Sjaantje02

Sjaantje02 : 22 januari 2020 : Dr. Grabietz : Operatie centrum Amstelveen

Recommended Posts

Hai allemaal, 

Sinds gisteravond dit forum ontdekt en Ooh wat handig. Zeker die laatste dagen voor mijn operatie begin ik het toch aardig spannend te vinden. Eerst kon het mij niet snel genoeg gaan de tijd en nu is de befaamde datum nabij en krijg ik toch een soort van koudwatervrees.  

Ik heb nog zoveel vragen en probeer de meeste hier in het forum te zoeken. Als ik ze niet kan vinden, zal ik ze gewoon gaan stellen en hoop ik dat jullie mij kunnen en willen helpen. 

Om dan alvast maar te starten met mijn eerste vraag is. Trainen jullie je borstspieren nog en dan bedoel ik eigenlijk stop je hier juist mee voor een aantal dagen/weken voor de operatie of is het juist goed om ze te blijven trainen, ivm meer of minder pijn na de operatie? Het hardlopen, fit zijn goede conditie is uiteraard altijd goed, maar specifiek die borstspieren. 

Alvast ontzettend bedankt voor antwoorden.

Groetjes Sjaantje02 

Hoi Sjaantje, welkom hier. Ik zou als je dual plane plaatsing krijg ze niet nog extra trainen, maar wellicht wel doortrainen, maar dan net iets minder. De protheses moeten onder de spier komen, dus als die heel erg strak staan dan zal dat lastiger gaan en ook pijnlijker zijn. 

@Nog even wachten dankjewel voor je reactie 

Ik krijg de implantaten inderdaad onder de borstspier. 

Ik zal nog even mijzelf echt voorstellen. Ik zie dat ik helemaal niks heb verteld ?

Even echt voorstellen dus.

Ik ben Sjaan, 38 jaar oud en moeder van 2 jongens. Ik ben 1.64 en 58 kg. 

Al van jongs af aan wil ik grotere borsten. Nooit vooraan in de rij gestaan.  Lang gewacht veel getwijfeld. Borstvoeding gegeven. Mijn borsten zijn op zich niet dramatisch zoals ik dat dan maar zo zeg, alleen niet zo gevuld als ik zou willen en dat zeker na het borstvoeding geven niet meer. Hierna durfde ik het lange tijd niet en qua geld ging het ook niet. Dus stopte ik de gedachte maar weer gauw weg. 

Tot ik onlangs toch meer ging nadenken en dacht ja hoe lang ga je nou nog wachten, wanneer is dan het juiste moment, wanneer mag jij nou eens gelukkig zijn en je goed voelen. 

Zo kwam ik toevallig met anderen in contact die het ook hadden gedaan en eigenlijk mijn angsten wegnamen, maar ook tegen precies hetzelfde aan waren gelopenen zich hetzelfde voelde. Ook hier zie ik dat vele op deze manier hebben zitten tobben om het wel of niet te doen.

Er ging een knop om en bam afspraken  gemaakt. Inmiddels is dit allemaal alweer 3 maanden geleden en staat mijn operatie gepland voor woensdag 22 januari. 

Ik heb er ontzettend veel zin in, al vind ik het nu steeds spannender worden. 

Ik ga voor ronde mentor protheses,  350 a 375 cc. onder de borstspier. Even afhankelijk van wat de borst beter vuld en mooier maakt. Dit zal de arts bekijken tijdens de operatie. 

Groetjes Sjaan

Hoi hoi

Ik zal even de titel aanpassen van je topic en je verhuizen naar de operatieverslagen. Dan sta je meteen goed en kun je dit topic blijven gebruiken, ook ná je operatie. Op die manier blijft het overzichtelijk voor jou en voor ons :)
In welke kliniek vindt jouw operatie plaats?

Wat betreft het trainen. Stop met trainen van je borstspieren. Als je spieren traint, worden ze korter en sterke spieren zorgen dus meestal voor meer pijn.. (ook wel afhankelijk van hoeveel cc eronder komt en hoeveel plaats er is)

Succes alvast, je bent al bijna zover!

xx BB

@best_boobie 

Dankjewel 

Het gaat nu inderdaad erg opschieten.

Ik vind het zo spannend en heb er zoveel zin in. Ik merk dat ik een soort nesteldrang begin te krijgen om alles in huis nog even spik en span te maken.

Ik wordt in Amstelveen geopereerd. 

Ik ben inderdaad gelijk gestopt met trainen, ik hoop dat de borstspieren nog genoeg hebben kunnen ontspannen. 

Groetjes 

@Sjaantje02,

bijna is het zover!

ik ben benieuwd hoe het wordt, krijg zelf op 14 februari een bv naar 350cc onder de spier dus vergelijkbaar met jou.

Bij mij wordt het een wissel, van 200cc mcGhan low profile (in 2002 geplaatst)  naar 350cc Mentor mp plus.

Heel veel succes gewenst!

liefs, 3timesaround

Haha ja, die nesteldrang. Grappig he.

Je kunt je spieren anders ook nog een paar dagen rekken? Misschien dat dat helpt :) Je haalt in ieder geval het maximale eruit als je dat nog even doet ;) 

Amstelveen... Hoe heet de kliniek? 

xx BB

@Sjaantje02 spannend ! 
Ik ben morgen aan de beurt en krijg 330 cc dual plane .  Ik ben 3 weken geleden gesport met het trainen van mijn borstspieren de rest deed ik wel gewoon . 
Met budofit ben ik helemaal gestopt want dat zijn de vechtsporten gebundeld bij elkaar en dan nog op intensief tempo conditie zoals opdrukken en etc , ik hoop dat alleen over 6 weken wel weer op te kunnen pakken ! 

heel veel succes woensdag !! 

@Minci 

oohh zo spannend

Ik wens je heel veel succes 

Ik volg je en kijk uit naar je verslag

Oja inderdaad ook zo intensief sporten. 

Wat bestboobie zegt ben ik ze wel aan het oprekken. Ik ben ook blijven hardlopen en andere oefeningen,  alleen de armen en borstspieren beetje links laten liggen. Ik kan lastig stilzitten,  dus in en om huis blijf ik altijd genoeg nog doen. 

We zijn in iedergeval fit genoeg voor de operatie. 

Succes vandaag 

Groetjes 

Ooh gaat ook al opschieten, minder dan een maandje. 

En je hebt al ervaring. Kijk je er rustiger naar uit, merk je dat het anders is nu dan met de vorige keer? 

Wat is de reden van je wissel? 

@Sjaantje02,

ja, heb idd ervaring. wordt de 3de bv deze keer. 1ste was in 1995 (of'96 weet het niet meer?). toen 180cc soja protheses. Die moesten eruit in 2002, heb toen mcghan 200cc medium low profile gekregen. Zitten nu 18 jaar. In dec 2019 op 5 jaarlijkse controle bleek dat ik baker4 heb. Dus kapselverwijdering en gelijk nieuwe protheses erin. Dit worden dus round Mentor mp plus 350cc nu. Ondanks dat ik ervaring heb, vind ik het nog rete spannend! Weet dat ik drains zal krijgen net als de vorige 2 keren, dat vind ik wel een dingetje, Ook heb ik nogal gedubd over het aantal cc's. Maar goed, 200cc vind ik te weinig daar ik nu eigenlijk altijd een push-upje draag?.

Verschil is dat de protheses nu een stuk breder zullen zijn, past beter zeg maar. De projectie gaat er met 0,5cm op vooruit. Zal zeker verschil maken.  

3timesaround

Dankjewel 

Dacht dat ik al op je gereageerd had ? blijkbaar toch in gedachten gedaan.

Wow de 3e al. Ja het blijft spannend zoiets. Je geeft je toch helemaal over aan de kunde van een ander. 

Wat is de reden dat je drains krijgt en dit van te voren al weet? 

Ik laat morgen weten hoe het is gegaan. 

@Sjaantje02,

ja klopt, had je ook, maar ik wilde je nog even succes wensen! Drains is iets waar mijn pc standaard mee werkt, vandaar dat ik dat al weet.

Ik ben benieuwd naar je verslag morgen!