Ga naar inhoud

Doe ik het of niet? : 6 december 2017 : Dr. Colpaert : AZ Monica : Antwerpen


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Het zal ook interessant zijn om te beschrijven hoe de littekens zich gaan ontwikkelen (of is dat ook ontplooien?). En hoe mijn heuveltjes van Erica er uit zien over 6 maanden, @best_boobie

Nee dat heeft niks met 'ontplooien' te maken :45: 

Ja echt heel fijn dat je wilt blijven updaten!!  Hebben anderen echt veel aan namelijk!!

xxx

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo! De tweede wondcontrole bij de huisarts zit er op. Het ziet er nog steeds goed uit volgens haar. Links was al wat zachter. Onderaan rechts is er een beetje wondvocht maar zeker geen etter. Dat mijn huid soms pijn doet is normaal en de steken ook (branderigheid is minder) - er is tenslotte flink aan getrokken en gewerkt. :18:

Verder elke dag deppen met NaCl en dan droogdeppen en inlegkruisjes of padjes in de sportBH blijven gebruiken - het is allemaal nog te gevoelig. 

EN rustig aan blijven doen :140:

Ik weer gerust en tevreden. Foto's zijn voor vanavond. Zo meteen komt de pedicure mijn voetjes verzorgen en daarna gaan we samen lunchen. Daarna weer op de bank en restjes kerstmenu en tiramisu met Baileys voor diner. Lekker makkelijk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat de huisarts weer tevreden was, @Doe ik het of niet?. Komt helemaal goed met die boobs van jou. 

En dat klinkt lekker, die tiramisu met Bailey's......mmmmmmm. Ik zou bijna naar België toe komen rijden :38:.

Ik ga even de storm en de regen trotseren en mijn hondjes uitlaten. Succes straks met de pedicure. 

 

XXX Jaydee 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Je bent van harte welkom @Jaydee. Er is genoeg. Lukt het wandelen met de hondjes? Doe je wel voorzichtig?

Lief van je, maar auto rijden voelt nog steeds niet zo fijn met schakelen. 

De hondjes uitlaten gaat prima. Dat doe ik alweer vanaf vorige week zondag (9 dagen po). Maar het scheelt dat het maar kleine hondjes zijn hè....een langharige chihuahua en een Kees hond. Alleen dat weer..... vreselijk die storm en die regen.....bahbah.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de pedicure, lunch en wandelingetje door de stad was het tijd voor een dutje. Lekker anderhalf uur geslapen op de bank; maar da's niet zo comfortabel als mijn bed. De boobies ondertussen ook even vrij gelaten. En nu zit ik aan de tiramisu met Baileys. :beach:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 weken en 2 dagen post OP. Ik heb er nog eens foto's bijgezet. Rechtsonder hou ik nauwlettend in de gaten. Afspraak voor volgende wondcontrole volgende week is gemaakt. Ik douche alleen de onderste helft van mijn lichaam. De rest was ik nog steeds aan de lavabo omdat ik niet wil dat de wonden nat worden. 

Het branderig gevoel komt vooral 's avonds op, de steken zijn er af en toe. Er is nu een ander gevoel bij gekomen - ik probeer het te beschrijven; het voelt aan zoals kippenvel krijgen maar dan op een elektrische manier, het doet een beetje pijn en gaat door je hele lijf. Ik ga er maar van uit dat dat het genezingsproces is.

Slapen lukt ook nog steeds op de rug (maar  begin vanzelf wat te draaien en wordt soms wakker met mijn rechterarm boven mijn hoofd :20:). En vanmiddag wou ik de logeerhond knuffelen die bij me op de zetel was komen zitten en ging daarbij op mijn boezem liggen! AU! Niet slim. Ik probeer me nog zo rustig mogelijk te houden want volgende week ga ik terug werken. :kuzya_02:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Happy 2018 aan mijn boobies en iedereen die dit leest. :tatice_04:

Ik heb er weer even nieuwe foto's opgezet. Ik kan het niet laten :125: en :123:.

 

De korstjes aan de tepelhoven verdwijnen langzaam. 

De tepels wijzen wat naar de buitenkant maar dat was ervoor ook al zo. :131:

De tweeling kwam net uit de slechte witte sportBH na een late (geen wilde) nieuwjaarsnacht: dan zien ze er altijd even verfrommeld uit. Na een uurtje vrij trekt het weg en zo meteen gaat de goede, zachte sportBH weer aan.

 

Ik ben nog steeds blij. Morgen terug aan het werk :26: maar wel blij dat ik mijn collega's terug zie. Voorzichtig aan.

 

Links ziet er wat rustiger uit dan rechts. Hopelijk verbergt het korstje geen gaatje maar er zat geen wondvocht op het inlegkruisje in mijn sportBH. Rechts wel.

 

Ik heb gisteren wat horrorverhalen gelezen over wondjes die na 5 weken nog opengaan ... bbbrrrrrrr! Dat had ik beter niet gedaan maar het maant me verder aan tot voorzichtigheid. :140:

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een foto geliked! Wauw wat ziet dat er mooi uit tegenover sommige foto's van een bvk die ik gezien heb!!! Jij krijgt volgens mij ook hele mooie littekens! Hier mag je ook trots op zijn hoor :53:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei gastmama:

Ik heb net een foto geliked! Wauw wat ziet dat er mooi uit tegenover sommige foto's van een bvk die ik gezien heb!!! Jij krijgt volgens mij ook hele mooie littekens! Hier mag je ook trots op zijn hoor :53:

Dankjewel @gastmama. Voor je like en je commentaar. Dat doet deugd. Hoe gaat het bij jou?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Dankjewel @gastmama. Voor je like en je commentaar. Dat doet deugd. Hoe gaat het bij jou?

Gaat goed hier. Ik was wel doodmoe toen we thuiskwamen vannacht. Al had ik bij vrienden ook al gerust na het eten.... nog een beetje steekjes en veel geborrel in mijn boobies maar vind ze nog steeds heel mooi! Nog 2 weken en dan moet ik weer werken.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei gastmama:

Gaat goed hier. Ik was wel doodmoe toen we thuiskwamen vannacht. Al had ik bij vrienden ook al gerust na het eten.... nog een beetje steekjes en veel geborrel in mijn boobies maar vind ze nog steeds heel mooi! Nog 2 weken en dan moet ik weer werken.....

Dat kan ik geloven. Het meeste rust krijg je toch op je eigen bank of in je eigen bed. Die steken heb ik ook maar van dat geborrel kan ik niet meespreken. Geniet nog van je tijd thuis en gun jezelf en je :1boobs: de nodige rust. :lazy2:. Die 2 weken zijn ook weer zo voorbij. (Niet slecht bedoeld :P). Dat weten we ondertussen uit ervaring. De OP lijkt nog ver weg en voor je het weet is het achter de rug. Zoals mijn eerste werkdag die morgen voor de deur staat. Maar ik ga gelijk beginnen met een dagje verlof aan te vragen. De dag van mijn 6-weken controle bij de PeeCee. Dan ga ik kijken of mijn zus zin heeft in een lunchke. :47: Beste remedie tegen terug gaan werken - meteen weer vakantie aanvragen. :45: :101:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even de grenzen opgezocht. Geswifferd, Robert (de robotstofzuiger) laten stofzuigen, badkamer en toilet gedweild, veranda geveegd en gedweild, vaatwasser uit- en ingeruimd. Ik wou nog wat strijken maar dat heeft mijn ex-schoonmoeder me afgeraden en ik denk dat ik maar ga luisteren. Nu met steken (vooral in rechterborst)  en elektrisch kippenvel-gevoel op de bank. :44: Dat was dus te veel. :140:

Ik ga nog wel iets koken en kijken of ik wat te eten heb voor morgen op het werk.

Ik heb het wondje rechtsonder al even gecheckt - het zag een beetje rood. Rustig aan maar dan voor mijn laatste avondje voor ik weer aan het werk ga.

Het zal afkicken zijn zonder het forum overdag op het werk. :kuzya_02:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van overdag niet op het forum te zitten is dat er dan 's avonds veel te lezen is. :drag_02:

Vandaag dus die eerste werkdag. Dat viel vies tegen :134:. Er naartoe rijden was al oncomfortabel; ik voelde elk putje in de weg. Ik ben rond half negen begonnen (bureaujob). En om kwart na negen begonnen de eerste steken al te komen vooral in mijn rechterborst. Dat begon dan ook in de linkerkant en het elektrisch kippenvelgevoel kwam er ook nog bij. Ik ben een paar keer naar het toilet geweest om te voelen of alles (sportBH en inlegkruisjes) nog op zijn plaats zat. Maar ja: op het werk kan je niet even in de spiegel kijken, he, om dat te checken. :viannen_51: Ik wou geen pijnstiller nemen omdat ik dacht dat die ervoor zou zorgen dat ik niet meer zou merken als ik over de grens zou gaan. Ik heb het nog tot 15u volgehouden en heb dan een pijnstiller gepakt (1 gr pcm). :viannen_76: Net daarvoor vroeg een collega of het ging en dat ik erg bleek was. De andere collega's reageerden natuurlijk ook. Ik begon bijna te wenen. ik voelde me waardeloos omdat ik terug een pijnstiller nodig had.

Aan het eind van de dag ben ik dan naar huis gereden, heb de vaatwasser nog uitgeruimd, heb gegeten, heb de tweeling even bevrijd van de sportBH en ben om kwart na zeven in slaap gevallen en heb al een uur geslapen. :lazy2:

Eens kijken wat ik morgen anders zou kunnen doen. Maar die pijnstilling wil ik toch liever achterwege laten. Ik was zo blij dat ik het niet meer nodig had. :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 4 weken post OP. Vanochtend onderaan rechts iets meer wondvocht. De tweede werkdag. Vandaag ging het iets beter dan gisteren. Het autorijden doet nog geen goed. Vandaag heb ik mijn keyboard en scherm wat dichter gezet op het werk. De pijn kwam pas om 11u opzetten. Da's 2 uur later dan gisteren - dus vooruitgang. Ik heb dan direct een PCM genomen. Zo heb ik het de rest van de dag uitgehouden met vooral steken in de rechterborst. De collega die naast me zit is echt superlief. Ik mag geen kaften uit de kast pakken en ze haalt ook mijn drinken. :53:

Na het werk even naar de winkel geweest, boodschappen weggeruimd (niet veel), vaatwasser uit- en ingeruimd, gegeten en ondertussen alweer een uur geslapen op de bank. Ik voel dat ik dat gewoon nodig heb. Op mijn werk kan ik geen middagdut doen dus maak ik er een vooravonddut van. Voor de rest van de avond weer rustig aan. Nu drukkend gevoel in beide borsten en steken vooral nog rechts. Ik overleg (met mezelf) of ik de tweeling nog even wat vrije tijd gun of dat ik ze in de sportBH laat zitten. Morgenavond weer wondcontrole bij de huisarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het vandaag wat beter ging. En ook fijn dat je collega zo lief voor je is. 

Als je dat dutje nodig hebt in de vooravond, dan moet je dat gewoon blijven doen. 

Nog anderhalve dag en dan heb je gelukkig weer weekend en kun je weer ff lekker bijkomen. 

 

XXX Jaydee 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Jaydee:

Gelukkig dat het vandaag wat beter ging. En ook fijn dat je collega zo lief voor je is. 

Als je dat dutje nodig hebt in de vooravond, dan moet je dat gewoon blijven doen. 

Nog anderhalve dag en dan heb je gelukkig weer weekend en kun je weer ff lekker bijkomen. 

 

XXX Jaydee 

Dankjewel @Jaydee. Idd dit weekend ga ik niet te veel plannen - ik zal de rust nodig hebben. maandag is dan weer de eerste lange dag van dt jaar. Dan werken wij van 8u tot 20u. Maar als het niet gaat dan ga ik vroeger naar huis. Komt goed.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Dankjewel @Jaydee. Idd dit weekend ga ik niet te veel plannen - ik zal de rust nodig hebben. maandag is dan weer de eerste lange dag van dt jaar. Dan werken wij van 8u tot 20u. Maar als het niet gaat dan ga ik vroeger naar huis. Komt goed.

:35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond de tweeling nog even vrij gelaten. Ik had iets meer verlies van wondvocht aan de rechterkant. Een compressje opgelegd. Vanochtend zat dat vast aan de wondkorstjes rechtsonder. Ik heb het laten zitten en zou het vanavond laten weghalen door de huisarts. Op het werk wat stress en daartegen hebben mijn boobies gereageerd. Weer 1 pijnstiller gepakt. De huisarts heeft het compressje weggehaald - het hing idd vast aan een korstje. Ze zei dat de wonden er erg goed uitzien, heeft ze nog even gedept en gedroogd en dan terug een compressje tussen gestoken. 

Terug pijnstillers nemen is ok wanneer het nodig is. Ze zei ook nog dat sommige stukjes van de wonden al dicht zitten en dat hoe langer de korstjes erop zitten, hoe beter. (De boobies niet douchen/nat maken is dus ook goed).Volgens haar zou de PeeCee heel blij zijn.

Ik vroeg of ze dacht dat er nog een gaatje zou gaan ontstaan, maar volgens haar heeft dat er al gezeten en is het aan het dichtgroeien. :18:

Bij de wondcontrole bleek dat ik het compressje dus toch verkeerd had gebruikt - heb ik dan echt zo slecht opgelet de vorige keer? ( @best_boobie en @Jaydee ) Toen heeft ze volgens mij echt gezegd dat ik hem andershm (niet met de blinkende kant) op het wondje mocht leggen. Maar goed nu zit hij dus met de blinkende kant op de wond en zou er niet aan mogen blijven hangen.

3de dag gewerkt vandaag - meer pijn dan toen ik thuis was. Morgen de laatste en maar een halve dag. :tatice_04: en dan :beach:.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Doe ik het of niet?:

Gisteravond de tweeling nog even vrij gelaten. Ik had iets meer verlies van wondvocht aan de rechterkant. Een compressje opgelegd. Vanochtend zat dat vast aan de wondkorstjes rechtsonder. Ik heb het laten zitten en zou het vanavond laten weghalen door de huisarts. Op het werk wat stress en daartegen hebben mijn boobies gereageerd. Weer 1 pijnstiller gepakt. De huisarts heeft het compressje weggehaald - het hing idd vast aan een korstje. Ze zei dat de wonden er erg goed uitzien, heeft ze nog even gedept en gedroogd en dan terug een compressje tussen gestoken. 

Terug pijnstillers nemen is ok wanneer het nodig is. Ze zei ook nog dat sommige stukjes van de wonden al dicht zitten en dat hoe langer de korstjes erop zitten, hoe beter. (De boobies niet douchen/nat maken is dus ook goed).Volgens haar zou de PeeCee heel blij zijn.

Ik vroeg of ze dacht dat er nog een gaatje zou gaan ontstaan, maar volgens haar heeft dat er al gezeten en is het aan het dichtgroeien. :18:

Bij de wondcontrole bleek dat ik het compressje dus toch verkeerd had gebruikt - heb ik dan echt zo slecht opgelet de vorige keer? ( @best_boobie en @Jaydee ) Toen heeft ze volgens mij echt gezegd dat ik hem andershm (niet met de blinkende kant) op het wondje mocht leggen. Maar goed nu zit hij dus met de blinkende kant op de wond en zou er niet aan mogen blijven hangen.

3de dag gewerkt vandaag - meer pijn dan toen ik thuis was. Morgen de laatste en maar een halve dag. :tatice_04: en dan :beach:.

Dat klinkt allemaal heel goed meid!!! Vergeet niet dat het een hele zware ingreep is en dat het echt niet erg is om af en toe nog wat pijnstilling te nemen. Je bent geen watje als je een paracetamolletje neemt he. Je hebt een zware operatie achter de rug, dus zorg goed voor jezelf! 

Oh dus toch met de blinkende kant he haha.. Ach misschien heeft ze het wel verkeerd gezegd ;) Soms weten zij het ook niet meer hoor, hoeft niet aan jou te liggen.

Fijn dat je morgen maar een halve dag hoeft. En daarna lekker weekend. Kun je ook weer even lekker uitrusten en dan zul je zien dat het volgende week weer een stukje beter gaat :35: 

 

xxx

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Doe ik het of niet?,

Heb je dat zelf helemaal niet gemerkt, dat er een gaatje heeft gezeten? Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik huisartsen ook maar met een korreltje zout neem hoor. Die kramen zo af en toe ook flinke onzin uit. Dus idd wat @best_boobie ook zegt:" het kan goed zijn dat de huisarts het verkeerd gezegd heeft met dat gaasje". Maar goed..... daar leer je alleen maar van en jij weet nu tenminste hoe het wel moet. 

Waarom neem je niet op voorhand al paracetamol? In de ochtend, voordat je gaat werken en als het dan nodig is dan neem je er bijvoorbeeld in de middag rond een uur of twee nog één om de dag op je werk zo goed mogelijk door te komen. Want van buiten kan het er allemaal ook al wel goed uitzien, maar aan de binnenkant is ook van alles gebeurd en daar heb je ook wonden hè? Ik zou mezelf niet onnodig pijnigen en gewoon lekker paracetamol nemen zolang je het nodig hebt. 

Gelukkig morgen maar een halve dag. 

Morgen komen bij mij dochter, kleindochter en kleinzoon op visite. We gaan dan ff met z'n viertjes naar de Ikea en mijn kleindochter blijft 's avonds logeren. Gezellig! Heb haar gemist vanaf nieuwjaarsdag. Met kleinzoon kan ik helaas nog niet veel. Morgen nog twee weken en dan ben ik zes weken po. Dan kan ik hem ook weer eens lekker oppakken en knuffelen. 

Succes morgen, meis. :53:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei best_boobie:

Dat klinkt allemaal heel goed meid!!! Vergeet niet dat het een hele zware ingreep is en dat het echt niet erg is om af en toe nog wat pijnstilling te nemen. Je bent geen watje als je een paracetamolletje neemt he. Je hebt een zware operatie achter de rug, dus zorg goed voor jezelf! 

Oh dus toch met de blinkende kant he haha.. Ach misschien heeft ze het wel verkeerd gezegd ;) Soms weten zij het ook niet meer hoor, hoeft niet aan jou te liggen.

Fijn dat je morgen maar een halve dag hoeft. En daarna lekker weekend. Kun je ook weer even lekker uitrusten en dan zul je zien dat het volgende week weer een stukje beter gaat :35: 

 

xxx

Dankjewel @best_boobie:53:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei Jaydee:

@Doe ik het of niet?,

Heb je dat zelf helemaal niet gemerkt, dat er een gaatje heeft gezeten? Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik huisartsen ook maar met een korreltje zout neem hoor. Die kramen zo af en toe ook flinke onzin uit. Dus idd wat @best_boobie ook zegt:" het kan goed zijn dat de huisarts het verkeerd gezegd heeft met dat gaasje". Maar goed..... daar leer je alleen maar van en jij weet nu tenminste hoe het wel moet. 

Waarom neem je niet op voorhand al paracetamol? In de ochtend, voordat je gaat werken en als het dan nodig is dan neem je er bijvoorbeeld in de middag rond een uur of twee nog één om de dag op je werk zo goed mogelijk door te komen. Want van buiten kan het er allemaal ook al wel goed uitzien, maar aan de binnenkant is ook van alles gebeurd en daar heb je ook wonden hè? Ik zou mezelf niet onnodig pijnigen en gewoon lekker paracetamol nemen zolang je het nodig hebt. 

Gelukkig morgen maar een halve dag. 

Morgen komen bij mij dochter, kleindochter en kleinzoon op visite. We gaan dan ff met z'n viertjes naar de Ikea en mijn kleindochter blijft 's avonds logeren. Gezellig! Heb haar gemist vanaf nieuwjaarsdag. Met kleinzoon kan ik helaas nog niet veel. Morgen nog twee weken en dan ben ik zes weken po. Dan kan ik hem ook weer eens lekker oppakken en knuffelen. 

Succes morgen, meis. :53:

Bedankt lieve @Jaydee. Dat ga ik morgen eens proberen. Een PCM-tje aan het begin van de dag. En dan kijken of het nog nodig is.:42:

Op die plek rechtsonder zit nog altijd een korstje (dat wel lijkt te krimpen). Ik laat het lekker zitten tot het er vanzelf afvalt.

Geniet van je dochter en kleinkinderen morgen. Ik stuur je zo nog even een PB-tje. X

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 december bracht de Sint mijn nieuwe boobies.

Vandaag met :105::105::105:, een maand na mijn OP, lijken er rechtsonder 2 gaatjes te ontstaan. Zie album (op uitnodiging).

Voorlopig even een dipje - maar de situatie is vast informatief voor wie ook nog herstellende is na een BVK of voor wie het nog gaat laten doen.

Komt vast goed, net zoals met die narcose, de OP en het herstel (tot nu toe). 

Met mijn kleinere boobies ben ik tot nog toe nog steeds blij - maar ze moeten nu ook weer niet veel kleiner worden. :1boobs: en er moeten geen gaatjes ontstaan :104:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak me toch wel ongerust. Na advies van best-boobie toch even contact opgenomen met het ziekenhuis.

Omdat er geen wondvocht of vuil uitkomt, omdat ik geen pijn, zwelling noch koorts heb adviseren ze om niets te doen en op te volgen of één van die dingen zich voordoet. 

Ik heb nog eens foto's genomen zodat ik het morgenvroeg nog eens kan bekijken.

Ik heb alleen het gaatje gedept met NaCl en dan drooggedept en even aan de lucht gelaten. Aan de korstjes ben ik nu niet geweest. Zo meteen gaat de sportBH weer aan met een Melolin verbandje.

Hopelijk brengt de nacht genezing. :lazy2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.