echt heel erg pijn doen. Had ook last met ademen, kan niet zo goed diep inademen. Blijkt dat de verdoving die ze in je borsten spuiten niet zo goed gelijkmatig is verdeeld. Links dus oké en goed te doen, rechts echt pijnlijk.  Ik kreeg wat extra pijnstilling via het infuus. 

Lekker gegeten en gedronken en goed geplast. Heerlijk naar huis. Niet misselijk, emmertje niet nodig gehad. Kussentje voor tussen de gordel, heerlijk. Heb echt een goede autorit gehad.  Geen extra pijn hiervan. 

Thuis een lekker bakkie koffie eindelijk hahaha en geïnstalleerd in de bank. Oudste zoon heeft mij geholpen en een pizza gemaakt. Net wat gegeten en hoop zo gebeld te worden door de arts. Ennn dat ik wat pijnstilling al mag nemen. Even horen wat mijn schema gaat worden.  Voel nu wel wat druk toenemen dus ik ga rustig aan doen. Ja ja het eigenwijsje hier moet het echt overlaten aan anderen. Pffff lastig, controlfreak en doe altijd alles alleen. (Ben ook alleen met de 2 jongens) 

Maar verder gaat best goed dus. 

 

Ook jullie rustig aan blijven doen hè 

Nog tips voor Netflix?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.