Ga naar inhoud

rtx : 31 oktober 2018 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Update dag (ehhhh) 19 

Inmiddels nauwelijks meer last van mijn borsten. Alleen littekens doen soms wat pijn en m'n tepels waren direct na de operatie al heel overgevoelig maar nu jeuken ze ook nog eens enorm... Moet nu echt gaan opletten dat ik niet te veel doe, doordat ik mijn borsten eigenlijk niet meer voel. Wel ben ik steeds nog heel moe, ik denk door combinatie van de narcose en het herstel. Ik kan 's nachts echt 10 uur slapen en dan toch na een paar uur alweer helemaal uitgeput op de bank ploffen. Hopelijk wordt dat snel minder. 

 

Ook mijn rug wil nog niet helemaal meewerken. Ik probeer elke dag een stuk te gaan wandelen, maar moet redelijk snel terugkeren naar huis doordat mijn bovenrug verkrampt. Ik let wel echt op mijn houding maar het is alsnog niet te voorkomen helaas. Vanochtend ook wakker geworden met hele erge pijn in mijn onderrug. Heb bijna al mijn plannen van vandaag moeten cancelen. Mag hopen dat dat morgen minder is. 

 

Ik moet ook nog steeds zo wennen aan het formaat van mijn borsten. :19: Als ik de foto's bekijk zie ik echt wel dat ze heel mooi bij mijn lichaam passen en in kleding vind ik dat ook, maar naakt vind ik ze nog iedere keer reusachtig. Nou kijk ik dus ook echt alleen even voor ik de douche in stap, maar schrik er toch nog elke keer van. Hoop zo dat het snel gaat wennen, want twijfel nu elke keer of ik niet beter voor wat kleiner had kunnen gaan :( (misschien moet ik gewoon een dag voor de spiegel gaan zitten om te wennen haha).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rtx Wat fijn om te lezen dat je herstel eigenlijk zo goed gaat! Vermoeidheid is vervelend, pak goed je rust tijdens de nacht maar denk dat overdag rustig je ritme oppakken ook wel goed is!

 

Ik lees best veel meiden met rugpijn, denk dat het ook komt omdat er toch wel wat gewicht op je voorgevel gekomen is. Is voor je rug ook wennen. Tip van mijn fysio! : bij last van je bovenrug; ga fv liggen, bij last van je onderrug is het juist goed om te bewegen. (met mate natuurlijk)

 

Je zegt het zelf al, het is wennen! Geef het de tijd voor je het weet is het helemaal eigen en weet je niet meer anders :-)

 

Liefs! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jorinde97 ja denk ook combinatie van extra gewicht en de sport bh (krijg altijd last van m'n rug bij sport bhs), minder bewegen en het anders bewegen die samen niet zo top is voor onze rug. Thanks voor de tips iig!

 

En ja ik geef het ook gewoon tijd om te wennen. Vind ze in ieder geval wel mooi, alleen dus nog wat groot. Maar komt vast helemaal goed. Bedankt voor je berichtje :33: is toch ook wel fijn om even van iemand anders te horen dat ik gewoon geduld moet hebben.

 

Weet jij al wanneer jij aan de beurt bent?

 

@Mrs Doubt ik heb je toegevoegd! Zal een dezer dagen ook weer even nieuwe foto's toevoegen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@rtx komt helemaal goed hoor Meis! Fijn dat je iig van de pijn en klachten af bent.

Hopelijk ben je ook snel minder moe. 

 

Onze situaties zijn niet te vergelijken, maar het formaat past echt prima bij je lichaam! Ik vind ze echt absoluut niet te groot. Vind ze heel goed in verhouding en een mooie vorm hebben. Ze worden in de loop van de tijd alleen maar mooier. Geef het wat tijd, vergeet ook niet dat je er heel veel jaren anders uit hebt gezien dus dat het logisch is dat het beeld van jezelf niet meer matcht met wat je ziet en dat je daaraan moet wennen. Ik had bv vroeger wat ik nu weer heb waardoor ik me juist weer meer vertrouwd voel met Mn lijf maar zo komt ieder natuurlijk vanuit een andere positie. Twijfel niet, het ziet er echt prachtig uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-11-2018 om 12:53, rtx zei:

Even een korte update. Vannacht redelijk goed geslapen. Elke 2 uur wakker geworden maar uiteindelijk van 11 tot 8 geslapen. Tijdens de nacht werd de pijn wel steeds erger, ook ondanks het meditatieschema van @best_boobie. Vandaag gaat het redelijk, pijn is wel echt erger dan gisteren maar goed.. Vanochtend al even lekker gedoucht, schrok wel van hoe ze er nu uit zien. Vind ze best wel groot en ze pijn nog puntig en hoog. Maarja we houden geduld, wordt vast nog beter. 

 

ik heb zojuist een privé album aangemaakt, mocht iemand willen kijken, let me know!

Ik ben super benieuwd, zou je mij willen toevoegen?

Ik struggle momenteel met precies het zelfde probleem, mijn omgeving is ook erg tegen cosmetische ingrepen.. Ik twijfel dus of ik het geheim moet houden, maar ik ben dan ook bang dat mensen er later achter komen of dat ik continu bezorgd ben of het moet verbergen... Pff, lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Odys dankjewel voor je berichtje lieverd. Ik ga mezelf inderdaad gewoon de tijd gunnen om er aan te wennen en proberen me er een tijdje niet zo druk om te maken. Nu schiet ik steeds in de stress als ik ze zie omdat ik denk van straks ga ik er nooit aan wennen. Maaar denk inderdaad dat dat gewoon nog gaat komen, dus ik laat het nu even los. Thanks voor de oppepper.

 

Voor jou moet het heel fijn zijn dat je nu gewoon weer je mooie volle borsten terug hebt! Hoe gaat het verder met jou nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, cgg zei:

Ik ben super benieuwd, zou je mij willen toevoegen?

Ik struggle momenteel met precies het zelfde probleem, mijn omgeving is ook erg tegen cosmetische ingrepen.. Ik twijfel dus of ik het geheim moet houden, maar ik ben dan ook bang dat mensen er later achter komen of dat ik continu bezorgd ben of het moet verbergen... Pff, lastig.

Ja ik ga je toevoegen. 

Over je omgeving, hebben ze echt uitgesproken dat ze ertegen zijn? Bij mij was het meer dat vriendinnen regelmatig opmerkingen maakten over mensen die een borstvergroting hadden gehad, zowel op tv als mensen die we kennen. Ze hadden nooit gezegd van "ik ben echt tegen plastische chirurgie" maar heel prettig voelde ik me er inderdaad ook niet bij om het ze te vertellen. Uiteindelijk heb ik dat wel gedaan omdat het wel mijn beste vriendinnen zijn en ik ook een beetje zoiets had van als we echt zulke goede vriendinnen zijn zullen ze me wel steunen. Nouu echt! Ik kreeg zulke lieve reacties juist en een aantal zijn meteen het eerste weekend langsgekomen enzo.

 

Ik heb het zelf dus uiteindelijk verteld aan mijn ouders, zusje, vriend en aan 10 vriendinnen. Vind ik zelf heel prettig omdat ik nu geen smoesjes hoef te verzinnen als ik ergens niet bij kan zijn of als ze iets voor me moeten tillen of pakken etc. Maar mijn andere, wat minder goede, vriendinnen heb ik het niet verteld en ik merk dat ik daar nu inderdaad de bezorgdheid heb of ze er niet achter gaan komen. Maarja aan de andere kant: dan komen ze er lekker achter, ik wilde dit en ik ben blij dat ik het heb gedaan dus eigenlijk hebben zij daar helemaal niks over te zeggen. 

 

Denk er dus gewoon nog even goed overna, wie je vertrouwt, bij wie je uiteindelijk (ook al staan ze niet te juichen) support kan verwachten en ja gewoon bij wie je je goed voelt. Ik heb het de mensen die aan die voorwaarden voldeden dus verteld en dus eigenlijk echt alleen maar steun gekregen. 

 

Jij in ieder geval heel veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, rtx zei:

@Odys dankjewel voor je berichtje lieverd. Ik ga mezelf inderdaad gewoon de tijd gunnen om er aan te wennen en proberen me er een tijdje niet zo druk om te maken. Nu schiet ik steeds in de stress als ik ze zie omdat ik denk van straks ga ik er nooit aan wennen. Maaar denk inderdaad dat dat gewoon nog gaat komen, dus ik laat het nu even los. Thanks voor de oppepper.

 

Voor jou moet het heel fijn zijn dat je nu gewoon weer je mooie volle borsten terug hebt! Hoe gaat het verder met jou nu?

Jaa komt wel goed! Probeer niet teveel te focussen op hoe groot het is (of voelt) maar meer op wat je er wel mooi aan vindt.. ik zie namelijk genoeg mooie dingen :)

 

opzich gaat het met mij wel goed. Ben nog niet helemaal klachtvrij maar het is oké. Blij als ik straks weer op Mn zij kan slapen, al valt het op Mn rug slapen me alles mee. Voorheen kreeg ik altijd nachtmerries op Mn rug maar nu lijkt dat toch te zijn verholpen :)

 

nog terugkomend op hoe je je borsten ziet.. ondanks dat ik heel blij ben met Mn borsten heb ik ook momenten dat ik er anders over denk. Ik denk toch dat dat hoort hij het accepteren van je nieuwe lijf enz.. vind nu Mn kont in verhouding weer heel plat whaha.. maar goed zo blijven we bezig :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Odys jaa je hebt helemaal gelijk, heb net voor het douchen even staan kijken en vind de vorm en stand wel echt al heel mooi. 

Vanaf wanneer mag jij weer op je zij slapen dan? Ik mocht dat al na 2 weken, vind het vooral heel fijn om even lepeltje lepeltje te liggen haha en zodra ik echt ga slapen draai ik wel gewoon nog naar mijn rug. Gelukkig heb je nu geen last van nachtmerries, zou wat zijn als je dat elke nacht zou hebben nu. Hahaha ja over je kont kan ik niks zeggen, maar je borsten zijn in ieder geval heel mooi geworden al. het is inderdaad ook gewoon een proces van wennen en accepteren van je nieuwe lichaam. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, rtx zei:

@Jorinde97 ja denk ook combinatie van extra gewicht en de sport bh (krijg altijd last van m'n rug bij sport bhs), minder bewegen en het anders bewegen die samen niet zo top is voor onze rug. Thanks voor de tips iig!

 

En ja ik geef het ook gewoon tijd om te wennen. Vind ze in ieder geval wel mooi, alleen dus nog wat groot. Maar komt vast helemaal goed. Bedankt voor je berichtje :33: is toch ook wel fijn om even van iemand anders te horen dat ik gewoon geduld moet hebben.

 

Weet jij al wanneer jij aan de beurt bent?

 

@Mrs Doubt ik heb je toegevoegd! Zal een dezer dagen ook weer even nieuwe foto's toevoegen 

@rtx Jaa het is op alle fronten wennen naturlijk! Gaat helemaal goed komen denk ik hoor met jou!

 

Ik ga 9 dec op consult en hoop dat ik half januari dan aan de beurt ben :wub:

Kan echt niet wachten, tot 9 dec lijkt eeuwig te duren haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, cgg zei:

Ik ben super benieuwd, zou je mij willen toevoegen?

Ik struggle momenteel met precies het zelfde probleem, mijn omgeving is ook erg tegen cosmetische ingrepen.. Ik twijfel dus of ik het geheim moet houden, maar ik ben dan ook bang dat mensen er later achter komen of dat ik continu bezorgd ben of het moet verbergen... Pff, lastig.

Hee @cgg ! 

Bij mij reageren mensen er heel wisselend op. Ik heb net nieuw werk (allemaal meiden en echt top team) daar heb ik het een paar verteld en mn leidinggevende die reageerde echt TOP. 

 

Maar mn moeder/ouders en paar vriendinnen reageren heel negatief dus dat is natuurlijk heel vervelend. Mn moeder kon er zo lekker negatief op door gaan, dus heb gezegd: prima dat jou keuze niet zou zijn, maar zou het wel fijn vinden als je neutraal reageerd of achter me staat. Als je alleen negatieve dingen te zeggen hebt zeg dan niks. (wel aardig natuurlijk gezegd haha ;-)) 

 

Ik ga het ook echt niet aan grote klok hangen, maar mensen die vlakt bij me staan vertel ik het wel, ook nog wel hopen dat ze positief reageren maar als dit echt is wat je wil moet je je daar zeker niet door laten tegen houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt dat je me hebt toevoegd aan je album @rtx

Je borsten zien er al heel goed uit; mooie vorm en stand inderdaad!

Jammer dat sommige mensen uit je omgeving zo negatief over je bv zijn..  Waarschijnlijk kunnen ze zich niet voorstellen hoe erg het je leven kan beïnvloeden als je erg ontevreden bent met je borsten. Hoe moeilijk het misschien ook is, probeer het je niet aan te trekken..

Verder wens ik je nog een goed herstel toe; en gelukkig dat de pijn al een stuk minder is na 3 weken!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Jorinde97 zei:

@rtx Jaa het is op alle fronten wennen naturlijk! Gaat helemaal goed komen denk ik hoor met jou!

 

Ik ga 9 dec op consult en hoop dat ik half januari dan aan de beurt ben :wub:

Kan echt niet wachten, tot 9 dec lijkt eeuwig te duren haha.

Ah spannend! Denk dat half januari wel moet lukken als je 9dec je consult hebt. 9 december duurt nog even maar daarna is het voor je het weet tijd voor je operatie. Leuk hoor, ik hou je operatietopic in de gaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, rtx zei:

@Odys jaa je hebt helemaal gelijk, heb net voor het douchen even staan kijken en vind de vorm en stand wel echt al heel mooi. 

Vanaf wanneer mag jij weer op je zij slapen dan? Ik mocht dat al na 2 weken, vind het vooral heel fijn om even lepeltje lepeltje te liggen haha en zodra ik echt ga slapen draai ik wel gewoon nog naar mijn rug. Gelukkig heb je nu geen last van nachtmerries, zou wat zijn als je dat elke nacht zou hebben nu. Hahaha ja over je kont kan ik niks zeggen, maar je borsten zijn in ieder geval heel mooi geworden al. het is inderdaad ook gewoon een proces van wennen en accepteren van je nieuwe lichaam. 

Vind ik ook! De vorm en stand ziet er echt heel mooi uit. Komt echt wel goed hoor!

ik mocht 6 weken niet op Mn zij liggen dus daar probeer ik me maar aan te houden. Al heb ik hier veel verschillende dingen gelezen dus maak me ook niet super druk als ik wel op Mn zij wakker word :)

 

en dat van Mn kont.. whahaha is gewoon onzin en slaat nergens op. Zou daar ook nooit wat aan doen maar zegt wel dat het wennen is aan een nieuw lijf met andere verhoudingen. Nu valt dat me weer op. 

Zo blijven we lekker bezig ;)

 

en thank God ja van die nachtmerries dan was het echt een ellende geweest whaha. Hopelijk vannacht voor ons beide weer een goede nachtrust. Slaap lekker! :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, rtx zei:

Ah spannend! Denk dat half januari wel moet lukken als je 9dec je consult hebt. 9 december duurt nog even maar daarna is het voor je het weet tijd voor je operatie. Leuk hoor, ik hou je operatietopic in de gaten!

@rtx Jaa had kliniek stiekem al gemaild hoe het in de agenda ervoor stond, ze zeiden dat ze nog best wat plekjes hadden dus hopen dat dat straks ook nog zo is!

Jaa voor je het weet is het ook al 9 dec en dan half januari :wub: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-11-2018 om 23:40, Odys zei:

Vind ik ook! De vorm en stand ziet er echt heel mooi uit. Komt echt wel goed hoor!

ik mocht 6 weken niet op Mn zij liggen dus daar probeer ik me maar aan te houden. Al heb ik hier veel verschillende dingen gelezen dus maak me ook niet super druk als ik wel op Mn zij wakker word 

 Ik mag ook absoluut 6 weken niet op mijn zij liggen...het is moeilijk maar ik ga me er wel aan houden.Maar vermoed ook wel dat ik tegen die tijd als eens op mijn zij ben gedraaid :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Engeltje73 zei:

 Ik mag ook absoluut 6 weken niet op mijn zij liggen...het is moeilijk maar ik ga me er wel aan houden.Maar vermoed ook wel dat ik tegen die tijd als eens op mijn zij ben gedraaid :45:

Ik vind die verschillende adviezen zo bijzonder he. Maar goed ze zullen er hun redenen wel voor hebben 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, rtx zei:

Ik vind die verschillende adviezen zo bijzonder he. Maar goed ze zullen er hun redenen wel voor hebben 

Ja dat denk ik ook wel...maar verschilt zo erg van arts tot arts.Je zou denken dat ze allemaal wel op een later in liggen ongeveer.

21 jr geleden,hoefde ik geen bh te dragen en heeft me de arts nooit verteld dat ik niet op maat in zij mocht liggen maar toen was ik ook pas 23 strak in het vel :46: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Engeltje73 zei:

Ja dat denk ik ook wel...maar verschilt zo erg van arts tot arts.Je zou denken dat ze allemaal wel op een later in liggen ongeveer.

21 jr geleden,hoefde ik geen bh te dragen en heeft me de arts nooit verteld dat ik niet op maat in zij mocht liggen maar toen was ik ook pas 23 strak in het vel :46: 

Hahaha dat is al helemaal zo anders. Ik ben nu ook pas 21 maar hou die bh toch maar netjes aan ;) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaa, die adviezen.... Zo lees ik nu vaak dat er wordt geadviseerd om littekencreme te gebruiken op de littekens, als ze helemaal dicht zijn.

20 jaar geleden heb ik een bvk gehad; toen werd helemaal niet over littekencreme gesproken en mijn littekens zijn toch echt heel mooi genezen, zonder dat ik er ooit een druppeltje creme op heb gesmeerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Robijntje02 zei:

Jaaaaa, die adviezen.... Zo lees ik nu vaak dat er wordt geadviseerd om littekencreme te gebruiken op de littekens, als ze helemaal dicht zijn.

20 jaar geleden heb ik een bvk gehad; toen werd helemaal niet over littekencreme gesproken en mijn littekens zijn toch echt heel mooi genezen, zonder dat ik er ooit een druppeltje creme op heb gesmeerd...

Ja de adviezen zijn in de loop der jaren anders geworden....heb ook nooit  littekencreme gesmeerd en littekens waren ook mooi geheeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.