Ga naar inhoud

rtx : 31 oktober 2018 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Update dag 27 (4 weken -1 dag)

 

Het gaat inmiddels zo goed dat ik ook bijna niet meer naar het forum grijp haha! Ik ben weer begonnen met werken, fietsen en heb mijn drukke sociale leven weer opgepakt! Ik merk er niks van aan mijn borsten, maar helaas wel veel aan mijn bovenrug. Die verkrampt erg snel. Ik ga op precies 6 weken po op reis voor een aantal maanden (ja ik was wat enthousiast) en begin me nu een beetje zorgen te maken over die rug. Ik ga ook met een backpack dus m'n rug gaat het sowieso niet makkelijk krijgen. Heeft iemand hier tips voor? Oefeningen, manieren om hem sterker te maken of juist om de kramp er snel uit te krijgen? 

 

Oef oja en ik had van de week een dag heel erge steken in mijn linker litteken. Had ik nog niet eerder last van gehad dus dat was wel even wennen. Gelukkig is dat nu wel weer weggetrokken.

 

Tja en mentaal. Dat gaat wisselend, maar ik denk dat dat vooral ook te maken heeft met mijn grote reis die steeds dichterbij komt. Ik ga helemaal alleen naar Azië voor 3,5 maand en zie zo op tegen het afscheid nemen van mijn vriend, familie en vriendinnen. Ik ben helemaal niet zo goed in alleen zijn dus ik vind het enorm spannend. 

 

Liefs!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Slien zei:

@rtx ik kan je helaas geen tips geven voor je rug. Maar wat knap dat je die reis helemaal alleen gaat maken!! Snap dat je op kijkt tegen het afscheid, zou nu vooral nog heel veel genieten van je vriend en fam xxx

 

zou je me willen toevoegen aan je album??

Ja ik probeer inderdaad te genieten. Mn vriend werk alleen fulltime en doet een deeltijd master waarvan hij de dag voor ik vertrek een tentamen heeft :83: dus dat is een beetje lastig haha.

 

Ik voeg je toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rtx misschien een keer naar de fysio voor oefeningen voor je rug? Die kan vast gerichte tips geven!

 

en super tof, je reis! Ik ben een aantal jaar geleden ook voor 4,5 maand in mn eentje op reis gegaan. Ik was doodsbang dat ik het niet zou kunnen of niet leuk zou vinden, maar het was FANTASTISCH! Ik heb toen zoveel geleerd en ben zoveel gegroeid als persoon. 

Heel begrijpelijk dat je mega zenuwachtig bent, laat het over je hene komen. In t begin is t eng maar na een tijdje ben je helemaal gewend en kun je alleen maar genieten van alle nieuwe indrukken en de vrijheid! 

 

Waar ga je precies naar toe? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @rtx! Ik heb even meegelezen met je topic, en allereerst: gefeliciteerd met je Straten boobs! Fijn te lezen dat je er blij mee bent (en nu ook met de maat?). Ik ben zelf vorig jaar geopereerd en ik heb lichte scoliose. Ik maakte me dus ook best wel druk om mijn rug en heb er af en toe ook behoorlijk last van gehad. Ik merkte dat ik een heel erg verkrampte houding aannam om zo min mogelijk beweging/pijn te hebben in mijn borsten, maar dat vond mijn rug niet zo fijn. Dus uiteindelijk heb ik langzaam aan geprobeerd de oefeningen die ik altijd van mijn fysiotherapeut moest doen - maar natuurlijk nooit deed/volhield - en te zorgen dat er 'ruimte' in mijn rug kwam en hij ontspannen aanvoelde. Beweging en rekken zijn voor mij wel heel belangrijk geweest! En op een gegeven moment heb ik warmtepleisters gekocht voor op mijn schouderbladen en bovenrug omdat die zo gespannen waren geworden. Verder sliep ik veel met een kruik, die kon ik dan neerleggen zoals ik het fijn vond en ontspande mijn spieren. En ja, meer kan je volgens mij niet doen met net nieuwe borsten hihi. Als je op een gegeven moment weer normaal kan gaan sporten, dan zou ik ook je rug serieus gaan trainen. Ik merk dat die nu sterker is en dat ik minder vaak 'door mijn rug ga'. 

 

En verder, super tof dat je gaat reizen! Ik heb ook al veel gereisd, maar nog nooit alleen. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, maar Azië is een top continent voor backpackers en je zult zelden alleen zijn! :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @rtx ik volg je topic en andere van straten topics al even, ik heb deze week mijn consult en een optie op een operatie half december. Ik zie zo op tegen de operatie en het herstel. Hoe dichter bij het komt hoe meer ik twijfel.. Ik voel me echt een aansteller! haha 

 

Zou ik jou album mogen bekijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Marg23 zei:

@rtx misschien een keer naar de fysio voor oefeningen voor je rug? Die kan vast gerichte tips geven!

 

en super tof, je reis! Ik ben een aantal jaar geleden ook voor 4,5 maand in mn eentje op reis gegaan. Ik was doodsbang dat ik het niet zou kunnen of niet leuk zou vinden, maar het was FANTASTISCH! Ik heb toen zoveel geleerd en ben zoveel gegroeid als persoon. 

Heel begrijpelijk dat je mega zenuwachtig bent, laat het over je hene komen. In t begin is t eng maar na een tijdje ben je helemaal gewend en kun je alleen maar genieten van alle nieuwe indrukken en de vrijheid! 

 

Waar ga je precies naar toe? 

Ah sounds good! Dat is precies wat ik er ook van hoop. Sws dat het bevalt maar ook dat het me als persoon veel gaat brengen. 

Ik vlieg naar Vietnam en mijn plan is nu om daarna naar Cambodja, Thailand, Maleisië, Singapore en Indonesië te gaan. Waarbij Cambodja en Thailand kort (ben ik al eens geweest), maarja het plan kan altijd veranderen ;) 

 

En ja ik ga mijn oude fysio denk maar even bellen. Ik heb eigenlijk geen tijd meer om langs te gaan voor ik vertrek maar even voorleggen waar ik nu mee zit en of ze tips heeft kan natuurlijk geen kwaad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@oopsnewboobs thanks voor je reactie! Ik denk dat het bij mij ook voor een deel ligt aan gebrek aan beweging. Ik heb al eerder aan mijn lichaam gemerkt dat ik last krijg als ik niet sport en ja nu na de operatie is dat natuurlijk weer het geval.. Ik ga eens kijken of ik mijn fysio oefeningen kan oppakken. Heb zelf zo'n warmte deken/band die op elektriciteit warm wordt en merk dat die idd goed helpt tegen  de kramp, alleen die kan ik alleen thuis gebruiken. Ga die pleisters ook eens uitproberen!

 

En ja hoor idd over Azië dat het een heel fijn continent is om alleen te reizen, dus dat hoop ik dan maar!

 

Nogmaals bedankt voor je tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Peanut82 zei:

@rtx Oehhh spannend die reis in het vooruitzicht!! Waar ga je heen in Azie? Het is pas over 6 weken he, dan voel je je echt nog stukken beter als nu!

 

Hee! Ik ga naar Vietnam, Cambodja, Thailand, Maleisië, Singapore en Indonesië. Althans dat is nu het plan haha ;) maaar nee niet pas over zes weken, maar precies op zes weken po, dus dat is over 2 weken al haha. Hopelijk voel ik me dan ook al een stuk beter hehehe

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, rtx zei:

Update dag 27 (4 weken -1 dag)

 

Het gaat inmiddels zo goed dat ik ook bijna niet meer naar het forum grijp haha! Ik ben weer begonnen met werken, fietsen en heb mijn drukke sociale leven weer opgepakt! Ik merk er niks van aan mijn borsten, maar helaas wel veel aan mijn bovenrug. Die verkrampt erg snel. Ik ga op precies 6 weken po op reis voor een aantal maanden (ja ik was wat enthousiast) en begin me nu een beetje zorgen te maken over die rug. Ik ga ook met een backpack dus m'n rug gaat het sowieso niet makkelijk krijgen. Heeft iemand hier tips voor? Oefeningen, manieren om hem sterker te maken of juist om de kramp er snel uit te krijgen? 

 

Oef oja en ik had van de week een dag heel erge steken in mijn linker litteken. Had ik nog niet eerder last van gehad dus dat was wel even wennen. Gelukkig is dat nu wel weer weggetrokken.

 

Tja en mentaal. Dat gaat wisselend, maar ik denk dat dat vooral ook te maken heeft met mijn grote reis die steeds dichterbij komt. Ik ga helemaal alleen naar Azië voor 3,5 maand en zie zo op tegen het afscheid nemen van mijn vriend, familie en vriendinnen. Ik ben helemaal niet zo goed in alleen zijn dus ik vind het enorm spannend. 

 

Liefs!

 

 

Ooh.. kan je niet na twee weken alweer fietsen?

 

Wat tof dat je gaat reizen. Ik ga van de zomer ook alleen naar zuid Afrika. Gaaf hoor! Super tof dat je dat gaat doen. Komt helemaal goed 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Vampire zei:

Ooh.. kan je niet na twee weken alweer fietsen?

 

Wat tof dat je gaat reizen. Ik ga van de zomer ook alleen naar zuid Afrika. Gaaf hoor! Super tof dat je dat gaat doen. Komt helemaal goed 

Het mag na 2 weken wel weer van de kliniek! Ik heb het zelf een weekje langer uitgesteld omdat ik dat zelf een prettiger idee vond, maar met 3 weken ging het prima! Ik had alleen dus m'n bovenrug die verkrampte maar helemaal geen last van m'n borsten gehad met fietsen. 

 

Oee Zuid-Afrika is ook heel gaaf. Wil ik ook nog heel graag heen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Rupsjeng zei:

Hoi @rtx ik volg je topic en andere van straten topics al even, ik heb deze week mijn consult en een optie op een operatie half december. Ik zie zo op tegen de operatie en het herstel. Hoe dichter bij het komt hoe meer ik twijfel.. Ik voel me echt een aansteller! haha 

 

Zou ik jou album mogen bekijken?

Spannend! Ook bij dr Straten? 

Zowel de operatie als het herstel zijn mij enorm meegevallen. Probeer er niet te veel tegenop te zien en het vooral een beetje over je heen te laten komen. Als je gewoon de juiste voorbereidingen treft en de eerste dagen iemand hebt die je kan helpen komt het helemaal goed! Ennnn je hoeft je zeker geen aansteller te voelen. Het blijft natuurlijk een operatie en ik denk dat we het allemaal spannend vonden. Ik heb me ook echt druk gemaakt over van alles. Maar uiteindelijk werken die zorgen je alleen maar tegen. 

 

Ik voeg je toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, rtx zei:

Spannend! Ook bij dr Straten? 

Zowel de operatie als het herstel zijn mij enorm meegevallen. Probeer er niet te veel tegenop te zien en het vooral een beetje over je heen te laten komen. Als je gewoon de juiste voorbereidingen treft en de eerste dagen iemand hebt die je kan helpen komt het helemaal goed! Ennnn je hoeft je zeker geen aansteller te voelen. Het blijft natuurlijk een operatie en ik denk dat we het allemaal spannend vonden. Ik heb me ook echt druk gemaakt over van alles. Maar uiteindelijk werken die zorgen je alleen maar tegen. 

 

Ik voeg je toe!

@rtx dankjewel! Ja ook bij dr. Van straten. Ik zie nu zo op tegen het herstel dat ik twijfel om de methoden voor de spier te doen, omdat het herstel dan sneller en minder pijnlijk schijnt te zijn. Al kom ik hier bij van straten eigenlijk alleen maar dual plane tegen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Rupsjeng zei:

@rtx dankjewel! Ja ook bij dr. Van straten. Ik zie nu zo op tegen het herstel dat ik twijfel om de methoden voor de spier te doen, omdat het herstel dan sneller en minder pijnlijk schijnt te zijn. Al kom ik hier bij van straten eigenlijk alleen maar dual plane tegen... 

Ja hij doet inderdaad meestal dual plane. Je kan bij je consult wel vragen of voor mogelijk is, maar weet niet wat zijn antwoord dan gaat zijn. Maar echt het valt best mee, dat dual plane. Ik had echt intense pijn verwacht maar vond het enorm meevallen. Het voelt wel echt een paar dagen rot, maar na een paar dagen heb je niet zoveel last meer. Ik had zelf nog het meest last van het vocht dat ik vast hield, dat zorgde voor heel veel spanning op mijn huid. Het is dan misschien een paar dagen wat meer pijn dan bij voor de spier, maar vervolgens heb je wel heel veel jaar mooie borsten. 

Leg het dus gewoon even aan d'r straten voor en ja zoals ik al zei anders valt de pijn echt wel meee

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, rtx zei:

Ja hij doet inderdaad meestal dual plane. Je kan bij je consult wel vragen of voor mogelijk is, maar weet niet wat zijn antwoord dan gaat zijn. Maar echt het valt best mee, dat dual plane. Ik had echt intense pijn verwacht maar vond het enorm meevallen. Het voelt wel echt een paar dagen rot, maar na een paar dagen heb je niet zoveel last meer. Ik had zelf nog het meest last van het vocht dat ik vast hield, dat zorgde voor heel veel spanning op mijn huid. Het is dan misschien een paar dagen wat meer pijn dan bij voor de spier, maar vervolgens heb je wel heel veel jaar mooie borsten. 

Leg het dus gewoon even aan d'r straten voor en ja zoals ik al zei anders valt de pijn echt wel meee

@rtx dankjewel, dat stelt me weer een beetje gerust! Wat zijn ze mooi bij jou! En wat een verschil met 1 van de eerste foto’s! Denk je dat het nu nog veranderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-11-2018 om 18:07, Jorinde97 zei:

Hee @cgg ! 

Bij mij reageren mensen er heel wisselend op. Ik heb net nieuw werk (allemaal meiden en echt top team) daar heb ik het een paar verteld en mn leidinggevende die reageerde echt TOP. 

 

Maar mn moeder/ouders en paar vriendinnen reageren heel negatief dus dat is natuurlijk heel vervelend. Mn moeder kon er zo lekker negatief op door gaan, dus heb gezegd: prima dat jou keuze niet zou zijn, maar zou het wel fijn vinden als je neutraal reageerd of achter me staat. Als je alleen negatieve dingen te zeggen hebt zeg dan niks. (wel aardig natuurlijk gezegd haha ;-)) 

 

Ik ga het ook echt niet aan grote klok hangen, maar mensen die vlakt bij me staan vertel ik het wel, ook nog wel hopen dat ze positief reageren maar als dit echt is wat je wil moet je je daar zeker niet door laten tegen houden!

Bedankt voor je reactie! Vervelend dat niet iedereen achter je staat, maar erg goed hoe jij er mee om gaat! Mijn operatie staat inmiddels 20 feb gepland, ik moet het wel nog gaan vertellen.. Ik heb ook besloten om het alleen aan de mensen dichtbij mij te vertellen, maar zo weinig mogelijk. Ik vind het ook best wel privé.. Zou je mij willen toevoegen aan je album? Ik ben heel benieuwd. Succes nog XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Rupsjeng zei:

@rtx dankjewel, dat stelt me weer een beetje gerust! Wat zijn ze mooi bij jou! En wat een verschil met 1 van de eerste foto’s! Denk je dat het nu nog veranderd?

Ja het verandert elke dag nog wel. Schijnt dat ze echt tot een half jaar na de operatie nog veranderen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-11-2018 om 12:26, rtx zei:

Ja het verandert elke dag nog wel. Schijnt dat ze echt tot een half jaar na de operatie nog veranderen!

 

Ik ben zo benieuwd naar het eind resultaat!

 

Vandaag heb ik mijn consult gehad en we zijn uitgekomen op 495cc anatomisch dual plane! Ik schrok echt van de maat maar in verhouding klopte het.

 

Heb jij voor 3 of 5 jaar nazorg gekozen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Rupsjeng zei:

 

Ik ben zo benieuwd naar het eind resultaat!

 

Vandaag heb ik mijn consult gehad en we zijn uitgekomen op 495cc anatomisch dual plane! Ik schrok echt van de maat maar in verhouding klopte het.

 

Heb jij voor 3 of 5 jaar nazorg gekozen? 

Ah leuk! Dan voelt het opeens zoveel echter he als je de maat weet. 

 

Ik heb voor 3 jaar gekozen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2018 om 22:07, rtx zei:

Het mag na 2 weken wel weer van de kliniek! Ik heb het zelf een weekje langer uitgesteld omdat ik dat zelf een prettiger idee vond, maar met 3 weken ging het prima! Ik had alleen dus m'n bovenrug die verkrampte maar helemaal geen last van m'n borsten gehad met fietsen. 

 

Oee Zuid-Afrika is ook heel gaaf. Wil ik ook nog heel graag heen

Oh gelukkig! Anders werd het allemaal wel heel lastig met mn opleiding haha! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.