Ga naar inhoud

Doe ik het of niet? : 6 december 2017 : Dr. Colpaert : AZ Monica : Antwerpen


Aanbevolen berichten

Zo terug van de PeeCee.

Hij heeft alle korstjes eraf gehaald. :19: 

Dat was niet MIJN plan.Ik wou de korstjes nog houden om de wonden te beschermen.

Hij wou niets over het hoofd zien en daarom gingen ze er af. Met een pincet, beetje krabben en plukken.

Hij heeft ook 2 hechtingen verwijderd aan de rechterkant. Au! Ik zag wel wat bloed op de gaasjes die hij gebruikte.

Volgens hem komt het probleem van de druk van mijn sportBH. Hij liet me kijken met een spiegel. Hij noemde mijn inlegkruisjes-systeem "bricollage". Dat mocht ik niet meer doen. Hij heeft de wondjes ontsmet met Isobetadine en dan gingen er 2 Zenuvit pads in de SportBH. Ik moet er ook op letten dat de onderste band van de BH op mijn ribbenkast zit en niet onder de boobies. Voor de rest 10/10 volgens hem alleen een wat trager helingsproces rechts. Links is prima in orde.

Morgen naar de apotheek en dan 1x per dag ontsmetten met Isobetadine, dan Flamminal Forte (Zalf) erop, dan een pleister en dan Zenuvit pads om de druk van de BH te verlichten. Volgens hem zou dit snel opgelost moeten zijn. Volgende week hadden we sowieso onze 6 weken afspraak; hij gaat dan controleren of ik mijn borsten goed verzorgd heb, zei hij.

Antibiotica was niet nodig want geen ontsteking.

Nu zit ik thuis op de bank en ben supermoe (vast van de spanning vandaag - op een gegeven moment ontdekte ik dat het grote korstje rechtsonder ook los kwam gedurende de dag en daardoor had ik nog meer stress). 

Toen ik daarnet op de tram stond te wachten kreeg ik van de kou ook dat elektrische gevoel in mijn boobies. Echt raar. Bij mij begint het op mijn rug en kruipt dan over mijn schouders naar mijn boobies.

Ik weet nog niet of ik vanavond naar mijn boobies durf kijken (ben wel heel benieuwd). Ze prikken wel wat. Hij heeft er geen zalf opgedaan. Misschien best alles laten zitten tot ik morgen naar de apotheker ben geweest en de boobies met rust laten (maar ik ben wel nieuwsgierig! hoe ze er uit zien zonder korstjes - in het middenstuk ging de lijm van na de OP er (nog) niet af. 

Hij zei ook nog dat ik mocht douchen. En 's avonds de boobies wat vrij laten, maar dat deed ik al.

Volgende week donderdag volgende afspraak.

Bedankt voor alle steun @Jaydee, @best_boobie, @Vanneh en iedereen die ik vergeet. X

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Doe ik het of niet?,

 

Wat fijn, meis dat je bij je pc terecht kon. En ook fijn dat hij je tips heeft gegeven over wat je wel en niet moet doen. Misschien ook wel goed dat je korsten er nu af zijn. Dan heb je er tenminste meer zicht op wat er met je littekens gebeurt. 

En inderdaad maar niet meer met inlegkruisjes in je bh aan de slag hè? 

Nu lekker uitrusten en een beetje babbelen op het BF.

Als je morgen foto's hebt zonder de korsten..... ik ben reuze benieuwd :D.

XXX

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Zo terug van de PeeCee.

Hij heeft alle korstjes eraf gehaald. :19: 

Dat was niet MIJN plan.Ik wou de korstjes nog houden om de wonden te beschermen.

Hij wou niets over het hoofd zien en daarom gingen ze er af. Met een pincet, beetje krabben en plukken.

Hij heeft ook 2 hechtingen verwijderd aan de rechterkant. Au! Ik zag wel wat bloed op de gaasjes die hij gebruikte.

Volgens hem komt het probleem van de druk van mijn sportBH. Hij liet me kijken met een spiegel. Hij noemde mijn inlegkruisjes-systeem "bricollage". Dat mocht ik niet meer doen. Hij heeft de wondjes ontsmet met Isobetadine en dan gingen er 2 Zenuvit pads in de SportBH. Ik moet er ook op letten dat de onderste band van de BH op mijn ribbenkast zit en niet onder de boobies. Voor de rest 10/10 volgens hem alleen een wat trager helingsproces rechts. Links is prima in orde.

Morgen naar de apotheek en dan 1x per dag ontsmetten met Isobetadine, dan Flamminal Forte (Zalf) erop, dan een pleister en dan Zenuvit pads om de druk van de BH te verlichten. Volgens hem zou dit snel opgelost moeten zijn. Volgende week hadden we sowieso onze 6 weken afspraak; hij gaat dan controleren of ik mijn borsten goed verzorgd heb, zei hij.

Antibiotica was niet nodig want geen ontsteking.

Nu zit ik thuis op de bank en ben supermoe (vast van de spanning vandaag - op een gegeven moment ontdekte ik dat het grote korstje rechtsonder ook los kwam gedurende de dag en daardoor had ik nog meer stress). 

Toen ik daarnet op de tram stond te wachten kreeg ik van de kou ook dat elektrische gevoel in mijn boobies. Echt raar. Bij mij begint het op mijn rug en kruipt dan over mijn schouders naar mijn boobies.

Ik weet nog niet of ik vanavond naar mijn boobies durf kijken (ben wel heel benieuwd). Ze prikken wel wat. Hij heeft er geen zalf opgedaan. Misschien best alles laten zitten tot ik morgen naar de apotheker ben geweest en de boobies met rust laten (maar ik ben wel nieuwsgierig! hoe ze er uit zien zonder korstjes - in het middenstuk ging de lijm van na de OP er (nog) niet af. 

Hij zei ook nog dat ik mocht douchen. En 's avonds de boobies wat vrij laten, maar dat deed ik al.

Volgende week donderdag volgende afspraak.

Bedankt voor alle steun @Jaydee, @best_boobie, @Vanneh en iedereen die ik vergeet. X

 

 

Was het een raar gevoel? Van die korstjes? Ik heb je foto's bekeken en ik bibber een beetje van die gedachte. Een beetje bloed is niet erg, ook wel logisch. Gelukkig geen ontsteking, heel fijn! :) En ook logisch dat je nieuwsgierig bent haha. Lekker slapen vanavond! 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi!

klinkt wel positief toch! Goed dat je volgende week opnieuw op controle mag! Ik ben nu ook wel benieuwd naar een nieuwe foto :) 

die flaminal zalf doet volgens mij echt wonderen dus doen :) 

succes in elk geval. We volgen het mee op ;)

ik heb morgen mijn nieuwe controle voor de wond...

welterusten 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Rainbow:

 

Was het een raar gevoel? Van die korstjes? Ik heb je foto's bekeken en ik bibber een beetje van die gedachte. Een beetje bloed is niet erg, ook wel logisch. Gelukkig geen ontsteking, heel fijn! :) En ook logisch dat je nieuwsgierig bent haha. Lekker slapen vanavond! 

 

 

Goh @Rainbow je springt zelf al meer dan 4 weken heel voorzichtig om met je boobies en dan zit er iemand aan te trekken en pulken en we nemen er nog een schaartje bij. Ik lag wat gezichten te trekken en hij zei dat ik me moest ontspannen want dat het helemaal niet erg was. Het deed heel even pijn bij het verwijderen van die 2 hechtingen. Er kwam ook wel wat bloed bij kijken, zag ik op de gaasjes die hij gebruikte. In de pads zat ook wel wat bloed nu (alleen rechts). Ook bij het ontsmetten duwde hij mijn boob wat  omhoog zodat hij er goed onder kon met de isobetadine. Ik zou er zelf veel voorzichtiger mee geweest zijn. :118:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Vanneh:

Hi!

klinkt wel positief toch! Goed dat je volgende week opnieuw op controle mag! Ik ben nu ook wel benieuwd naar een nieuwe foto :) 

die flaminal zalf doet volgens mij echt wonderen dus doen :) 

succes in elk geval. We volgen het mee op ;)

ik heb morgen mijn nieuwe controle voor de wond...

welterusten 

Foto's staan er op. Jij ook veel succes morgen.

Hoe breng jij die zalf aan (vinger, oorstikje, watje, ...)?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

Goh @Rainbow je springt zelf al meer dan 4 weken heel voorzichtig om met je boobies en dan zit er iemand aan te trekken en pulken en we nemen er nog een schaartje bij. Ik lag wat gezichten te trekken en hij zei dat ik me moest ontspannen want dat het helemaal niet erg was. Het deed heel even pijn bij het verwijderen van die 2 hechtingen. Er kwam ook wel wat bloed bij kijken, zag ik op de gaasjes die hij gebruikte. In de pads zat ook wel wat bloed nu (alleen rechts). Ook bij het ontsmetten duwde hij mijn boob wat  omhoog zodat hij er goed onder kon met de isobetadine. Ik zou er zelf veel voorzichtiger mee geweest zijn. :118:

hihi, ik had het stiekem wel verwacht dat ie er alles af ging halen, maar ik zie je liggen hoor :45: 
Ik zou net zo gekeken hebben en gedacht hebben als jij :P 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

Foto's staan er op. Jij ook veel succes morgen.

Hoe breng jij die zalf aan (vinger, oorstikje, watje, ...)?

gewoon een dotje op het gaas, en dan hop, het gaas ertegen. Niet te veel aan je wonden zitten met ander spul, dat is alleen maar meer kans op infectie :) Dus dot op gaasje, niet met vingers aan gaasje en niet met vingers aan de mond van de tube en hop erop :) 
xxx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei best_boobie:

hihi, ik had het stiekem wel verwacht dat ie er alles af ging halen, maar ik zie je liggen hoor :45: 
Ik zou net zo gekeken hebben en gedacht hebben als jij :P 

Ik zei ook nog tegen hem dat ik de vorige keer wel in slaap was, he! :45:

Zijn antwoord; ah ja.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei best_boobie:

gewoon een dotje op het gaas, en dan hop, het gaas ertegen. Niet te veel aan je wonden zitten met ander spul, dat is alleen maar meer kans op infectie :) Dus dot op gaasje, niet met vingers aan gaasje en niet met vingers aan de mond van de tube en hop erop :) 
xxx

Hop, hop, hop. Ja, leg het maar uit jij. :4: Sta ik daar in mijn eentje te klooien in de badkamer! Toch bedankt. :53:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Eerste (echte) wondverzorging zelf gedaan. Zie album. Best wel trots hoewel ik niet echt weet wat ik doe en nu uitstelgedrag om naar het werk te vertrekken. Ik wil liever hier blijven. Valt het op?

Maar nu ben ik echt weg. :48:

Werkse @Doe ik het of niet?.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Hop, hop, hop. Ja, leg het maar uit jij. :4: Sta ik daar in mijn eentje te klooien in de badkamer! Toch bedankt. :53:

Ik krijg allerlei paastaferelen op mijn netvlies met dat gehophophop van jullie :45:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

Eerste (echte) wondverzorging zelf gedaan. Zie album. Best wel trots hoewel ik niet echt weet wat ik doe en nu uitstelgedrag om naar het werk te vertrekken. Ik wil liever hier blijven. Valt het op?

Maar nu ben ik echt weg. :48:

Ik heb je foto’s eens bekeken. De ruimte rond de wonde is zeker ruim genoeg gedaan met isobetadine. Altijd zeker eens met het compresje met isobetadine goed in de wonde duwen. Een goeie toef flaminal en dan idd hermetisch afplakken :) 

Dus ziet er goed uit. Het is ook niet makkelijk want je kan het niet goed zien.

het enige waar ik nog wat mee zou opletten is dat je vrij dicht nog tegen je tepel kleeft en daar de wondes iets meer tijd nodig hebben (was toch bij mij zo). Zeker rustig de plakkers aftrekken zou ik zeggen maar je doet het goed hoor :) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

Ik zei ook nog tegen hem dat ik de vorige keer wel in slaap was, he! :45:

Zijn antwoord; ah ja.

 

9 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

Eerste (echte) wondverzorging zelf gedaan. Zie album. Best wel trots hoewel ik niet echt weet wat ik doe en nu uitstelgedrag om naar het werk te vertrekken. Ik wil liever hier blijven. Valt het op?

Maar nu ben ik echt weg. :48:

 

9 uur geleden zei Doe ik het of niet?:

Hop, hop, hop. Ja, leg het maar uit jij. :4: Sta ik daar in mijn eentje te klooien in de badkamer! Toch bedankt. :53:

:45: heerlijk

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Jaydee:

Ik krijg allerlei paastaferelen op mijn netvlies met dat gehophophop van jullie :45:

vertel! :45: 

 

5 uur geleden zei Vanneh:

Ik heb je foto’s eens bekeken. De ruimte rond de wonde is zeker ruim genoeg gedaan met isobetadine. Altijd zeker eens met het compresje met isobetadine goed in de wonde duwen. Een goeie toef flaminal en dan idd hermetisch afplakken :) 

Dus ziet er goed uit. Het is ook niet makkelijk want je kan het niet goed zien.

het enige waar ik nog wat mee zou opletten is dat je vrij dicht nog tegen je tepel kleeft en daar de wondes iets meer tijd nodig hebben (was toch bij mij zo). Zeker rustig de plakkers aftrekken zou ik zeggen maar je doet het goed hoor :) 

Mee eens!! :35: 

 

xxx

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei best_boobie:

vertel! :45: 

Neeeeeeee @best_boobie, ik heb het niet over seks :38:. Ik heb het over een liedje van de paashaas, dat wij op de groep met de kinderen zingen rond de Pasen en daarin zingen we ook "hophophop ". Dus niet waar jij met je dirty mind aan zat te denken :45:.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Jaydee:

Neeeeeeee @best_boobie, ik heb het niet over seks :38:. Ik heb het over een liedje van de paashaas, dat wij op de groep met de kinderen zingen rond de Pasen en daarin zingen we ook "hophophop ". Dus niet waar jij met je dirty mind aan zat te denken :45:.

Ik ken daar alleen een sinterklaasliedje van: hop hop hop, paardje in galop :153:  (op het paard na heeft het niks met sinterklaas te maken, maar dat is maar een detail :P

 

Ikke? Dirty mind? :viannen_76:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei best_boobie:

Ik ken daar alleen een sinterklaasliedje van: hop hop hop, paardje in galop :153:  (op het paard na heeft het niks met sinterklaas te maken, maar dat is maar een detail :P

 

Ikke? Dirty mind? :viannen_76:

:152::153::154:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Vanneh:

Ik heb je foto’s eens bekeken. De ruimte rond de wonde is zeker ruim genoeg gedaan met isobetadine. Altijd zeker eens met het compresje met isobetadine goed in de wonde duwen. Een goeie toef flaminal en dan idd hermetisch afplakken :) 

Dus ziet er goed uit. Het is ook niet makkelijk want je kan het niet goed zien.

het enige waar ik nog wat mee zou opletten is dat je vrij dicht nog tegen je tepel kleeft en daar de wondes iets meer tijd nodig hebben (was toch bij mij zo). Zeker rustig de plakkers aftrekken zou ik zeggen maar je doet het goed hoor :) 

Bedankt voor je advies @Vanneh. Maar dat goed in de wonde duwen dat vind ik super eng hoor Ik weet niet of ik dat durf. De PeeCee deed dat volgens mij ook gisteren. Keuter, keuter. Ieuw! :134:

En idd na dat de pleister plakte vanmorgen dacht ik chips! dat zit op het verticale litteken en wel heel dicht tegen mijn tepelhof. Ik was zo gefocust op het mikken dat ik dat niet in de gaten had. 

En nu zit ik te twijfelen: ik heb de wonde vanmorgen verzorgd maar ik overwoog om dat voortaan 's avonds te doen. Rustig op het gemakje. En dan kan de zalf zijn werk doen want ik slaap op mijn rug (dan kan ze via het gaatje naar binnen lopen). En dan heb ik 's ochtends geen stress. Dus straks maar weer de badkamer in. :viannen_51:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.