Ga naar inhoud

Mtvo : 28 februari 2019 : Dr. Stenekes : UMCG


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben Martina, ben 34 jaar en ben erg oriënterende omtrent een b.v. Ik ben hier al een aantal jaren in mijn hoofd mee bezig, maar door omstandigheden de knoop niet eerder kunnen doorhakken. Nu ik besloten heb om voor een b.v. te gaan, dus ben ik gericht op zoek naar info/tips van andere vrouwen, vandaar dat ik op dit topic ben beland.

Nu kom je online veel tegen en daardoor zie ik soms door de bomen het bos niet meer. Ik woon in Groningen en zou het liefst in deze omgeving geholpen willen worden. Zijn hier ook vrouwen die in deze omgeving ervaringen hebben? Zo ja, waar en bij wie? Wat zijn de globale kosten? (ik weet dat dit per kliniek/zkh etc. verschillend is). Ik heb een kleine A cup en wil graag een volle B of en kleine C cup. Tot voor zo ver eerst mijn vragen.

 

Groetjes,

Martina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 months later...

Hallo,

 

Ik hoop dat ik dit bericht bij het juiste topic plaats, in de keuzelijst kwam ik ziekenhuis tegen.

 

Ik wil al bijna 10 jaar een bv, maar door 1001 dingen kwam het er maar niet van, vorige zomer kwam ik deze website tegen, hierdoor werd mijn gevoel steeds sterker om voor een bv te gaan en ben ik mij serieus gaan oriënteren. In maart heb ik de knoop doorgehakt en besloten om voor een bv te gaan.

Ik heb vandaag het eerste gesprek gehad waarvoor ik mij goed had voorbereid en "kipfiletjes gepast". Na diverse "gepast" te hebben ga ik waarschijnlijk voor het merk natrelle en dan 200 cc, dat gaf een mooi resultaat. Dokter Stenekes heeft veel uitgelegd en vele vragen van mij kunnen beantwoorden, erg prettig. Over 2 weken heb ik het 2e consult, met nog meer te stellen vragen en vandaar uit ga ik een keuze maken. Ik hoor en lees dat je meerdere artsen "moet" bezoeken, maar mijn gevoel bij deze arts is goed, daarnaast vind ik het prettig dat het in het umcg (Universitair Medisch Ziekenhuis Groningen) plaats zal vinden (ook qua afstand).  Ik ben een persoon tegengekomen via deze site die door Dokter Stenekes  geholpen is en dit positief ervaren heeft. Zijn er ook nog andere mensen hier die door Dokter Stenekes geholpen zijn en zo ja, wat waren jullie ervaringen? Ook ben ik erg benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen met het merk natrelle? Ik hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven :)

 

Groetjes,

Mtvo.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo,

 

Vandaag mijn 2e gesprek gehad voor een bv en die was wederom prettig. Nu is het wachten op de datum (wachttijd tussen de 3 en 4 maand) dus ben benieuwd.

Ik krijg het merk Natrelle, ronde prothese, 220cc en het wordt dual plane geplaatst. Dan kom ik uit op een C-cup, qua lengte en gewicht past dat bij mijn lichaam. (1.68 cm 55 kg) wil het zo natuurlijk mogelijk "effect". Nu de kogel door de kerk is, zogezegd, voel ik mij net een blij kind (klinkt misschien stom), maar kan niet wachten tot ik een datum heb! Nu heb mij al aardig ingelezen op wat ik kan verwachten etc. Maar wat ik mij afvraag, wat hebben jullie als (on)prettig ervaren na de operatie? En welke bh kan ik het beste dragen als de andere gewassen wordt? Want het lijkt mij niet fijn om 6 week een bh te dragen die niet fris meer is. Zelf zit ik er iig aan te denken om een paar makkelijke broeken en vestjes aan te schaffen. Afijn, ik hoop dat er mensen zijn die mij wat tips e.d. willen geven.

 

Groetjes,

Martina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Mtvo:

Hallo,

 

Vandaag mijn 2e gesprek gehad voor een bv en die was wederom prettig. Nu is het wachten op de datum (wachttijd tussen de 3 en 4 maand) dus ben benieuwd.

Ik krijg het merk Natrelle, ronde prothese, 220cc en het wordt dual plane geplaatst. Dan kom ik uit op een C-cup, qua lengte en gewicht past dat bij mijn lichaam. (1.68 cm 55 kg) wil het zo natuurlijk mogelijk "effect". Nu de kogel door de kerk is, zogezegd, voel ik mij net een blij kind (klinkt misschien stom), maar kan niet wachten tot ik een datum heb! Nu heb mij al aardig ingelezen op wat ik kan verwachten etc. Maar wat ik mij afvraag, wat hebben jullie als (on)prettig ervaren na de operatie? En welke bh kan ik het beste dragen als de andere gewassen wordt? Want het lijkt mij niet fijn om 6 week een bh te dragen die niet fris meer is. Zelf zit ik er iig aan te denken om een paar makkelijke broeken en vestjes aan te schaffen. Afijn, ik hoop dat er mensen zijn die mij wat tips e.d. willen geven.

 

Groetjes,

Martina.

Hey Martina, 

Mag ik vragen wat jou voorsituatie was? (omtrek en cupmaat) 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Atiz,

 

Mijn huidige situatie is dat ik weinig tot geen borsten heb, ik hang tussen een aa en een a cup in, omtrek 75.

Ik heb mij hier nooit prettig bij gevoeld, maar er waren altijd "andere dingen" die prioriteit hadden.

Dit jaar heb ik de knoop doorgehakt en wil ik een graag gewilde wens in vervulling laten gaan.

 

Weet jij al wat jij wil? Heb jij al een datum?

 

Groetjes,

Martina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

10 minuten geleden zei Mtvo:

Hoi Atiz,

 

Mijn huidige situatie is dat ik weinig tot geen borsten heb, ik hang tussen een aa en een a cup in, omtrek 75.

Ik heb mij hier nooit prettig bij gevoeld, maar er waren altijd "andere dingen" die prioriteit hadden.

Dit jaar heb ik de knoop doorgehakt en wil ik een graag gewilde wens in vervulling laten gaan.

 

Weet jij al wat jij wil? Heb jij al een datum?

 

Groetjes,

Martina.

 

Ik krijg 300cc achter de spier op 24 oktober. Zou ook een goeie C cup uitkomen. Heb ook AA/A (ik draag 75A en die ‘gapen’ bovenaan, als je begrijpt wat ik bedoel, te groot dus qua cup). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Atiz:

 

 

Ik krijg 300cc achter de spier op 24 oktober. Zou ook een goeie C cup uitkomen. Heb ook AA/A (ik draag 75A en die ‘gapen’ bovenaan, als je begrijpt wat ik bedoel, te groot dus qua cup). 

 

Spannend, 24 oktober is al gauw! Zie je er tegenop? 

 

Ja ik weet wat je bedoelt, in veel gevallen herkenbaar, vul dat regelmatig op met een bh "kussentje" die je aan de bovenzijde kunt vastplakken, want vind het anders zo schuren over mijn huid.

 

Ik hoop dat ik z.s.m. een datum krijg, wachten is piep, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Mtvo:

 

Spannend, 24 oktober is al gauw! Zie je er tegenop? 

 

Ja ik weet wat je bedoelt, in veel gevallen herkenbaar, vul dat regelmatig op met een bh "kussentje" die je aan de bovenzijde kunt vastplakken, want vind het anders zo schuren over mijn huid.

 

Ik hoop dat ik z.s.m. een datum krijg, wachten is piep, haha.

Ik kijk er enorm naar uit! Soms voel ik me wat geobsedeerd :D 

Als een gek hier alle berichten doorlezen en foto’s vergelijken om me toch een beeld te kunnen vormen van het resultaat... En dat ga ik volgens mij ook de komende 2 maanden blijven doen tot het zover is :lol:

Gelukkig heb ik net ervoor nog een vakantie gepland waar ik ook nog naar uit kan kijken!

 

ik had onmiddellijk bij mn eerste consult (begin juni) de datum vastgelegd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Atiz:

Ik kijk er enorm naar uit! Soms voel ik me wat geobsedeerd :D 

Als een gek hier alle berichten doorlezen en foto’s vergelijken om me toch een beeld te kunnen vormen van het resultaat... En dat ga ik volgens mij ook de komende 2 maanden blijven doen tot het zover is :lol:

Gelukkig heb ik net ervoor nog een vakantie gepland waar ik ook nog naar uit kan kijken!

 

ik had onmiddellijk bij mn eerste consult (begin juni) de datum vastgelegd.

 

 

Ik snap wat je bedoeld, haha. Ik ben ook aardig aan het rondkijken (ik heb zelfs van die operatiefilmpjes gekeken) om zoveel mogelijk een indruk te krijgen. Lekker dat je er nog even tussenuit gaat voor je operatie, ontspannen en je zinnen verzetten. Ik zou zeggen, geniet ervan :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hoi @Mtvo.....ik ben stiekem aan het meelezen bij jou... hihi.

Ik kwam je namelijk tegen, omdat je ook Natrelle prothesen krijgt. Ik ook namelijk.

Ik krijg ook de ronde. De Soft Touch, moderate profile. 275 of 310 cc. De chirurg bepaald de grootte tijdens de operatie. Ik wil namelijk ook zo natuurlijk mogelijk.

Ik heb nu 75a. En ga voor een C. Maar in principe is alles wat bij mijn lichaam past, ok. Ik ga ervan uit dat de arts dat het beste kan inschatten. 

Heb jij inmiddels al een datum? Ik word 28 november geopereerd. In eerste instantie zou het 17 december zijn. Ik vind het helemaal prima, hoe eerder, hoe beter...:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎4‎-‎10‎-‎2018 om 11:37 zei Alice 0509:

Hoi @Mtvo.....ik ben stiekem aan het meelezen bij jou... hihi.

Ik kwam je namelijk tegen, omdat je ook Natrelle prothesen krijgt. Ik ook namelijk.

Ik krijg ook de ronde. De Soft Touch, moderate profile. 275 of 310 cc. De chirurg bepaald de grootte tijdens de operatie. Ik wil namelijk ook zo natuurlijk mogelijk.

Ik heb nu 75a. En ga voor een C. Maar in principe is alles wat bij mijn lichaam past, ok. Ik ga ervan uit dat de arts dat het beste kan inschatten. 

Heb jij inmiddels al een datum? Ik word 28 november geopereerd. In eerste instantie zou het 17 december zijn. Ik vind het helemaal prima, hoe eerder, hoe beter...:D

Hoi Alice,

 

Geen probleem, dat doe ik zelf ook :) 

Ik krijg idd ook de Natrelle soft Touch, zo'n 220cc en het wordt dual plane geplaatst, midden profiel en daarnaast heb ik vertrouwen in de arts die mij gaat helpen, dus ben heel benieuwd.

Dat natuurlijke snap ik, dat wil ik zelf ook, "te groot' zou sowieso niet bij mijn postuur passen.

Wat fijn dat jouw operatie al zo gauw gaat gebeuren! Ik ben nog steeds op een brief aan het wachten en ben ongeduldig, haha. (stomme wachtlijsten). Maar afijn, hoop spoedig bericht te ontvangen, ook i.v.m. werkplanning. 

Vind jij het ook zo'n vreemd idee dat jij straks bh's kunt kopen en het ook daadwerkelijk "gevuld" wordt? Vraag mij alleen af hoe ik een sport bh moet gaan kiezen qua maat (i.v.m. het rouleren van de bh wanneer de ondersteunende bh gewassen wordt) want niet alle cups zijn natuurlijk gelijk. Maar dat vraag ik nog wel ff op de dag zelf

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Mtvo:

Hoi Alice,

 

Geen probleem, dat doe ik zelf ook :) 

Ik krijg idd ook de Natrelle soft Touch, zo'n 220cc en het wordt dual plane geplaatst, midden profiel en daarnaast heb ik vertrouwen in de arts die mij gaat helpen, dus ben heel benieuwd.

Dat natuurlijke snap ik, dat wil ik zelf ook, "te groot' zou sowieso niet bij mijn postuur passen.

Wat fijn dat jouw operatie al zo gauw gaat gebeuren! Ik ben nog steeds op een brief aan het wachten en ben ongeduldig, haha. (stomme wachtlijsten). Maar afijn, hoop spoedig bericht te ontvangen, ook i.v.m. werkplanning. 

Vind jij het ook zo'n vreemd idee dat jij straks bh's kunt kopen en het ook daadwerkelijk "gevuld" wordt? Vraag mij alleen af hoe ik een sport bh moet gaan kiezen qua maat (i.v.m. het rouleren van de bh wanneer de ondersteunende bh gewassen wordt) want niet alle cups zijn natuurlijk gelijk. Maar dat vraag ik nog wel ff op de dag zelf

 

Ik kan me voorstellen dat je van het wachten ongeduldig wordt.

Ik had dat ook. Maar ik hoefde maar een paar weekjes te wachten...hihi

 

Ik kijk er ook ontzettend naar uit. Het klinkt misschien stom, maar ik heb er echt zin in. Tuurlijk vind ik het ook spannend, maar ik wil dit nu al zooooooo lang dat ik hiervoor alles over heb. Het zal goed pijn doen, dat realiseer ik wel, maar laat het gewoon over me heen komen. Ik heb genoeg dagen vrij dat ik goed kan herstellen en mijn man ook gelukkig. 

 

Laat het feest maar beginnen....haha

 

Wat leuk dat jij dezelfde prothesen krijgt. Kunnen we goed gaan vergelijken. Ik ben ook echt benieuwd, welke maat de chirurg uiteindelijk kiest. Mij maakt het echt niet uit, als het maar bij me past.

 

En wat jij zegt, ik kan me er nu nog geen voorstelling van maken dat ik 'echte' borsten krijg. Dat een bh inderdaad gevuld is en dat ik me niet meer hoef te schamen als ik een keer thuis zonder bh rondloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎6‎-‎10‎-‎2018 om 10:12 zei Alice 0509:

Ik kan me voorstellen dat je van het wachten ongeduldig wordt.

Ik had dat ook. Maar ik hoefde maar een paar weekjes te wachten...hihi

 

Ik kijk er ook ontzettend naar uit. Het klinkt misschien stom, maar ik heb er echt zin in. Tuurlijk vind ik het ook spannend, maar ik wil dit nu al zooooooo lang dat ik hiervoor alles over heb. Het zal goed pijn doen, dat realiseer ik wel, maar laat het gewoon over me heen komen. Ik heb genoeg dagen vrij dat ik goed kan herstellen en mijn man ook gelukkig. 

 

Laat het feest maar beginnen....haha

 

Wat leuk dat jij dezelfde prothesen krijgt. Kunnen we goed gaan vergelijken. Ik ben ook echt benieuwd, welke maat de chirurg uiteindelijk kiest. Mij maakt het echt niet uit, als het maar bij me past.

 

En wat jij zegt, ik kan me er nu nog geen voorstelling van maken dat ik 'echte' borsten krijg. Dat een bh inderdaad gevuld is en dat ik me niet meer hoef te schamen als ik een keer thuis zonder bh rondloop.

 

Een paar weken wachten had mij idd ook wel fijn geleken, haha, maar wel fijn voor jou! Kijk bijna elke dag in de brievenbus :P 

Jij kunt nu gaan aftellen, over 8 week wordt jouw droom gerealiseerd :) 

Ik heb zelf ook zoiets van kom maar op, al weet ik dat er de nodige obstakels zullen zijn, zoals pijn en bepaalde dingen niet mogen doen. 

 

Prettig dat jij voldoende dagen hebt voor herstel en dat jou man jou kan ondersteunen, mijn enige nadeel is dat ik echt 6 week niet zal kunnen werken, maar mijn leidinggevende heeft mij groen licht gegeven, erg prettig.

 

Lijkt mij zo vreemd dat ik mijzelf in de spiegel zal gaan zien met "borsten" en idd zonder bh kunnen lopen zonder mij ongemakkelijk te voelen.

 

Wanneer het zo ver is elkaar maar ff goed op de hoogte houden en vergelijken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Mtvo:

 

Een paar weken wachten had mij idd ook wel fijn geleken, haha, maar wel fijn voor jou! Kijk bijna elke dag in de brievenbus :P 

Jij kunt nu gaan aftellen, over 8 week wordt jouw droom gerealiseerd :) 

Ik heb zelf ook zoiets van kom maar op, al weet ik dat er de nodige obstakels zullen zijn, zoals pijn en bepaalde dingen niet mogen doen. 

 

Prettig dat jij voldoende dagen hebt voor herstel en dat jou man jou kan ondersteunen, mijn enige nadeel is dat ik echt 6 week niet zal kunnen werken, maar mijn leidinggevende heeft mij groen licht gegeven, erg prettig.

 

Lijkt mij zo vreemd dat ik mijzelf in de spiegel zal gaan zien met "borsten" en idd zonder bh kunnen lopen zonder mij ongemakkelijk te voelen.

 

Wanneer het zo ver is elkaar maar ff goed op de hoogte houden en vergelijken.

 

 

 

Ik houd je graag op de hoogte.

Gisteravond bij iemand op bezoek geweest die tien maanden geleden een borstvergroting heeft laten doen bij de Wellness kliniek. Zag er heel mooi uit.

Even bijgekletst......en besproken hoe lang het bij haar duurde, voordat ze zich weer een beetje mens voelde. Bij haar duurde het zes dagen, daarna werd de pijn minder.

Ik ben dan ook echt benieuwd hoe lang ik nodig zal hebben.....daar ben ik ook echt nieuwsgierig naar en hoe me dat bevalt in één keer borsten....haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Mtvo ,

 

Misschien dat ik er overheen gelezen heb hoor, dat kan! 

Waarom moet jij zo lang wachten op een datum? Ga je via een speciaal iets, ziekenhuis ofzo?

Lijkt me echt super vervelend :(.

 

 

Op 9-10-2018 om 23:27 zei Mtvo:

Lijkt mij zo vreemd dat ik mijzelf in de spiegel zal gaan zien met "borsten" en idd zonder bh kunnen lopen zonder mij ongemakkelijk te voelen.

 

 

Hahaha, hier wilde ik ook nog even op reageren! Het is de eerste keer super vreemd ( bij mij ook emotioneel... ) om borsten te hebben, ik heb ze nu 5 weken en vind het FAN-TAS-TISCH. Het is echt geweldig, niets vreemds meer aan. Ze horen bij mij, ik vind ze mooi, of eigenlijk prachtig.... Het zonder bh lopen en er nog vrouwelijk uit zien, zo interpreteer ik jouw zin, is ook heel erg fijn. Je hebt gewoon borsten, je shirtjes/jurkjes/alles staan leuk, zelfs als je geen bh aan hebt...

 

Succes met het wachten & naar het moment toe leven!

Houd ons op de hoogte!

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎10‎-‎10‎-‎2018 om 07:18 zei Alice 0509:

Ik houd je graag op de hoogte.

Gisteravond bij iemand op bezoek geweest die tien maanden geleden een borstvergroting heeft laten doen bij de Wellness kliniek. Zag er heel mooi uit.

Even bijgekletst......en besproken hoe lang het bij haar duurde, voordat ze zich weer een beetje mens voelde. Bij haar duurde het zes dagen, daarna werd de pijn minder.

Ik ben dan ook echt benieuwd hoe lang ik nodig zal hebben.....daar ben ik ook echt nieuwsgierig naar en hoe me dat bevalt in één keer borsten....haha

Super, zal iig voor je duimen wanneer het zo ver is.

6 dagen zou prettig zijn, niet iedereen heeft dat, maar ja, dat is afwachten :) 

Wel fijn dat jij iemand in je omgeving hebt die zelf deze ervaring heeft, ik ken alleen mensen die een verkleining hebben onder gaan, ook wel heftig wat ik soms hoor.

Ik ben nog steeds op een brief aan het wachten, duurt lang! haha.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Denca:

Hey @Mtvo ,

 

Misschien dat ik er overheen gelezen heb hoor, dat kan! 

Waarom moet jij zo lang wachten op een datum? Ga je via een speciaal iets, ziekenhuis ofzo?

Lijkt me echt super vervelend :(.

 

 

 

Hahaha, hier wilde ik ook nog even op reageren! Het is de eerste keer super vreemd ( bij mij ook emotioneel... ) om borsten te hebben, ik heb ze nu 5 weken en vind het FAN-TAS-TISCH. Het is echt geweldig, niets vreemds meer aan. Ze horen bij mij, ik vind ze mooi, of eigenlijk prachtig.... Het zonder bh lopen en er nog vrouwelijk uit zien, zo interpreteer ik jouw zin, is ook heel erg fijn. Je hebt gewoon borsten, je shirtjes/jurkjes/alles staan leuk, zelfs als je geen bh aan hebt...

 

Succes met het wachten & naar het moment toe leven!

Houd ons op de hoogte!

 

Liefs!

 

Hey Denca,

 

Ik word idd geholpen in het ziekenhuis (onderdeel van het UMCG) en de wachtlijsten zijn vrij lang :( alleen vind het nu wel erg lang duren, men had aangegeven dat ik van november moest uit gaan, maar dat is al op korte termijn, dus zou fijn zijn als ik iets zou horen. Heb mij iig voorgenomen dat ik a.s. week ff ga bellen of zij mij niet per ongeluk vergeten zijn (je weet maar nooit of de post verkeerd bezorgd is).

 

Wat fijn dat jouw ervaring zou goed is en dat al na 5 week! :) 

Hoe is jouw herstel gegaan? Viel het mee, of viel het tegen?

Welke soort en volume heb jij gekozen?

Ik kan bijna niet meer wachten, ik wil dit al zo lang, wil mij idd ook vrouw voelen.

Ik houd jullie op de hoogte!

 

Liefs, M

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
41 minuten geleden, Desert-Rose zei:

@Mtvo

 

Oh fijn dat je eindelijk een datum hebt, kun je lekker af gaan tellen.

 

Ik heb gelijk de titel aangepast, nu is het hier ook officieel :D

 

xx 

Eindelijk een datum idd! :D Kan bijna niet wachten, haha.

Dank je voor de aanpassing! 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Alice 0509 zei:

@Mtvo..... jippie, eindelijk een datum!!!!:43:kun je echt gaan aftellen. En voordat je het weet is het zover. Ik tel graag samen met je af!:68:

 

Ja echt, ben zooooooo blij, eindelijk een datum en kunnen aftellen! :D 

Jij bent over 3,5 week aan de beurt, help jou ook graag mee met aftellen! :36:

Heb je al een beetje de kriebeltjes, of valt het nog mee? 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Desert-Rose zei:

 

 

Graag gedaan meis, en nog heel eventjes geduld, maar je zult zien, tijd gaat best wel snel.

 

x

 

De tijd gaat altijd snel, behalve als je ergens op wacht, haha.

 

Ach ik bekijk het maar zo, de kerstdagen staan voor de deur en dat is mijn favoriete tijd van het jaar en als de kerst voorbij is krijg ik een fantastisch "kerstcadeau" :D  

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Mtvo zei:

 

De tijd gaat altijd snel, behalve als je ergens op wacht, haha.

 

Ach ik bekijk het maar zo, de kerstdagen staan voor de deur en dat is mijn favoriete tijd van het jaar en als de kerst voorbij is krijg ik een fantastisch "kerstcadeau" :D  

 

xx

 

Ja dat is wel waar, dan lijkt het net of de tijd niet snel genoeg gaat, maar nu kun je idd lekker van de Kerstdagen genieten, en dan daarna een super cadeau :P

 

xx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.