Ga naar inhoud

Mtvo : 28 februari 2019 : Dr. Stenekes : UMCG


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Mtvo zei:

 

Dat kun je wel stellen idd, pff, nu al zat van, haha, hoop dat ik over een aantal weken op mijn zij kan liggen, maar eerst maar ff afwachten.

 

Wat fijn dat alles zo voorspoedig gaat, nog ff geduld en jouw 6 weken zijn voorbij! Leuk dat bh's passen! Lijkt mij ook heel bijzonder om de bh "gevuld" te hebben! Heb je een beetje genoten gisteren? :) 

Het was heerlijk gisteren. Stom dat je dan zo kan genieten van een wijntje! Dat is dan ook de hele stetting natuurlijk. Nu blijf ik er weer braaf vanaf tot de 12e. Als je er midden in zit lijkt het een eeuwigheid te duren maar als je er op terug kijkt gaat het best snel. Die laatste anderhalve week gaat ook wel lukken. 

 

Het slapen op mijn rug ging trouwens wel steeds beter hoor. Ik heb volgens mij de eerste twee weken zelfs niet helemaal plat gelegen maar kon toch slapen. Grootste probleem was dat ik dan halverwege de nacht wakker werd en dan niet meer kon slapen van de pijn in mijn borsten maar vooral in mijn rug. Ik mocht al na anderhalve week op mijn zij maar dat ging echt nog niet.  Nu ga ik als ik wakker word soms een poosje op mijn zij liggen met een kussentje onder mijn borst. Dat ligt nog steeds niet superlekker maar wel steeds beter. En fijn ter afwisseling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Adnil zei:

Het was heerlijk gisteren. Stom dat je dan zo kan genieten van een wijntje! Dat is dan ook de hele stetting natuurlijk. Nu blijf ik er weer braaf vanaf tot de 12e. Als je er midden in zit lijkt het een eeuwigheid te duren maar als je er op terug kijkt gaat het best snel. Die laatste anderhalve week gaat ook wel lukken. 

 

Het slapen op mijn rug ging trouwens wel steeds beter hoor. Ik heb volgens mij de eerste twee weken zelfs niet helemaal plat gelegen maar kon toch slapen. Grootste probleem was dat ik dan halverwege de nacht wakker werd en dan niet meer kon slapen van de pijn in mijn borsten maar vooral in mijn rug. Ik mocht al na anderhalve week op mijn zij maar dat ging echt nog niet.  Nu ga ik als ik wakker word soms een poosje op mijn zij liggen met een kussentje onder mijn borst. Dat ligt nog steeds niet superlekker maar wel steeds beter. En fijn ter afwisseling.

 

Ik vind dat helemaal niet stom, het is de eerste keer dat jij een avond bent weggeweest in combi met een wijntje sinds je operatie, je presenteerde als het ware "de nieuwe jij"  :).

 

Dat omhoog komen na het liggen vind ik tot nu toe het meest *** dan doet alles pijn. Ik 'slaap" halfzittend, zo niet fijn voor je rug, maar ben bang dat als ik plat lig, ik helemaal niet meer overeind kan komen, haha. Dat van dat kussentje ga ik onthouden voor over een aantal weken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Kimmi zei:

Rare vraag maar jr mag toch wel gewoon wijn? Omdat jr zei ik blijf er nu weer braaf vanaf?

Bij mijn “instructies” stond dat ik teee weken na de operatie geen alcohol mocht hebben. Ik ben nu 2,5 week, dus ik kan weer los??

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mtvo zei:

 

Ik vind dat helemaal niet stom, het is de eerste keer dat jij een avond bent weggeweest in combi met een wijntje sinds je operatie, je presenteerde als het ware "de nieuwe jij"  :).

 

Dat omhoog komen na het liggen vind ik tot nu toe het meest *** dan doet alles pijn. Ik 'slaap" halfzittend, zo niet fijn voor je rug, maar ben bang dat als ik plat lig, ik helemaal niet meer overeind kan komen, haha. Dat van dat kussentje ga ik onthouden voor over een aantal weken!

Plat overeind lukte mij ook twee weken niet. Ik slaap nu nog zelfs iets omhoog. Maar meer omdat ik plat op mijn rug nog niet echt fijn vind. Ik kom wel weer omhoog. Dat dan weer wel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriesestraat 112
3311 NS Dordrecht

1 uur terug, Kimmi zei:

Rare vraag maar jr mag toch wel gewoon wijn? Omdat jr zei ik blijf er nu weer braaf vanaf?

Bij de kliniek waar ik ben geweest zeiden ze dat ik zes weken matig moet zijn met alcohol omdat je zes weken het risico op nabloeding houdt. Af en toe een glaasje mag maar niet elke dag was het advies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update 1 week n/d operatie:

 

Al v.a. dag 1 vind ik mijn borsten mooi om te zien, wel ben ik benieuwd hoe snel alle pijntjes zullen verdwijnen en hoe lang het duurt voordat mijn borsten wat zachter zullen gaan worden etc. (I know: GEDULD). Do 14 maart controle en zal ik eindelijk de wondjes kunnen zien, ben benieuwd! Gelukkig heb ik een lieve partner die alles wel voor mij wil doen, zelfs mijn gemopper neemt hij voor lief, de schat ;)

 

De eerste 2 dagen na de operatie waren niet fijn, mijn maag reageerde erg op de pijnstilling en daardoor continu misselijk, gevolg was dat ik hierdoor geen pijnstilling kon nemen en de pijn voor "lief" moest nemen.
De 3e dag was mijn maag gelukkig een stuk rustiger en hierdoor kon ik iig paracetamol innemen, het is niet veel, maar hierdoor was de pijn al een stukje beter te dragen. Ander voordeel is dat mijn eetlust ook weer terug was en dat ik daar goed gebruik van heb gemaakt, haha.

 

In en uit bed komen vond ik vooral de eerste 4 dagen heel erg pijnlijk, gelukkig had ik als tip gekregen via het forum jezelf "omhoog schommelen" dit maakte het uit bed komen een stukje makkelijker. Wanneer mijn partner in de buurt was gaf hij mij een steuntje in de rug, dat was nog het gemakkelijkste om uit bed te komen. Sinds een paar dagen kan ik makkelijker uit bed komen en daar ben ik erg blij mee.


Het slapen op mijn rug vind ik verschrikkelijk, het is niet bevorderlijk voor mijn rug en slaapritme en ik kan niet wachten tot ik weer op mijn zij kan slapen (zeur, mopper, klaag bla bla bla). Om het mijzelf makkelijker te maken ben ik maar op het logeerbed gekropen, deze is elektrisch, het hoofddeel en voetdeel heb ik een stukje omhoog gezet, tevens maak ik gebruik van 4 kussens, 2 op het hoofdeind, 1 onder mijn benen (knieën) en 1 kussen aan de muurzijde. Op deze manier is het nog een beetje uit te houden.

 

V.a. dag 4 elke dag een wandeling gemaakt en zelfs al samen boodschapjes gedaan. Verder merk ik dat ik soms al te snel dingen wil doen en dat merk ik dan direct aan de druk op mijn borsten en de pijn, hier probeer ik beter op te letten en ook probeer ik regelmatig mijn rust te pakken.


Ik ben blij dat ik steeds een beetje meer zelf kan, zoals mijzelf aankleden (makkelijke kleding), mijn haar borstelen, makkelijker uit bed kunnen komen, zelf douchen wordt ook al makkelijker, maar zelf mijn haar wassen is nog lastig, dus dat moet vriendlief doen. Op sommige momenten hebben wij smakelijk gelachen om mijn gestuntel om dingen zelf te doen, alleen is lachen niet zo fijn voor de boobs :P 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe "mijlpaal" vandaag zelf mijn haren gewassen e.d en eerste keer zelfstandig sokken en schoenen aan/uit gekregen :D het zijn de kleine dingen die het doen ;) 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Mtvo zei:

Nieuwe "mijlpaal" vandaag zelf mijn haren gewassen e.d en eerste keer zelfstandig sokken en schoenen aan/uit gekregen :D het zijn de kleine dingen die het doen ;) 

Psies! Zo stom dat dit moeilijk is? Kan je je totaal niet voorstellen van te voren. Nu wel... Elke dag kan je weer wat meer. Ik kan eigenlijk ook weer alles. Niet alles zonder dat ik het voel. Maar ben wel al ruim een week zonder pijnstilling. Ook niet meer 1x per dag. Lees net in de chat dat je het onder je oksels voelt. Dat heb ik pas sinds dinsdag. Nu was het dinsdag echt een drukke dag. Ook qua bewegen. Dus denk dat ik iets te veel had gedaan. Voel het nog steeds? Wel al minder. Maar Moet dus echt nog wel oppassen na 3,5 week. Maar oh zo blij dat ik niet meer afhankelijk ben. Behalve het echte poetsen in huis dan?? 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, MenM zei:

Psies! Zo stom dat dit moeilijk is? Kan je je totaal niet voorstellen van te voren. Nu wel... Elke dag kan je weer wat meer. Ik kan eigenlijk ook weer alles. Niet alles zonder dat ik het voel. Maar ben wel al ruim een week zonder pijnstilling. Ook niet meer 1x per dag. Lees net in de chat dat je het onder je oksels voelt. Dat heb ik pas sinds dinsdag. Nu was het dinsdag echt een drukke dag. Ook qua bewegen. Dus denk dat ik iets te veel had gedaan. Voel het nog steeds? Wel al minder. Maar Moet dus echt nog wel oppassen na 3,5 week. Maar oh zo blij dat ik niet meer afhankelijk ben. Behalve het echte poetsen in huis dan?? 

 

 

Dat kun je wel stellen idd :P maar ben blij dat ik nu iets minder afhankelijk ben, nu erop letten dat ik niet teveel doe, want dat voel je dan wel ff. Nu 8e dag en elke dag een stapje verder in het proces, zo fijn. Pff en die opgeblazen buik, die mag ook wel verdwijnen van mij ?, hoe is/was dat bij jou? Ik neem sinds dag 6 nog maar 1x p/d een molletje in en dat is dragelijk. Jij hebt ook een "martelband" om toch? Hoe lang moet jij deze dragen? Ik (als het goed is) nog 1 weekje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mtvo zei:

 

Dat kun je wel stellen idd :P maar ben blij dat ik nu iets minder afhankelijk ben, nu erop letten dat ik niet teveel doe, want dat voel je dan wel ff. Nu 8e dag en elke dag een stapje verder in het proces, zo fijn. Pff en die opgeblazen buik, die mag ook wel verdwijnen van mij ?, hoe is/was dat bij jou? Ik neem sinds dag 6 nog maar 1x p/d een molletje in en dat is dragelijk. Jij hebt ook een "martelband" om toch? Hoe lang moet jij deze dragen? Ik (als het goed is) nog 1 weekje. 

Oh die buik! Daar heb ik ook zo'n last van gehad! Ik heb mij suf gedronken aan brandnetel thee. En ook nog appelazijn genomen.  Toen ik 2 wk PO was werd mijn buik al wil minder dik. Ik heb het idee dat ik nog wel wat vocht vast hou maar niet zoveel meer. 

 

En wat heerlijk hè als je iets weer zelf kan.  Ik kon ook slecht tegen die afhankelijkheid.  Kon wel janken toen mijn man mijn haar had geföhnd! Maar je wordt steeds inventiever en kan steeds meer zelf. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Adnil zei:

Oh die buik! Daar heb ik ook zo'n last van gehad! Ik heb mij suf gedronken aan brandnetel thee. En ook nog appelazijn genomen.  Toen ik 2 wk PO was werd mijn buik al wil minder dik. Ik heb het idee dat ik nog wel wat vocht vast hou maar niet zoveel meer. 

 

En wat heerlijk hè als je iets weer zelf kan.  Ik kon ook slecht tegen die afhankelijkheid.  Kon wel janken toen mijn man mijn haar had geföhnd! Maar je wordt steeds inventiever en kan steeds meer zelf. 

 

Zoooo herkenbaar van je haar! En idd, je ontwikkeld steeds meer trucjes om bepaalde dingen toch gedaan te krijgen, zodat je steeds minder afhankelijk bent ;) haha.

 

Hoop dat mijn buik dan ook wat minder dik zal zijn, aan de hoeveelheid vocht die ik tot mij neem kan het iig niet liggen :P maar tjeetje, wat merk je dat met bepaalde broeken (en ik heb pds, dus ben wel wat gewend).

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die opgezette buik heb ik denk ik twee weekjes mee gelopen? Weet het niet meer precies. Maar niet veel langer. 

Ik heb inderdaad ook de borstband. Vind het geen martelband? Ik mag hem sinds woensdag eigenlijk af, maar draag hem nog wel voor mijn plooitje en om rechts hopelijk nog iets te laten zakken. Hij doet me geen pijn. Vind het zelfs prettiger met dan zonder. Doet hij bij jou nog zeer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, MenM zei:

Die opgezette buik heb ik denk ik twee weekjes mee gelopen? Weet het niet meer precies. Maar niet veel langer. 

Ik heb inderdaad ook de borstband. Vind het geen martelband? Ik mag hem sinds woensdag eigenlijk af, maar draag hem nog wel voor mijn plooitje en om rechts hopelijk nog iets te laten zakken. Hij doet me geen pijn. Vind het zelfs prettiger met dan zonder. Doet hij bij jou nog zeer?

 

Hoop dat die opgezette buik bij mij ook gauw verdwijnt, ziet er niet uit, lijk wel zwanger, haha. Soms kan ik last hebben van de band, vooral n/h douchen, hetzelfde geldt voor de bh (wel minder als de eerste dagen). Als het goed is hoef ik de band nog maar een week te dragen. Dus ben benieuwd ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Mtvo zei:

 

Hoop dat die opgezette buik bij mij ook gauw verdwijnt, ziet er niet uit, lijk wel zwanger, haha. Soms kan ik last hebben van de band, vooral n/h douchen, hetzelfde geldt voor de bh (wel minder als de eerste dagen). Als het goed is hoef ik de band nog maar een week te dragen. Dus ben benieuwd ;) 

Dat is fijn. Ik heb hem na 1 week gekregen en moet hem tot 6 weken dragen?. Gelukkig is dat dinsdag al! Hij heeft goed zijn werk gedaan want mijn borsten zijn prachtig gezakt maar wat ben ik blij dat hij bijna af mag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Adnil zei:

Dat is fijn. Ik heb hem na 1 week gekregen en moet hem tot 6 weken dragen?. Gelukkig is dat dinsdag al! Hij heeft goed zijn werk gedaan want mijn borsten zijn prachtig gezakt maar wat ben ik blij dat hij bijna af mag!

 

Kan mij heel goed voorstellen dat jij blij bent dat je de band nog maar een aantal dagen hoeft te dragen! Grappig dat iedereen een ander advies van hun pc krijgt omtrent de borstband en weer anderen hoeven helemaal geen band te dragen. Is het bh advies van jouw pc ook 6 week, of anders? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, inderdaad gek hè die verschillende adviezen. Wij hebben vanmiddag een verjaardag, ik doe de band dan wel af, je ziet hem wel door de kleding die ik vandaag aan heb. En zoals jullie weten, weet bijna niemand het in mijn omgeving, dus zien ze iig dat niet?

Mijn beha mag ik ook al in de nacht uit. Vanaf week drie. Nou, dat heb ik ook nog niet gedaan hoor??. Het voelt gewoon nog zo veilig. Deze week is ook weer goed verlopen. Hoewel ik nu links weer wat meer gevoeligheid heb.??‍♀️ Ik denk omdat ik rechts meer ontwijk, dus eigen schuld. Moet even een middenweg vinden?

Nu las ik op mijn adviezen app van de Bergman, dat ik vanaf dinsdag zelfs ook al een andere bh mag gaan dragen? Durf ik nog niet hoor, haha. Ik denk dat ik eerst maar begin met de borstband af doen.

@Adnil jij bent bijna de 6 weken? 

@Mtvo in het begin had ik wel last vd band, idd ook nadat ik hem even had afgehad. Bij de controle bleek dat ik 'm te strak had zitten. ??‍♀️ Sinds ik hem losser heb, hoe de pc het had voorgedaan, doet het dus geen pijn meer en mis ik het als ik 'm niet aan heb...

Hopelijk verdwijnt je dikkere buik ook snel. Maar komt vanzelf, lijkt mij dat dat vocht niet eeuwig blijft zitten toch? 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Mtvo zei:

 

Kan mij heel goed voorstellen dat jij blij bent dat je de band nog maar een aantal dagen hoeft te dragen! Grappig dat iedereen een ander advies van hun pc krijgt omtrent de borstband en weer anderen hoeven helemaal geen band te dragen. Is het bh advies van jouw pc ook 6 week, of anders? 

 

Bh dag en nacht zes weken.  En dan daarna ineens niets meer. Dat vind ik dan ook wel weer bijzonder?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, MenM zei:

Ja, inderdaad gek hè die verschillende adviezen. Wij hebben vanmiddag een verjaardag, ik doe de band dan wel af, je ziet hem wel door de kleding die ik vandaag aan heb. En zoals jullie weten, weet bijna niemand het in mijn omgeving, dus zien ze iig dat niet?

Mijn beha mag ik ook al in de nacht uit. Vanaf week drie. Nou, dat heb ik ook nog niet gedaan hoor??. Het voelt gewoon nog zo veilig. Deze week is ook weer goed verlopen. Hoewel ik nu links weer wat meer gevoeligheid heb.??‍♀️ Ik denk omdat ik rechts meer ontwijk, dus eigen schuld. Moet even een middenweg vinden?

Nu las ik op mijn adviezen app van de Bergman, dat ik vanaf dinsdag zelfs ook al een andere bh mag gaan dragen? Durf ik nog niet hoor, haha. Ik denk dat ik eerst maar begin met de borstband af doen.

@Adnil jij bent bijna de 6 weken? 

@Mtvo in het begin had ik wel last vd band, idd ook nadat ik hem even had afgehad. Bij de controle bleek dat ik 'm te strak had zitten. ??‍♀️ Sinds ik hem losser heb, hoe de pc het had voorgedaan, doet het dus geen pijn meer en mis ik het als ik 'm niet aan heb...

Hopelijk verdwijnt je dikkere buik ook snel. Maar komt vanzelf, lijkt mij dat dat vocht niet eeuwig blijft zitten toch? 

 

Heel vreemd al die verschillen idd, maar kan mij voorstellen dat jij het een eng idee vond om na 3 week de bh 's nachts al af te hebben, denk dat ik hem ook had aangehouden :P. De borstband heb ik niet meer heel stak zitten, want dat is idd pijnlijk. Hoop dat ik het na volgende week niet meer hoef te dragen, al kan ik mij indenken dat er momenten komen dat ik hem "veiligheidshalve" nog ff zal omdoen. Mag toch hopen dat die dikke buik niet blijvende is, anders ben ik toch genoodzaakt om ff een babbeltje met mijn pc te maken ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Adnil zei:

 

Bh dag en nacht zes weken.  En dan daarna ineens niets meer. Dat vind ik dan ook wel weer bijzonder?

 

Snap wat je bedoelt, van 100% naar 0% euh… ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Adnil zei:

 

Bh dag en nacht zes weken.  En dan daarna ineens niets meer. Dat vind ik dan ook wel weer bijzonder?

Ja dat vind ik ook een beetje gek. Je bouwt niks af. Hier ook. Zeggen ze draag ‘m nog maar een week.... 

Dan is die week voorbij en ik zie geen verschil, minimaal, vandaar dat ik ‘m nog even doordraag. 

Gistermiddag had ik ‘m niet om. Voelde trouwens wel goed. Had verwacht dat ik het vervelender zou vinden zonder. Denk dat ik vannacht ook een keer zonder gaat slapen. Zonder band. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.